Dynamisk udstrækning 6 min
Benpres
15 reps, 10 blokke (7 huller synlige)
15 reps, 10 blokke (4 huller synlige)
Det med hullerne er et notat til mig selv. Hvis I synes det er interessant er I vist galt afmarcheret.
Walking barbell lunges
43 kg, 42 skridt
Note to self: 30 mm stangen vejer 6 kg
Barbell rollouts
10 reps
Squat
Stangen, 10 reps
50 kg, 10 reps
70 kg, 9 reps
90 kg, 6 reps bælte
100 kg, 6 reps, bælte
100 kg, 6 reps, bælte
100 kg, 6 reps, bælte
100 kg, 6 reps, bælte
100 kg,10 reps, bælte
I dag forsøg med extreme low bar på de første 6-7 sæt. Det føltes godt, men da jeg prøvede at filme det kunne jeg se at stangen bevægede sig en del frem i bunden. De sidste par sæt med "normal" stangplacering. Det føles tungere og hårdere for ryggen, men ser bedre ud. Forsøger desuden at arbejde lidt med dybden. Jeg er ikke tilfreds med min teknik, derfor eksperimenterer jeg lidt for tiden.
Front squat
Stangen, 14 reps
Forsøg, har aldrig rigtig gjort mig i front squat, men vil eksperimentere lidt med den i den kommende tid.
Side laterals
18 kg, 15 reps
20 kg, 14 reps
22 kg, 12 reps
24,5 kg, 10 reps
24,5 kg, 10 reps
24,5 kg, 7 reps
Dødløft
50 kg, 10 reps
Nautilus crunches
71 kg, 8 reps
59,3 kg, 10 reps
59,3 kg, 8 reps
59,3 kg, 9 reps
59,3 kg, 9 reps
Bedste ab machine evar. Den går lige i rectus med perfekt støtte til alt andet. De sære vægtangivelser skyldes at den er bygget til pund og kg angivelserne bliver derfor lidt bizarre. Men når man tænker over det er 59,3 faktisk ikke mere præcist end 60,0. Tænk lidt over den.
Machine rows
70 kg, 12 reps
85 kg, 10 reps
90 kg, 10 reps
100 kg, 8½ reps
105 kg, 8 reps
95 kg, 9 reps
Tid BB: 74 min
Tid i alt: 80 min
Der er blevet sat en seddel op i centeret om, at man ikke må benytte crosstraineren, hvis man vejer over 140 kg. Sagaen om det mytiske bæst der må frekventere centeret fortsætter.
I dag vejede jeg flere ting og skrev vægt på tingene med en sprittusch. Som ventet vejede det meste mere end angivet. 39 kgs, håndvægtene vejede 41 kg, 24'erne vejede 24,5, 52'erne vejede 56 osv. Nu er jeg ved at have styr på det hele.
Det her er godt håndværk:

Er der nogensinde nogen i verden der har brugt de her kineserøje stik:

Eller sidder vi ikke bare alle sammen og mangler rigtige stik, mens 17 af de her stik står ubrugte hen?
Her får I en fotokavalkade fra Herkules i dag:

), fx din computer. Grunden til at man bør benytte disse, er at de er forsynet med deres eget HPFI relæ. Dvs at hvis der kommer en fejl i den "almindelige" lysinstallation går dette ikke ud over EDB stikkontakterne. Så når Bjarne fra regnskab står og skifter lysrør og laver lort i den og leger batteri i stedet for, kan du trygt surfe pr0n imens alt lyset går i bygningen. Så dyrk "kineserøjnene" næste gang