Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69670 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050011 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1273
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1270

Følg bodybuilding.dk på

UDG! Uge 20 / 2012

Udskriv emne

"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.

Billede

Velkommen til denne uges UDG, hvor vi endnu engang dykker dybt ned i træningens forunderlige ,og evigt boblende underverden.

Nyt fra Bodybuilding.dk

En efterlysning bragte Anders Nedergaards manglende IF artikel frem i lyset..

“I Leangains (herfra benævnt LG) faster man fra sengetid til eftermiddagen den efterfølgende dag, så man faster i 16 timer og spiser i 8. Det anbefales at man har 3 måltider i løbet af spiseperioden og at det største måltid skal være efter træning på træningsdage og på ikke-træningsdage skal det bare være det første.
Hvis man står tidligt op (klokken 6ish), bryder man fasten omkring klokken 13 og hvis man er lidt senere på
den, bryder man fasten tilsvarende senere. Selve makronæringsstofsammensætningen er ”normal” for bb-mad, så man går stadig efter cirka 2g prot/kg/dag og en fornuftig mængde gode fedtstoffer, mens selve mængden af mad tweakes alt efter om man er ude efter vægttab, repartitionering eller måske vægtforøgelse. Derudover er anbefalingerne fra LG temmeligt udramatiske
En oplagt mulighed for folk, der træner lige efter arbejde eller studie, ville være at spise et mindre måltid eller 10 g BCAA før træning og derefter træning 4-5 og derefter et STORT efter-trænings måltid og to almindelige måltider inden sengetid.
Det virker jo meget simpelt, så hvad er problemet?”

Intermittent Fasting: artikler/kost-kosttilskud/intermittent-fasting.html

Billede

Et kursus i vredeshåndtering ligger vist lige om hjørnet for 2 af vores apropos-skribenter!
“Don’t blog in anger!” skrev Poul Haacker - og ignorerede det efterfølgende..

“Jeg bryder det princip og bruger vredens galde som blæk i dag.
Det der udløste min vrede var en artikel i Politiken om sundhedens sociale slagside. De højtuddannede socialt stærke mobbede nu de usunde lavtuddannede ifølge artiklen.

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... de-usunde/

Jeg har aldrig mødt denne udbredte mobbekultur. Har i set en horde Arkitekter og Cand. Politer der valfarter mellem hjerteafdelinger på danske sygehuse, for at mobbe de overvægtige patienter?

Personligt har jeg aldrig været til et middagsselskab, hvor værten ikke bragte dessert ud til Trine på 135 kg. Jeg har derimod oplevet decideret chikane, når jeg sagde nej tak til dessert, øl eller cancerkartofler (pomfritter). Jeg har utallige gange sagt nej tak til en ekstra portion kage, og blevet spurgt mere end en gang til, om jeg var sikker!”

Pouls apropos om Livsvilkårssygdomme: apropos.php?page=46

Brian Henneberg a.k.a. Mussetrussen bankede ligeledes arrigt i pc’ens uskyldige taster:

“Mit gæt er, at man om 15-20 år vil se tilbage på vores tid og tænke: hold kæft hvor var de religiøse med deres foamrolling og vægtløftersko og Eleikoudstyr og kompressionsundertøj. Det er alt sammen fine ting, men vi går lige lovligt meget op i det i øjeblikket. Du kan stort set ikke gå i gang med at træne hvis du ikke har foamrollet først. Du er i hvert fald en kæmpe tåbe hvis du så meget som overvejer at squatte uden de rigtige sko, og du skal helst have pakket tissetrolden ind i high tech, core stabilizing, skadesforebyggende, performance enchanting, svedtransporterende, heatgear befængte underdrenge med ergonomiske syninger og vindtætte paneler. Slap nu af tekstil-Batman. Hvis du så lige så meget TV-Shop som jeg gjorde i starten af 90’erne, eller bladrer gennem gamle ugeblade fra 50’erne, vil du genkende mange af de samme tomme salgstaler blot i opdateret moderne ”videnskabelig” glittet form. “

Udstyrsfascisme ifølge Mussetrussen: apropos.php?page=45

Billede

BB’s superduo Den Tjekkiske Måge var sendt på udflugt, for at dække den længe omtalte WBFF konkurrence som løb af stablen denne weekend i Sønderborg. Vanen tro resulterede det i en tråd med liveupdates - spækket med billeder.

For nemhedens skyld har jeg samlet nogle af de bedste i det lille videoklip herunder. Vil du se mange flere, og læse resultaterne, kan du klikke på dette link, for at nå liveupdate tråden: live-update-wbff-denmark-t58614.html

Kristine, nu i mørkhåret udgave, er klar med sin video dagbog for uge 10..

Video dagbøgerne finder du her: nyt-projekt-pa-bb-dk-videodagbog-t56930-60.html#p1363793

Er du frisk på en lille udfordring kan du vælge at deltage i månedens konkurrence!
“Gæt næringsindholdet!

Denne måneds konkurrence er en smule anderledes! Dingo har været en tur i køkkenet og kreeret en ret, og jeres opgave bliver nu at gætte næringsindholdet i denne ret udelukkende ved hjælp af billederne, der vil blive postet herunder. Pointsystemet vil være sat sammen på den måde, at man får fratrukket flere point, jo længere fra resultatet man rammer. Hvis retten indeholder 1000 kalorier fordelt på 20% Protein/20% Kulhydrat/60% fedt, og man har gættet på 999 kalorier (-1) fordelt på 15%P(-5),25%K(-5),60%fedt(0), så vil man samlet ende på -11. Personen der ender tættest på 0 vinder konkurrencen.

Svar sendes i en PM til mig.

Svaret skal indeholde:

- Samlet kalorieantal
- Procentfordeling af protein/fedt/kulhydrat

Billederne følger her:”

Billede
Deltag i konkurrencen her: gaet-naeringsindholdet-t58612.html

Til info skal det da også lige oplyses at det snart er blevet tid til afholdelse af Sjællands Stærkeste Mand. Nicolai Hansen løb med titlen sidste år - hvem hapser den i år?

“Sjællands Stærkeste Mand 2012 bliver afholdt i TarGet den 2. juni. Indtil videre har vi 5 tilmeldte:

Nicolai Hansen
Mikkel Leicht
Michael Rasmussen
Nicolaj Holstein
Bogi Hammer (Færøerne)

Disciplinerne er som følger:

1) Loglift, 120 kilo - flest rep på 60 sekunder
2) Lastbil-træk, ca. 12 meter
3) Medley med farmers walk, 100 kilo´s sandsæk og prowler
4) Dødløft med bil, progressiv vægt
5) Statisk hold med to vikingeøkser à 17 kilo
6) Tireflip-maskine med progressiv vægt

Stævnet er en kvalifikation til finalen om Danmarks Stærkeste Mand 2012.”

The Czech kommer - gør du??

S.S.M tråden på BB.DK: sjaellands-staerkeste-mand-201-t58677.html
S.S.M på facebook: http://www.facebook.com/events/438243896188676/

Billede

Nyt fra Sponsorerne

Bodylab har endnu engang sat Thomas Jagd i sving - og leverer en artikel om hvordan du opnår en slagstyrke af Kessler’ske dimensioner!

“Noget af det første folk misforstår, når man snakker slagstyrke, er armenes rolle i et hårdt slag. Man får ikke et hårdt slag fordi man har store og stærke overarme. Armen spiller en langt mindre rolle end mange tror.

Selvom total kropsstyrke og kropsmasse til en vis grad spiller en rolle i forhold til hvor hårdt man kan slå, så spiller teknik den absolut største rolle. Det kan man ligeså godt gøre sig klart. Man bliver ikke en power-packed punching superman, fordi man kan bænkpresse 200 kg og dødløfte 300 kg. En person med en sådan styrke, og den muskelmasse der medfølger, vil have et relativt højt potentiale for at slå hårdt, men den kan kun aktualiseres via specifik tekniktræning.”

Sådan øger du din slagstyrke: http://news.bodylab.dk/artikler/2491-sa ... slagstyrke

Billede

Bodyman har shorts’ne klar til de svedige sommer træninger - og så oven i købet på tilbud!
GASP No1 mesh shorts til den fornemme pris af 299 kr.
Billede
Find dem i shoppen her: http://www.bodyman.dk/shop/shorts-170c1.html

Bruger Pics

BB.DK’s mest hypede bruger Th0mas har fundet lidt billeder frem fra gemmerne.. Cirka et år er der gået - og der er godt nok sket en del!

Billede
Billede
Log: thomas-update-s-29-t51491-840.html#p1364271

TheDupont har valgt at stoppe sit cut fra på mandag - og resultatet blev dette:
Billede
Billede
Log: duponts-log-t49440-300.html#p1364016

sWolegren gøgler løs - og det sætter sine tydelige spor på lårbasserne:
Billede
Billede

Bundgaard90 viser resultatet af alle hans tunge løft:
Billede
Log: bundgaard-as-simple-as-its-gets-t14335-1800.html#p1365322

RoidRage’s, 23 år, 83 kg og 176 cm fordeler sig således:
Billede
Billede

Træningsgnu væltede loggen med billeder - og deriblandt var der dette, hans profilpic fra flotfyr.dk..
Billede
Log: gnuen-kreaturet-af-lvk-t33359-1320.html#p1364693

Nders viser en temmelig solid ryg frem:
Billede
Log: kropsbyggeri-t31503-2970.html#p1364044

Cosovic har oprettet en log, så vi kan følge hans vej mod større arme!
“Info omkring mig:
Alder: 17år
Højde: 187cm
Vægt: 78,8kg
Fedtprocent: Ca. 13
Erfaring: Trænet seriøst i et år.
Supplements: SuperPump MAX, Optimum Nutrition 100% WHEY PROTEIN, Serious Mass gainer.

Har besluttet mig at lave en log nu hvor jeg sætter gang i programmet "Større arme på 12 uger"

Håber i vil følge min forhåbentlige gode udvikling, i loggen vil jeg dele mine erfaringer med programmet (hvad jeg kan lide/ikke kan lide), udover det bare hvordan træningerne har været og hvor meget jeg har løftet. Let's go! “

Billede
Log: storre-arme-pa-12-uger-log-t58445.html#p1364213

Goddavmeddig har ingen log - men deler alligevel gerne sit patværk med os andre!
Billede

Tank render rundt med denne form på den anden side af Øresund!
Billede

D-D vil også være med..
Billede

steffenpaaske efter den første måneds cut!
Billede

Da Future viser os overarmen!
Billede
Log: total-nonstop-bodybuilding-t38314-330.html#p1342519

Bruger Vids

Skjold presser derud af!

Log: skjolds-log-the-bro-challenge-t4900-90.html#p1362094

Jobs sætter nye PR’s i dødløft!

“PR in tha FAAACE! Det er snart blevet hverdag med de PRs, men jeg er heller ikke bleg for at give det omfattende forbrug af sødmælk æren for mit anabolske eventyr!

Teknikmæssigt ved jeg godt, at nakken og øvre ryg kunne være pænere, men for fuck sake - jeg pressede citronen!!”

Log: hale-caesar-t53722-420.html#p1363690

Thierry Sanchez sætter blandt andet ny squat PR i denne video - og ser helt tilfreds ud med netop dette!

Log: the-big-easy-t53788-120.html#p1364447

Bnaz var ligeledes i PR humør, og frontsquatter 140 kg, 6 gange!

Log: hittebarnets-gainhouse-t8359-5070.html#p1363084

Madsen123 vil have lange slanke muskler i sin jagt på modeldrømmen!

Log: jagten-pa-model-drommen-t43627-600.html#p1364948

“Mer’ cheat - Mer cheat!” Tuna krokodille ror 60 kg - for 18 imponerende reps!

Log: tuna-s-log-t41733-420.html#p1363774

Cheat er der INTET af hos Hr. sWolegren!

Log: swolegrens-log-t27366-1500.html#p1364832

Holy motherfucker.. Jeppe-N squatter 200 kg. for 10 reps!

Log: jeppe-norgaard-sph-t46172-210.html#p1364913

Pro Pics

Det var ikke kun i Sønderborg at der stod solbrune drenge på scenen, også i New York var der gang i den, da det var blevet tid til det 3. største stævne i IFBB regi, NY PRO 2012

Kevin English vandt Pro!
Billede
Billede
Billede

Cedric McMillan vandt Pro Open
Billede
Billede
Billede

JJ tog 2. pladsen i Open
Billede
Billede

Mark Anthony Wingson vandt Men’s Physique
Billede
Billede

Juliana Malacarne - vinder af Women's Physique
Billede
Billede

Pro Bikini vinder: India Paulino
Billede
Billede

Tråden om New York Pro 2012: new-york-pro-2012-t58594.html

Andreia Brazier var et navn, der dukkede op et par gange her på forummet hen over weekenden..

Billede
Billede
Billede
Billede

Se billeder af flere veltrænede damer lige her: pics-kvinder-der-traener-3-t11532-1410.html#p1365320

Ugens historie

Øst har været til forsvars mesterskaberne i militær 5kamp - og det var med stor succes!

“Opsummering fra Forsvarsmesterskaberne i militær femkamp.

Skydning:
Ugen op til stævnet ringede jeg til en af landsholdsdrengene for at høre om jeg kunne låne våben. Det var ikke noget problem. Hans jakke kunne jeg dog ikke passe, så der måtte jeg vente til vi var på skydebanen, for at gå tiggergang. Heldigvis er der en på holdet der også har mandestørrelse.

Så med ukendt våben og jakke lagde jeg mig ned til 15 min. træning forud for mit heat. Fandt hurtigt ind i en nogenlunde skydestilling. Selvom jeg ikke har skudt i ca. 11 måneder ligger det stadig naturligt for mig.
Fik indskudt våbnet og testede en hurtigskydning. Flotte 97 blev det til.
Under de fem prøveskud før de gældende blev det til 50 Så selv om det var lang tid siden, havde jeg store forventninger. Derfor var jeg ikke helt tilfreds med 96-96

Et par timer senere hjalp det dog på humøret.
Som resultatlisten så fint fortæller blev en delt nummer tre i skydningen.

Forhindringsbane:
Opladningen til forhindringsbanen foregik på køjen. Havde ikke planer om den store opvarmning. Målet var en tid på 3.20 (PR er 2.33).
Jeg varmede op med 800 m. rolig løb.
Starten gik og jeg tog den med ro. Teknikken var fin trods de øsparsomme kræfter. Efter 3/4 af banen var jeg godt stegt og måtte GÅ op af ruderstien på fire meter. Valgte også at gå ned da jeg ikke havde overskud til at springe.
Jeg fik kæmpet mig i mål på 3.18,1 hvilket jeg var godt tilfreds med.
Afløb tror jeg ikke der blev noget af. Husker det ikke.
Placeringsmæssigt var jeg langt nede i rækken.

Svømmeforhindringsbane:
Min disciplin. Det er det blevet med årene.
Som jeg tidligere har været inde på har jeg været helt fremme i verdenseliten i denne disciplin de seneste år. I træningen frem mod VM sidste år, svømmede jeg ofte fra den senere disciplinvinder.
Siden juli 2011 har jeg nok ikke været i vandet mere end 7-8 gange, hvor det har været pas fra 700 m. op til 1.300 m. Så det har ikke været det store.

På stævnedagen trænede jeg på banen i ca. en halv time, til stor morskab for landsholskæmperne. Jeg har jo lagt mig en del ud, hvilket blev påpeget gennem alle tre dage og i særdeleshed i svømmehallen. Hvad skulle man gøre uden gode venner?
De sidste ti min. inden mit heat forsøgte jeg at komme ind i "zonen". Det foregik med Lamb of God for fuld skrue i ørerne og tørtræning af forhindringerne på land.

Mine forventninger var sat lidt i vejret oven på min sidste træning om mandagen i Slagelse. Jeg skulle svømme mod en af mine gamle "opfindelser". Jeg introducerede ham for femkamp for omkring fem år siden. Vildt som tiden flyver afsted.
Jeg havde et fornuftigt heat, hvor det kun var på Irske bænk jeg var lidt tung. Tiden blev 26,2 og rakte til en anden plads. Efter hvad jeg har fundet frem til, er der kun tre i verden der har svømmet hurtigere i år.

Kast:
Endnu en af mine hofdiscipliner.
Som meget af det andet har jeg ikke rørt en granat siden juli 2011 Dette afskrækkede mig dog ikke. Enten kan man kaste, eller også kan man ikke. Jeg har flere gange vist hvem der har armen. Så sent som sidste maj vandt jeg kast til et europacup stævne i Italien.

Opvarmningen viste dog at det ikke var helt lige til. Jeg havde lidt svært ved at bedømme afstandene og granaterne røg også lidt i siderne. Dette måtte gå som det nu kunne.
Oppe på standpladsen gjorde jeg mig klar og lukkede første ring perfekt. Derefter sejlede det lidt for mig. Seks halve blev det til i alt, hvilket jeg ikke var helt tilfreds med. Mit længdekast blev målt til 58,30 hvilket ikke er så langt i min optik (PR 65,1). Det var dog dagens længste hvilket var lidt vigtigt for mig.
Jeg blev nummer fem på kast og kan nok ikke brokke mig når det kommer til stykket.

Terrænløb:
Dagene i Holstebro var plaget af en del regn. Så ruten til terrænløbet var tung og hård. Det var ikke ligefrem guf for mig.
Jeg har altid været en skidt løber (alt er relativt). Det er den eneste disciplin hvor jeg aldrig har opnået idealscoren på 1000 point. Dette opnåes hvis løbet tilbagelægges på 28 min. (PR 28.44,7)
Håbet og planen om at kunne holde 4.30 i snit blev nedjusteret grundet vejret. Og opvarmningen blev droppet for at have større mulighed for at gennemføre den lange tur.

Starten gik og der var for meget fart på til at starte med. Den blev tilpasset og jeg runde første omgang ud af to i 18.17 Lidt langsommere end den første plan, men forventet under de gældende omstændigheder.
På anden runde skulle der virkelig arbejdes. Efter ca. 5.5 km. blev jeg overhalet af endnu en kæmper. Det fik mig til at sætte lidt mere fart på, hvilket resulterede i at jeg kom i mål i 35.54,8 Altså en hurtigere anden runde end første.

Godt træt efter tre gode dage kunne jeg stille mig mig øverst på podiet sammen med mit hold. Bum.
Det blev lidt langt. Sådan er det. “

Et stort TILLYKKE med det flotte resultat skal der lyde herfra!

Hvis du ikke ved hvad mili 5kamp er, så tag et kig her..

Det var UDG for denne gang - nu vil jeg smutte ud og nyde solen..

Billede
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Super udgave, Mic!
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Som altid lækker læsning. Godt arbejde Mic =D>

Kan ligesom fornemme at jeg aldrig kommer af med mit navn... :hihi:
Go the extra mile. It's never crowded.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 187.00

Th0mas skrev:Kan ligesom fornemme at jeg aldrig kommer af med mit navn... :hihi:

Never! Må jeg foreslå en ændring af din logbogs-titel? :D
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

mic skrev:
Th0mas skrev:Kan ligesom fornemme at jeg aldrig kommer af med mit navn... :hihi:

Du siger noget, hvad havde du i tankerne? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Th0mas skrev:
mic skrev:

"BB.DK's mest hypede mand!"
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

mic skrev:
Th0mas skrev:
mic skrev:

"BB.DK's mest hypede mand!"

Vil lige overveje det, da jeg synes det er lige aggressivt nok :hihi:
Brugeravatar

Styrkeliste