Guitar Slim skrev:Mågens skrev:androide skrev:Nu er der heldigvis mange forskellige centre overalt i DK, har det syn at hvis man er utilfreds med et center står det frit for at vælge et andet, hvor svært kan det være?

Ja, for kvalitets centre ligger jo i hver eneste by.
Der ligger kvalitetscentre alle steder, hvor behovet er stort nok.
Yeeeah, tha FREE marked.. !!! Der ligger også McDonald's "restauranter" alle steder, hvor "behovet" er stort nok. At vi problematiserer en udvikling, der fordrer monopol-lignende tilstande, kvantitet frem for kvalitet og ekstrem overvågning bør aldrig slås hen med en reference til det højt besungne, "frie" marked. Det er simpelthen en falliterklæring, du er ude i. For femten-tyve år siden, kunne du finde en god, gedigen jernhule i næsten alle byer i Danmark - fra den mindste flække, til metropolerne. Og folk kunne træne som de ville, og hvis de valgte at krudte den var det endda yderst begrænset hvor meget ordensmagten og retssystemet gad beskæftige sig med dét. Lovgivningsapparatet dengang, ville ganske enkelt hellere prioritere andre ting, vigtigere ting, som f.eks. personfarlig kriminalitet. Du ved, handlinger der rent faktisk har en negativ konsekvens for uskyldige individer. Den udvikling vi ser nu er beskæmmende, der bliver længere og længere mellem de gode jernhuler, og DGI og ADD blander sig mere og mere i hvordan du og jeg ønsker at træne - uanset om vi er på grej, eller ej. Tilsidst findes der kun Fitness World, Fitness DK, Fresh Fitness og hvad fanden alle de lortekæder hedder - hvor du kan hygge dig med 20kg.'s håndvægte og bliver smidt ud, hvis du brøler lidt eller dropper vægten efter dødløft. Og du kan selvfølgelig kun blive medlem såfremt du opgiver CPR, får taget et billede og afgiver fingeraftryk og DNA-prøve.
Overdriver jeg?
.. hvis nogen havde skitseret dagens Danmark for mig, alt inklusive hetz på rygere, drankere, bistandsklienter, fede mennesker, fremmedarbejdere og nu bodybuildere - så ville jeg have grinet ad dem og kaldt dem paranoide tosser.
Velkommen til New World Order, sig hej til Panoptikon.