Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1005
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1002

Følg bodybuilding.dk på

Det væsentligste væsen / Essensen

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Det lader til der er stemning for det - jeg fortsætter med videorene så :)

MC skrev:Haha, fedt med hippierne - er der nogensinde nogle som rent faktisk gider stopper op og lytte til hvad de har at sige?

Fedt med videolog - det har været en succes hos manageren, så fortsæt endelig med det :)

Nogle gange er der nogle der tager kampen op - specielt hvis det er religiøse der står og råber, men vi ved alle sammen det er nyttesløsts at diskutere med en troll.

Thomas Jagd skrev:Mere v-log tak :)

Specielt hvis de indeholder flere dommedags gutter :D

Jeg tager ud på campus i dag - jeg skal se om jeg ikke kan fange "joshua". Han har indtil videre talt ned til dommedag over 3 omgange (han står med et skilt med dagene) - og hver gang han er nået til dommedag og det ikke er sket, forsvinder han i et par uger :mrgreen:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tog en stille og rolig omgang deloadish upper body i dag - jeg gider ikke at notere vægte; det er dog værd at bemærke jeg var mærkbart svagere end ellers. Jeg har eller holdt min kropsvægt, nok endda øget lidt. Det kan være fordi jeg er stopper på BA og kreatintilskud.

Til gengæld får i V-og nummer 2 lige her:

Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Super hyggeligt med video-log! Det kunne være fedt med en rundvisning af centeret, næste gang du skal smede den - hvis det altså er tilladt at smide en request? :wink:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

"Jaaa, det her det er.... Jaaahh, jeg ved sgu egentlig ikke, hvad det er, men det er berømt!" :lol: :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København NV

flamingopikken skrev:Super hyggeligt med video-log! Det kunne være fedt med en rundvisning af centeret, næste gang du skal smede den - hvis det altså er tilladt at smide en request? :wink:

Requests er mere end tilladt - jeg vil faktisk opfordre til det (: Det er dog ikke tilladt at filme inde i kommercielle træningscentre som fx 24 hour fitness. Jeg skal også have en speciel tilladelse for at få lov på skolen (har spurgt dem). Jeg ville godt kunne snig-filme nogle klip derfra, men en reel rundvisning ville jeg ikke kunne lave uden de ville give mig en påtale.

NBM skrev:"Jaaa, det her det er.... Jaaahh, jeg ved sgu egentlig ikke, hvad det er, men det er berømt!" :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg blev lige lidt i tvivl :mrgreen: Det er en klokketårn der spiller en ekstremt irriterende og høj underlig melodi hver dag kl. 12.
Brugeravatar
Admin

Hvor er det fedt at folk i åben offentlighed vælger at råbe op om deres holdninger på den måde, selvom der ikke er crowd på. Hvordan forholder du dig til sådan noget, vokset op med janteloven?
Brugeravatar

Reputation point: 160

Fedt med video logninger! :dope:
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: KBH SV

Nielze skrev:Hvor er det fedt at folk i åben offentlighed vælger at råbe op om deres holdninger på den måde, selvom der ikke er crowd på. Hvordan forholder du dig til sådan noget, vokset op med janteloven?

Jeg må indrømme jeg ikke rigtig synes det er fedt. Det er sjovt nok den første eller anden gang man hører det, men derefter er det bare ligegyldigt støj. Det er IRL trolls der bare står og bræger op - de gør ikke noget ved det eller forsøger at ændre noget, de vil kun provokere - og ofte er de slet ikke interesseret i en kritisk dialog.

Malke skrev:Fedt med video logninger! :dope:

I aim to please. Har lige lavet en til (:
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:
Nielze skrev:Hvor er det fedt at folk i åben offentlighed vælger at råbe op om deres holdninger på den måde, selvom der ikke er crowd på. Hvordan forholder du dig til sådan noget, vokset op med janteloven?

Jeg må indrømme jeg ikke rigtig synes det er fedt. Det er sjovt nok den første eller anden gang man hører det, men derefter er det bare ligegyldigt støj. Det er IRL trolls der bare står og bræger op - de gør ikke noget ved det eller forsøger at ændre noget, de vil kun provokere - og ofte er de slet ikke interesseret i en kritisk dialog.

Malke skrev:Fedt med video logninger! :dope:

I aim to please. Har lige lavet en til (:

Upload den ! Har tjekket din log flere gange idag i håb om en ny :P
Brugeravatar

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Jeg må hellere lige opdatere mine træninger.

mandag:

Jeg var helt smadret hele dagen, men fik en powernap før træning hvilket hjalp gevaldigt og energien var ganske god under træningen. Opstartstræning så forsøgte at tage det roligt.

Db press

10 x 40
8 x 50
8 x 60
3 x 8 x 65
8 x 55

ss

Pull ups

9
2 x 5 x +5kg
2 x 5 x +5kg - neutral grip

Bench press

8 x 50kg
8 x 60kg
6 x 60kg
6 x 60kg

- Langsomme excentriske faser

ss

Db two arm rows

8 x 30
8 x 50
8 x 50
8 x 50

One arm lat raise

8 x 15
8 x 20
8 x 25

ss

Band pull aparts

3 x 8

Seated db curls:

8 x 25
8 x 30
8 x 30
8 x 30 + 9 x 25

Overhead band extensions

3 x 12-15
-ss'et med cg push ups på bænk
Brugeravatar
Admin

Onsdag:

Ikke den store energi og jeg havde en irriterende træthed i kroppen. Jeg har generelt været lidt sløj hele ugen og har ikke fået sovet nok. Jeg ved ikke om jeg presser mig selv lidt for hårdt skole- og arbejdsmæssigt for tiden, men det er ligesom jeg kører lidt for meget på autopilot for tiden.

Front Squat

8 x 40kg
8 x 50kg
5 x 55kg
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 55kg
5 x 55kg
6 x 40kg

One legged leg press:

8 x 20
8 x 20
10 x 25
10 x 25
10 x 30 + 8 x 20

ss

SHELC

8
6 - one legged
6 - one legged
10

Standing bw raises:

4-5 sæt x failure

Rope crunches:

5 x 10

Back extensions:

10
2 x 8 x +5kg
Brugeravatar
Admin

I går tog ditchede john og jeg undervisning og tog i stedet en lille gåtur på i bjergene da det var fremragende vejr. Det var rart - dog ikke den bedste ide for min inderlår der stadig er irriteret - det blussede for alvor op igen; great. Men sådan er det - det ville ikke være det samme uden en skade.

Skød en lille videolog i går. Jeg bruge min Ipad og vidste ikke lige den optog i lorteopløsning når man holder den vertikalt - så jeg beklager man ikke kan se det helt store. Det ærgrer mig faktisk lidt da udsigten jeg viser er ret fantastisk.

Brugeravatar
Admin

Træning fredag:

Jeg har været træt og udkørt hele ugen - det håber jeg meget ændrer sig i løbet af næste uge. I dag betaler jeg prisen for ikke at have lavet det helt store fredag og lørdag; så dagen i dag er afsat til en omgang lower body og så ellers skole og arbejde resten af dagen.

Db incline press

10 x 40
8 x 50
8 x 60
6 x 70
6 x 70
6 x 70
10 x 60

ss

db rows

8 x 40
8 x 55
8 x 65
8 x 65
8 x 65
8 x 65

Seated rows:

10 x 60
10 x 80
3 x 10 x 90

ss

Standing shoulderpress

10 x 25
3 x 10 x 35

Fat grip barbell curls

10 x 45
10 x 50
8 x 60
8 x 60
10 x 55

ss

Floor Cg bench press

8 x 40kg
8 x 40kg
7 x 50gk
6 x 50kg
8 x 40kg

----------------------------------------------------------
Brugeravatar
Admin

Har du nu også en skade i inderlåret? Ej men lol altså. The Chronicles of The Swan bliver mere og mere absurde.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Keep on trucking, friend.

Var det ikke noget at splitte lidt anderledes, så i stedet for ub/lb split, måske skifte til push/pull split. Tænker du muligvis kunne slippe for den træthed du oplever i forbindelse med dine hele lowerbody træninger.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

ThePhoenix skrev:Keep on trucking, friend.

Var det ikke noget at splitte lidt anderledes, så i stedet for ub/lb split, måske skifte til push/pull split. Tænker du muligvis kunne slippe for den træthed du oplever i forbindelse med dine hele lowerbody træninger.

Always.

Nu, mens jeg sidder her og er sindssygt træt efter gårsdagens lower body session, tænker jeg det måske ikke er verdens dårligste ide - jeg elsker dog ub/ul strukturen. Jeg finder det rart kun at skulle fokusere på enten upper eller lower body. Og så er der intet der slår en rigtig god omgang lower body.

Har du et forslag til et push/pull til en glasmand?

The Juice skrev:Har du nu også en skade i inderlåret? Ej men lol altså. The Chronicles of The Swan bliver mere og mere absurde.

Jeg har faktisk skrevet om den før, men jeg brokker mig bare ikke så meget. Jeg kan, heldigvis, godt træne nogenlunde uden om skaden. Den kom i øvrigt af jeg faldt ned på mit cykelstel og var ikke træningsrelateret. Eller, måske lidt, da jeg var så dum at tage ned at træne lige efter det var sket og det var mit inderlår ikke videre glad for.
Brugeravatar
Admin

Træning søndag:

Udover Hip belt squat, var det en ganske fin træning i selskab med Per og hans søster (som i øvrigt er i ret skarp form). Denne mandag er en rigtig typisk Garfieldsk lortemandag med alt for meget at se til og alt for lidt tid at gøre godt med. Der er ikke rigtig andet at gøre end at komme igang. Det bliver en lang dag.

Jeg regner med at snuppe en omgang overkrop senere.

Hip belt squat:

5 sæt x 6-8 reps.

Den fungerer ikke rigtig så godt mig og jeg mistænker den for at give mig ondt i ryggen.

BB reverse lunges - front squat grip

5 x 30kg
5 x 40kg
6 x 40kg
5 x 45kg

Db SL DL

10 x 30
10 x 45
10 x 55
10 x 50
10 x 50

Leg extensions

10 x 5 plader
10 x 7
10 x 9
10 x 11 + 8 x 9 + 8 x 7 + 8 x 5

Leg press

30 x 190
18 x 190

Leg press calves raises

5-6 sæt x 10-12 reps

Plank:

45 sek
45 sek
45 sek
-------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
Admin

hey esse jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvordan du har båret dig an med at finde et college i USA og om du selv har stået for det hele mht. ansøgning, bolig, penge til skole osv. grunden er at jeg selv sidder med tanken om at komme et år på college engang når jeg er færdig med skolen herhjemme.

hvis du har lyst til at svare takker jeg på forhånd

jacob
Brugeravatar

Uha, nu sætter du jo mig på spidsen. Hvis vi bare skal lave noget mikroplanlægning tænker jeg:

2-split; fire ugentlige træninger.

Push:
Primær ben øvelse
Sekundær ben øvelse
Primær pres øvelse
Sekundær pres øvelse
+ Triceps øvelse
+ Bug øvelse

Pull:
Primær bagkæde øvelse
Sekundær bagkæde øvelse
Primær træk øvelse
Sekundær træk øvelse
+ Posterior deltoids øvelse
+ Biceps øvelse

Hold din rep-range indenfor klassiske BB-reps og lad være med at supersette store øvelser. Volume er tilpasset efter din behag. Husk at finde passende balance i volume mellem pres/træk og ben/bagkæde - hvilket jeg også regner med du i forvejen har helt styr på.
Brugeravatar

Phoenix: Thanks mate. Jeg må lige overveje det - kunne være det var på tide med nogle ændringer.

Jacob: Jeg skal nok lige svare dig i løbet af i morgen (:

mandag:

Sen, men okay træning i mandags. Der var den klammeste mand nede at træne. Et ordentligt brød med kæmpe ben og korte shorts. Han er dog syg og hoster meget kraftigt og dybt - og meget ofte. Dette gør han gerne ud over alle vægtene lige før han skal til at køre et sæt. Han giver den fuld gas med omrking 8 dropsæts i standing db presses med ganske respektable vægte - og det får ham til at svede ganske meget. Så ikke nok med han hoster ud over det hele, begynder han også at drypsvede på håndvægtene. Det var, mildest talt, pisse klamt.

Db press

10 x 40
9 x 50
10 x 60
10 x 70
10 x 60
10 x 65

ss

Pull ups

8
5 x +5kg
5 x +10kg
5 x +10kg - neutral grip
5 x +7,5kg - neutral grip

- En stor dude synes det var "pretty badass" at jeg lavede pull ups med vægt. Lol. Det er sjovt - det gør de stort set aldrig her og kigger altid når man smider lidt vægt på sine pull ups.

Bench press

8 x 50kg
6 x 60kg
6 x 65kg
6 x 65kg
10 x 50kg

- Langsomme excentriske faser

ss

Db two arm rows

10 x 40
10 x 50
8 x 55
8 x 55

One arm lat raise

10 x 15
10 x 15
2 x 8 x 25 + 6 x 15

Seated db curls:

8 x 25
8 x 35
8 x 30
8 x 30 + 9 x 25

+ lidt pushowns og cg push up.
------------------------------------------------------------
Brugeravatar
Admin

Jeg har haft meget at se til de sidste par dage så har ikke trænet, men skudt det til torsdag, fredag og søndag.

I dag - en meget sen omgang cardio:

30 mins elliptical

Herefter en ordentlig omgang udstræknig + mobility drills.

Jeg prøvede denne Phoenix har postet i sin log (jeg havde haft kig på den et lille stykke tid), jeebus den var nasty, men åbnede godt nok meget op for hofterne. Den skal praktiseres noget mere.

Brugeravatar
Admin

essensen skrev:Pull ups

8
5 x +5kg
5 x +10kg
5 x +10kg - neutral grip

- En stor dude synes det var "pretty badass" at jeg lavede pull ups med vægt. Lol. Det er sjovt - det gør de stort set aldrig her og kigger altid når man smider lidt vægt på sine pull ups.

Prøv at fortælle dem om din ven, The Juice, som skal lave en 3'er med bw + 100 lbs idag. Husk at nævne, at han er vildt porrmed.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

essensen skrev:Skød en lille videolog i går.

Det ser lækkert ud, også selvom kvaliteten måske ikke er hvad den kunne være. Din ven ser lidt for klar ud på fælles-gyngning :hihi:

Thanks mate. Jeg må lige overveje det - kunne være det var på tide med nogle ændringer.

Du skal måske også overveje noget makroplanlægning, hvis du ikke længere bliver lidt stærkere på ugentlig/hver anden uge. Så kunne fastlagt intensitet, volume eller densitets progression være en mulighed for at sikre en fremgang.

Ha ha ha. Preeeettyyyy badass!

Jeg prøvede denne Phoenix har postet i sin log (jeg havde haft kig på den et lille stykke tid), jeebus den var nasty, men åbnede godt nok meget op for hofterne. Den skal praktiseres noget mere.

Den er utroligt ond. Og giver mig instant relief i lænden. Det er utroligt.
Brugeravatar

The amount of logging, is too damn low !
Brugeravatar

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Ja, jeg har forsømt loggen lidt på det sidste da jeg har haft rygende travlt. Jeg har dog lige et lille pusterum i morgen - så jeg lover at få opdateret der :)
Brugeravatar
Admin

Du skrev på et tidspunkt om at du ville filme når du lavede mad, sådan opskrifts mæssigt og fremgangs måde tror det var omkring en opskrift på prot bars er det noget du stadig har i sinde?

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Cityform Fitness Club Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

jacobj93 skrev:hey esse jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvordan du har båret dig an med at finde et college i USA og om du selv har stået for det hele mht. ansøgning, bolig, penge til skole osv. grunden er at jeg selv sidder med tanken om at komme et år på college engang når jeg er færdig med skolen herhjemme.

hvis du har lyst til at svare takker jeg på forhånd

jacob

Jeg undskylder det sene svar.

Jeg har været afsted 3 gange i alt nu; første gang var det en del af et udvekslingsophold med en organisation (youth for understanding). Jeg kontaktede dem, bestod en engelsk test og så arrangerede de ellers stort set det hele for mig (også bolig). Jeg skulle selv betale opholdet. Anden gang tog jeg afsted med EDU danmark. Dem kan jeg varmt anbefale. De har samarbejde med nogle rigtig fede universiteter og de er ekstremt hjælpsomme. Her skulle der laves lidt ekstra papirarbejde, men de var til en stor hjælp. Tjek deres hjemmeside ud for at se mulighederne. Jeg betalte selv for opholdet da jeg på det tidspunkt ikke var under uddannelse. Hvis du er under uddannelse og finder de rigtige fag, kan du få opholdet betalt.

Denne gang arrangerede jeg alt selv. Det var en trættende og langsommelig proces og der skulle virkelig laves meget arbejde - det var intet hjælp at hente fra skolen da UC Berkeley ikke er en af deres samarbejdspartnere.

Jeg har selv sørget for at finde bolig de sidste to gange jeg har været afsted - det er bare ind og craigslist og sende en masse mails ud. Angående penge - så koster det penge og jeg har været så heldig at have online arbejde samt SU begge de gange jeg har været afsted. Og så hjælper det også gevaldigt at have en opsparing - hvilket jeg også har haft alle gangene jeg har været afsted.

Uanset hvad skal du indstille dig på at være proaktiv og få undersøgt dine muligheder og sætte skub i tingene, hvis du er seriøs omkring ønsket. Du kommer ikke uden om at skulle have en vis kapital for at gennemføre det hvis du gør det uden for en uddannelse.
Brugeravatar
Admin

Ronzefar skrev:Du skrev på et tidspunkt om at du ville filme når du lavede mad, sådan opskrifts mæssigt og fremgangs måde tror det var omkring en opskrift på prot bars er det noget du stadig har i sinde?

Jeg tror ikke jeg har sagt noget om en opskrift på en protbar? Men jeg kan da godt filme på et tidspunkt når jeg bager :)
Brugeravatar
Admin

The Juice skrev:
essensen skrev:Pull ups

8
5 x +5kg
5 x +10kg
5 x +10kg - neutral grip

Prøv at fortælle dem om din ven, The Juice, som skal lave en 3'er med bw + 100 lbs idag. Husk at nævne, at han er vildt porrmed.

Du er også så pisse badass!
Brugeravatar
Admin

Den er utroligt ond. Og giver mig instant relief i lænden. Det er utroligt.[/quote]

Den øvelse er grotesk god. Jeg storsveder seriøst helt vildt når jeg laver den - jeg går ud fra det er pga al den smerte den inducerer. Det er dog ekstremt dejligt bagefter - hoften er så dejligt løs og bevægelig igen.
Brugeravatar
Admin

ForegåendeNæste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster