Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 969
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 966

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til Bill Starr program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Kunne egenligt godt tænke mig at vide, om man kan bygge en okay bred/stor ryg op med disse øvelser hvis vi ser bort fra dødløft hvilket skulle siges at være en unøvendig øvelse alligevel..
Rows
Chhinups/Pullups
Squat

disse 3 øvelser kan de gøre det, eller skal man bare forsætte med dødløften også?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg har lige taget et kig på programmet og synes ikke der er noget så specielt over det.
det indeholder basis øvelserne men hvorfor er det såå suverænt som folk påstår ? overalt hører man om bill starr .

undrede mig bare :D
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

.
Sidst rettet af TheCzech 11. jul 2010, 22:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog

Legend skrev:
hanzilicious skrev:
poul hansen skrev:Starr har forøvrigt løst talt om at skrive en bog med mere avancerede metoder i. Den ville jeg personligt give mange penge for.

forstår ikke at man skulle udskifte stående presses med incline presses hvis stående presses er den bedste øvelse?
Jeg har forøvrigt kun set ham anbefale inclines over alm bænkpres, har du link til er sted hvor han ikke kritiserer flad eller ligefrem anbefaler dem?

Nej slet ikke..

Jeg forstod på dig, du mente dødløft er unødvendig samt bænkpres er unødvendig, er det så nok at lave incline bænkpres til brystet, og squat istedet for dødløft f.eks ?

Poul mener ikke noget (eller dvs han mener en masse, men han har ikke givet udtryk for det her) - det er udelukkende Bill Starrs mening der bliver refereret.

I skal desuden allesammen tage at lytte noget mere til Poul. Han er faktisk både klog og venlig selvom han nogengange virker lidt gnaven på nettet (man bliver gnaven af at svare på de samme spørgsmål igen og igen). :D

Jeg er mest gnaven fordi min tissemand er utroligt lille. Mikroskopisk kunne man sige.
Jeg beklager gnavenheden, jeg gider bare ikke smileys og så er jeg blevet for gammel til at komme med en lang uddybende forklaring og referencer, hver gang jeg kommer med en pointe.
Jeg skal måske bare have en stjerne mere her på boardet, så kan jeg sige jeg er trestjernet general og alt hvad jeg skriver ER EN ORDRE!
Billede

Back ontopic så er den største tjeneste du kan gøre dig selv at gå på aasgaard company's hjemmeside og bestille only the strong shall survive af bill starr. Den bog er IMO den bedste bog skrevet om styrketræning nogensinde.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Kostplan: Ingen kostplan

Bill Starr's træningstilgang er nok det bedste for intermediære trænende (folk der har trænet fornuftigt i et års tid).
For bodybuildere er et skifte fra Bill Starr en god idé når det stopper med at virke, for styrkeatleter er det en god idé at læse om hans mere avancerede metoder senere hen.

Med et fornuftigt første år hører naturligvis til at man har fokuseret på de væsentlige ting for en begynder: opbygge god teknik, stabilitet, styrke og koordination i core og har udviklet tilstrækkelig bevægelighed.
Brugeravatar

poul hansen skrev:for styrkeatleter er det en god idé at læse om hans mere avancerede metoder senere hen.

Og hvor læser man om disse?

Derudover, mener han virkelig, at skadespotentialitet i flad bænk er højere end det i incline? Nu har jeg ikke nogen lang forklaring for det modsatte, men jeg synes incline "trækker" meget mere i skulderen end flad.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

poul hansen skrev:Bill Starr's træningstilgang er nok det bedste for intermediære trænende (folk der har trænet fornuftigt i et års tid).
For bodybuildere er et skifte fra Bill Starr en god idé når det stopper med at virke, for styrkeatleter er det en god idé at læse om hans mere avancerede metoder senere hen.

Med et fornuftigt første år hører naturligvis til at man har fokuseret på de væsentlige ting for en begynder: opbygge god teknik, stabilitet, styrke og koordination i core og har udviklet tilstrækkelig bevægelighed.

Du mener ikke, at man kan starte på programmet som rookie? Hvis man starter kun med stangen og laver alle udstrækningsøvelserne?
Derudover hvad synes du om hans kostråd?
Jeg elsker personligt Bill Starrs program, ligemeget hvad jeg prøver på, så ender det altid med det :D

Jeg synes SHeikos tilgang er bedre, det er min erfaring med en lang række folk som personlig træner.

Jeg vil sige at med god teknik er skadesrisikoen ikke høj i alm bænk, men jeg vil tro incline er bedre. Overhead presses er bedst hvis man kun skal vælge en af delene. Det var min mening, de andre posts er mig der referer Starr's holdning til tingene :)
Brugeravatar

Mht starrs kostråd så bliver man swole og lean hvis man gør som han siger. Han er ret vild med megadoser af vitaminer, hvilket der INGEN evidens er for,faktisk kan det måske øge risikoen for kræft.
Personligt (ikke noget jeg ville anbefale andre) skal jeg til at følge hans råd igen, for jeg fik gode gains på det, og seriously: manden har haft ret med så mange ting der først er bevist årtier senere, at jeg mere eller mindre blindt følger alt han siger.
Det er så mit personlige valg...
Brugeravatar

poul hansen skrev:Mht starrs kostråd så bliver man swole og lean hvis man gør som han siger. Han er ret vild med megadoser af vitaminer, hvilket der INGEN evidens er for,faktisk kan det måske øge risikoen for kræft.
Personligt (ikke noget jeg ville anbefale andre) skal jeg til at følge hans råd igen, for jeg fik gode gains på det, og seriously: manden har haft ret med så mange ting der først er bevist årtier senere, at jeg mere eller mindre blindt følger alt han siger.
Det er så mit personlige valg...

Starrs kostråd??

Udover at han mener man skal indtage 200-250protein og så ikke ret mange carbs, er der så noget jeg har misset fra bogen??

Ps: jeg troede at Poul Hansen = Bill Starr
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

poul hansen skrev:Back ontopic så er den største tjeneste du kan gøre dig selv at gå på aasgaard company's hjemmeside og bestille only the strong shall survive af bill starr. Den bog er IMO den bedste bog skrevet om styrketræning nogensinde.

Er det den der hedder "the strongest shall survive" ? altså den her: Billede
http://www.aasgaardco.com/store/store.php?crn=199&rn=295&action=show_detail når aasgaards hp engang virker igen. Er det bare en typo når du kun skriver strong eller er det rent faktisk det den hedder ? For så jeg kan ikke finde den på aasgaard.
Brugeravatar

Gaxe skrev:
poul hansen skrev:Back ontopic så er den største tjeneste du kan gøre dig selv at gå på aasgaard company's hjemmeside og bestille only the strong shall survive af bill starr. Den bog er IMO den bedste bog skrevet om styrketræning nogensinde.

Er det den der hedder "the strongest shall survive" ? altså den her:
http://www.aasgaardco.com/store/store.php?crn=199&rn=295&action=show_detail når aasgaards hp engang virker igen. Er det bare en typo når du kun skriver strong eller er det rent faktisk det den hedder ? For så jeg kan ikke finde den på aasgaard.

Det er den han mener.

Mener også den kan købes billigt igennem amazon.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Det er netop hans enorme low carb aproach, som virker mærkelig. Footballspillere, som har brug for energi, får nærmest ingenting. Derudover de absurde mængder vitaminer, som han begrunder med, at referer til "the Europeans" eller "Let's eat right to keep fit" af Adelle Davis.

Poul, du må sige til om man bliver swole af 200 gr. protein og 100 gr. carbs.

Jeg tror, at Bill Starr er blevet grebet af hele den videnskab med vitaminer osv.
Den svenske diskoskaster Ricky Bruch har i en bl.a. i en film( Sjælen er større end verden) også indtaget en masse vitaminer i håb om at restituere bedre, hvilket jeg tror atleter forsøgte sig med dengang, som nok er inspireret af USSR.

Bogen kan købes på www.pullum-sports.co.uk.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

200g protein og 100g kulhydrat? anbefaler han så store mængder fedt?

Hvis man skal have 3500kcal så skal man spise 255g fedt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

slavers skrev:200g protein og 100g kulhydrat? anbefaler han så store mængder fedt?

Hvis man skal have 3500kcal så skal man spise 255g fedt.

Han anbefaler "1 gram of protein per pound of bodyweight" og "½ gram og carbohydrates per pound of bodyweight", dvs. for en 200 pounder (90kg) anbefaler han 200 gram protein og 100 gram kulhydrater.

Der er mere til han kost approach end det der står i bogen. Det kan man læse om i gamle ironman publikationer.
Brugeravatar

poul hansen skrev:Der er mere til han kost approach end det der står i bogen. Det kan man læse om i gamle ironman publikationer.

Dem syntes jeg ellers jeg har mange af, mindes dog ikke at have støt på meget om kost.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Hvor mange 'programmer' (eller hvad man nu skal kalde det) er der i The Strongest Shall Survive?

merijaan skrev:jeg har lige taget et kig på programmet og synes ikke der er noget så specielt over det.
det indeholder basis øvelserne men hvorfor er det såå suverænt som folk påstår ? overalt hører man om bill starr .

undrede mig bare :D

Det er nemt nok at liste alle basisøvelserne og kalde det et 'program'. Det bliver lidt mere besværligt at få programmet tilpasset folks niveau og sikre fremgang i mere end 3 uger.

Grunden til du hører om det overalt er at det virker.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Foregående

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster