Skriv eventuelt spoiler tekst med hvid skrift, så man skal markere teksten for at kunne læse den. Bemærk at hvid tekst er en smule synlig i citerede indlæg, fordi baggrundsfarven bliver mørk, så man kan læse det en smule uden at markere det.
Der er ingen spoilere i dette første indlæg
Jeg begyndte at se TWD i sidste uge og har allerede ædt mig hele vejen til det nyeste afsnit (sæson 3, afsnit 3), og jeg er helt opslugt!
Er der andre der følger med?
Jeg har ikke læst tegneserierne, så kan ikke holde det op mod serien. Men jeg synes serien er meget tro mod de oprindelige zombieprincipper fra f.eks. George Romeros oprindelige film fra '68 (Night of the living dead), '78 (Dawn of the dead) og især '85 (Day of the dead). Blandt andet fordi zombierne er langsomme, dumme og generelt ret sløve i det. I Dawn of the Dead fra 2004 (genindspilningen af den originale fra 1978) kan zombierne pludselig løbe i spurt tempo. Det ødelagde den film ret meget for mig. I Land of the Dead fra 2005 er zombierne relativt intelligente, kan finde ud af at bruge værktøj (f.eks. demonstreret ved at forsøge at smadre en dør med hænderne, for derefter at samle en hammer eller et brækjern op for bedre at kunne smadre døren) og får endda en "leder zombie". Udover det kan de kommunikere med diverse gryntelyde. Det holder ikke helt i min verden.
TWD følger fint principperne om sløve zombier der til gengæld bare ofte vrimler frem i uendelige mængder - præcis som George Romero fandt det mest uhyggeligt.
Hvad synes I er mest scary? Når de kan lave alskens akrobatik eller når de bare er sløve, men meget vedholdende?
Og lad os da få lidt snak om en real life zombie apocalypse igang
. Hvordan ville du kunne bidrage til en gruppe overlevende i en verden der var ved at gå under? Lederevner, overblik, jagt evner, gode skills til at dyrke mad eller bare rå styrke til at gå amok på zombier? Eller ville du tage den nemme vej og begå selvmord, på den ene eller den anden måde?Og så lidt "science" om et zombieangreb.

Der findes simpelthen ikke noget der kan måle sig med den 
Fin serie synes jeg og det bliver spændende i denne sæson, hvor menneskene (i en periode) er en større trussel mod hinanden end zombierne.