Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1134
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1132

Følg bodybuilding.dk på

RØVsygt at være derhjemme?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har i den seneste tid haft det på samme måde når jeg vågner op i privaten, og nu vil jeg egentlig gerne høre lidt erfaringer :mrgreen:

Jeg synes der er røvhamrende kedeligt herhjemme! Jeg bor alene og råder over 2 værelser, og om morgenen tager jeg på arbejde, kommer hjem, sover, vågner op, træner, arbejde, og så videre. Det er sindssygt trivielt og kedeligt.
Jeg føler mig som Bill Murray i Groundhog Day, og jeg tænker at jeg måske savner en kæreste, eller en hund.. Nok mest en kæreste, da jeg ikke har haft hund siden jeg var 3 år gammel, og jeg har 'kun' været single i lidt under 2 års tid.
Jeg har en enkelt hobby som fylder ret meget, men jeg synes ikke den gør nok til at hjemmet bliver meget sjovere af den grund.
Jeg snakkede med min far som sagde at det måske var et sundhedstegn og et signal om at jeg skal videre med mit liv (arbejdsmæssigt osv.), og det kan der nok være noget om.

Hvad gør I andre for at undgå trivialiteten? Eller synes I automatisk at hjemmet er dejligt at opholde i, selvom der ikke sker det store? :)
Brugeravatar

Reputation point: 240

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har det lidt på samme måde. Mit liv er samme ting på repeat hele tiden. Sove, læse lektier/skrive opgaver, træne, lave mad/spise, sove. Når jeg har tid til overs ser jeg film eller tv serier, og jeg er sjældent social ud over til træning.

Livet er trivielt, med mindre man tager et meget aktivt valg om det modsatte. Jeg har kraftigt overvejet at tage en adventurerejse eller på anden måde opleve noget, men hver gang kommer jeg fra det igen :D

Reputation point: 25

Kostplan: Ingen kostplan

Komme videre til hvad?
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Monkeytonkey skrev:Jeg har det lidt på samme måde. Mit liv er samme ting på repeat hele tiden. Sove, læse lektier/skrive opgaver, træne, lave mad/spise, sove. Når jeg har tid til overs ser jeg film eller tv serier, og jeg er sjældent social ud over til træning.

Livet er trivielt, med mindre man tager et meget aktivt valg om det modsatte. Jeg har kraftigt overvejet at tage en adventurerejse eller på anden måde opleve noget, men hver gang kommer jeg fra det igen :D

Samme her!

Bosse101 skrev:Komme videre til hvad?

Måske tænke i uddannelse.. Jeg har ikke afsluttet noget siden 9. klasse, og jeg er 28 år gammel.. Har arbejdet med ufaglært arbejde siden, bortset fra de gange jeg er hoppet på HG (2 gange) og en enkelt gang på HF. Jeg har aldrig taget livet særligt seriøst, eller haft ambitioner eller ønsker om at udvikle mig. Har heller ikke haft skyggen af selvdisciplin.
Det er først inden for de sidste 2 år jeg er begyndt at tænke mere seriøst over tingene.
Brugeravatar

Altså selvom du tager en uddanelse ændrer din tid i hjemmet sig nok ikke.

Jeg har det selv ret godt med at være alene hjemme 3-4 aftener om ugen.
Så bruger jeg tiden på fifa, tv serier, internettet osv. - jeg bor også ca. 20 km væk fra mine nærmeste venner, så det sætter sine begrænsninger i hverdagen.

Ellers skal du jo finde nogle homies der gider hænge ud om aftenen.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Pokemon Go!

Reputation point: 10

asgerasger skrev:Pokemon Go!

For halvanden uge siden kiggede folk underligt på mig, når jeg sagde, at jeg spillede Pokemon-spil på håndholdt til jeg var 22. Nu render de samme rundt og leger Pokemon-træner i fuld offentlighed.
Omfg
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00

Hviler ret meget i min hverdag, men typisk er jeg hjemme ved 17-18 tiden og bruger herefter aftenen på at forberede madpakker, lave mad, spise, chille på nettet/se lidt fjernsyn, være sammen med damen eller arbejde. Især sidstnævnte kan godt sluge noget tid, når man vælger ikke at have "kontortimer" :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Nettohunden =

Mht at du føler dit liv står stille, og du ikke udvikler dig (måske i sammenligning med andre?) Jeg tror måske også du føler dig rastløs, hvis du sammenligner dig med andre. Sådan kan jeg selv have det.

Når man sidder på Facebook og Instagram, og tænker "Wow, andre folk har virkelig meget indhold i deres liv", men man glemmer bare tit at det er folks highlights. Et billede på instagram er 1 sekund af deres liv, og i det ene sekund er det let at se smart ud og ligne en der har et vildt fedt liv.

Jeg oplever jævnligt at folk spørger, også i den nærmeste familie, om mit liv (jeg er 27 år gammel), ikke snart skal handle om andet end træning, mad og tv serier. Med det, menes der om jeg aldrig skal "have et liv". Til det er der kun at sige, at vi ikke alle er ens.

Jeg har det super godt med mit liv, og hvor trivielt og kedeligt det er. Jeg sætter ikke mange krav til livet mht penge, forbrug osv, så jeg kan sagtens bare klare mig med min SU lige nu, og evt noget deltidsjob når jeg er færdig på SU. Drømmer hverken om kone og børn, stor bil, stor hus, dyre rejser eller andet som ussel mammon kan købe, så ja, jeg passer bare mit røvsyge liv med træning, tv serier og mad :D

Reputation point: 25

Vil sku ønske jeg havde tid til at tænke, at det var røvsygt.

Jeg synes jeg har så fucking travlt, at jeg ikke engang har tid til at slappe af. Et program med 50 timers arbejde, 2 børn, kone, hus og have er det lidt svært at føle det er røvsygt.

Men når jeg så en gang i mellem keder mig, så plejer jeg som regel at hygge mig med nogle småprojekter.

Sidste måned fik jeg lavet et nyt brændeskur og en ny hegn foran huset.

Næste gang jeg keder mig skal jeg få bygget en ny gipsvæg op.

Så måske skal du se om du ikke kan "opfinde" nogle projekter enten i hjemmet eller noget du gerne vil kunne eller udføre?
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00

Har du overvejet at starte i noget foreningsarbejde? Jeg har tidligere været leder i en børneklub og det var ret fedt, at børn i 8 -15 års alderen så op til én. Jeg synes, at det gav rigtig meget indhold i min tilværelse, at være med til at præge andres liv!

Reputation point: 75

Tak for jeres mange input!

Jeg er sikker på at hvis jeg havde meget travlt i hverdagen, så ville jeg sikkert ønske at jeg havde mere tid til at kede mig. Græsset er tit grønnere på den anden side :)
Men jeg kan huske hvor meget rarere det hele var da jeg havde en kæreste.. Det fyldte ligesom dagene lidt mere ud, og det meste af tiden havde jeg det langt bedre med alting.

Jeg tror jeg vil bruge lidt mindre tid på ligegyldigheder på internettet (f.eks. at tjekke BT og Ekstrabladet flere gange i timen, se ligegyldige videoer på YouTube osv.), og i stedet gå nogle flere ture, og lave lidt forskelligt herhjemme.

Garik > Bortset fra det med kæresten og hjemmearbejdet, så lyder det meget som min dag.
Men det med at man har en kæreste kan ligesom lysne resten af tingene op, synes jeg. Så længe man har det godt sammen, that is :)

Monkey > Jeg sammenligner ikke mig selv med folk på Fjæsen og Instagram, hehe. Jeg forstår godt hvad du mener, for engang havde jeg nok mere tendens til det, men som du siger er det netop et øjebliksbillede de lægger op, evt. af noget opstillet..
Man ser jo ikke skænderierne, toiletbesøgene, morgenslimet i øjenkrogene osv.

Igen tak for jeres besyv, kl. er nu 6 og en 12 timers vagt venter forude.. Alt er læst og noteret :)
Brugeravatar

Men en træning er jo ikke bare en træning og en arbejdsdag er jo ikke bare en arbejdsdag. Der er altid forskelle og ting der er værd at nyde.
Hvis du virkelig keder dig i dit nuværende liv, og ikke kan lide den retning dit liv bevæger sig i, så må du afstikke en ny kurs. Det kræver at du tager dig sammen, er opsøgende og finder ud af hvad du egentlig gider.

Jeg tror desuden sjældent man får et super fedt forhold, når man er desperat for at finde, og holde på, en kæreste, fordi man ikke kan holde tilværelsen ud uden.

Skab den tilværelse du vil og lad så en kæreste være prikken over i'et, såfremt du finder nogen der virkelig er værd at prioritere nogle timer af dit dejlige liv på.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Nettohunden skrev:Garik > Bortset fra det med kæresten og hjemmearbejdet, så lyder det meget som min dag.
Men det med at man har en kæreste kan ligesom lysne resten af tingene op, synes jeg. Så længe man har det godt sammen, that is :)

Spørgsmålet er så, om du finder glæde ved dit arbejde? Hvis ikke, så spilder du dagligt 50% af din tid på en aktivitet, der ikke stimulerer dig eller giver glæde - og så er tilværelsen tung og træls at komme igennem :)

Jeg har flere aftener, hvor jeg er hjemme efter 19 og går i seng ved 21-22-tiden, men jeg nyder min tilværelse ikke desto mindre, fordi jeg finder glæde i mit arbejde, mine kolleger og min træning - også i damen selvfølgelig, men det er jo ikke hver dag, vi ses. En kæreste kan ganske rigtig lysne tingene op, men det er vigtigt, at du hviler i dig selv og din tilværelse inden og ikke bare søger en pige for at blive underholdt :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

Enig, en kæreste skal ikke bare være for at fylde en plads ud, eller for at underholde. Havde det være tilfældet, så havde jeg ikke været single i snart 2 år, for der har været tilbud nok, uden at det skal lyde for selvtilstrækkeligt.
Jeg har mange venner og veninder der sjældent er single i længere end en måned ad gangen, og sådan har jeg det slet ikke selv.
Men hvis den rette kommer og på det rette tidspunkt, så er det fint. Jeg har ikke travlt.

Angående arbejde, så overvejer jeg også kraftigt at droppe det totalt og søge ind på en uddannelse der beskæftiger sig med min store hobby.. Jeg har alligevel ikke noget at tabe :)
Brugeravatar

Du kan game det nye Call of Duty 4 remastered med mig, så lover jeg dig for at du ikke kommer til at kede dig :lol: :D

Jeg er også rigtig meget alene derhjemme.. Jeg arbejder typisk fra kl 12-15, træner fra 15-17 også er jeg ellers hjemme alene resten af aftenen. Jeg har heller ikke haft en kæreste i 3 år nu, jeg har det som dig, at man ikke bare skal have en for ikke at kede sig - Så god ide at vente med alt det, indtil der kommer en sød pige forbi :D
Jeg keder mig sjældent herhjemme, men det ville jeg med 100p sikkerhed gøre hvis jeg ikke var sådan en kæmpe nørd. Hvis jeg ikke har noget at lave, så nupper jeg et spil League of legends, cod4 eller en af de andre.
Jeg synes det er rart bare at kunne være sig selv herhjemme, med en masse spil, lave god mad og se en god film med noget matador mix til.

Så et par ideer, kunne være:
- Gaming
- Bruge tid på noget god ordentligt mad
- Begynd på en fed serie
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Det her lyder måske røvsygt, men prøv at læse nogle bøger. Det lyder som om at du har for meget fritid, og evt. mangler at udvikle dig personligt. Hvorfor ikke bruge tiden på at være mere intellektuel og dykke ind i din hjerne?
Jeg er selv begyndt at læse i fritiden i sidste uge, selvom jeg har pænt travlt. Men fandt ud af hvor sjovt det er at læse, især bøger der handler om bestemte tanker, ideer og filosofier :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (9)

Active skrev:Du kan game det nye Call of Duty 4 remastered med mig, så lover jeg dig for at du ikke kommer til at kede dig :lol: :D

Jeg er også rigtig meget alene derhjemme.. Jeg arbejder typisk fra kl 12-15, træner fra 15-17 også er jeg ellers hjemme alene resten af aftenen. Jeg har heller ikke haft en kæreste i 3 år nu, jeg har det som dig, at man ikke bare skal have en for ikke at kede sig - Så god ide at vente med alt det, indtil der kommer en sød pige forbi :D
Jeg keder mig sjældent herhjemme, men det ville jeg med 100p sikkerhed gøre hvis jeg ikke var sådan en kæmpe nørd. Hvis jeg ikke har noget at lave, så nupper jeg et spil League of legends, cod4 eller en af de andre.
Jeg synes det er rart bare at kunne være sig selv herhjemme, med en masse spil, lave god mad og se en god film med noget matador mix til.

Så et par ideer, kunne være:
- Gaming
- Bruge tid på noget god ordentligt mad
- Begynd på en fed serie

God idé, og rart at andre har det på samme måde, men dog finder en vej i det ;) Og det er lige præcis med at vente til der kommer den rette forbi, og at man ikke prøver at tvinge det igennem.. Så længe man får afkalket vandværket engang imellem, så kan man godt overleve indtil da. Selvom der nu også er langt mellem snapsene på den konto :mrgreen:
Jeg spillede en proper gang Counter Strike da jeg var yngre, men jeg mistede lidt interessen. Jeg har det dog stadig installeret, og jeg rammer stadig i ansigtet, selvom jeg måske spiller det et kvarters tid, hver 2. måned eller noget :mrgreen:
Jeg er gået i gang med første afsnit af Game of Thrones fordi jeg hører så meget godt om det, men jeg synes godt nok afsnit 1 er forvirrende, og jeg har svært ved at 'lande' i serien.. Jeg håber det bliver bedre med tiden :)
Jeg ville ønske jeg havde noget jeg ikke kunne vente med at komme hjem til.. Det havde jeg engang.
Dengang jeg røg godt med bøllehø på glaspikken blev jeg altid helt euforisk når klokken nærmede sig fyraften på arbejdet, fordi jeg vidste at der lå et halvt bongmix klar til mig når jeg kom hjem, og at jeg så skulle tage et par lunger på den og så trække dynen over mig og sumpe til en film. Jeg ryger tæt på aldrig længere, men dengang havde jeg noget at glæde mig til når jeg kom hjem :mrgreen:
Men den går ikke længere. Og så vil jeg tage mit arbejdsliv op til kraftig overvejelse!

Crip'O skrev:Det her lyder måske røvsygt, men prøv at læse nogle bøger. Det lyder som om at du har for meget fritid, og evt. mangler at udvikle dig personligt. Hvorfor ikke bruge tiden på at være mere intellektuel og dykke ind i din hjerne?
Jeg er selv begyndt at læse i fritiden i sidste uge, selvom jeg har pænt travlt. Men fandt ud af hvor sjovt det er at læse, især bøger der handler om bestemte tanker, ideer og filosofier :)

Det er en fin idé! Jeg læste faktisk 'Exit - Hells Angels' i forgårs, eller hvad det er Brian Sandbergs bog hedder, og jeg læste den på nogle få timer. Den er heller ikke så lang, men jeg blev igen indfanget af en historie som jeg syntes var spændende, og det var mange år siden jeg sidst havde gjort det. Så det kan være at jeg skal prøve at gøre mere i den slags :)
Og det gør ikke noget at få motioneret de små grå lidt, i mit tilfælde.
Brugeravatar

Har selv læst "The richest man from Babylon" og "Rich dad Poor dad" som begge er fantastiske bøger, der får dig til at reflektere over hvilket liv du er ved at skabe dig, hvordan du beholder de penge du arbejder for og over samfundets opbygning generelt. Med en audiobook som kører 1.5x, tager de max 3-5 timer at læse hver :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (9)

Lidt kommentarer til de andre forslag du har fået:
- Game of Thrones kan virke meget tung og kedelig i de første par afsnit. Det tog mig halvdelen af første sæson, førend jeg blev fanget. Men når man først er inde i den, så giver man ikke slip igen!
- Du nævner at gå nogle ture - du kan evt. kombinere dine gåture med lydbøger. Det synes jeg selv er rigtig fint, da en gåtur ellers kan blive lidt kedelig.

Jeg vil klart anbefale dig at søge ind på en uddannelse som omhandler noget du brænder for (det lød til at du allerede har noget konkret i tankerne). Studielivet, med nye kammerater, kan sagtens pifte lidt til din tilværelse.

Derudover er det jo bare at kaste sig over nogle projekter som motivere dig - der er allerede flere forslag nævnt. Det kunne fx være at eksperimentere med madlavning. Jeg købte engang en kogebog og satte mig for at jeg ville prøve 15 retter fra bogen i løbet af en måned. Det var rigtig fedt at lære en masse nye retter og tricks i køkkenet.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Mange tak for jeres fine input, de er super værdsat!
Jeg har en fridag i dag, så jeg prøvede at tænke over hvordan jeg ville bruge dagen fra jeg stod op.. Jeg klarede en rengøringsopgave herhjemme som jeg havde gruet for i ugevis, jeg gik på indkøb og smed andre ting i kurven end jeg plejer, og ellers har jeg prøvet at være aktiv og ikke gå for meget i stå foran YouTube.
Jeg synes faktisk allerede det har været en bedre dag end det plejer, selvom der ikke er sket det store.. Men de små ting tæller også, når man er kørt fast i den samme rille :)
Jeg vil prøve at tænke seriøst over den med arbejdet, for det er mange timer man bruger på det og hvis man er kørt død i det, så er det spild af tid. Men jeg har i mange år set arbejdet som en indtægtskilde og ikke meget mere, og egentlig ikke tænkt over at der findes folk der ligefrem glæder sig til at komme på arbejde.

Tak igen!
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster