Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1005
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1002

Følg bodybuilding.dk på

Anmeldelse af Sheiko #29

Udskriv emne

Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram

Sheiko #29

Stats før/efter:
Vægt 96/97,5
Squat 140/155
Bænkpres 100/105
Dødløft 185/200

Jeg har ikke foretaget en egentligt maxtest, da det passer dårligt ind i min planlægning. Mine maksløft er derfor sat konservativt, og hvis mine maxtest forhold var ligeså gode som dem jeg satte mine gamle maks på, ville jeg sandsynligvis kunne hive mere end jeg har estimeret mig frem til.

Modifikationer:
Jeg ville gerne være så tro mod programmet som muligt, men tilføjede en smule let rygtræning, som bestod af pullups. Jeg valgte et approach som Jim Wendler foreslår i hans "5/3/1 for Football". Man kører pullups i pausen mellem sættene i sine Assistance øvelser, men kører kun det halve af hvad man ville kunne tage i et "all-out" sæt.

Anmeldelse:
Først og fremmest skal siges at dette er et program der kræver at man dedikerer sig til det. Træningerne var på 3 timer, da jeg lagde stor vægt på at varme ordentligt op. Jeg foamrollede desuden på offdays, hvor jeg også lavede "medium-intensitets" cardio.

Jeg vil foreslå at man har nogle carbs med, som kan spises i løbet af træningen, og at programmet ikke køres under cut.

Jeg oplevede ingen skader under programmet, men jeg kunne mærke at mine biceps blev kørt lige lovligt hårdt, dette vil man muligvis ikke opleve hvis man ikke tilføjer rygtræning. Jeg valgte at aflaste dem ved at bruge straps istedet for mixed grip, når det blev nødvendigt.

Programmet er hårdt mentalt, man har utroligt stor volumen på basisøvelserne, og jeg føler at hvis man begynder at køre sjusket teknik, vil man opleve problemer med begyndende skader.

Jeg har oplevet stor massefremgang på patterne, og har fået et strækmærke på låret.

Min fremgang på mine løft har, i min optik, været ekstremt god for en måneds træning, og jeg vil uden tøven køre dette program igen næste offseason.

Hen mod slutningen af programmet oplevede jeg dog at træningerne ikke længere var udfordrende nok, på trods af at jeg havde sat mit squat- og bænkmaks aggresivt (5kilo over min reele total). Jeg vil mene at dette skyldes at programmet er lavet til atleter med højere løft end jeg, og jeg hævede derfor min total yderligere hen mod slutningen.

Verdict:
Ekstremt godt program, som har givet mig helt fantastiske fremskridt. Det har dog været en relativt uinspirerende måned, rent træningsmæssigt, og jeg oplevede hen mod slutningen af programmet at jeg ikke længere glædede mig til at komme ned og træne, noget jeg eller normalt ser meget frem til. Jeg tror at dette skyldes de meget lange træninger, med utallige sæt i samme reprange.

Jeg vil mene at programmet kan give rigtigt godt gains, både masse og styrkemæssigt, selv for atleter med løft under de anbefalede.

Hvis din teknik er habil, så spring ud i programmet, jeg er overbevist om at du vil blive overrasket over din fremgang.

Spørg endelig, hvis jeg har glemt at komme ind på noget i anmeldelsen.

Tanker og oplevelser ved programmet kan desuden findes i min log, du er meget velkommen til at følge min vej til sæsonstart :-)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvor høj er du - og hvor lean? Var det hensigtsmæssigt for dig at tage på?
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

TrexMode skrev:Hvor høj er du - og hvor lean? Var det hensigtsmæssigt for dig at tage på?

Hejsa, jeg er 197, og relativt lean. Fedttangen siger 8%, men jeg har læst mig til at man som tommelfingerregel skal lægge et
par procent til, og jeg vil også mene at 10-11% passer bedre.

Ja det var min hensigt at tage på, så lean som muligt.
Brugeravatar

OLB skrev:
TrexMode skrev:Hvor høj er du - og hvor lean? Var det hensigtsmæssigt for dig at tage på?

Hejsa, jeg er 197, og relativt lean. Fedttangen siger 8%, men jeg har læst mig til at man som tommelfingerregel skal lægge et
par procent til, og jeg vil også mene at 10-11% passer bedre.

Ja det var min hensigt at tage på, så lean som muligt.

Super, det ser ud til at du har haft god fremgang på programmet. Jeg fik en lille overbelastningsskade i min højre skulder på sheiko, så jeg kan godt nikke genkendende til mange af dine betragtninger.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

Bump af en art, Synes virkelig det er vild fremgang med den squat der. Ogs osær i forhold til vægten du allerede kunne løfte:-O

Logbog: Ingen logbog

Tak for rosen. Sheiko var virkeligt hårdt, men også utroligt effektivt, kan kun anbefale det :-)
Brugeravatar

Hvad tænker du ang. erfaring før man starter programmet?

Logbog: Ingen logbog

Du skal have styr på teknikken, og på intet tidspunkt i programmet gå på kompromis med det.

Jeg vil mene at jeg startede for tidligt, forstået på den måde, at hen mod slutningen, blev træningerne lidt for lette, og jeg måtte justere vægten op. Der er lavet et skema i sheiko artiklen her på siden ,og heri kan du også se at mine stats egentligt var for lave til at starte.

No regrets dog, mit livs mest givende måned, træningsmæssigt.
Brugeravatar

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster