Garik skrev:Yilar skrev:Garik skrev:Jeg er dog ikke enig i, at han skal optage et SU-lån. Det bør være muligt at arbejde lidt ekstra i de uendeligt lange ferier og så nøjes med 10-15 timer i ugen under studiet. På den måde er der råd til det meste (har der i været fald været for mig - i Århus).
Det har du nok ret i, men når jeg kigger tilbage på min studietid ærgrer jeg mig da at jeg ikke blot optog det lån (det koster jo ingenting!), også bare tog ud og oplevede verden som ung. Oplevelserne i sig selv betaler for det hele gange 2 i forhold til at nøjes med at leve som "fattig studerende" og sige nej til alt muligt. Når man bliver 30+ og har kone og barn, kan man ikke bare tillade sig helt det samme mere.
Det ene udelukker jo ikke det andetDu behøver ikke være 'fattig studerende', selvom du ikke optager lån.
Enig. Man behøver heller ikke være fastlåst gift familiefar, når man er 30+ - eller bare færdig som studerende, for den sags skyld. Har aldrig fanget den diskurs.
Venlig hilsen en, der planlægger stadig at leve sit liv efter uddannelsen, der også har optaget SU-lån (men det er fordi jeg er en impulsindkøbende spasser)

Du behøver ikke være 'fattig studerende', selvom du ikke optager lån.