Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1566
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1564

Følg bodybuilding.dk på

Pålidelig badevægt

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg leder med lys og lygte efter en badevægt, men det er altså ikke bare at tage i Kvickly og købe den første og bedste de har der, bare fordi den er på tilbud lige nu.
Jeg har researchet i dagevis for at læste tests og andres meninger på forskellige fora, men der er jo rigtigt mange der har dårlige erfaringer med badevægte, der kan svinge helt vildt hvis bare man stiger af den og træder op igen. Det kan man ikke bruge til at følge en seriøs fremgang med.

Jeg har naturligvis også kigget i tråde herinde, men mange af trådene er et par år gamle, og en tråd jeg læste i fra 2012 er allerede forældet, eftersom flere af vægtene der bliver anbefalet allerede er udgået fra markedet.
En vægt jeg er stødt på flere gange, og som vandt en test i Politiken i 2010 for både præcision og pålidelighed, er OBH Nordica Quadro Silver, men jeg har Googlet min computer i smadder for at finde den, og den er bare ikke til at støve op nogen steder længere.. Øv!
Tilgengæld har flere brokket sig over andre modeller af OBHs badevægte fordi de ikke var til at stole på, så igen vil jeg ikke smide penge efter noget i blindhed, bare fordi det er OBH der har konstrueret det.

Jeg var både i Elgiganten og Kvickly idag, hvor jeg noterede deres badevægtes producent og modelnavn så jeg kunne tage hjem og Google inden køb, men jeg kunne ikke finde noget som helst.. Hverken tests eller erfaringer.

Eneste krav til vægten er at den er præcis og pålidelig.. At den har wi-fi, fedtprocents-måling eller kan lave kaffe er fuldstændigt ligegyldigt for mig :)

Nogen der kan hjælpe?
Brugeravatar

Reputation point: 240

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Måske kan denne artikel hjælpe dig på rette vej.

http://test-nu.dk/badevaegt-test/
The body is very important, but the mind is more important than the body.(Arnold)

Reputation point: 5

Geografisk sted: Vemb

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Tak for link, jeg har været derinde og kigge tidligere, men jeg tjekker det lige igen :). Mener dog at jeg sidst kom frem til at de alle havde features jeg ikke havde brug for, og en pris derefter.

Hvis andre har input og/eller personlige erfaringer, så er de selvfølgelig fortsat meget velkomne!
Brugeravatar

jeg har en whithings, og den vejer kun par hundrede gram mere end de rigtige dyre stævnevægte. Er meget tilfreds

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: -1.00
- Squat: -2.00
- Dødløft: -1.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det er jo på sin vis fuldstændig ligegyldig hvad den vejer dig til, da det er differencen fra måling til måling som er vigtigt, så kan du følge med i om du taber dig/tager på. Og så længe du vejer dig på den samme vægt, så er din vægt altid angivet indenfor den samme fejlmargin. Det er desuden ikke givet at en dyr vægt er kalibreret bedre end en billig - og formegentlig er de baseret på mere eller mindre det samme generiske kredsløb. Så jeg ser ikke rigtig idéen i at give 800 kr i en vægt kontra 150 kr, da fejlmarginen formegentlig vil være så lille at det ikke har reel betydning.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Gary Oak skrev:Det er jo på sin vis fuldstændig ligegyldig hvad den vejer dig til, da det er differencen fra måling til måling som er vigtigt, så kan du følge med i om du taber dig/tager på. Og så længe du vejer dig på den samme vægt, så er din vægt altid angivet indenfor den samme fejlmargin. Det er desuden ikke givet at en dyr vægt er kalibreret bedre end en billig - og formegentlig er de baseret på mere eller mindre det samme generiske kredsløb. Så jeg ser ikke rigtig idéen i at give 800 kr i en vægt kontra 150 kr, da fejlmarginen formegentlig vil være så lille at det ikke har reel betydning.

Vi er helt enige om at så længe en vægt vejer 'det samme forkert' hver gang, så kan man stadig bruge den til at følge udviklingen, så længe den skyder lige meget ved siden af hver gang. Problemet er bare at der også findes alt for mange, der ikke viser det samme 2 gange i træk, hvis bare man er trådt af og steget op på den igen.
Jeg prøvede den eneste der var batteri i, idag i Elgiganten, og der var 2 kg.'s forskel på det den viste da jeg steg af og gik på igen.

Som jeg skrev i den indledende skal jeg ikke bruge alle de ekstra features mange af dem kommer med idag, jeg vil bare vide hvad jeg vejer, og at badevægten er konstant.
Brugeravatar

Kvicklys billige til 150 kr (eller der omkring) fungere fint.

Den vejer det samme, når man laver kontrolvejninger, er digital og koster ikke en skid.

Chillax med alt det der crap du læser på nettet, nu mindre du vil bruge over 2k på en professionel vægt.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

OBH'en 6263 er ganske glimrende og viser det samme igen og igen - men det hjælper selvfølgelig ikk så meget, hvis den ikk længere kan købes. tror jeg erhvervede min for et års tid siden, på en eller anden suspekt hjemmeside.

Har tidligere haft en tanita BC-571 som jeg var meget tilfreds med og som OBH'en også viser det samme når man tester. Den er dog så også i en lidt højere pris kategori.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herning

Champinde skrev:OBH'en 6263 er ganske glimrende og viser det samme igen og igen - men det hjælper selvfølgelig ikk så meget, hvis den ikk længere kan købes. tror jeg erhvervede min for et års tid siden, på en eller anden suspekt hjemmeside.

Det er ærgerligt at den er så svær at opstøve! Men jeg fandt et sted hvor de havde OBH 6251'eren til 199,-, så den har jeg bestilt og regner med at få den på mandag. Så må jeg teste og se om den er pålidelig nok :)
Brugeravatar

Jeg gad nu godt have en badevægt, der kunne brygge kaffe.

Jeg har denne vægt: Beurer GS11 til 229,- fra Wupti, og den fungerer fint. Den kan, som du selv er inde på, godt veje forkert to gange i træk, men det er ikke mere end 100 g, så jeg plejer bare, at gå efter det, den siger første gang.
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

snus skrev:Jeg gad nu godt have en badevægt, der kunne brygge kaffe.

Tjah, så længe kaffen ikke kommer til at smage af kondisko, så ville det være okay ;)

Jeg har nu fået min OBH-vægt, og den viser nøjagtigt det samme hver gang jeg stiller mig op på den.. Den er jeg glad for :mrgreen:
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster