Ceneeh skrev:Xapo2020 skrev:Kukuken skrev:https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-02-02-ville-af-med-sin-splejsede-kropsbygning-eksperter-er-bekymrede-for-unge-maend
Disciplin vedr. kost og træning= afhængighed med en negativ diskurs... hold nu op.
Det er ligemeget hvad man gør, så er der nogle der skal pege fingre ad en og fortælle hvordan man skal leve sit liv. Spiser man fornuftigt og træner 5-6x ugentlig, så er man afhængig af træning og har et forvrænget syn på menneskekroppen. "Fitshaming"?
Jeg tror, at de samme mennesker, der har ovenstående holdning, i virkeligheden hader, at de konstant får bekræftet at de ikke selv kan tage skeen i egen hånd mht. sund kost og træning. De så sikkert hellere, at alle var småfede, trænede minimalt og spiste skrammelmad ligesom dem selv. Så er vi alle så dejligt middelmådige
Enig. Det er sjovt, det altid er mennesker, der har reflekteret og truffet et valg, som bringes til skam. Man skal forklare, forsvare og undskylde, hvis man siger nej til et stykke "kage" fra Dancake på arbejdspladsen. Det skal man dog ikke, hvis man spiser 3 stykker og skyller efter med en faxe kondi booster.
Det er helt vildt så tydeligt den slags bliver set skævt på. På min arbejdsplads har vi en super lækker kantineordning hvor der dagligt bliver serveret frisklavet god/lækker mad. Jeg har dog i en længere periode kørt noget mealprep for at være sikker på at jeg får den mængde kalorier og protein jeg har behov for, hvilket har medført stort set daglige kommentarer fra kollegaer om hvorfor, hvordan, om det ikke er kedeligt osv. osv.
Bevares, jeg overlever det fint, men det er tydeligt at folk som vælger at tage det "ekstra" skridt ses skævt til. Nu er det dog kommet så langt at hvis jeg fx glemmer at få min madpakke med, så kommenterer folk også på det hvis jeg spiser det som bliver serveret i kantinen