Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69538 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
A Menace To Chicken skrev:Et program uden squat og dødløft, er en burger uden bøf. Måske blev du mæt, men du blev også snydt.

Is the pullover simply a near-total "upper body" exercise the same way that a squat is a near-total "lower body" exercise, which tons of guys have used to build giant bodies?
That might be the best way to consider it.

Lemmiwinks skrev:Ville være fedt hvis nogle af de kloge hoveder herinde ville komme med deres tanker om hvem der har ret.

Mussetrussen skrev:"This will stretch your rib cartilage and gives you the kind of barrel torso that Hercules would be proud of."
Epic Arnoldian myth

Mussetrussen skrev:"This will stretch your rib cartilage and gives you the kind of barrel torso that Hercules would be proud of."
Epic Arnoldian myth

The Juice skrev:At tænke sig at sidestille db pullovers med bulgarian split squat. Moronisk.

Thomas Jagd skrev:Menace udløber dit medlemsskab af Broscience Fraternity ikke snart ?

The Juice skrev:At tænke sig at sidestille db pullovers med bulgarian split squat. Moronisk.

A Menace To Chicken skrev:Thomas Jagd skrev:Menace udløber dit medlemsskab af Broscience Fraternity ikke snart ?
.. du er en cool cat, Thomas, men prøv nu al nærlæse det jeg skrev. Jeg giver ikke forfatteren ret, påpeger blot at artiklen har visse udmærkede pointer. F.eks. at machine pullovers er en meget brugbar øvelse, og at dumbbell pullovers ikke nødvendigvis er ren lort i alle retninger, som de fleste antager i dag.
Hvis jeg var udelt enig med forfatteren ville jeg sgu' nok køre dumbbell pullovers lidt oftere end jeg gør, hvilket vil sige lidt oftere end stort set aldrig.

Thomas Jagd skrev:A Menace To Chicken skrev:Thomas Jagd skrev:Menace udløber dit medlemsskab af Broscience Fraternity ikke snart ?
.. du er en cool cat, Thomas, men prøv nu al nærlæse det jeg skrev. Jeg giver ikke forfatteren ret, påpeger blot at artiklen har visse udmærkede pointer. F.eks. at machine pullovers er en meget brugbar øvelse, og at dumbbell pullovers ikke nødvendigvis er ren lort i alle retninger, som de fleste antager i dag.
Hvis jeg var udelt enig med forfatteren ville jeg sgu' nok køre dumbbell pullovers lidt oftere end jeg gør, hvilket vil sige lidt oftere end stort set aldrig.
Det var nu mest sagt i sjov![]()
Det er dog ikke fair at sammenligne machine pullovers med dumbell/barbell pullovers, da biomekanikken er meget forskellig. Machine pullovers er en anstændig øvelse, mens dumbell pullovers er bræk. Dermed ikke sagt, at den ikke kan krydre træning i ny og næ, hvis man keder sig. Det har selv jeg gjort engang imellem. Jeg synes faktisk dumbel pullovers er en ganske okay øvelse til det lange hoved af triceps. Får altid massiv DOMS i det lange hoved efter dumbell pullovers. Det ændrer bare ikke på det faktum at det er en øvelse som ikke ved hvad den vil, og der findes masser af øvelser som gør det bedre.

A Menace To Chicken skrev:Mussetrussen skrev:"This will stretch your rib cartilage and gives you the kind of barrel torso that Hercules would be proud of."
Epic Arnoldian myth
Correctione, det var Reg Park der stod fadder til myten om at dumbbell pullovers gav en flot, tøndeformet brystkasse. Arnold, og ikke mindst den navnkundige Mike Katz, var dog helt oppe på idéen. Hva' faen, vi snakker efterhånden fyrre år tilbage i tiden, dengang d-bol blev anset som et supplerende vitamin.

Mussetrussen skrev:A Menace To Chicken skrev:Mussetrussen skrev:"This will stretch your rib cartilage and gives you the kind of barrel torso that Hercules would be proud of."
Epic Arnoldian myth
Correctione, det var Reg Park der stod fadder til myten om at dumbbell pullovers gav en flot, tøndeformet brystkasse. Arnold, og ikke mindst den navnkundige Mike Katz, var dog helt oppe på idéen. Hva' faen, vi snakker efterhånden fyrre år tilbage i tiden, dengang d-bol blev anset som et supplerende vitamin.
Jeg har bare hørt Arnold omtale det på et tidspunkt, at pullovers var med til at udvide hans ribcage, og at det var derfor han havde så massivt et bryst. Om han har fået idéen fra Reg Park ved du nok bedre end mig gamle dreng![]()
Forøvrigt var det vist i samme inspirerede "the science behind the golden ages of bodybuilding"-TED talk, at han plæderede for at det var at "traine smartly" kun at køre den øverste del af dumbbell flyes (hvor belastningen på muskulaturen forøvrigt er tæt på nul) hvis man ville arbejde på sine "inner pecs" og "man-cleavage".

SandyFrink skrev:Hele ribcage expansion myten skal nok spores tilbage til Peary Rader, dermed ikke sagt at ingen før ham har advokeret det samme.

Og hvor alle forøvrigt trænede i habitbukser trukket godt op over navlen. At dømme efter bukkenes højde var det vist kun partial squats han lavede.

A Menace To Chicken skrev: Og uanset hvad, så er machine pullovers ganske enkelt en fed øvelse til lats - det er den skinbarlige sandhed, at det er den eneste egentlige isolationsøvelse til lats.

august skrev:A Menace To Chicken skrev: Og uanset hvad, så er machine pullovers ganske enkelt en fed øvelse til lats - det er den skinbarlige sandhed, at det er den eneste egentlige isolationsøvelse til lats.
Isolations øvelse? har den ikke samme funktion som teres major![]()
.
Mvh august

A Menace To Chicken skrev: Jeg ved at der er mange her der er glade for bulgarian split squats, og jeg kan da sagtens se idéen med øvelsen - jeg ville bare personligt hellere bruge min tid på kv. split-squats, lunges ell.lign., da de rammer næsten ens og er væsentlig nemmere at have med at gøre.
A Menace to Chicken skrev:Ingen tvivl om at blg. split squat er en givende øvelse, hvis ellers man har en god balance og har brugt grundig tid på at lære den, jeg anser den bare ikke for bydende nødvendig i et program, og mener at den sagtens kan erstattes af andre, ligeså gode, øvelser. Nogen gange er det bare et spørgsmål om temperament og prioritering.

bahar skrev:Nu har jeg ikk læst artiklen fra t nation endnu, men synes ikke nogen af jer nævner cable pullovers? Og her mener jeg stående let foroverbøjet.

The Juice skrev:Lemmiwinks skrev:Ville være fedt hvis nogle af de kloge hoveder herinde ville komme med deres tanker om hvem der har ret.
Som udgangspunkt ville jeg uden tvivl antage, at T-Nations sædvanlige bro-science BS var SandyFrinks meget indsigtsfulde analyser underlegent. Der er simpelthen intet af det, den kære Chris Colucci skriver, som giver mening, og han lader til at være meget uenig med sig selv ang. hvorvidt pullovers er en bryst- eller en rygøvelse. Hint: det er ikke en brystøvelse.
A Menace To Chicken skrev:Et program uden squat og dødløft, er en burger uden bøf. Måske blev du mæt, men du blev også snydt.

Bone-14 skrev:bahar skrev:Nu har jeg ikk læst artiklen fra t nation endnu, men synes ikke nogen af jer nævner cable pullovers? Og her mener jeg stående let foroverbøjet.
Mener du Straight arm pulldowns? Jeg har svært ved at se hvordan en pullover skal udføres stående med kabel.

bahar skrev:Ja præcis, har dog set at den også bliver kaldt for pullover, men det er det måske slet ikke?

The Juice skrev:A Menace To Chicken skrev: Jeg ved at der er mange her der er glade for bulgarian split squats, og jeg kan da sagtens se idéen med øvelsen - jeg ville bare personligt hellere bruge min tid på kv. split-squats, lunges ell.lign., da de rammer næsten ens og er væsentlig nemmere at have med at gøre.
Har man den fornødne balance, vil jeg vove den påstand at bulgarian split squat er alm. split squat langt overlegen. ROM udvides ganske betydeligt, når man hæver det bagerste ben.A Menace to Chicken skrev:Ingen tvivl om at blg. split squat er en givende øvelse, hvis ellers man har en god balance og har brugt grundig tid på at lære den, jeg anser den bare ikke for bydende nødvendig i et program, og mener at den sagtens kan erstattes af andre, ligeså gode, øvelser. Nogen gange er det bare et spørgsmål om temperament og prioritering.
Hvilket du med rette kan indvende om nærmest samtlige øvelser. Stort set alle fornufige øvelser kan erstattes af andre, lige så gode øvelser. Det samme kan ikke siges om pullovers. Her vil du unægteligt erstatte den med en bedre øvelse.

ThePhoenix skrev:Elsker dine forsvar af dumbbell pullovers, AMTC

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster