Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

serotonin skrev:Køb frosne grøntsager. Du kan få mange varianter, samt færdigblandede 'mixes'.
Faktisk er frosne grøntsager ofte bedre, eftersom mikronutrienterne ikke tabes under de skiftende klimaforhold ved transporten.
Derudover er det super billigt. Hvis du har en mikrobølgeovn er det bare at smide det ind på en tallerken i 5 minutter (helt frosne) eller 1-2 min, hvis de har ligget i køleskabet en dags tid.

bruneunderbukser skrev:serotonin skrev:Køb frosne grøntsager. Du kan få mange varianter, samt færdigblandede 'mixes'.
Faktisk er frosne grøntsager ofte bedre, eftersom mikronutrienterne ikke tabes under de skiftende klimaforhold ved transporten.
Derudover er det super billigt. Hvis du har en mikrobølgeovn er det bare at smide det ind på en tallerken i 5 minutter (helt frosne) eller 1-2 min, hvis de har ligget i køleskabet en dags tid.
Har du et belæg for det med, at frosne grøntsager er bedre?

serotonin skrev:Ifht. grøntsagerne vil jeg klart tro, at de frosne er alt andet overlegent.
Du får som regel 750g for omkring 10kr, hvilket bør være nok til 3 måltider (dvs. 3 dage, hvis du spiser dem til aftensmaden).
Derudover er bananer ikke så dyre, og er også meget kalorieholdige (grundet deres densitet/hvor kompakte, de er) ifht. meget andet frugt/grønt. Køb evt. 10 stk. og spis 1-2 om dagen.
Jeg plejer også at spise 1 peberfrugt om dagen. Du kan købe nogle "snack-peberfrugter" (de af aflange) i en pose af 10 stk. ca. for ikke ret mange penge heller.
Bær er som regel rige på antioxidanter, men dem får du alligevel igennem f.eks. peberfrugter, som jeg vil tro er væsentlig billigere. Der er så vidt jeg ved flere mg. C-vitamin i peberfrugt end appelsiner pr. 100g.
Ikke desto mindre er et bedste du kan gøre nok at variere det lidt ad libitum.
Jeg vil dog gætte på, at langt de fleste herinde får tilstrækkeligt (og mere til) med mikronutrienter - især under bulk. Der er jo også masser af vitaminer og mineraler i oksekød, fuldkornsprodukter, fisk osv, hvilket vi jo får rigeligt af. Men det er selvfølgelig godt at få en god portion frugt/grønt dagligt, da de er rigere på bestemte vitaminer (især antioxidanter).
De fedtopløselige vitaminer (A, D, E, K) får du ad andre veje - især fedtholdige produkter (kød, fisk), samt nogle få specifikke grøntsager (A-vitamin kan du få igennem gulerødder (beta-karoten), samt spinat og B-vitaminerne får du som regel også i højere grad igennem fuldkorn, nødder, kød osv. Mineralerne er som regel igennem kød.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster