Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Clavicula skrev:1x multi hverdag. så kan det ikke gå helt galt.

Stenalt skrev:Det eneste som der er nogenlunde evidens for at supplere med, såfremt man ellers spiser rimeligt, er D vitamin.

Larsjensen skrev:Stenalt skrev:Det eneste som der er nogenlunde evidens for at supplere med, såfremt man ellers spiser rimeligt, er D vitamin.
Så en pille c og d vitamin burde kunne erstatte det fint eller hvad?

Stenalt skrev:Larsjensen skrev:Stenalt skrev:Det eneste som der er nogenlunde evidens for at supplere med, såfremt man ellers spiser rimeligt, er D vitamin.
Så en pille c og d vitamin burde kunne erstatte det fint eller hvad?
Hvor ser du bogstavet C i min tekst?

Moose skrev:du kan købe diverse grøntsager på pulver mange steder på internettet. dog skulle det smage forfærdeligt.
de går ofte under navnet "greens powders".
et andet alternativ, som jeg selv har kigget meget på, er at anskaffe en juicer.
og så lave juice af grøntsager, som man ellers ikke vil få spist. broccoli især for mig.
Bæredygtigheden i disse ting, skal jeg dog ikke gøre mig klog på

Stenalt skrev:Det eneste som der er nogenlunde evidens for at supplere med, såfremt man ellers spiser rimeligt, er D vitamin.

HolgerDanske1995 skrev:Jeg er begyndt at bruge Animal Pack, da jeg synes de fleste andre multivitaminer på markedet er underdoseret.
Jeg tager en pakke om dagen, og har bemærket at mit energi niveau i løbet af dagen er steget markant.
Jeg tager kun vitaminer pga. bedre helbred. Jeg tror ikke at de bidrager særligt meget til selve træningen osv. Men hvem vil ikke gerne have mere overskud, og energi i hverdagen?
1 pakke indeholder blandt andent 500mg C vitamin og 340 IU D vitamin... og selvfølgelig meget andet.

de dage jeg har fået for lidt væske, pisser jeg også HELT gult. haha.. Men har det sådan lidt. Better safe than sorry. Jeg spiser ALT for lidt frugt og grønt til undvære dem. Og når jeg nu har fået mere energi i hverdagen, stopper jeg ikke med det 

hr_bjoern skrev:Stenalt skrev:Det eneste som der er nogenlunde evidens for at supplere med, såfremt man ellers spiser rimeligt, er D vitamin.
Stenalt, nu er du en af de få fagligt kompetente mennesker på dette site. Hvordan forholder du dig til høje doser af D-vitamin? - Vi snakker 2-3 tabeletter, fremfor 1 (af 35 µg), som anbefalet. Som jeg forstår det, så er optageligheden oralt ganske ringe (ift. huden ved sol), hvorfor der skal en betydelig mængde for reelt at få dækket sit behov. Har jeg ret eller er jeg totalt idiot?

Stenalt skrev:hr_bjoern skrev:Stenalt skrev:Det eneste som der er nogenlunde evidens for at supplere med, såfremt man ellers spiser rimeligt, er D vitamin.
Stenalt, nu er du en af de få fagligt kompetente mennesker på dette site. Hvordan forholder du dig til høje doser af D-vitamin? - Vi snakker 2-3 tabeletter, fremfor 1 (af 35 µg), som anbefalet. Som jeg forstår det, så er optageligheden oralt ganske ringe (ift. huden ved sol), hvorfor der skal en betydelig mængde for reelt at få dækket sit behov. Har jeg ret eller er jeg totalt idiot?
Jeg er af den overbevisning at de nuværende anbefalinger er alt for lave. Jeg indtager selv omkring 150 mikrogram dagligt, hvilket jeg mener er at betragte som sikkert og uden mulighed for overdosis.
Moby Dick skrev:
Er emnet - D-vitamin-mangel - noget, der får opmærksomhed i lægekredse?

HolgerDanske1995 skrev:Jeg er begyndt at bruge Animal Pack, da jeg synes de fleste andre multivitaminer på markedet er underdoseret.
Jeg tager en pakke om dagen, og har bemærket at mit energi niveau i løbet af dagen er steget markant.
Jeg tager kun vitaminer pga. bedre helbred. Jeg tror ikke at de bidrager særligt meget til selve træningen osv. Men hvem vil ikke gerne have mere overskud, og energi i hverdagen?
1 pakke indeholder blandt andent 500mg C vitamin og 340 IU D vitamin... og selvfølgelig meget andet.

LookWhatYouDid skrev:http://press.endocrine.org/doi/abs/10.1210/jc.2012-1176
Ift. D-vitamin. Studiet viser, at både for lidt og for meget d-vitamin er associeret med højere dødelighed.. Det giver stof til eftertanke.

LookWhatYouDid skrev:http://press.endocrine.org/doi/abs/10.1210/jc.2012-1176
Ift. D-vitamin. Studiet viser, at både for lidt og for meget d-vitamin er associeret med højere dødelighed.. Det giver stof til eftertanke.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster