Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1006
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1004

Følg bodybuilding.dk på

Bodybuilding + boksning = ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey folkens, jeg håber at der er nogen derude som har lidt erfaring med at kombinere bodybuilding og kamsport, jeg vil nemlig gerne bibeholde en god muskelmasse og stadig kunne give den fuld gas til boksetræning, som jeg lige er startet på. :D
Det vil sige jeg skal ha' kombineret mit bodybuilding træningsprogram med min boksetræning. :-k

Før bokse start så mit bodybuilding træningspogram således ud:

Mandag: Bryst + Triceps + Skulder + Underarm
Tirsdag: Mave + ben + ryg + biceps
Onsdag: Fri
Torsdag: Bryst + Triceps + Skulder + Underarm
Fredag: Mave + ben + ryg + biceps
Lørdag: Fri
Søndag: Fri

Og her er boksetrænings programmet:

Mandag: Fri (pånær op til stævner)
Tirsdag: Boksetræning (Koncentreret træning af: Mave + Bryst + Ben(Meget løb))
Onsdag: Fri (kan evt. tage til boksetræning i et fitnesscenter)
Torsdag: Boksetræning (Koncentreret træning af: Mave + Bryst + Ben(Meget løb))
Fredag: Fri
Lørdag: Træning for kampboksere (Der begynder jeg nok om ca. 2-3 måneder)

Nu kommer det STORE spørgsmål så! :afraid:
Hvordan skal jeg kombinere de 2 programmer for at få MEST mulig muskelmasse samtidig med at jeg også tager til boksetræningen?
Kom med jeres bud, hvad ville i gøre i min situation/hvad gør I? Alle svar sættes STOR pris på! :drink:
Jeg har ingen prof. erfaring af programlægning eller lignende men her er mit bud:

Mandag: Ben + ryg + biceps
Tirsdag: Først normal træning af Bryst + Triceps + Skulder + Underarm 1-2 timer senere boksetræning (Koncentreret træning af: Mave + Bryst + Ben(Meget løb))
Onsdag: Fri, evt. boksning i fitness (men så skal jeg prøve at undgå bryst)
Torsdag: Først normal træning af Bryst + Triceps + Skulder + Underarm 1-2 timer senere boksetræning (Koncentreret træning af: Mave + Bryst + Ben(Meget løb))
Fredag: Ben + ryg + biceps
Lørdag: Boksetræning hvis/når jeg bliver kampbokser.

Som I kan se har jeg fjernet mave fra mit styrketrænings program eftersom vi træner MEGET mave til boksetræning, derudover har jeg vurderet at det vil være bedst at træne bryst den dag hvor jeg også træner boksetræning, eftersom brystet også bliver godt tæsket igennem til boksetræning, alternativet ville være at jeg skulle træne bryst dagen før/efter boksetræning, men så ville musklen ikke nå at restituere. :|

Fyr løs! :dance:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: Temple Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville nok køre et full body program mandag tirsdag onsdag.
Husk at spis meget :D

Og bodybuilding + boksning kan være svært hvis du bliver kampbokser og vil holde en speciel vægt..

Held og lykke med at blive kampbokser. Hvis du vil, så kan du også :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

rash91 skrev:Jeg ville nok køre et full body program mandag tirsdag onsdag.
Husk at spis meget :D

Og bodybuilding + boksning kan være svært hvis du bliver kampbokser og vil holde en speciel vægt..

Held og lykke med at blive kampbokser. Hvis du vil, så kan du også :)

Tak for det (:
Men det kan desværre ikke lade sig gøre, så kommer jeg jo til at træne bryst mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag :/ = stor mangel på muskel restitution
Brugeravatar

Hey jeg har været i den præcis samme situation jeg har trænet kampsport og styrketræning 2 gange om dagen i et par år nu. Og det er først her på det sidste jeg har tænkt på at blive stor med muskelmasse og sådan. men jeg ville for det første foreslå at du skal spise en masse! spis hele tiden og især efter træning, så snup enten en protein bar. eller noget når du kommer hjem.
Men du skal nok vælge hvad du helst vil for styrketræning gør dig bare stor og langsom, og i boksning ville jeg nok foreslå at du skal køre en masse syre træning. varier din træning så det passer dig bedst!

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

L-Rebien skrev:Hey jeg har været i den præcis samme situation jeg har trænet kampsport og styrketræning 2 gange om dagen i et par år nu. Og det er først her på det sidste jeg har tænkt på at blive stor med muskelmasse og sådan. men jeg ville for det første foreslå at du skal spise en masse! spis hele tiden og især efter træning, så snup enten en protein bar. eller noget når du kommer hjem.
Men du skal nok vælge hvad du helst vil for styrketræning gør dig bare stor og langsom, og i boksning ville jeg nok foreslå at du skal køre en masse syre træning. varier din træning så det passer dig bedst!

Super fedt at hører, tænker du også over om du overtræner dine muskler? Altså træner bryst i centeret den ene dag og så dagen efter træner bryst til kampsport træning?
Ja ens kost er utrolig vigtig, især nu hvor jeg begynder på kampsport = forbrænder en masse.
Selvom jeg selv synes at jeg spiser meget nu så må jeg jo nok bare til at æde endnu mere, og efter hver styrketræning får jeg selvfølgelig et skud proteinpulver med carbs.
Og ja som du skriver så forbindes bodybuilding meget med at man bare er STOR og ingen kondition har hvorimod boksning handler om at tilpasse sig en ideal vægt og være hurtig, men kender nu flere som er ret så store og har en super kondition så som du skriver er det nok lige det med at få det hele til at passe.
Brugeravatar

Nej jeg tænker ikke over om jeg overtræner mine muskler det gør du heller ikke bare rolig det er 2 helt forskellige ting at styrketræne brystet og at bruge brystet i boksning det er en slags syretræning til boksning for brystet,
hvis jeg var dig ville jeg køre old school styrketræning. Bare en masse armbøjninger og mave bøjninger det er det bedste du kan gøre (: men hvis du skal være sådan pumpet i det så må du selv finde ud af noget der passer til dig :P

Kostplan: Ingen kostplan

L-Rebien skrev:men jeg ville for det første foreslå at du skal spise en masse! spis hele tiden og især efter træning, så snup enten en protein bar. eller noget når du kommer hjem.

Hahahahahha :-D Den var sku god :-D
Spis en masse, snup en protein bar! Hahahaha :D Den var god!
Jeg plejer at æde 200g kød + 250 g. ris + grøntsager efter træning når jeg altså er kommet hjem... Må sku indrømme at en proteinbar for mit vekommende mest er for sjovs skyld.. De smager sku meget godt. Men sikke et lorte råd :D hahahaha Griner!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Hahahahahahahaha :-D Griner stadig :D
Den skulle nedskrives som dagens joke :D Hahahahahahaha
Brugeravatar

Styrkeliste
- Dødløft: 180.00

Du bliver ikke nødvendigvis langsommere af at blive større/stærkere.

Og udover dit restitution tror jeg helt ærlig ikke du skal være bange for at træne et split, eller for den sags skyld ramme patterne ved boksning. Man overtræner altså ikke bare lige sådan, og hvis du gør (hvilket jeg tvivler) vil du også kunne mærke det.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

DHL^ skrev:Du bliver ikke nødvendigvis langsommere af at blive større/stærkere.

Og udover dit restitution tror jeg helt ærlig ikke du skal være bange for at træne et split, eller for den sags skyld ramme patterne ved boksning. Man overtræner altså ikke bare lige sådan, og hvis du gør (hvilket jeg tvivler) vil du også kunne mærke det.

Jeg vil nu mene at man vil få MEST ud af at hvile sin brystmuskel i 48 timer frem for 24 timer, for hvis vi nu udelukkende fokusere på bryst så skal jeg jo vælge imellem disse 2 programmer:

Program 1
Dag1: Boksetræning (med bl.a. ca 150 armbøjninger)
Dag2: Styrketræning - Bryst
Dag3: Boksetræning (med bl.a. ca 150 armbøjninger)
Dag4: Styrketræning - Bryst

Program 2
Dag1: Styrketræning bl.a. Bryst + Boksetræning (med bl.a. ca 150 armbøjninger)
Dag2: Ingen bryst træning.
Dag3: Styrketræning bl.a. Bryst + Boksetræning (med bl.a. ca 150 armbøjninger)
Dag4: Ingen bryst træning.
Brugeravatar

L-Rebien skrev:Nej jeg tænker ikke over om jeg overtræner mine muskler det gør du heller ikke bare rolig det er 2 helt forskellige ting at styrketræne brystet og at bruge brystet i boksning det er en slags syretræning til boksning for brystet,
hvis jeg var dig ville jeg køre old school styrketræning. Bare en masse armbøjninger og mave bøjninger det er det bedste du kan gøre (: men hvis du skal være sådan pumpet i det så må du selv finde ud af noget der passer til dig :P

Hvis man laver nok armbøjninger så kan man da sagtens presse brystet så meget at det vil ha' indflydelse på restitutionen fra en tidligere træning? Og nu er det jo, som du nok ved, under restitutionen at man vokser (:
Brugeravatar

Insanity skrev:
DHL^ skrev:Du bliver ikke nødvendigvis langsommere af at blive større/stærkere.

Jeg vil nu mene at man vil få MEST ud af at hvile sin brystmuskel i 48 timer frem for 24 timer, for hvis vi nu udelukkende fokusere på bryst så skal jeg jo vælge imellem disse 2 programmer:

Program 1
Dag1: Boksetræning (med bl.a. ca 150 armbøjninger)
Dag2: Styrketræning - Bryst
Dag3: Boksetræning (med bl.a. ca 150 armbøjninger)
Dag4: Styrketræning - Bryst

Program 2
Dag1: Styrketræning bl.a. Bryst + Boksetræning (med bl.a. ca 150 armbøjninger)
Dag2: Ingen bryst træning.
Dag3: Styrketræning bl.a. Bryst + Boksetræning (med bl.a. ca 150 armbøjninger)
Dag4: Ingen bryst træning.

Så dvs 2 dage med armbøjninger og 2 dage decideret træning, - derefter har du 3 dage til at hvilke patterne i? Det er jo ikke raket videnskab, efter min bedste overbevisning kan du sagtens restituerer dig fra det.

Ellers så kør som mange gamle programmer foreslår. -

Dag 1 - boksning
dag 2 - bryst heavyweight
dag 3 - boksning
dag 4 - Bryst - lightweight

Men tag det program du helst vil, begge vil da fungere.

Ps. - Du siger man vokser under restition. Du restituerer hele tiden, spørgsmålet er bare om kroppen kan gøre det hurtigt nok så tror ikke på du går i stå med massen så længe du spiser nok.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster