Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1085
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1082

Følg bodybuilding.dk på

Min SINDSYGE trænings uge

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

Ville lige del min træningsplan med jer :D Hvor der står morgen og aften: er det trænings pas i vandet. Og i de lige uger har jeg 10 vandpas. Da jeg er elite svømmer.
Alt i alt ca. 24 timers træning om ugen.

Smid en kommentar. :D
Vedhæftede filer
trænings skema2.JPG
"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow".
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Helsingør

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 122.50

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er sgu blevet inspireret til at træne endnu hårdere og spise endnu sundere.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Lols, der var sgu ikke meget kærlighed at hente :lol:

Swimchris: Jeg tror nok du har forstået budskabet - eller hvad? :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Jeg vil prøve at komme med lidt konstruktiv kritik og sige at du muligvis godt kunne træne onsdag og torsdag morgen.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Man tydeligvis godt høre at i ikke træner på elite niveau.... Og at i tror det er en joke med det er ren faktisk mit trænings skema :twisted:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jo, det har nogle af os.
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00

swimchris skrev:Man tydeligvis godt høre at i ikke træner på elite niveau.... Og at i tror det er en joke med det er ren faktisk mit trænings skema :twisted:

Ja, you tell 'em, "swimchris". Vil du ikke dele noget mere om din træning på eliteniveau, det program du har postet bærer præg af så meget struktur og overvejelse at det ville være et tab hvis ikke du oplyste os andre.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
swimchris skrev:Man tydeligvis godt høre at i ikke træner på elite niveau.... Og at i tror det er en joke med det er ren faktisk mit trænings skema :twisted:

Ja, you tell 'em, "swimchris". Vil du ikke dele noget mere om din træning på eliteniveau, det program du har postet bærer præg af så meget struktur og overvejelse at det ville være et tab hvis ikke du oplyste os andre.

Jo selvfølgelig. Her er min træning plan i vandet for denne uge du skal nok plus 3 km ekstra så vi kommer op på 40 km :)
Vedhæftede filer
uge 37.JPG
Brugeravatar

Styrkeliste

I skemaet kan du se lidt forskellige. Som hvad vi skal lave til dryland og hvad der er fokus i dagen pas. Derudover hvilket tempo det svømmes i :) Selve programmerne får vi først at se på dagen så den har jeg ikke desværre.

Kunne være jeg skulle starte en Logbog med min trænings rutine ?!
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er en travl uge du har dig swimchris.

Hvordan går det med at passe skolen osv. går det okay? Du er måske under Team DK?

Tag dig ikke af de andre. De er nogle fjolser :hihi: Det er sjovt, som der skal peges fingre af en gut, der går voldsomt meget op i sin sport.

Start da en log. Micha Østergaard har jo i forvejen en log herinde :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Det er ikke imponerende at træne meget i sig selv. Enhver idiot kan træne 30 timer om ugen, det kræver bare den rette intensitet og restitution. Det imponerende er, når den høje kvalitet vedligeholdes i nøje planlagt form over lang tid og resultaterne er derefter.

Ingen tvivl om at du arbejder for sagen, men du begår masser af fejl, der stammer fra manglende forståelse. F eks giver det absolut ingen mening at du laver CrossFit. Selve skemaet er også så tilpas rodet, at jeg har svært ved at finde rundt i det, men det kan da godt være, at det bare er mig.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

8800 skrev:Det er en travl uge du har dig swimchris.

Hvordan går det med at passe skolen osv. går det okay? Du er måske under Team DK?

Tag dig ikke af de andre. De er nogle fjolser :hihi: Det er sjovt, som der skal peges fingre af en gut, der går voldsomt meget op i sin sport.

Start da en log. Micha Østergaard har jo i forvejen en log herinde :)

Hej 8800. Jeg jeg kan passe min skole fint, går på 3 år HTX og er ikke på team Danmark da jeg følte at det ikke rigtig gavnede mig særlig meget.

Og læser allerede Micha´s log hun kender mange af de samme mennesker som mig, men vi kommer jo også fra samme verden :D
Brugeravatar

Styrkeliste

StefanM skrev:Det er ikke imponerende at træne meget i sig selv. Enhver idiot kan træne 30 timer om ugen, det kræver bare den rette intensitet og restitution. Det imponerende er, når den høje kvalitet vedligeholdes i nøje planlagt form over lang tid og resultaterne er derefter.

Ingen tvivl om at du arbejder for sagen, men du begår masser af fejl, der stammer fra manglende forståelse. F eks giver det absolut ingen mening at du laver CrossFit. Selve skemaet er også så tilpas rodet, at jeg har svært ved at finde rundt i det, men det kan da godt være, at det bare er mig.

Hej StefanM. Forstår udelukkende hvor du kommer fra, men har trænet denne mængde i et stykke tid, så min krop er van til det og har rimelig styr på min restitution :D Og CrossFit´en er noget nyt min træner har mist ind i program for at prøve noget nyt og bruge kroppen på en anden måde :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Der er vil ingen grund til at bruge kroppen på en anden måde, når det nu en gang ikke er det du skal være god til.

Din træner virker i øvrigt ikke særlig kompetent, hvis det er ham der forslår du træner Crossfit.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Der er nu ryddet op i tråden. Har I ikke noget konstruktivt at bidrage med, så lad være med at svare. Der er ingen som har glæde af ligegyldige og små provokernede indlæg.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Cykelmyggen Egon skrev:Der er vil ingen grund til at bruge kroppen på en anden måde, når det nu en gang ikke er det du skal være god til.

Din træner virker i øvrigt ikke særlig kompetent, hvis det er ham der forslår du træner Crossfit.

Bare af ren nysgerrighed. Hvorfor er crossfit dårligt, eller hvorfor mener du det er dårligt? :)
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

plaid skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:Der er vil ingen grund til at bruge kroppen på en anden måde, når det nu en gang ikke er det du skal være god til.

Bare af ren nysgerrighed. Hvorfor er crossfit dårligt, eller hvorfor mener du det er dårligt? :)

Crossfit er ikke pr. definition dårligt. Hvis du vil i god all-around form så er crossfit ganske udemærket. Det har sine svagheder, men sådan er det med mange andre ting.

Problemet opstår når crossfit bliver en løsning på alt. Hvis du vil være bedre til at svømme, så brug din tid på aktiviteter som virker fremmende på din svømning. Det gør crossfit kun i ringe grad. Jeg tror det er det som er pointen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Min træner syntes at det var en god ide, da mange andre elite svømmere gør det samme...
Og Cykelmyggen egon " Din træner virker i øvrigt ikke særlig kompetent" JO tror ren faktisk at han har rimelig styr på det, ellers ville han ikke have lavet de talenter som han har ](*,)
Brugeravatar

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
plaid skrev:

Crossfit er ikke pr. definition dårligt. Hvis du vil i god all-around form så er crossfit ganske udemærket. Det har sine svagheder, men sådan er det med mange andre ting.

Problemet opstår når crossfit bliver en løsning på alt. Hvis du vil være bedre til at svømme, så brug din tid på aktiviteter som virker fremmende på din svømning. Det gør crossfit kun i ringe grad. Jeg tror det er det som er pointen.

Og at bruge en masse resourcer på crossfit kan SAGTENS virke destruktivt på den primære sport, som det ellers burde forbedre.

Brugeravatar

StefanM skrev:
Thomas Jagd skrev:
plaid skrev:

Og at bruge en masse resourcer på crossfit kan SAGTENS virke destruktivt på den primære sport, som det ellers burde forbedre.

Ja men det kan jo også SAGTENS hjælpe.

Så længe tingene bliver tilpasset så det passer sammen.

Man kan også sagtens dø når man går ud i byen.... Der er ingen grund til at rive alt for hinanden og stille det op så sort på hvidt hver gang.
Ligeså snart snakken går på CF så bliver folk hurtigt ensporet og snakker med vilje forbi hinanden.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Det er helt utroligt så meget folk hader på CF. Det er jo bare en anden form for træningsmåde/sport. :-s
Brugeravatar

Styrkeliste

Man kan også sagtens dø når man går ud i byen.... Der er ingen grund til at rive alt for hinanden og stille det op så sort på hvidt hver gang.
Ligeså snart snakken går på CF så bliver folk hurtigt ensporet og snakker med vilje forbi hinanden.

Hvem ser det sort på hvidt nu? Faktum er, at desto mere specificeret man er, desto mere specifik skal træningen også være, for at være optimal, og man har begrænsede evner til at udmærke sig i forskellige idrætsformer. Hvis man vil være super god til at svømme giver det ingen mening at bruge tid på CF. Simpelthen.

Brugeravatar

StefanM skrev:

Hvem ser det sort på hvidt nu? Faktum er, at desto mere specificeret man er, desto mere specifik skal træningen også være, for at være optimal, og man har begrænsede evner til at udmærke sig i forskellige idrætsformer. Hvis man vil være super god til at svømme giver det ingen mening at bruge tid på CF. Simpelthen.

SÅ skal jeg jo heller ikke styrke træne ??!! ..... Man kan tydeligvis høre at du ikke elite træner/ udøver. Sorry :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

swimchris skrev:
StefanM skrev:

SÅ skal jeg jo heller ikke styrke træne ??!! ..... Man kan tydeligvis høre at du ikke elite træner/ udøver. Sorry :wink:

Ih, du har helt ret. Hvad tænkt jeg dog på?

Tænk, jeg troede, at det som regel var den, der stillede spørgsmålet, der havde brug for at lære, men nu glemte jeg jo selvfølgelig også at den her tråd kun går ud på at illustrere hvor epic awesome du er. Vanens magt er stor. Min fejl.

Du har helt ret. Med de kvalifikationer de fleste "elitetrænere" har, er jeg faktisk stolt af ikke at høre til den gruppe. Jeg ville se det som en fornærmelse at blive sat i den bås.

Det ændrer dog ikke på at du tydeligvis ikke har to gram snots forståelse af hvordan atletisk performance opbygges eller hvordan de forskellige energisystemer fungerer. Held og lykke med at finde ud af det, så går jeg over og "hater" på meningsløs træning et andet sted. Tro det eller ej, så kan jeg faktisk godt være ligeglad med at du spilder tiden.

Brugeravatar

StefanM har jo ret, det er ikke så frygtelig svært at forstår.

Hvis jeg vil blive god til at køre bil, sætter jeg mig jo heller ikke op på en cykle.

Derfor bliver du ikke en bedre svømmer af at dyrke crossfit, du kommer måske i bedre form, men der er mange langt mere effektive måder få en bedre kondition på.

Og lige for at understrege det kan enhverv her på boardet jo vælge at blive elite bodybuildere hvis de gider bruge mere end de bestemte antal timer som det nu engang kræver for at kunne kalde sig selv "elite". Personligt synes jeg elite den dag i dag er blevet et alt for bredt begreb da mange efterhånden bruger meget tid på deres sportsgrene, så lad være med at tale nedladende omkring andre da du intet har at have det i udover lidt svømning.

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Tusind tak for jeres svar: Vesterling og StefanM
Jeg tænker selvfølgelig over hvad i skriver, og tager det op med min træner.
Men tror bare ikke han er ude på at ødelægge mig, men tværtimod prøver at gøre sit bedste for at hjælpe mig frem.

Og ja ordet elite er brugt meget i dagens Danmark. Jeg nu hvor jeg ligger i 5 i Danmark for junior, se jeg mig selv som en elite sports udøver, nu hvor jeg bruger så meget tid og har brugt så meget af mit liv.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg bliver nød til at komme mine kommentarer på dette indlæg:)

Først så nogle gode pointer ved elite idræt som skal forstås, hvis man tænker langsigtet. Dem som er trænere og tænker langsigtet samt fremadrettet ville kunne nikke kendende til disse pointer - Hvis de er uklare vil jeg gerne uddybe, til jer senere.

1. Jo bredere/alsidig man er når man er i ens yngre år, jo bedre ville du kunne blive i din sport senere hen. Forstås på denne måde at hvis man har lavet gymnastik, svømning, golf i ens yngre år vil det som regel betyde at man kan nogle flere ting i sin primære idræt senere (Dette vil de fleste ungdoms trænere nikke kendende til)
Lad mig komme med et eksempel: En fodbold spiller som lige fra han var 5 år, som kun har spillet fodbold. Vil aldrig kunne lave meget andet eller også vil han have meget svære ved at udvikle sit spil f.eks. hvis han ikke er stærk/smidig eller lign. Hans krop er "formet" til at spille fodbold - Nu kommer det an selvfølgelig på, hvilke trænere han har /eller han har haft f.eks. ville han kun kunne have fordele af at starte på styrketræning (For eksplosion ved sprinter, ved tacklinger og ved skadesforbyggende træning), samt optimere sin træning som f.eks at øge mængden flere til gange dagligt (Som de f.eks først er begyndt på Midtjyllands fodbold akademi de seneste 4 år) for at kunne klarer de mange kampe man nu skal i fodbold. Fodbold spillerne skal samtidig træne andre dele end ben (Og fokusere på andet end aerob træning - som det meste af deres træning foregår i) overkrop, ryg samt andre ikke sportsgren specifikke øvelser/bevægelser hjælper for at modvirke skader og giver større styrke og bevægelses mønstre.
En svømmer som Chris vil f.eks. kun kunne få fordel af at lave nogle del elementer af crossfit da mange af de øvelser/bevægelser bruger han sin svømning. f.eks. squat i sit startspring, div. kettelbells øvelser i svømme armtaget osv. - Så det med kun at træne 1 ting og kun fokusere på det man er god til, holder efter min mening ikke vand. Men, hvis man syntes at for f.eks at det gælder om at træne biceps og kun få store biceps og intet andet så skal man self kun træne sine biceps. Men det er jo ikke ligefrem hverken elitesport eller bodybuilding :) Men hvis der er enkelte som dyrker sport på et så højt niveau som op til 8+ gange om ugen, vil det mange gange kunne være en fordel at lave andre ting. Hvis man f.eks. skal træne aerob i svømning - kunne man i teorien og praksis sagtens, løbe,cykle, ro eller lign i stedet og dette ville træne de samme fysiologiske elementer. Det samme kan man overføre ved styrketræning, anaerob træning mm. Der vil kunne være nogen som ville sige at man kun skal træne disse parametre i sin sportsgren - Men hvis det i chris´s tilfælde handler om i perioder at træne aerobtræning kunne han sagtens løbe istedet. Eller træne crossfit for at lave en anderledes træning og udvide sine bevægelse mønstre, samt få et (Personligt) kick ud af at lave en from for træning man kan få til at gå op i sin træningsplan.

2. Restitution - Selvom Crossfit er hård og kræver restitution, så kunne det tænkes at svømme passet efter at Chris har lavet en hård styrke time/crossfit time var rest. træning. som dermed ikke ville ødelægge noget medmindre man stadig er uenig i at det ikke betaler sig at træne alsidigt.

3. Struktur gælder det om at have. Programmet som Chris har her ser umiddelbart ikke 100% færdigt ud, her skal jeg/man for at se det hele i dets fulde helhed. Samt sidde med det og se hvornår skal Chris præstere noget ? Jeg er sikker på at ugerne ser markant anderledes ud når han f.eks. skal svømme hurtigt. Samt hvis man for sjov surfer lidt rundt og kikker lidt på, hvad man laver i college ( og på højt niveau tag f.eks triathlon) i USA indenfor svømning, basket, atletik, golf, fodbol, amrk. Fodbold, så laver de ALLE noget der minder sjovt nok meget om crossfit/styrketræning (som ikke ligner eller har noget at gøre med deres primære sport, men delelemeter kan bruges) mm.:) Hvis man går skridtet videre så er der sjovt nok konkrete svømme øvelser i crossfit. (Hvis man spørger både de instruktører man har/kender og surfer lidt rundt og har kendskab til idrætten man dyrker) Mange af disse øvelser er bla. taget fra de tidligere ØST lande som brugte det i deres sports skoler og disser personer om man kan lide det eller ej, fik afprøvet mange af de ting vi idag ved mht. til træning og kroppen i mange sportsgrene.

4. Nytænkning: Selvom man ikke tror man skal/kan bruge en anden sport i sin egen er det mange gange her der sker store ting. f.eks. Tiger Woods var en af de første til forsøge sig med at styrketræner 5-7x om ugen udover at spille golf.

Blot mine indspark. Jeg vil for god ordens skyld her sige, at jeg er stor tilhænger af fodbold samt mange andre sportsgrene. Men mange kunne sagtens blive endnu bedre, hvis man turde se og gribe træning anderledes an. Jeg vil blot forslå, hvis man keder sig at læse lidt af Jens Bangsbo som er en fodbold mand. Eller diverse bøger og talent arbejde, hvor i der netop fokuseres på at være alsidig.
Det samme gælder hvis man nær studere f.eks en del artikler i forskellige muskel magasiner og træningsbalde.

Træn god og fokuser på målet:)

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Og lige for at slå det helt fast TS, jeg har stor respekt for at du er så dedikeret omkring din sport!
Keep it up! :)

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

swimchris skrev:Tusind tak for jeres svar: Vesterling og StefanM
Jeg tænker selvfølgelig over hvad i skriver, og tager det op med min træner.
Men tror bare ikke han er ude på at ødelægge mig, men tværtimod prøver at gøre sit bedste for at hjælpe mig frem.

Og ja ordet elite er brugt meget i dagens Danmark. Jeg nu hvor jeg ligger i 5 i Danmark for junior, se jeg mig selv som en elite sports udøver, nu hvor jeg bruger så meget tid og har brugt så meget af mit liv.

Selvfølgelig vil din træner gerne hjælpe dig - det får han trods alt sin løn for, kunne jeg forestille mig. Men dette betyder ikke du skal følge hans råd blindt. Det kunne jo være at han var en elendig træner, og så er det lidt ligegyldigt at han gør sit bedste.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: København N

Træner her: The Gym

Kanon godt at se at du går op i din sport! =D>

Men lad være med at vær så pisse arrogant med dit elitesvømme halløj!

Men thumbs up herfra ! :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 160.00

Næste

Tilbage til Styrketræning