Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mcfeast skrev:Ok, så front squat er værd at have med i sit program, tak
Hvad foretrækker i at bruge af greb til front squat?
Jeg synes nemlig den kan være rigtigt led mod håndlede, når de er bøjet tilbage. Lidt ærgerligt når man også gerne skulle kunne bruge håndlede ugens andre 6 dage... har set en variant hvor man bøjer armene og lægger stangen "nede i albue-bøjet" - kan den bruges som alternativ?

Mcfeast skrev:Ok, så front squat er værd at have med i sit program, tak
Hvad foretrækker i at bruge af greb til front squat?
Jeg synes nemlig den kan være rigtigt led mod håndlede, når de er bøjet tilbage. Lidt ærgerligt når man også gerne skulle kunne bruge håndlede ugens andre 6 dage... har set en variant hvor man bøjer armene og lægger stangen "nede i albue-bøjet" - kan den bruges som alternativ?

Sandman skrev:
Problemet er bare at man ikke kan køre så tungt pga. vægtens placering foran på skulderen, og der er lidt større skade risiko fordi man skal bruge flere stabiliserende muskler (fks. glutes minimus og medius).

Madsen123 skrev:Jeg er ikke enig i at man belaster quads mere. Som du selv nævner kan man benytte færre øvelser.
Derudover er øvelsen slet ikke egnet til high rep.
Front Squat kan bruges som en lettere ben træning, da mave mm benyttes mere og kg er mindre.

ildfluen skrev:Når nu emnet er oppe har jeg lige et spørgsmål angående fodstilling i frontsquat.
Jeg køre med næsten den samme fodstilling som backsquat, da jeg synes jeg bedre kan få hoften med. Fra midt hæl til midt hæl har jeg en skulder bredde, og fødderne peger ca. 30 grader ud af.
Kan se der er mange der køre med en noget mere parallel fodstilling, hvad er grunden til det?
Og er der noget forkert i at have den fodstilling som jeg har?

RuneB skrev:Madsen123 skrev:Jeg er ikke enig i at man belaster quads mere. Som du selv nævner kan man benytte færre øvelser.
Front Squat kan bruges som en lettere ben træning, da mave mm benyttes mere og kg er mindre.
den er fint egnet til high rep

ildfluen skrev:Når nu emnet er oppe har jeg lige et spørgsmål angående fodstilling i frontsquat.
Jeg køre med næsten den samme fodstilling som backsquat, da jeg synes jeg bedre kan få hoften med. Fra midt hæl til midt hæl har jeg en skulder bredde, og fødderne peger ca. 30 grader ud af.
Kan se der er mange der køre med en noget mere parallel fodstilling, hvad er grunden til det?
Og er der noget forkert i at have den fodstilling som jeg har?
paiva skrev:nu skriver I at front squat er velegnet til høje mennesker.. Brude jeg så benytte mig af front squat i stedet for normal squat? (er 192 cm)

Bone-14 skrev:RuneB skrev:Madsen123 skrev:Jeg er ikke enig i at man belaster quads mere. Som du selv nævner kan man benytte færre øvelser.
Nej den er ikke egnet til high rep.

A Menace To Chicken skrev:Bone-14 skrev:RuneB skrev:Madsen123 skrev:Jeg er ikke enig i at man belaster quads mere. Som du selv nævner kan man benytte færre øvelser.
Nej den er ikke egnet til high rep.
nej-jo-nej-jo-nej-jo-nej-jo-nej-jo-nej-jo-nej-jo-nej-jo-nej-jo... argh.
Kunne i ikke være søde at forklare hvorfor den er/ikke er egent til high-rep (og samtidig give jeres respektive bud på begrebet high-rep, da det ofte er meget subjektivt).
Personligt frontsquatter jeg mellem 5-12 reps, alt efter temperament. Jeg har svært ved at se hvorfor front-squat skulle egne sig bedre til det ene end til det andet.

Bone-14 skrev:Fordi man ikke kan holde det korrekte spænd ved highrep og her snakker vi 6+ reps

RuneB skrev:idag?
hvornår har du sidst undervist i en front squat?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster