Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69543 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1149
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1146

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft - Straps/handsker

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa.

Har et spørgsmål ang. dødløft og evt. brug af straps. Vil nok virke som et dumt spørgsmål for jer der har 100% styr på det, men får man meget ud af at bruge dem? Har set flere hvor makkeren står og vikler dem rundt om stangen (ja ved godt hvordan det lyder :D ) Så er det svært selv at få dem til at sidde ordentligt?
Vedr. dødløft har jeg ret store problemer med at stangen "glider" ud af hænderne, og de handsker jeg normalt bruger føler jeg ikke jeg kan bruge til dødløft da de er for tykke i midten til jeg kan få ordentligt fat.

Håber nogle kan "hjælpe"

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

og de handsker jeg normalt bruger føler jeg ikke jeg kan bruge til dødløft da de er for tykke i midten til jeg kan få ordentligt fat.

Glem alt om handsker. Hånden er MEGET bedre skabt til at gribe om ting, end alverdens handsker nogensinde vil være.

Hvad angår straps, så læs den her artikel:

http://www.news.bodylab.dk/artikler/104 ... ller-skidt
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Dannyboy skrev:Hejsa.

Har et spørgsmål ang. dødløft og evt. brug af straps. Vil nok virke som et dumt spørgsmål for jer der har 100% styr på det, men får man meget ud af at bruge dem? Har set flere hvor makkeren står og vikler dem rundt om stangen (ja ved godt hvordan det lyder :D ) Så er det svært selv at få dem til at sidde ordentligt?
Vedr. dødløft har jeg ret store problemer med at stangen "glider" ud af hænderne, og de handsker jeg normalt bruger føler jeg ikke jeg kan bruge til dødløft da de er for tykke i midten til jeg kan få ordentligt fat.

Håber nogle kan "hjælpe"

Jeg bruger straps. Mit greb giver op omkring de 120 kg når jeg dødløfter, derfor.
De straps jeg har koster 50 kr, så tag og køb et par og se om det fungerer for dig.
Jeg har ingen problemer med selv at vikle dem om stangen.
Gardehusar og STOLT!
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved, Danmark

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog

Jeg bruger også straps, da mine små hænder kan holde skræmmende få kg :) Men har nu aldrig oplevet problemer med at vikle dem om stangen selv.. Så giv det da et forsøg :)

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

JohnRambo skrev:
Dannyboy skrev:Hejsa.

Håber nogle kan "hjælpe"

Jeg bruger straps. Mit greb giver op omkring de 120 kg når jeg dødløfter, derfor.
De straps jeg har koster 50 kr, så tag og køb et par og se om det fungerer for dig.
Jeg har ingen problemer med selv at vikle dem om stangen.

+1
Bruger også selv straps når jeg kommer over de der 120kg, hvor dobbelt overhånd ikke længere kan bruges uden straps.

Jeg vil anbefale læder-versionen fra bodylab/bodyman. Jeg havde den anden, og de gik i stykker. En af mine kammeraters er også ved at gå i stykker. De koster 70kr + 29kr i fragt, så det er ikke noget slemt, og de holder i flere år :)

God investering til at presse det sidste ud af ryggen.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Jeg syntes det er en sørgelig situation at så mange bare smider straps på når de føler at det kniber med at holde stangen. det kræver ikke ret meget arbejde at kunne holde 120kg. måske skulle man over veje at arbejde grebsstyrken bare lidt op, i stedet for at opgive den. straps er ikke altid lykken, og de kan også skyld i manges håndledsproblemer.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Dødløft med handsker er som at skrive en dansk stil med fødderne.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster