Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Tokie skrev: - jeg indtager sågar meget fed mad, chokolade osv.

Brinch skrev:Tokie skrev: - jeg indtager sågar meget fed mad, chokolade osv.
Jeg så forleden et program hvor en fed og en tynd person skulle skifte kost.
Her spiste den tynde næsten kun fed mad + chokolade. Han fik over 2600kcals om dagen, men han var samtidig UFATTELIGT tynd og anoreksi-agtig.
Så det hjælper ikke at spise fed mad og slik, du skal have noget sundt mad - OG EN MASSE AF DET!!
Just my 2 cent.
/Brinch

Dingo skrev:Brinch skrev:Tokie skrev: - jeg indtager sågar meget fed mad, chokolade osv.
Jeg så forleden et program hvor en fed og en tynd person skulle skifte kost.
Her spiste den tynde næsten kun fed mad + chokolade. Han fik over 2600kcals om dagen, men han var samtidig UFATTELIGT tynd og anoreksi-agtig.
Så det hjælper ikke at spise fed mad og slik, du skal have noget sundt mad - OG EN MASSE AF DET!!
Just my 2 cent.
/Brinch
Det giver ikke så meget mening det du siger.
Ja selvfølgelig så han stadig meget tynd ud, han bliver jo ikke normal vægtig af at leve af slik og fed mad i 1 uge?
Og selvfølgelig bliver du fed uanset hvad du spiser, hvis du spiser for meget af det. Skal du bruge 3000 kcal om dagen, men spiser 3500 kcal om dagen KUN i salat, så vil du stadig tage på (teoretisk...)

Dingo skrev:Da en masse mikronæringsstoffer er med til at katalysere anabolske processer i kroppen giver det meget god mening at 100% lorte mad ikke vil give den vilde vækst.
Nu så jeg ikke det pågældende afsnit, men hvis hans daglige indtag er baseret på hvad han selv siger og på at overvåge hans indtag, kan det være det giver et forkert billed da folk har en tendens til at under- eller overrapportere indtag, samt ændre madvaner når de overvåges.
Programmet hedder i øvrig Supersize vs. superskinny

Brinch skrev:Dingo skrev:Da en masse mikronæringsstoffer er med til at katalysere anabolske processer i kroppen giver det meget god mening at 100% lorte mad ikke vil give den vilde vækst.
Nu så jeg ikke det pågældende afsnit, men hvis hans daglige indtag er baseret på hvad han selv siger og på at overvåge hans indtag, kan det være det giver et forkert billed da folk har en tendens til at under- eller overrapportere indtag, samt ændre madvaner når de overvåges.
Programmet hedder i øvrig Supersize vs. superskinny
Det var ligepræcis det lægen var indepå.
Programmet var enlig meget underholdende at se, for jeg troede også at hvis man var tynd og spiste en masse lortemad, som han havde gjort hele sit liv, (med mange kcals) så ville man blive stor og tyk, men det gjorde denne mand bare ikke.

Henning aa skrev:Jeg har på et tidspunkt for flere år siden set noget om stofskifte (jeg kan ikke huske kilden), men der stod at der næsten ingen foskel var på stofskiftet, med enkelte undtagelser.
Det var noget med et forsøg hvor de havde sat en vis antal personer til at spise en bestemt antal kalorier. De kraftige blev ved med at være kraftige og de tynde omvendt.
Herefter gav man dem en nøjagtig kostplan, så man var sikker på at de fik det samme at spise, og nu viste det sig at med lav kalorier tabte alle sig og med høj tog de på.
Det man konkluderede ud fra undersøgelsen var såmænd at kraftige personer troede at de spiste lidt og tynde troede at de spiste meget, selv om det ikke var tilfældet.
Jeg kender personligt et tilfælde hvor der var en meget undervægtig person der spiste meget og tit efter egen udsagn og ikke kunne tage på, Da jeg så forhørte mig om hvad han spiste i løbet af en dag, spiste han efter min mening utroligt lidt.
Han fik på det tidspunkt min kostplan og han tog på 3 måneder 15 kg på.
Der var en i et af de andre indlæg der skrev noget om tage sin kropsvægt og x med 10 og spise det antal g i kød hver dag. Hvis man gør det og får godt med kulhydrater til er jeg ret sikker på at selv de tynde tager på, og så kan vi snakke om at spise meget.

Smeden skrev:Folk lyver. Om det er med vilje er ikke til at sige, men jeg ville have mange penge hvis jeg fik en krone for hver gang jeg har hørt Tynde-Arne hævde at han "spiser helt vildt meget!", for så at afsløre ham i at spise to måltider - omend store og mættende måltider - om dagen.

Tokie skrev:Hej alle..
Jeg har, via min far, arvet et enormt højt stofskifte som kort fortalt medfører, at jeg har meget svært ved at tage på i vægt. Jeg spiser varieret og prøver at undgå fedtfattigt mad - jeg indtager sågar meget fed mad, chokolade osv. Men ligemeget hjælper det...
Er der nogle tips, midler eller måder hvorpå man kan ændre på dette? - Jeg har trænet boksetræning og alm. styrketræning og konditionstræning, men jeg har ikke taget på - tvært imod..
Idéer og gode råd er mere end velkomne..
Mvh. Toke
Menneskets Fysiologi skrev:For stor produktion af thyroxin resulterer i forøget stofskifte, afmagring, nervøsitet og ejendommeligt udstående øjne. Denne tilstand er kendt som Basedowns (eller Graves') syge. Personen har endvidere ofte en forstørret kirtel, struma.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster