Navn: Jon
Vægt: ~96kg
Højde: 197cm
Alder: 21år
Jeg træner amerikansk fodbold i Herlev Rebels, og spiller Outside Linebacker (OLB), weakside (også kendt som Will). Jeg startede sidste vinter på vores super awesome academy hold, og efter at have spillet 9 måneder, blev jeg rykket op på vores Senior hold, som spiller i Nationalligaen, den bedste i danmark. Vi sluttede sidste sæson på en 5. plads, jeg nåede dog kun at spille med i vores sidste kamp, primært på specialteams.
Vi er lige nu i gang med en offseason-træning, som slutter 1. februar med en konditions og styrketest. Derfor vil de næste 2½ måned være dedikeret til at forbedre min styrke og kondition.
Resultat ved start på offseason:
Bænk: 100kg
Squat: 130kg
Dødløft: 170kg
Jeg startede desuden vores offseason med at gennemføre den konditionstest som jeg egentligt skulle have trænet op til her til vinter, så det er rigtigt positivt.
Konditionstesten er en forbandet hård omgang der er bygget op med en masse skiftevis ligeud-sprint, og sprint med hurtige retningsskift.
Jeg gennemførte den på medium skill-level, som er det der forventes at linebackere, og mit mål til februar er derfor at gennemføre den på high-skill, som egentligt er det forventede niveau for Widereceivers samt defensive backfield.
Mit altoverskyggende mål er lige pt. at kæmpe mig til rollen som startende Weakside Linebacker, og jeg vil derfor træne enormt hårdt vinteren igennem.
Jeg håber i har lyst til at følge med, på trods af at jeg ikke er lige så stærk som de andre footballspillere vi har herinde!
Første træning vil blive logget i aften, sammen med et overblik over hvordan jeg vil træne henover vinteren.

Det skal jeg nok huske til en anden gang....