Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1423
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1420

Følg bodybuilding.dk på

Feedback på kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB.dk

Ift. hvad jeg før har spist, har jeg forsøgt at øge proteinindtaget, og justeret fedtet over til sundere kildere + en smule mere, således jeg kan kører low-carb (hvoraf jeg får langt flere kostfibre nu).

kostplan

Det skal siges at jeg spiser meget langsomt, derfor bliver jeg desværre også nemt mæt, så en del af kalorierne kommer fra flydende fødevare.

Men forslag til småjusteringer o.lign. er mere end velkomne :)

(evt. se kostplanen for d. 17-10-2011, det er hvad jeg har spist de sidste års tid ca.)
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er ikke meget grønt du får. Hvad med at tilføje nogle ovnbagte rodfrugter med olivenolie? Godt med kcals og sundt. Har du problemer med at du er for mæt kunne du passende skrue lidt ned for proteinindtaget og indtage gode carbs i stedet. Skift gerne den halve liter juice ud med rigtig frugt i stedet.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick: Du har helt ret mht. det er meget lidt grønt. Ovnbagte rodfrugter er en genial idé, da jeg plejer at kunne fortære dem forholdsvist hurtigt :) Det skulle være muligt at lave en ordentlig portion en gang om ugen og smide dem på køl. Vi er vel ude i noget med gulerødder, pastinak, rødbeder og kartofler. Så kan de erstatte min peanutbutter og rugbrød til middag.

Selve mætheden er ikke udfordringen, det er blot mit langsomme tempo, hvilket gør jeg nemt bruger 15 minutter på min klapsammen med tunsalat.

Juicen er til at skylle rørægene ned med, men jeg overvejer at skifte den ud med mælk, hvilket dog gør at mit mælkeindtag bliver noget voldsomt.
Vh Johannes
Brugeravatar

Styrkeliste

Johannes skrev:
Juicen er til at skylle rørægene ned med, men jeg overvejer at skifte den ud med mælk, hvilket dog gør at mit mælkeindtag bliver noget voldsomt.

Netop dette er en af de ting jeg bed mærke i. Synes dit indtag af sødmælk er lidt vel rigeligt.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Jep. Sødekartofler er også lækkert deri!
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Stenalt skrev:Netop dette er en af de ting jeg bed mærke i. Synes dit indtag af sødmælk er lidt vel rigeligt.

Førhen fik jeg 2L sødmælk og ½L sødmælks yoghurt dagligt, nu har jeg skåret yoghurten fra, så jeg synes egentlig ikke det nuværende indtag er så slemt.
Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation på det skulle være usundt/skadeligt at have et højt mælkeindtag. Udfordringen er dog at jeg ikke synes der er noget alternativ. Udover proteinpulver, yoghurt , kakao, juice. Af dem antager jeg at mælk er mest fornuftigt.

Nick9000 skrev:Jep. Sødekartofler er også lækkert deri!

Dem synes jeg tit man hører om på internationale bb sites, jeg tror dog aldrig jeg har smagt dem, men det må da prøves :)
Vh Johannes
Brugeravatar

Styrkeliste

Johannes skrev:
Stenalt skrev:Netop dette er en af de ting jeg bed mærke i. Synes dit indtag af sødmælk er lidt vel rigeligt.

Førhen fik jeg 2L sødmælk og ½L sødmælks yoghurt dagligt, nu har jeg skåret yoghurten fra, så jeg synes egentlig ikke det nuværende indtag er så slemt.
Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation på det skulle være usundt/skadeligt at have et højt mælkeindtag. Udfordringen er dog at jeg ikke synes der er noget alternativ. Udover proteinpulver, yoghurt , kakao, juice. Af dem antager jeg at mælk er mest fornuftigt.

Det er ikke mælkeindtaget i sig selv, men mere det samlede indtag af mættede fedtsyrer. Til trods for at de ikke nødvendigvis er fanden selv er der stadig evidens for at de kan udgøre en kardiovaskulær risikofaktor:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 289.d01t04

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Stenalt skrev:Det er ikke mælkeindtaget i sig selv, men mere det samlede indtag af mættede fedtsyrer. Til trods for at de ikke nødvendigvis er fanden selv er der stadig evidens for at de kan udgøre en kardiovaskulær risikofaktor:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 289.d01t04

Det er nemlig den der tvivl, om det egentlig er så slemt eller ej, som jeg hæfter mig ved.

Jeg vil have taget et sundhedstjek inden sommer, for at få tjekket min kolesterol igen, så kan jeg se om den stadig ligger lige så lavt som sidste forår hvor jeg fik det tjekket. Så kan jeg i hvert fald se det har påvirket kolesterolen efter et år med omkring 180g fedt om dagen, hvoraf der var flere dårlige fedtkilder, end der er i min nye kostplan.
Vh Johannes
Brugeravatar

Styrkeliste

Umiddelbart er fraværet af frugt og grønt det der skinner mest igennem. 50 gram af en broccoliblanding er jo nærmest ingenting, jeg æder en hel pose (650g) til et måltid, det kan snildt lade sig gøre. Ellers er gulerødder og æbler både billige og gode jo, hvis ikke du gider så meget frostblanding. Evt noget coleslaw? Det er en lækker måde at snige noget kål ind på.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Så konklusionen må være at jeg godt kan bruge denne kostplan som et fundament til at få de kcal jeg nu engang har brug for. Men så skal der bare fyldes på med grøntsager der hvor jeg kan finde plads til det.

Tak for hjælpen gutter :)
Vh Johannes
Brugeravatar

Styrkeliste