Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1345
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1342

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft med snatch greb

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er der nogen der kan fortælle lidt om, hvad der gør denne øvelse god og hvilke muskelgrupper der mere kommer i spil, i forhold til normal dødløft?
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Balboa skrev:Er der nogen der kan fortælle lidt om, hvad der gør denne øvelse god og hvilke muskelgrupper der mere kommer i spil, i forhold til normal dødløft?

Du bliver nødt til at stå noget mere oprejst, så den sætter noget større krav til at seriøst opspænd.

Jeg har brugt SGDL en del, til at forbedre min core funktion
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Den dybe ryg og quadz :D

Kostplan: Vis kostplan

Tah Bomber skrev:Den dybe ryg og quadz :D

Der er måske ikke så meget fokus på baglåret i snatch grib dødløft?

bøtker skrev:Du bliver nødt til at stå noget mere oprejst, så den sætter noget større krav til at seriøst opspænd

Den hjælper vel også til at ens opspænd bliver bedre?

Jeg vil resten af denne månede kører bill starr og vil gerne bruge snatch grib dødløft istedet for alm dødløft.
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg køre den jævnligt - jeg syntes, at den kræver mere øvre ryg... Specielt mellem skulderbladende, hvor det kræver meget mere bryst på... Desuden, bliver den hentet dybere, og starten er noget sværere på tunge vægte grundet den anderledes vinkel...
Vægtløftningspioner, løft tungt og hurtigt.. medlem af klub100.. næste mål VM 2014 for veteraner!

Geografisk sted: Nørresundby

Træner her: Motionskælderen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.00
- Squat: 252.50
- Dødløft: 240.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Superwoman skrev:Jeg køre den jævnligt - jeg syntes, at den kræver mere øvre ryg... Specielt mellem skulderbladende, hvor det kræver meget mere bryst på... Desuden, bliver den hentet dybere, og starten er noget sværere på tunge vægte grundet den anderledes vinkel...

Men den kan vel med fordel sagtens erstatte alm dødløft?

Det er også fint nok at ryggen arbejder mere, men arbejder baglåret mindre end i fx alm dødløft?
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Balboa skrev:
Superwoman skrev:Jeg køre den jævnligt - jeg syntes, at den kræver mere øvre ryg... Specielt mellem skulderbladende, hvor det kræver meget mere bryst på... Desuden, bliver den hentet dybere, og starten er noget sværere på tunge vægte grundet den anderledes vinkel...

Det er også fint nok at ryggen arbejder mere, men arbejder baglåret mindre end i fx alm dødløft?

Det kommer jo helt an på hvad formålet med at køre øvelsen skulle være? Men jo, lidt variation er da som regel en god ide.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:
Balboa skrev:

Det kommer jo helt an på hvad formålet med at køre øvelsen skulle være? Men jo, lidt variation er da som regel en god ide.

Der er skam intet andet formål end at jeg synes øvelsen er rigtig fed og at jeg synes alm dødløft er fesen :D Plus at snatch grip dødløft nok rammer ryggen bedre?

Jeg vil køre bill starr resten af måneden, så det kommer til at se således ud:

Mandag:
squat
bænk
snatch grip dødløft

onsdag:
front squat
mili
snatch grip dødløft (op til mandagens 3 sæt)

fredag:
squat (op til mandagens 4 sæt)
bænk (op til mandagens 4 sæt)
snatch grip dødløft (op til mandagens 4 sæt)

+ supplering af dips og chins og andre isoøvelser
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Tjo, hvor meget det "rammer" i forhold til hinanden kan være svært at sammenligne eftersom man også skal tage de antal kilo man løfter i betragtning hvis det hypertrofi der er hovedformålet :)

Men jo jo, kør du endeligt den øvelse. Mht formålet, så tænkte jeg på om du trænede for hypertrofi eller hvad du trænede for, men det går jeg udfra du gør. Eksempelvis kører Superwoman jo nok øvelsen meget fordi hun er vægtløfter, og derfor skal snatche en del.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Friche skrev:Tjo, hvor meget det "rammer" i forhold til hinanden kan være svært at sammenligne eftersom man også skal tage de antal kilo man løfter i betragtning hvis det hypertrofi der er hovedformålet :)

Men jo jo, kør du endeligt den øvelse. Mht formålet, så tænkte jeg på om du trænede for hypertrofi eller hvad du trænede for, men det går jeg udfra du gør. Eksempelvis kører Superwoman jo nok øvelsen meget fordi hun er vægtløfter, og derfor skal snatche en del.

Jeg træner for både styrke og hypertrofi. Men lur mig om den ikke også skal afgive lidt hypertrofi :wink:

Men ved ikke, hvor smart det er af bruge den, hvis den rammer quads meget. Squatter jo før snatch dødløft
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Det gør ikke noget. Almindeligt dødløft rammer også quads, det er bare et spørgsmål om at justere kiloene så de passer til at du har squattet umiddelbart inden :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Hvilken af øvelserne ville være bedst til en der ikke har trænet så længe?
I hvilken af dem er det lettest at lære teknikken og opretholde den?
Alm dødløft eller Snatch grip?

Konventionel dødløft er nemmest, hvis du spørger mig. Der vil dog være gode point at hente i snatchgrip i og med den stiller større krav til ens core samt generelle opspænd, noget som jeg ved Poul Hansen i hvert fald har fremhævet ikke bliver udviklet proportionelt med løftestyrken i konventionel dødløft.

Teknikken i snatch er dog en anelse sværere, men lærer du den fra start af, så er den ikke meget sværere end andre teknikker, så vidt jeg kan se, og jeg tror for så vidt muligt den vil gavne. Men det kan være, der er nogle af de andre guruer der har noget andet at sige.
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

Jaspar skrev:Konventionel dødløft er nemmest, hvis du spørger mig. Der vil dog være gode point at hente i snatchgrip i og med den stiller større krav til ens core samt generelle opspænd, noget som jeg ved Poul Hansen i hvert fald har fremhævet ikke bliver udviklet proportionelt med løftestyrken i konventionel dødløft.

Teknikken i snatch er dog en anelse sværere, men lærer du den fra start af, så er den ikke meget sværere end andre teknikker, så vidt jeg kan se, og jeg tror for så vidt muligt den vil gavne. Men det kan være, der er nogle af de andre guruer der har noget andet at sige.

Jeg er igang med et 2-split, hvor mine eneste benøvelser er 4x10Leg Press og 3x8alm Dødløft.
Jeg er lidt i om det er nok træning til mine ben, og om dødløft overhovedet rammer benene i betydelig grad. Hvis jeg skiftede til SG dødløft ville jeg jo ramme benene mere..?

Præcis, desuden er vandringen længere og ofte kan man ramme hase og specielt baller lidt ekstra..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Mikkel leicht skrev:

Præcis, desuden er vandringen længere og ofte kan man ramme hase og specielt baller lidt ekstra..

Nu skal jeg lige være med da jeg har hørt det lidt ofte nu efterhånden. Haserne, er det baglår eller hvad er det?

joey T skrev:Nu skal jeg lige være med da jeg har hørt det lidt ofte nu efterhånden. Haserne, er det baglår eller hvad er det?

Ja

Træner her: Atletklubben Jyden

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster