Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65732 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049586 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1423
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1420

Følg bodybuilding.dk på

UDG Uge 14 / 2012

Udskriv emne


"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.





Billede

Denne weekend har jeg, til min 5 årige datters store forundring, brugt time efter time på at stirre på halvnøgne mænd og kvinder.. Jeg ved med sikkerhed at jeg ikke har været den eneste, da manges øjne, nøjagtig ligesom mine har været rettet på verdens navle denne weekend: Ringsted.

Billede

Byen har de seneste dage været invaderet af mænd og kvinder med en mistænkelig Sidney Lee-agtig kulør, store overarme og et stålsat blik.. Cirkus BB var kommet til byen!

Loaded Cup og DBFF Newcomers skal der naturligvis bruges lidt plads på i denne UDG – men først skal vi have lidt nyt her fra Bodybuilding.dk




Billede

Vi ligger ud med en lille appel.. Vi var desværre så uheldige at få slettet vores facebookside – af onde onde mennesker fra FB, der ikke mente at vi overholdt deres regler for afholdelse af konkurrencer. Nu er der skabt en ny side, og det ville glæde os meget hvis i vil ”like” siden, og dele den med familie, venner og bekendte i facebookland.

Smut herind og tryk ”Like”: http://www.facebook.com/Bodybuildingdk

Siden kan efterfølgende deles ved at trykke på menuen under coverbilledet. På forhånd mange tak for hjælpen!
Billede




Som noget helt nyt her på siden, skal vi nu til at følge Morten og Kristine, på deres vej mod henholdsvis vægttab og fitnesskrop.

Kennet Wedel er personlig træner og har sit foretagende Dinkostvejledning.dk. Her vejleder han folk i
vægttab og muskelforøgelse.

For tiden arbejder han med Morten og Kristine som begge ønsker at komme i bedre form, men har to forskellige mål.
Morten er overvægtig og målet er at han skal smide 25kg igennem et forløb på 16-20 uger.

Kristine ønsker at få en fitnesskrop og vil derfor gerne trimmes lidt mere og opbygge en større muskelmasse. Hendes forløb er sat til at vare 12 uger.

Vi følger Morten og Kristines forløb på tæt hold gennem videodagbøger hver eneste uge. Videoerne vil komme skiftevis fra Morten og Kristine hver uge. Hver 14. dag er der konsultation og kontrol hvor de bliver vejet og der bliver sat en ny målsætning til næste konsultation.

Vi håber i vil tage godt imod konceptet og at videodagbøgerne kan fungere som general motivation selvom deres mål måske ikke direkte er overførbare til jer alle. Det kræver stadig en vis portion viljestyrke at nå mål af denne karakter - og derfor kan Morten og Kristines vej være en inspirationskilde til de små og store mål vi har i livet.”




Videodagbøgerne findes her: nyt-projekt-pa-bb-dk-videodagbog-t56930.html



Mussetrussen a.k.a. Brian Henneberg har skrevet en artikel om natron….. Som kosttilskud!

”Når man træner hårdt, tæt på maximal intensitet, er anaerob forbrænding den primære energigenerator. Ved anaerob forbrænding forsures det intracellulære miljø grundet ophobning af mælkesyre og H+ ioner. Denne forsuring menes at spille en medvirkende faktor i udmattelse. Når den intracellulære bufferkapacitet bliver overskredet, diffunderer laktat og H+ ioner ud i det extracellulære rum. Teorien bag brugen af natron (også kaldet natriumhydrogenkarbonat eller bikarbonat) som præstationsfremmende stof er, at man ved at indtage et basisk stof der reagerer med H+ ionerne, som f.eks. natron, kan øge den extracellulære bufferkapacitet, og dermed forsinke den muskulære udmattelse ved højintensivt arbejde, ved at øge musklens evne til at skille sig af med H+ ioner.”

"Det oversete kosttilskud": artikler/kost-kosttilskud/det-oversete-kosttilskud.html
Billede



Der er kommet ny Apropos fra Ulrik Scheibye. ”Forlæng pinen med extended sets”..

”Drop sets, forced reps og super sets er udbredte måder at presse musklerne på. Knap så udbredt er konceptet ”forlængede sæt” eller” extended sets”. Som bekendt er formålet med drop set, forced og super sets (for samme muskelgruppe), at opnå en så stor rekruttering af muskelfibre som muligt for at stimulere maksimal muskelvækst. Det samme gør sig gældende for extended sets. Extended sets er ikke nødvendigvis bedre end de andre metoder, men er blot endnu et værktøj til bodybuildingskassen, som du kan vælge, når du har overskud eller vilje til at presse lidt ekstra sovs ud af bøfferne.”

Læs hele Apropos’en her: apropos.php?page=41



Så er det konkurrence tid.. Vi skal have styr på hvem der egentlig leverede ”Månedens Bedste Træningsvideo”. Det blev desværre kun til 3 bidrag i denne omgang..

Nicolasvm, ”Ultimate Natural Bodybuilding”



Marcus, ”Wendler 5/3/1 week 3 – Deadlift day!”



Mazzy, ”The Best Motivation”


Din favorit kan du stemme på her: afstemning-manedens-traeningsvideo-t57018.html



Vi gentager en tidligere succes når vi hiver konkurrencen ”Bodybuilding.dk's bedste forårs BB-Billede!” op af skuffen.

”Foråret er over os og det har Bodybuilding.dk valgt at fejre med en konkurrence. Konkurrencen er en fotokonkurrence, hvor vi kårer BB.dk’s ”Bedste forårs BB-Billede 2012”. Billederne postes her i tråden. Er der flere end 10 deltagere i konkurrencen, så udvælger moderatorteamet 10 billeder, der deltager i aftemsningen. Der kan kun nomineres 1 billede pr. bruger. Billedet skal være taget i april i år.

Tilmeldingsfrist: 30. april kl. 23.59
Præmie: 25 soft proteinbars fra Bodylab!”


Her er Hennings bidrag fra sidste års konkurrence:
Billede
Du SKAL uploade dit eget bidrag lige her: manedens-forars-bb-billede-t57019.html




Billede

Det er snart en tilbagevendende begivenhed her i UDG, at henlede opmærksomheden på makkerskabet imellem Bodylab og Thomas Jagd. Denne gang er det resulteret i en artikel om hvornår en smule ”cheat” kan betale sig.

”Korrekt teknik er en livslang investering, som ikke kun minimerer risikoen for skader, men som også giver det absolut bedste kraftudviklingspotentiale. Det er en uundværlig del af det, at skabe et styrke- og massefundament. Men når fundamentet er lagt, og man har fået en god fornemmelse for ens krop, så kan der faktisk være ganske gode fordele i at anvende en mere løs form fra tid til anden. Det at anvende ”cheat” i sine øvelser, er generelt noget folk peger fingre af, men det er ikke nødvendigvis så tåbeligt som folk tror.”

”The Cheating Principle”: http://news.bodylab.dk/artikler/2244-th ... principle-
Billede




Billede

Man skal da have været på en anden planet denne weekend, hvis man ikke var klar over at der foregik helt specielle ting i Ringsted! Hele weekenden er det blevet opdateret flittigt fra stævnet – og der ligger MANGE billeder – og samtlige resultater i Liveupdate trådene:

Lørdag, Bodybuilding: loaded-cup-live-update-t57100.html
Søndag, Fitness og Newcomers: loaded-cup-live-update-sondag-t57152.html#p1329441


At opsummere alt hvad der foregik til Loaded Cup og DBFF Newcomers i denne UDG, ville være en umulighed – men her er der lidt highlights:





Martin Hanzel – vinder af CBB -180
Billede


Kristina Dybdahl – vinder af CBB
Billede


Kenneth Robert – vinder af CBB +180
Billede


Thomas Askelund – vinder af BB 80
Billede


Bikini klassen
Billede
Billede


Phil Heath gæsteposerede!
Billede
Billede


Flex Lewis ligeså!
Billede
Billede


Overall vinder af BB – Poul Poloczek!
Billede


Vinder af Newcomers Bodyfitness -168cm - Majken Andersen.
Billede


Garik gør sig klar til dips!
Billede


Vinder af Newcomers Bodyfitness +168cm - Line Vittrup:
Billede


Mike Andersen sejrede i Newcomers AF -180cm
Billede


Peter Henriksen vandt Newcomers AF +180cm
Billede


Stina Nielsen vinder af Newcomers Bikini
Billede


Feltet i Loaded Bodyfitness -168cm
Billede


Loaded Cup 2012 AF – Vinder blev Ako Rahim, som står i midten her:
Billede


Vibeke Hermansen fra Norge tog sejren i Loaded BF -168cm og Overall
Billede
Billede


Guldet i BF +168 tog Lesley Barents sig af!
Billede


Newcomers CBB vinder hos mændene blev Sebastian S.(?)
Billede


FOR FLERE RESULTATER OG BILLEDER: SE LINKS OVEN OVER HIGHLIGHTPICS.





Billede

Vægtstængerne i HGVS ved at der er dømt store problemer, når først de ser Peter ”Madman” Olsen komme løbende!! Min yndlings BB.DK PSYCHO-UP-PSYCHER flår 275 kg. op fra gulvet – og sætter ny PR med 10 kg.

Log: olsens-log-2012-hgvs-t55916-60.html#p1327294


Det er længe siden at vi har kunne byde på en video fra Madsen123 – og det er derfor med stor glæde at vi kan præsentere denne video, hvor han siger pænt godmorgen!

Log: i-m-just-a-fat-kid-trying-to-fit-in-t43627-480.html#p1328143


Den dag A.M.T.C. dropper BB, så er der vist en lovende karriere som Zumba-instruktør i vente! Sweeet..

Log: the-way-of-the-trojan-truck-t35216-3450.html#p1328311


Chef-mod. The Czech viser sine POWERS i disse klip.. Først incline bænk og derefter militær løft!


Log: house-of-androide-t35975-810.html#p1327007


Nick9000 vs. The Juice 2012 tråden har fået et lille videobidrag fra sidstnævnte.

Nick vs. Juice: post1326935.html#p1326935


5teensig var mutters alene i AK Frem, og udnyttede roen til at få filmet lidt!

Log: 5teensig-log-raw-styrkeloft-t25844-1320.html#p1328809



Marcus oprettede for ikke så længe siden en fællestråd til upload af vores træningsvidz. Idéen er blevet taget vel imod, og sikke nogle fine bidrag i smider i tråden..

Koppel træner i nyåbnede Performance Gym.

Log: mini-thib-billeder-af-kageform-s-54-t29093-1590.html#p1329165


Marcus og makker er nået til bænk-dag i deres Wendler setup..

Log: marcus-log-billede-update-s-49-t33553-1500.html#p1327518


Mr. Stiff er tilbage efter en lændeskade!

Log: stiff-s-nye-log-t42921-150.html#p1328080


Mazzy kan noget de færreste 15 årige, og voksne, kan.. Dødløfte 215 kg!


Fælles vidz: post1324414.html#p1324414




Billede

Pelin viser resultatet af al den Reverse Running Craze der på mystisk vis ramte The Gym, sådan lige omkring 1. april.
Billede
Log: en-piges-log-om-snart-at-blive-tyndere-t52833-270.html#p1324234


W_I_P kedede sig, og ville lige tjekke om hans mange chin-ups bar frugt. Svaret må vist et rungende ”ja!”.
Billede
Log: work-in-progress-latspread-s-14-t35777-390.html#p1329371


Manden med BB’s flotteste brugernavn, Flamingopikken, ror derud af!
Billede
Log: flamenco-s-log-quads-s-88-squat-s-91-t13002-2790.html#p1328134


MadPanda klemmer godt igennem!
Billede
Billede
Log: panda-log-video-190-kg-dodloft-pics-s-4-t53511-90.html#p1328265


Bay deler formen med alle os andre:
Billede
Billede
Log: bay-s-log-260kg-raw-dodloft-s-392-t6993-11850.html#p1328628


Dahlen i ualmindelig smukke tights!
Billede
Log: dahl-flotte-tights-t15661-1950.html#p1328972


Chayen påbegynder sit cut med en voldsom mængde fedt på kroppen!
Billede
Log: chayens-logbog-t25748-630.html#p1328796


ChristofferOzzy har haft gang i kammeraet igen – og det resulterede blandt andet i denne double back biceps pose!
Billede
Log: ozz-log-anno-2012-t51123-360.html#p1328643



Deeench! Ny mand – ny log!
”Hej BB.dk!

Så er det på tide, jeg kommer i gang med at logge! Dels for at kunne følge min træning og dels for at øge min motivation Har fulgt med her på forum det seneste års tid og har suget en del viden til mig herindefra, som jeg har brugt i forbindelse med min egen træning - så nu vil jeg mene, at det er på tide, jeg selv kommer i gang herinde

Om mig
Jeg er 19½ år pt. og har trænet seriøst i 1 1/3 år og ca. 5-6 måneder useriøst inden det. Jeg gik ud af gymnasiet sidste sommer og har arbejdet fuldtid lige siden, og håber jeg nu kan komme ind i Forsvaret til august Jeg er lige startet på at køre mountainbike, som jeg synes er et fantastisk og sjovt alternativ til den kedelige cardio i centeret.

Kropsmål
Vægt: ~81 kg (2/4-2012)
Højde: 183 cm
Fedtprocent: 11-12% (5/4-2012)
Biceps: 38,5 cm (5/4-2012)
Bryst: 104,5 cm (5/4-2012)
Lår: 61,5 cm (5/4-2012)

PR's
Dødløft: 185 kg
Squat: 145 kg
Bænkpres: 110 kg (estimat)

Mål for 2012
Dødløft: 215 kg
Squat: 165 kg
Bænkpres: 125 kg
Derudover er et mål at komme ned i en fedtprocent omkring 7-8 stykker inden sommer og have synlige abs - noget jeg aldrig har prøvet før, så selv om jeg måske burde tage et år mere med bulk, så er det den beslutning, jeg har taget, som jeg ved vil være bedst psykisk for mig

Mit overordnede mål med min træning er at få en krop, jeg kan være stolt af at vise frem, og at opnå en rigtig god fysisk form. Jeg træner primært for masse, styrke er sekundært ”


Billede
Billede
Log: deeench-s-log-t57096.html#p1328001



JoakimAndresen er ligeledes ny i logland!
”Hey alle

jeg er ny herinde og har desværre ikke fået startet nogen logbog.
Jeg har trænet i knap 2 år, ca 1 år har været ret seriøst. Her er mine resultater. Billederne er taget om morgenen.
Håber på ris og ros, hvad kan gøre bedre, noget som halter?
fedtprocent målt rimeligt upræcist siger 12-13%, passer det tror i?”


Billede
Billede
Log: 1-1-5-ars-traening-billeder-vurdering-please-t57097.html#p1329398



Koppel flasher sit smækre korpus!
Billede
Billede
Log: mini-thib-billeder-af-kageform-s-54-t29093-1590.html#p1329040


Squatman er gået i cutmode – fornuftigt! Han ser mig ærlig talt lidt chubby ud..
Billede
Billede
Log: s-o-m-m-e-r-c-u-t-2012-t52091-240.html#p1329263



Fælles billedetråden er der kommet masser af nyt i!

OliverBach er kun 16 – og har allerede smidt lidt kvalitetsmasse på kroppen..
Billede

baboo viser gode lårbasser!
Billede


MC cutter der derned af – og viser rivejernet frem!
Billede
Log: cutter-pa-white-russians-t9448-5460.html#p1327609


JannikJ har vist fået ny bluse!
Billede
Log: the-life-of-a-bulkey-t35597.html#p1000802


Blaabjerg95 viser ben!
Billede
Log: blaabjerg-s-log-t52456-90.html#p1328839


..og det gør Henckel2 sørme da også!
Billede
Log: mini-henckel-s-logbog-t54053.html#p1306265


tobias76 flexer triceps!
Billede
Log: blog-log-t51002.html#p1210163


Odysseus – sexy and he knows it!
Billede
Den døde log – som i bare plager ham langt ind i helvede om at genåbne: odysseen-ii-t30748-150.html#p770215


Pzyrex – boom boom!
Billede
Log: gogl-og-spektakel-part-2-pzyrex-t26202-660.html#p1327998


D-D fremviser god overarm og temmelig spids næse!
Billede


SKE vil også gerne vise os overarmen:
Billede


Daniel$an vil også være i Klub Biceps..
Billede
Log: daniel-s-log-t57081.html#p1328011

FællesPicz: faelles-billedeupdates-t21786.html




Billede

Roelly Winklaar er en flittig mand når det kommer til upload af video. Her har i en omgang bryst og triceps fra den 3. april.

Roelly vids: post1325633.html#p1325633


Melvin Anthony – Marvelous!! Hele 60 min. med den flotte fyr..

Kommenter på videoen her: melvin-anthony-marvelous-t57039.html


Jay Cutler har The Czech også uploadet en video med! ”New, improved and beyond”:

Link til tråden omhandlende samme: jay-cutler-new-improved-and-beyond-t57040.html


Der skal også være plads til en update fra Terry Hollands!

Terry Hollands træning: terry-hollands-traening-t53083.html




Billede

Til trods for at i allerede har fået en overflod af billeder, skal i da også lige have et hurtigt kig på, hvad der er blevet postet i BB Billedtråden..

Eden Garza – 15 år!?
Billede


Kenneth Robert – som i har kunnet opleve på scenen denne weekend.
Billede
Billede


Jeff King – OMFG! En eller anden.. Find den mands hals!
Billede
Billede
Billede

BB Billedtråd: bodybuilding-billedtrad-t25318-3300.html



I har allerede fået et par veltrænede tøser at se – men dem fra BB’s mest populære hudtråd skal også lige med..

Amanda Carrier
Billede
Billede


Cori Nadine
Billede


Denise Milani
Billede
Billede
Billede

Kvinder der træner: pics-kvinder-der-traener-3-t11532-1380.html




Billede

Essensen forstår sgu at blive syg med maner!

”Herefter kørte jeg hen for at handle og på vej hjem lavede jeg 3 ektra sæts chins i et legestativ da jeg synes lats skulle have lidt mere arbejde.

Jeg kunne ret hurtigt efter konstatere at 5 træninger på 7 dage lige i kølvandet på sygdom, ikke var en fantastisk ide. Da jeg kom hjem begyndte jeg lige så stille at få ondt i halsen. Indenfor et par timer udviklede det sig ret voldsomt - og da jeg skulle til i seng kunne jeg ikke synke uden at det føltes som jeg fik en kniv bordet ind i halsen. Jeg kunne næsten heller ikke snakke grundet smerter i halsen og min stemme var helt forvrænget. Jeg havde også feber og ondt i ryggen. Alt det fik jeg indenfor 3 timer Jeg forsøgte at sove, men kunne på ingen måde falde til ro da jeg ganske simpelt ikke kunne synke.

Da jeg havde ligget længe nok og var blevet lettere desperat, og ærligt talt et smule skræmt over hvor hurtigt det havde udviklet sig, slog jeg den nærmeste skadestue op, og 10 minutter efter og forsvarligt pakket ind, begav jeg mig, med feber og salv i mundvigen, ud på min cykel klokken 3 om natten for at finde skadestuen. 15 minutter efter lykkes det mig at lokalisere stedet og få skrevet mig op. Det tog lidt over 2 timer før lægen kom og tilså mig (jeg er godt nok glad for jeg fik pakket min Ipad med). Jeg var nervøs for jeg havde fået en absces i halsen (jeg var nemlig helt assymmetrisk hævet i højre side), men lægen mente heldigvis jeg havde en grim omgang strep throat (det betød nemlig jeg IKKE skulle drænes med en stor nål i halsen).

Amerikanere er glade for drugs og 20 minutter senere kom en sygeplejerske med antibiotikum, steroider (for at slå hævelsen ned), ibuprofen og noget lidocaine-lignende stads. Første slugte jeg licodainen for at bedøve halsen så jeg kunne få pillerne ned. Da jeg bagefer udtrykte lidt bekymring for om jeg nu kunne sove, udskrev de fluks en vicodin til mig De har en streng politik og jeg skulle tage den på stedet og måtte ikke tage den med mig hjem. Jeg forlod derfor hospitalet fuldkommen drugged op og slingrede hjem på min cykel kl. 6.30 om morgenen. Jeg var i seng omkring kl. 7.30 og der slog vicodinen for alvor ind og jeg faldt i søvn med væsentligt mindre smerter. Da jeg vågnede op omkring kl. 2 om dagen havde jeg det 100 gange bedre - hurrah for drugs. Halsen gjorde slet ikke lige så ondt mere og feberen var forsvundet.

Nu har jeg købt antibiotika for 500 kr og skal køre det i 7 dage. Jeg har valgt at droppe træningen resten af ugen og fokusere på at blive ordentligt rask - det kan ikke være rigtigt jeg var syg i sidste uge og blev det igen i denne. Det skyldes med al tydelighed jeg begyndte at træne for tidligt efter sidste omgang - lesson learned.”


Esses sygdomslog: stories-from-the-us-of-a-update-nyt-dagsform-pic-s-170-t11129-5130.html#p1327863



Jeg håber at i har nydt denne lille rundtur på boardet – ses i uge 15!!

Billede
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fornem UDG mic =D>
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: 17. jul 2010, 15:24
 
Træner her: Zielkes Fitnessklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Må siges at være en dækkende udgave :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 14. okt 2011, 12:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Forcedreps skrev:Må siges at være en dækkende udgave :D

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 3239
Tilmeldt: 10. nov 2010, 08:09
Geografisk sted: Virum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Meeeeega fed UDG. Masser af god læsning!
dog ikke meget fra DM d. 7-8? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 194
Tilmeldt: 20. dec 2010, 20:29
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 101.00
- Dødløft: 102.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Reportager m.m.




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster