Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65722 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1297
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1294

Følg bodybuilding.dk på

Erikas log

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





922690_527116320659597_1219313275_n.jpg
.


Lørdagens 2. (korte) pas

Bænk
1x5@50 - m. pause
1x5@60 -.-
1x1@70 -.-
--> På med "ny" gammel (rød) F6 str. 36
1x2@80 - air ~ca 0,5-1 cm fra bryst
2x2@85 - til bryst
1x1@87,5 - til bryst
1x0@90
De 90 havde nok været der, hvis jeg havde forsøgt en gang mere, da den kom fint nok ned. 87,5 kom også ganske ok ned og let op. Str. 36 er meget løs, som i virkelig virkelig løs, så var meget overrasket over, at der trods alt, var så meget tryk i den, som det virkede til (selv uden bælte). En god oplevelse i F6. Dem vil jeg samle på. Næste gang hopper jeg i str. 34, som er en lidt nyere model (sort) og en NXG.

+ alt det der manglede. :mrgreen:
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Uge 3

Mandag
Billede

Vægt: 62,5 (Nikolajs, som vejer ca.1-1,1 kg over stævnevægte)

Benfor
1x6@40
1x6@50
2x5@55
3x5@60
Jep jep. Kan godt mærke, at det er 100 år siden, jeg sidst har lavet frontsquat og det at spænde rigtigt op i øvre ryg lige skal køres ind igen. Ellers rigtig fint og let.

Bænkpres m. pause VGB
1x4@40 - smal
1x6@50
1x6@55
2x6@60 - pinky
2x6@60 – alm
Smal kørte helt klar bedst. Er begyndt at kunne være mere stabil i den smalle, hvilket gør vægten let og med rigtig fin fart. Pinky var lidt noget rod, almindelig ok.

Reverse hyber extension
4x12

Seated rowing - bredt greb
4x12

Push down – tov
3x6

Band pull til bryst
3x15

Skønt med en hurtigt morgentræning inden skole. Alle pause blev holdt under 90 sek, de fleste på godt 60 sek, da jeg var lidt for god til at putte i morges, og derfor havde en halv time mindre end planlagt.
Nu venter en lang dag forude med anatomi, fysiologi og til sidst gruppearbejde.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Onsdag

Billede

Der gik lidt kage i, hvad jeg skulle lave, så lavede i stedet fredagens træning, og en vl indlæringsaftale en af de kommende dage. I dag har faktisk været en god dag. Dagen startede tidligt med praktik, og ungerne var noget så gode. Da jeg kom hjem, fik jeg taget en meget tiltrængt lur, sov over mig, og kom til fællestræning omkring kl 17. SPH var sprængfyldt med stærke og flotte mennesker. Nicki kunne konkluderes at være omtrent lige så brun, som han er stærk, Den Røde Baron var tosset med Huan og Onkel Mads fortalte historier om hans vilde ungdom. Tranex og jeg slugte hvert et ord trods Mathias’ formanende ord.

Morgenvægt: 62,5 kg (Nikolajs)
Jeg øger hermed det daglige kcal indtag til 2600.

Dødløft mellemfat
1x5@50
1x5@60
1x5@70
2x5@75*
1x5@80*
1x5@85*
Først i dette øjeblik kan jeg konkludere, at jeg har skrevet forkert op i min kalender. Jeg skulle ikke have lavet 5x5, men istedet 4x3. Det giver jo meget mere mening. Nå jaja. Det gik fint. Kunne godt være gået en anelse højere og stadig være blevet inde for de givne procenter. Mit greb er dog lidt hæmmende... okay, jeg piver for meget. Normalt ingen problem med låsegreb i dødløft, træk eller stød, men de lidt tungere kg også mellemfat. Det skal jeg lige vende mig til.

GHR
4x8@5 + x@ Bw
Fokuserede meget på en kontrolleret koncentrisk, og få brugt glutes ordenlig fra bunden. Lavede også nogle 6'ere på 10, men jaja...

Frontlateral pull
3x10

Facepull
4x8-10

Reverse curl
3x12

... For hulen, jeg har glemt den bedste nyhed. Jeg har ikke ødelagt Tranex, wuhuuuuu :joy: :joy: :eeek:
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Torsdag

To billeder i vidt forskellige lys fra den anden dag og i morges.

form -midt januar  2014.jpg
.


form over 16-01-14.jpg
16-01-2014

Morgenvægt: 62,6 (Nikolajs)

Det næste stykke tid er fokus virkelig at få noget mere masse på kroppen, og forhåbentlig vil det ekstra mad gøre styrken noget godt. Nu skal den fandme have en skalle.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fredag.
Billede

I dag var jeg til eksamenen i fysiologi. Det var et værre hyr med at komme frem. Som en nordmand fra min studiegruppe sagde med meget forundring i stemmen efter eksamenen: ” det er da utroligt, at ved blot den mindste sne, så går Danmark under.” Det måtte jeg give hende ret i. At køre godt 9 km i bus tog mig lige godt 90 min i morges, hvoraf 2 blev tilbagelagt på gåben. Men jeg kom frem til tiden, og det var det vigtigste.

Træningen i dag bar meget præg af manglende fokus. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, men det var en af de dage, hvor jeg manglede Moestrup til at diagere mig uden om de værste forhindringer, og ikke rende forvirret rundt om mig selv. Jeg trænede i FW, da jeg ikke kunne overskue turen på cykel i snevejr til SPH. Det var okay, men jeg savnede de flotte mennesker i SPH, ER racks og magnesium til den glatte bænk og stang. Smal bænk til 3 klods blev også kun til smal bænk.

Bænkpres smalt
1x5@40
1x5@50
1x5@55
1x5@57,5
1x5@60
1x3@60 – skøjtede rundt, og lavede et skævt vrid i ryggen.
2x5@55 – skøjtede rundt
2x5@50 – m. pause.

Konventionel dødløft
1x3@60
1x3@80
1x3@90
2x3@92,5
2x3@95
Prøvede i ol sko. Det var slet ikke dårligt. Det var let, let, let.

Derefter tirsdagens støtteøvelser. Dem skriver jeg ind senere, da min computer går ud om lidt.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lørdag - landsholdsamling i HSK
Billede

Morgenvægt: 62,6

Turen gik mod Horsens. Om det var Mainz eller Mathias, der havde kludret i aftalerne vides ikke. I hvert fald var Line og Mathias ingen stedet at se lidt i 8. Så vi ventede, og ventede. Dog var der ikke lige blevet tænkt på, at bilen stod tændt, så da vi skulle til at afsted, ja så var der ingen strøm. Efter 20 min frem og tilbage på skolen, kunne Lynge heldigvis træde til undsætning med bil og startkabler. Herefter gik turen i flyvende fart mod HSK, fordi vi havde da en nordmand bag rettet, så hverken sne, is eller glatte veje kunne stoppe os. (Kun) 40 min for sent, og vi var klar til at træne.

Bænk
1x5@40 - m. pause
1x5@50 -.-
1x5@60 -.-
1x1@70 -.-
--> + (sort) F6 str. 34 med indsyet ærmer (havde jeg ikke lige opdaget i tide)
1x2@80 - air
2x2@90 - air
4x2@95 - air
Fik virkelig arbejdet med trøjen, og fik også nogle ok løft deri. Jeg skal have fokus på at holde albuerne under stangen og holde mig oppe. Niels kom med rigtig meget gode og brugbare ting, og jeg tror at til næste gang, så syr jeg str. 36 ind i ærmerne og leger med det + ærmernes placering. En løsere trøje er lige nu vejen frem, og hvis jeg havde råd, så kunne en ny F6 str 36 ikke være så dårlig heller.
Nå men, selvom det ikke var de mest imponerende kg, der var på stangen, var jeg meget positiv. Jeg begynder lige så stille at få modet tilbage. Nogle flere gode, positive træninger med kvalitets løft (og flere kg selv), så bliver VM rigtig godt.


Forskellige støtteøvelser. Havde af en eller anden grund ikke skrevet end "trøjetræning F6, 6x2-1 i min kaldender", så lavede lidt forskelligt, resten tages i morgen.

Derefter frokost... Uden Jørgens mors frikadeller... altså. Der blev jamret i krogene rundt omkring inden frokost, kan jeg fortælle. :lol:
Til sidst et meget brugbart oplæg af Mathias.

Alt i alt en god dag.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Uge 4

Onsdag
Billede
Ferie, ferie, ferie!!!!!!!!!!!!!!!!!

I dag var jeg til min sidste eksamen, så nu gælder det halvanden uges ferie. Hvor er det dog tiltrængt.
Grundet min eksamen, som faldt meget sent (16.35-17.10), og venten + forberedelse på gruppen, så havde jeg fortrængt alt om fællestræning + melde fra. Det må du meget undskylde coach.
Der udover, ja, ja så skal der trænes i morgen/måske i aften. I mandags trænede jeg, også det kommer ind om lidt.
Lørdag afholdes SPH open, hvilket jeg er lidt spændt på :lol:
Hvad er der ellers at fortælle.. Jo, vægten er gået lidt op, og lyder nu 62,8 (Nikolaj), hvilket er det højeste de sidste to uger. Endelig!
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fredag
Billede
1.pas

Jeg nyder virkelig at have ferie. At få sovet ud, vågne, spise og træne helt i sit eget tempo. I dag står den på to gange træning, da jeg er en smule bagud, og vi skal op til Huan tidlig eftermiddag. Det gør mig nu ikke noget, det er skønt at have noget at give sig til.
Første pas stod på squat og lidt ryg. Andet pas bliver dødløft mellemfat og støtteøvelser til underkrop + lidt mere ryg. Fordi, som sagt afholdes SPH open i morgen, hvortil skuldre og triceps gerne skal være frisk. Så smal bænk til klods må vente.

Squat
1x5@50
1x5@70
6x2@80
Træt og smågrimt. Har stadig problemer med at finde ud af, hvor jeg skal sætte mig. Jeg ved i mit hoved, hvad jeg skal gøre, og hvordan det skal mærkes, samt hvilke fokus punkter, jeg skal være opmærksom på… Jeg formår bare stadig ikke at holde hoften inde, så knæene kommer frem og hoften tilbage.

Squat m. pause
3x5@50
2x5@55

Benfor
1x5@40
1x5@50
1x2@60
Det var måske lige ambitiøst nok ovenpå den anden squat, fordi de 60 var i hvert fald ikke som de burde være. Det bliver senere.

Pullups, lidt bredere greb end vanligt
2x5
3x5@2,5
1x4@2,5
Jeg er blevet så mega slap i pullups..

A1) Seated row – bred greb
4x10

A2) Facepulls
4x10-12

Mens jeg ventede på Nikolaj, iagtog jeg Timmy, der hyggede sig med sin musik, vl og fine dansetrin, Mads squattede og brokkede, og ja. Hvad kan jeg sige, det var jo kun til at blive helt glad af alt sammen.
Nu er vi næsten i Brovst og oppe ved Huan. Så ikke mere log før på tilbagevejen.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er vel ER Open du mener? Eller har jeg fuldstændigt misforstået det? :mrgreen:
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 3276
Tilmeldt: 14. apr 2008, 20:35
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



... og jeg nåede så ikke andet pas. Istedet ville jeg have sat et billede af sovetrynen Huan ind, men BB.dk sletter blot alt i stedet, så det må også vente. Altså da.

Heldigvis er der råd for begge ting. Træningen bliver taget i morgen i stedet, og billedet af Huan, der må I kigge i Nick9000's log. (til han måske vil ligge det ind her også :mrgreen: )

Johannes skrev:Det er vel ER Open du mener? Eller har jeg fuldstændigt misforstået det? :mrgreen:

No. Det er SPH open jeg mener ;) Der var sket misforståelser i forhold til ER open, så istedet bliver det SPH open. :roll:
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så er det godt du kan få dit helt egen Huan-billede. Han kan lide dine massive quads!

Billede
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad er nu sph open for noget? Hvornår er det, og hvorfor? Jeg vil gerne undgå at rende ind i et sådant arrangement...

Men den hund der :wub:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17391
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Friche skrev:Hvad er nu sph open for noget? Hvornår er det, og hvorfor? Jeg vil gerne undgå at rende ind i et sådant arrangement...

Men den hund der :wub:


Mads for hulen, det er jo bare mig der skal i trøje i stedet for ER open :lol:

Jaaaa, er han ikke dejlig? 11 dage, og du kan få lov at hilse på ham :)
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg glæder mig meget til at høre hvordan sph open gik så :D 10 dage nu, weee!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17391
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Her er ugens miskmask af træninger, der mangler:

Mandag
Billede

Bænkpres
1x5@40
1x5@50
1x5@60
5x5@67,5
Rigtig lette og gode løft.

….. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad jeg lavede ellers? Jeg trænede et par timer, så noget må jeg da have fået tiden til at gå med.

Torsdag
Billede

Squat
6x2@80
Det var noget juks..

Bænkpres
1x5@40
1x5@50
1x5@50
1x5@67,5
2x4-5?@70
1x3@70
2x5@67,5 – m. pause
1x3@67,5 – m. pause
Jeg sejlede rundt. En af de dage, hvor teknik og kropsbevidsthed havde fløjet sig en tur, og var blevet erstattet af flagrende albuer og en sejlend rundt på bænk.

Konventionel dødløft
1x5@50
1x5@70
5x3@85
Kunne ikke rigtig finde den gode startposition, så holdt det lettere end planen var, da de blev tungere end nødvendigt.

Nøj hvor er det lækkert at kunne squatte og dødløfte på samme dag igen uden brok fra lænden eller udstråling i balle og, hverken under eller efter træning. Så kan det godt være træning var lidt noget juks, men alligevel.

Jeg lavede lidt støtteøvelser efterfølgende, men ikke meget, da jeg døjer meget med min allergi i øjeblikket, og det gave meget kvalme og ubehag.

Lørdag:
1. pas

Bænk
1x5@50
1x5@60
1x1@70
 F6 str. 34 – drejede ærmer
1x2@80 - air
1x2@90 -air
2x2@100 - air
2x1@110 –air
Der er godt nok smæk i denne trøje! Nogle udmærkede løft til og med 100 kg. Ved 110 formår jeg ikke at holde albuerne under stangen. Dog er jeg fornøjet med passet, men der stadig lang vej til brystet endnu.
Der er squ smæk i F6 str 34.jpg
Fine streger fra trøje og bænkpres hår



Planen var egentlig ikke, at jeg ville lave vægtløftning, men der åbnede sig mulighed for hjælp fra Jeppe, så lidt vl blev det til alligevel. Det er nu så sjovt.
Træk – teknik
Først 3’ere på 25, og en del på 30, efterfulgt af 2’ere på 35.

Stød –teknik
En del 2’ere på 35, efterfulgt af én eller to 2’ere på 40, samt to 2’ere på 45.
Jeg er ret sikker på det var sådan, det nogenlunde forløb.

Så var der ikke så meget tid, da vi skulle nå at købe de sidste hundeting..
2. Pas

Opsamling fra ugen.

Benfor
5x6@60

Smal bænkpres
1x5@40
1x5@50
1x3@55 – albuen var stadig en del medtaget efter trøjepasset, så holdt her.
Incline db pres
3x8-9@18,5 (tror jeg den hedder)
1x7@18,5
1x10@16,?
Det gjorde til gengæld ikke ondt

Dødløft mellemfat
op til 4x3@80
Benene var trætte.

GHR
2x6@8
4x6@10

En arms stem
5x9-10@13,5

Triceps pres, unilateral
4x10@10,5

jeg lavede noget mere.. Det husker jeg bare heller ikke, hvad var?
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En lille reminder om progression og de små skridt frem. Essensen af dette, er helt klart noget, jeg skal blive bedre til at fokusere på.

http://www.huffingtonpost.com/james-cle ... 97974.html

Billede
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Friche skrev:Jeg glæder mig meget til at høre hvordan sph open gik så :D 10 dage nu, weee!


Som du kan se fra træning i går.. Ja, så gik det udmærket, antaget der ikke blev konkurreret i bænkpres til bryst. :lol:
Der udover så må jeg desværre skuffe dig. Jeg har misledt dig og talt forkert, da der er 12 dage til, at du må se Huan. :)
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvilken race er jeres hund?
Den er ualmindeligt kær :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 18. jul 2012, 09:47
Geografisk sted: København, Østerbro
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Chewbacca skrev:Hvilken race er jeres hund?
Den er ualmindeligt kær :)


Det er samojede :)
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ErikaMaria skrev:
Friche skrev:Jeg glæder mig meget til at høre hvordan sph open gik så :D 10 dage nu, weee!


Som du kan se fra træning i går.. Ja, så gik det udmærket, antaget der ikke blev konkurreret i bænkpres til bryst. :lol:
Der udover så må jeg desværre skuffe dig. Jeg har misledt dig og talt forkert, da der er 12 dage til, at du må se Huan. :)


Billede
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17391
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Mads: :hugs:

..............................................................................................................
Uge 5 2014

Mandag
Billede
Endnu en feriedag er gået. Har jeg sagt, at jeg virkelig nyder at have ferie) Dagen startede med en smut til lægen, eller det vil sige, først en cykeltur på en flad cykel i en voldsom modvind med piskende sne. Oh well, frem kom jeg. Jeg fik også svar på min tilbagevendende hoste, nemlig mild astma. Så gik turen hjem, igen i modvind, piskende sne og nu op ad bakke.
Senere stod den på indkøb. Ja jeg har et sygt spændende liv. Kender I det, at man har bestemt sig for at spare et vidst beløb op? Sådan lyder det med madbudgetteret denne måned. Det betyder, at vi har 50 kr tilbage (+ de 1100, der er opsparet) til resten af ugen. Køleskabet er fyldt med gode sager, og det samme med fryseren. Nå men, trods kun 50 kr tilbage til resten af måneden betød det, at jeg fik en meget meget spændende kombination som preworkout. Rugbrød med leverpost, torskerogn og oliven. Amen sikke et måltid.. Det var en sær blanding, virkelig sær, men det er jo mad.
Træning blev i det lokale FW, da jeg ikke var så meget for at hoppe på cyklen ned til SPH. Glat føre og mig... det er ikke en god kombination.

Træk - teknik
nogle sæt på 25, 30 og til sidst 35.
Det var ikke helt, som jeg gerne ville have det.

Stød
nogle sæt på 35 og resten på 40.
Lidt samme historie

Konklusion: jeg tager i SPH i morgen og får hjælp af vl'erne.

Bænkpres
1x6@40
1x6@50
1x6@60
1x3@67,5
4x3@72,5
1x3@75
Det gik rigtig let, på trods af en glat stang, men mest af alt et glat gulv, hvor stille fødderne gled på. Da jeg fik overbevidst mit hoved om, at det jo var let, så gik det rigtig fint. Gode, lette løft. Endda uden udløfter eller noget.

Pullups, kontrolleret exc.
12
... skulle have kørt 4 x max. Albuen brokkede sig meget, så det blev det ikke.

French pres, langsom exc.
4x8 -relativt let. albuen ikke helt god

Band pull til bryst
3x15

sluttede af med noget rotator cuff halløj, langsom højrep unilateralt pushdown (rehab af albue) og øvelser til scapulastyring.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tirsdag

Billede

Morgenvægt:62,9

Gennemsnitsvægt fra d. 21.-28.: 62,78 (+220 gram i forhold til forrige uge :) )

Planen var, at jeg ville have lavet lidt ekstra vægtløftning i SPH i dag. I stedet valgte jeg at holde mig i skindet, og holde min offdag. Kroppen var kvæstet og meget træt, og jeg var distræt/forvirret. Så har i stedet brug dagen på at sove og spise godt, så jeg kan være stærk i morgen til tung reverse band bænk og squat med bands. :king:
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Onsdag
Billede

Squat + blå bands
1x3@40
1x3@50
3x3@55
2x3@57,5
Det var en ok hård omgang at komme igennem. Elastikkerne trak hele vejen, og havde svært ved at holde min position, men presset igennem blev der.

Reverse band bænkpres (lillabands dobbeltlagt)
1x5@40
1x4@60
1x4@70
1x4@80
1x4@85
1x4@90
3x4@87,5
Sidste sæt helt klart det bedste, og markant lettere end de andre. Formåede at kigge i loftet på samtlige reps, på sidste sæt fik jeg trykket godt med brystet. Wuhuuu.

Styrketræk
Flere 2'ere på 20 og 25 kg. Skal lige lære det. Det var ikke helt så let, må jeg nok indrømme :)

Unilateral pushdown, langsom exc. (albue rehab)
3x12
Stræk af triceps á 45 sek mellem hvert sæt.

Så kunne jeg ikke nå mere, da taxaen til gratis mad holdt udenfor. :)
Efter mad blev det sidste dog taget nede i kælderen.

SLDL m. kontrolleret exc.
1x5@60
1x5@70
3x5@75
Kørte det ikke vanvittigt tungt, da columna knækkede og var helt stiv sidst. Så stille og roligt. Mere vægt næste gang.

A1)Hiv til hage
1x12@20
2x12@25

Omvendt flies
4x12@5 kg skiver

Reverse curl må vente, da en proneret fleksion af armen irritere albuen.

Husker ikke, hvornår jeg sidst har haft en så god træning. Det var skønt. Mange flere af dem.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Torsdag
Billede

I dag oplevede jeg noget sært. Var ude at tulre med min søster. Kort tid efter hun var smutte for at tage ned at træne, ringede hun. Hun ville lige fortælle, at jeg var blevet inviteret på kaffe af en eller anden dude. En hun i hvert fald ikke vidste hvem var. Hun havde høfligt spurgt, hvem han var, da han spurgte, og hurtigt trak hun tvillingekortet, da han svarede: "Vi har ofte hilst på hinanden." Nu ringede hun så til mig, for 1) at fortælle det, 2) for at få afklaring på, hvem det var. Jeg kunne ikke hjælpe hende. Efter en beskrivelse af manden, ja så har ingen af os nogen anelse om, hvem han var? Det er herligt at være tvillinger. Måske er det rent faktisk en, vi begge har gået op hilst på, hvis han har sagt hej, i troen om, at den anden nok kendte ham. Hvem ved. Det kunne i hvert fald ligne os.

Bænkpres m. pause, lilla bands - "dynamisk"
1x5@40
1x5@50
7x2@60
1x2@50
I dag skulle have været dynamisk bænk, men der var godt nok ikke meget at trykke med. Forskellen på 50 og 60 kg var minimal. Fart... Not so much. :lol:

Konventionel dødløft
1x5@50
1x5@70
1x3@80
1x3@85
3x3@87,5
1x3@90
1x3@92,5
Jeg skulle egentlig ikke køre helt så tungt, men det gik rigtig let, og der var ikke den stor forskel på 80-92,5. Jeg var, som ved bænken, lidt træt, men der var massere af power, når det kom til stykket.

Floorpres, dbs
4x6@22
Let, let, let. Kunne ikke finde vægten over, så holdt i stedet gode pauser i bunden.

Front raise
1x10@9
2x10@8

A1) Facepulls
4x8

A2) Y raise variant (rehab skulder)
4x12

A3) one arm OH bottom up KB carry (rehab skulder)
10 kg KB 4 runder med hver arm

+ mave og lidt andet.

Det var en ganske udmærket træning. Kroppen var lidt brugt efter i går, men ellers fin fin :) Jeg er tosset glad i øjeblikket. Det er helt mærkeligt, men også ganske rart.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ErikaMaria skrev:I dag oplevede jeg noget sært. Var ude at tulre med min søster. Kort tid efter hun var smutte for at tage ned at træne, ringede hun. Hun ville lige fortælle, at jeg var blevet inviteret på kaffe af en eller anden dude. En hun i hvert fald ikke vidste hvem var. Hun havde høfligt spurgt, hvem han var, da han spurgte, og hurtigt trak hun tvillingekortet, da han svarede: "Vi har ofte hilst på hinanden." Nu ringede hun så til mig, for 1) at fortælle det, 2) for at få afklaring på, hvem det var. Jeg kunne ikke hjælpe hende. Efter en beskrivelse af manden, ja så har ingen af os nogen anelse om, hvem han var? Det er herligt at være tvillinger. Måske er det rent faktisk en, vi begge har gået op hilst på, hvis han har sagt hej, i troen om, at den anden nok kendte ham. Hvem ved. Det kunne i hvert fald ligne os.


Eller måske kender i ham slet ikke, men han har luret at i er tvillinger og ved hvordan i ville reagere hvis han inviterer på kaffe. Hans plan er genial, lad som om han kender den anden og sæt dermed en kaffe-date op gennem den første. Når det så viser sig at du ikke kender ham så er det pludselig en sjov situation, men han har fået brudt isen.

Måske lidt creepy stalker agtigt.... men stadig genialt! :king:
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 3276
Tilmeldt: 14. apr 2008, 20:35
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Men han fik jo et stort rungende nej fra begge i så fald? Umiddelbart ikke det bedste plan.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Billede
Lørdag

Bænk
1x5@40
1x5@50
1x5@60
2x4@70
3x3@70
1x4@60
Ikke den bedste omgang. Albuen var af en eller anden grund bare medtaget fra start til slut. Fandt ud af, jeg gerne vil lægge stangen højt på brystet, hvilket giver et mindre kraftfuldt løft. Så det prøvede jeg at ændre lidt på. Overordnet set er jeg ikke tilfreds med, hvordan det gik. Det må jeg gøre bedre næste gang.

Reverse band squat (lilla bands)
1x5@60
1x5@70
1x5@80
1x5@90
1x2@100
1x2@105
1x2@107,5
1x2@110
1x1@115
Det var ok. Skal dog være en del mere tight. Fra om 90 kg begyndte ballen at irritere. Efter 110 var jeg godt klar over, at det ikke skulle provokeres alt for meget, så smed 5 kg ekstra på, for at kompensere for et sæt. Efter 1. reps strålede det hele vejen ned gennem læggen, så holdt det bare ved det, 2. rep ville være kommet ok. Lidt tung, men ok er jeg ellers ret sikker på. Det må blive en anden gang.

Chest supported db row
3x8

Seated lateral raise
3x8

Triceps pres
2x8 - det var ikke sagen

sluttede af med rehab til albue.
Alt i alt en ok træning. Dog den mindst gode i denne uge, da kroppen var lidt meh, men ellers har ugen nu været god.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Uge 6 2014
Billede

Mandag
Pas 1

En tidlig morgentræning. For at få alt til at gå op i dag, stod jeg nede i den nærmeste FW kl. 6.12. Pyh…

Squat box
1x5@40
1x5@50
1x4@60
2x4@62,5
1x4@65
Boksen var lav, da den blev udgjort af en stepbænk. De 3 første reps i alle sæt er gode, og med ok power. Er blevet bedre til at holde min position fra bunden og op. Ikke dermed sagt, der ikke er noget at arbejde på, for det er der.

Bænkpres – dynamisk
1x6@40
1x6@50
8x2@60

Kropshævninger, proneret
15
12
10
8
Jeg er blevet noget tung i røven, må jeg erkende.

French Press
3x6
Band pull til bryst: 15*3

Senere står den på træk og stød i SPH.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 168 gæster