Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 968
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 966

Følg bodybuilding.dk på

hjælp til vitaminer

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB

Jeg har svært ved, at få de ca. 500g anbefalte grøntsager ned om dagen: Hvilke kost tilskud skal jeg have og hvor meget for, at kunne substituere det bedst muligt?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1x multi hverdag. så kan det ikke gå helt galt.

Reputation point: 0

Clavicula skrev:1x multi hverdag. så kan det ikke gå helt galt.

Er det virkelig nok?
Brugeravatar

Styrkeliste

Det eneste som der er nogenlunde evidens for at supplere med, såfremt man ellers spiser rimeligt, er D vitamin.

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Stenalt skrev:Det eneste som der er nogenlunde evidens for at supplere med, såfremt man ellers spiser rimeligt, er D vitamin.

Så en pille c og d vitamin burde kunne erstatte det fint eller hvad?
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:
Stenalt skrev:Det eneste som der er nogenlunde evidens for at supplere med, såfremt man ellers spiser rimeligt, er D vitamin.

Hvor ser du bogstavet C i min tekst?

Stenalt skrev:
Larsjensen skrev:

Hvor ser du bogstavet C i min tekst?

Det ser jeg skam ikke, men af min egen overbevisning mener jeg man mindst skal have en c vitamin også, hvis man ikke får grøntsager
Brugeravatar

Styrkeliste

du kan købe diverse grøntsager på pulver mange steder på internettet. dog skulle det smage forfærdeligt.
de går ofte under navnet "greens powders".

et andet alternativ, som jeg selv har kigget meget på, er at anskaffe en juicer.
og så lave juice af grøntsager, som man ellers ikke vil få spist. broccoli især for mig.

Bæredygtigheden i disse ting, skal jeg dog ikke gøre mig klog på
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Moose skrev:du kan købe diverse grøntsager på pulver mange steder på internettet. dog skulle det smage forfærdeligt.
de går ofte under navnet "greens powders".

et andet alternativ, som jeg selv har kigget meget på, er at anskaffe en juicer.
og så lave juice af grøntsager, som man ellers ikke vil få spist. broccoli især for mig.

Bæredygtigheden i disse ting, skal jeg dog ikke gøre mig klog på

Tak for det brugbare svar.

Især det med "green powders" vækkede min interesse
Brugeravatar

Styrkeliste

Stenalt, nu er du en af de få fagligt kompetente mennesker på dette site. Hvordan forholder du dig til høje doser af D-vitamin? - Vi snakker 2-3 tabeletter, fremfor 1 (af 35 µg), som anbefalet. Som jeg forstår det, så er optageligheden oralt ganske ringe (ift. huden ved sol), hvorfor der skal en betydelig mængde for reelt at få dækket sit behov. Har jeg ret eller er jeg totalt idiot?
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Jeg er begyndt at bruge Animal Pack, da jeg synes de fleste andre multivitaminer på markedet er underdoseret.

Jeg tager en pakke om dagen, og har bemærket at mit energi niveau i løbet af dagen er steget markant.
Jeg tager kun vitaminer pga. bedre helbred. Jeg tror ikke at de bidrager særligt meget til selve træningen osv. Men hvem vil ikke gerne have mere overskud, og energi i hverdagen? :)

1 pakke indeholder blandt andent 500mg C vitamin og 340 IU D vitamin... og selvfølgelig meget andet.
Brugeravatar

Det er omdiskuteret, læs fx her:

For så oplyst og gennemreguleret og overvåget et samfund som det danske er det utroligt hvor mange der stadig render rundt med meget lave niveauer.

"Jeg følger systemets anbefalinger!" - naive, konforme mennesker

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

HolgerDanske1995 skrev:Jeg er begyndt at bruge Animal Pack, da jeg synes de fleste andre multivitaminer på markedet er underdoseret.

Jeg tager en pakke om dagen, og har bemærket at mit energi niveau i løbet af dagen er steget markant.
Jeg tager kun vitaminer pga. bedre helbred. Jeg tror ikke at de bidrager særligt meget til selve træningen osv. Men hvem vil ikke gerne have mere overskud, og energi i hverdagen? :)

1 pakke indeholder blandt andent 500mg C vitamin og 340 IU D vitamin... og selvfølgelig meget andet.

Jeg har også engang taget Opti-Men vitaminpiller. Mit urin fik en flot gulgrøn farve, som ligner radioaktivt affald. Gad vide hvad det skyldes?
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Tror ikke du drikker nok vand :) de dage jeg har fået for lidt væske, pisser jeg også HELT gult. haha.. Men har det sådan lidt. Better safe than sorry. Jeg spiser ALT for lidt frugt og grønt til undvære dem. Og når jeg nu har fået mere energi i hverdagen, stopper jeg ikke med det :)
Brugeravatar

Nej, det skyldes højt B-vitamin indtag - ikke at personen ikke drikker nok vand.

Animal pak er blot vitaminer og mineraler pakket ind i en dyr emballage, det kan gøres 10x billigere.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Tror ikke der ET svar til den sag.. for selvom jeg får 1800% den daglige anbefaling, pisser jeg ikke gult, når jeg drikker nok vand.

Og jeg er ligeglad med om det kan gøres billigere. Hvis jeg skulle have de samme mængder af de forskellige mineraler, vitaminer, og planteekstrakter, skulle jeg have en 10-15 glas piller derhjemme.. Det andet er meget nemmere.
Brugeravatar

Riboflavin har en fantastisk evne til at absorbere lys med bølgelængden på 450 nanometer og giver den karakteristiske meget gule farve når man pisser det ud igen.

Nu kan se jeg animal pak indeholder 76mg riboflavin - semi høj dosering. Mon ikke din urin er temmelig gul? Jeg får personligt næsten selvlysende urin når jeg indtager riboflavin i 100mg's doseringer.

Nogen studier viser dog maksimal optagelse ligger på 27mg, hvor halvdelen af dette tog 1,1 timer at optage.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Som sagt kan det være helt gennemsigtigt, hvis jeg drikker tilstrækkeligt :)
Brugeravatar

hr_bjoern skrev:

Stenalt, nu er du en af de få fagligt kompetente mennesker på dette site. Hvordan forholder du dig til høje doser af D-vitamin? - Vi snakker 2-3 tabeletter, fremfor 1 (af 35 µg), som anbefalet. Som jeg forstår det, så er optageligheden oralt ganske ringe (ift. huden ved sol), hvorfor der skal en betydelig mængde for reelt at få dækket sit behov. Har jeg ret eller er jeg totalt idiot?

Jeg er af den overbevisning at de nuværende anbefalinger er alt for lave. Jeg indtager selv omkring 150 mikrogram dagligt, hvilket jeg mener er at betragte som sikkert og uden mulighed for overdosis.

Stenalt skrev:
hr_bjoern skrev:

Jeg er af den overbevisning at de nuværende anbefalinger er alt for lave. Jeg indtager selv omkring 150 mikrogram dagligt, hvilket jeg mener er at betragte som sikkert og uden mulighed for overdosis.

Er emnet - D-vitamin-mangel - noget, der får opmærksomhed i lægekredse?
Brugeravatar

Reputation point: 55

Moby Dick skrev:
Er emnet - D-vitamin-mangel - noget, der får opmærksomhed i lægekredse?

Ja det vil jeg mene. Man tager dog ikke D vit blodprøver uden indikation. Jeg er desuden overbevist om at det ikke at være i mangel, med det nuværende klassifikationer, ikke er ensbetydende med optimalt indtag.

http://press.endocrine.org/doi/abs/10.1210/jc.2012-1176

Ift. D-vitamin. Studiet viser, at både for lidt og for meget d-vitamin er associeret med højere dødelighed.. Det giver stof til eftertanke.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

HolgerDanske1995 skrev:Jeg er begyndt at bruge Animal Pack, da jeg synes de fleste andre multivitaminer på markedet er underdoseret.

340IU af d-vitamin er ingenting. Jeg tager 5000iu, det svarer til 125 mikrogram.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

Definer ingenting? for mig betyder ingenting 0.. :)

Men jo du har ret. I USA anbefales det at få minimum 600 IU per dag. Og man kan tage op til 4000 IU per dag uden nogen form for dårligere helbred på kort sigt. Dog ved man ikke om de langtidsmæssige risici forbundet med så stor en dosis. Så for mig, lyder det en smule overkill det du har gang. :)
Brugeravatar

LookWhatYouDid skrev:http://press.endocrine.org/doi/abs/10.1210/jc.2012-1176

Ift. D-vitamin. Studiet viser, at både for lidt og for meget d-vitamin er associeret med højere dødelighed.. Det giver stof til eftertanke.

Det er en lidt problematisk måde at undersøge dødelighed på med hensyn til tilskud, da man nemt kan forestille sig at mange vil søge til alle mulige helse ting, når de er døende. Den eneste korrekte måde at undersøge denne type kosttilskud er efter min overbevisning med et RCT (randomized controlled trial) studie der varer i en del år.

LookWhatYouDid skrev:http://press.endocrine.org/doi/abs/10.1210/jc.2012-1176

Jeg tilføjer lige lidt, for studiet her er et observationsstudie. Denne her gennemgang af interventionsstudier viser en en nul-effekt eller en svagt beskyttende effekt afhængig af subgruppe-analyse (f.eks. at være kvinde, ung, spise chole- fremfor ergocalciferol osv).

Overordnet virker det som om at store doser ikke er godt. 800 IU er cirka-grænsen i gennemgangen af interventionsstudier og i observationsstudiet lader det til at være whatever dosis der resulterer ~80nmol/L
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)