Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69537 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1395
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1392

Følg bodybuilding.dk på

Hvor trækker i grænsen ang. alderforskel?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Søren W skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:
Søren W skrev:Det er jo ligesom Bernoulli-Eulers bjælkeligning, den virker i de fleste tilfælde, men ikke hvis bjælken er dobbelt så høj som den er lang, blot for at nævne et eksempel vi alle kan nikke genkendende til.

Hvorfor betyder alder noget som helst, såfremt begge parter kan tage vare på sig selv og er glade i forholdet? Jerry Lee Lewis blev gift med sin 13-årige kusine da han selv var 23 og de var gift i 12 års tid :D

hvis en bjælke er dobbelt så høj som den er lang, er det så ikke også bare en deform søjle og bør man derfor ikke benytte en søljeformel :´)

n00b, det kommer jo an på hvordan den er understøttet og belastet, en bjælke er kendetegnet ved primært at være belastet vinkeltret på understøtningsregningen og en søjle aksialt. I øvrigt gælder Eulers formel for kritisk søjlelast ikke for robuste søjler idet bæreevnen her nærmer sig det uendelige.

Der er en der kan sit kram. :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Andars skrev:
Søren W skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:
Søren W skrev:Det er jo ligesom Bernoulli-Eulers bjælkeligning, den virker i de fleste tilfælde, men ikke hvis bjælken er dobbelt så høj som den er lang, blot for at nævne et eksempel vi alle kan nikke genkendende til.

Hvorfor betyder alder noget som helst, såfremt begge parter kan tage vare på sig selv og er glade i forholdet? Jerry Lee Lewis blev gift med sin 13-årige kusine da han selv var 23 og de var gift i 12 års tid :D

hvis en bjælke er dobbelt så høj som den er lang, er det så ikke også bare en deform søjle og bør man derfor ikke benytte en søljeformel :´)

n00b, det kommer jo an på hvordan den er understøttet og belastet, en bjælke er kendetegnet ved primært at være belastet vinkeltret på understøtningsregningen og en søjle aksialt. I øvrigt gælder Eulers formel for kritisk søjlelast ikke for robuste søjler idet bæreevnen her nærmer sig det uendelige.

Der er en der kan sit kram. :lol:

Søren aWesome, M.Sc., stud Ph.D. ;)
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Kostplan: Ingen kostplan

min kæreste er lige blevet 22 her for 3 uger siden, og jeg selv fylder 20 på næste torsdag, synes jeg er meget normalt :)

Geografisk sted: Ishøj

Jeg havde engang en kæreste, der var tre uger yngre end mig, det syntes jeg egentlig var ok, jeg tænkte ikke ret meget over aldersforskellen.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg kan selvfølgelig se problematikken hvis den ene part er under 15år, men ellers så synes jeg ikke at man skal være så "fordømmende". Der er forskel på folk.
Min kæreste er 25 år og jeg er selv 18, vi kendte ikke hinandens alder da vi lærte hinanden at kende. Som andre har skrevet, mange piger er mentalt ældre end deres egentlige alder og derfor vil de få mere ud af at være sammen med en fyr, som man kan diskutere med. Det er i hvert fald sådan jeg har det, personligt :)

Men altså - jeg er dog ikke helt u-fordømmende på dette område. Forrige gang jeg var i Berlin, sad der en pige på min alder med en fyr på en 40-45år - det er måske lige sådan.. argh.. Specielt fordi han sad og ragede hende åbenlyst i skridtet, på en fortovscafé =; :mrgreen:
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Mzg skrev:Men altså - jeg er dog ikke helt u-fordømmende på dette område. Forrige gang jeg var i Berlin, sad der en pige på min alder med en fyr på en 40-45år - det er måske lige sådan.. argh.. Specielt fordi han sad og ragede hende åbenlyst i skridtet, på en fortovscafé =; :mrgreen:

Den slags "kærester" kalder man også for prostituerede.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren W skrev:Jeg havde engang en kæreste, der var tre uger yngre end mig, det syntes jeg egentlig var ok, jeg tænkte ikke ret meget over aldersforskellen.

Lolzorz!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Jeg vil så gerne kommentere i den her tråd. Desværre synes jeg ikke at jeg har overskud pt til at kæmpe mod så overdreven en stupiditet, som der udvises. Jeg er i forvejen sekunder fra at sidde grådkvalt under skrivebordet med min dyne og en flaske billig tequila, og hvis jeg skal tage stilling til udsagnet at "sex bliver kedeligt efter 8-10 gange", så er der overvældende stor sandsynlighed for at jeg er nødt til at skære håndleddet over på mig selv. Og jeg gør det gerne. Med en tandbørste, hvis det bliver nødvendigt.

At tænke sig at nogen kan spilde en hel side på at diskutere om en formel for minimums/maximums alderen er sjov?! Jeg forstår ikke verden længere. Det er jo ligemeget. Hey, den passer endda nogenlunde. I virkeligheden handler det vel om to simple betragtninger;

Kæreste:
Hun skal være gammel nok til at kunne håndtere en tissemand, men ikke så god at man bliver bekymret over hvem/hvad/hvor mange der har været der før (Og så lidt andre detaljer som hvorvidt man kan lide hende, og andet vås)

One night stand:
Hvor stor er sandsynligheden for at man bliver vækket af Politiet/storebroren + hans venner, med tilhørende baseballbats næste morgen? (Naturligvis afvejet imod hvor høj grad trunten er poundable og mængden af indtagne tequila shots. Går det i modsatte retning og det drejer sig om en ældre dame (Hvilket man ikke altid skal kimse af) må man overveje hvor stort et hul i ens sjæl, det efterlader - kontra muligheden for at få serveret morgenmad næste dag.

Personligt ville jeg trække grænsen, når det bliver ulovligt. Jeg har dog en overhovedet ikke hemmelig fantasti om at blive boy-toy for en 50 årig millionøse. Så kan folk kigge på misbilligende på os og sige "Hvad ser hun dog i ham? De er tydeligvis kun sammen for sexens skyld!"
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

StefanM skrev:Går det i modsatte retning og det drejer sig om en ældre dame (Hvilket man ikke altid skal kimse af) må man overveje hvor stort et hul i ens sjæl, det efterlader - kontra muligheden for at få serveret morgenmad næste dag.
Jeg har dog en overhovedet ikke hemmelig fantasti om at blive boy-toy for en 50 årig millionøse. Så kan folk kigge på misbilligende på os og sige "Hvad ser hun dog i ham? De er tydeligvis kun sammen for sexens skyld!"

Hahahah - det er simpelthen ubeskriveligt epic indlæg omend jeg slet ikke kan genkende Bente i denne beskrivelse? Kan du uddybe for os hvorfor vi ikke skal kimse af Bente og om du fik morgenmad? Er I stadig kun sammen for sexens skyld eller har Bente droppet dig til fordel for sin mand?
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Nu hvor den almægtige Moos har givet sit bidrag føler jeg at jeg hellere må dele ud af min visdom.

Hvis en knægt på 18 ender op sammen med en kvinde på 37 og efterfølgende kan fremvise rifter på ryggen giver dette respekt blandt vennere - afhængig af omgangskreds muligvis endda highfives.
Hvis en mand på 26 kaster sin kærlighed over en pige på 16 kan de sagtens ende op med at blive gift.'
Hvis en knægt på 20 og en pige på 27 falder for hinanden kan det sagtens ende op med at være en af de ting der aldrig blev til noget - en hemmelig romance der varer i årevis.'

Det er temmelig tydeligt udfra ovenstående at aldersforskel ikke betyder det store. Det skal desuden med at alle tre ovenstående eksempler er virkelig eksempler, som jeg kender til.

Som Musen siger er det vigtigt at man kan respektere en eventuel kæreste (smukt illustreret ved hans maleriske forklaring om hvor god hun er til at håndtere en pik) og netop dette punkt er et af de vigtigste overhovedet. Hvis ikke man føler at man kan respektere en person og hvis ikke man føler at den person kan lære en noget om livet og sig selv, så er personen ikke egnet som kæreste. Hvorvidt vedkommende er 2 eller 10 år yngre eller ældre er ikke relevant.

Jeg taler selvfølgelig om relationer voksne mennesker imellem. Når vi snakker om børn er der en meget klart defineret grænse. Det er nemlig ved lov defineret hvad der er tilladt og hvad der ikke er.
15-18årige bør holde sig til hinanden, dog med en blød grænse til 19 og 20.

I mine øjne er alt over 18 teoretisk set fair game. En voksen er altså en voksen. Jeg har dog ekstremt svært ved at forestille mig at en nybagt student på nogen måde kan vinde min respekt og kærlighed på den måde en ambitiøs (karriere)kvinde på min egen alder kan. Hvis man drager en parallel til sportens verden findes der enkelte supertalenter der kan levere som en voksen allerede fra de er 18-20 år, men langt de fleste sportsfolk bliver bedre og bedre jo mere erfaring de får.

Sidst men ikke mindst er jeg dog uenig i Hr Muses betragtning om at en pige kan være "for dygtig". Så længe hun ikke er fyldt med alverdens kønssygdomme vil jeg altid være lykkelig for hvert eneste kiksede onenightstand osv hun har haft. Erfaring kan aldrig være en dårlig ting og jeg ser absolut intet dårligt i at en pige har set sig lidt omkring. Det ville ekstremt være dobbeltmoralsk og dumt. Hvad der er sket i fortiden hører til der og når man møder en person der for alvor er noget, så trækker man en streg og prøver at skabe noget sammen derfra. Hvis ikke man er i stand til det kommer man jo ingen vegne.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Biiver skrev:
StefanM skrev:Går det i modsatte retning og det drejer sig om en ældre dame (Hvilket man ikke altid skal kimse af) må man overveje hvor stort et hul i ens sjæl, det efterlader - kontra muligheden for at få serveret morgenmad næste dag.
Jeg har dog en overhovedet ikke hemmelig fantasti om at blive boy-toy for en 50 årig millionøse. Så kan folk kigge på misbilligende på os og sige "Hvad ser hun dog i ham? De er tydeligvis kun sammen for sexens skyld!"

Hahahah - det er simpelthen ubeskriveligt epic indlæg omend jeg slet ikke kan genkende Bente i denne beskrivelse? Kan du uddybe for os hvorfor vi ikke skal kimse af Bente og om du fik morgenmad? Er I stadig kun sammen for sexens skyld eller har Bente droppet dig til fordel for sin mand?

Jeg ved godt at du heppede meget for Bente og jeg, men jeg er ked af at det ikke blev til mere. Mandig og macho som jeg unægteligt er, havde jeg simpelthen ikke testosteron nok i kroppen til at tilfredsstille en kvinde af dén kaliber sexuelt. Jeg vil skamme mig til den dag jeg dør over min... Ja, skam. Så sent som denne fredag nat måtte jeg afvise en 45 årig blond madamme, gift og mor til 3 børn. Hun fortalte, at jeg var smuk, dejlig og mindede hende om hendes første kærlighed. Jeg kunne selvfølgelig kun give hende ret i de første to, da jeg med al sandsynlighed ikke var i live på et tidspunkt, til at have kunne bedømme det sidste.

Brugeravatar

Legend>>>

Det lyder alt sammen også nogenlunde fornuftigt. Men spørgsmålet er jo selvfølgelig; Har du haft sex 8-10 gange, og i så fald, på en skala fra 1-10 hvor kedeligt var det, samt vil du bebrejde dig selv?

Brugeravatar

Biiver skrev:Hahahah - det er simpelthen ubeskriveligt epic indlæg omend jeg slet ikke kan genkende Bente i denne beskrivelse? Kan du uddybe for os hvorfor vi ikke skal kimse af Bente og om du fik morgenmad? Er I stadig kun sammen for sexens skyld eller har Bente droppet dig til fordel for sin mand?

Lol. Literally.

Legend skrev:Jeg har dog ekstremt svært ved at forestille mig at en nybagt student på nogen måde kan vinde min respekt og kærlighed på den måde en ambitiøs (karriere)kvinde på min egen alder kan.

Hvordan har du det med 24-årige kandidatstuderende?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

StefanM skrev:Legend>>>

Det lyder alt sammen også nogenlunde fornuftigt. Men spørgsmålet er jo selvfølgelig; Har du haft sex 8-10 gange, og i så fald, på en skala fra 1-10 hvor kedeligt var det, samt vil du bebrejde dig selv?

Nej, så erfaren er jeg ikke.
Jeg har haft sex 5 gange og jeg synes faktisk det begynder at blive lidt kedeligt.
Jeg bebrejder mig selv, det er klart - jeg har været alt for promiskuøs.

Juice: Jeg har fuldskæg. :wub:
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Juice: Jeg har fuldskæg. :wub:

It's meant to be Billede
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Mindreårgie med folk der er (bør) være seksuelt aktive er bare forkert.

Jo yngre pigen er, jo større sandsynlighed er der for at hun bliver ked af det/får følelser etc..
Derfor vil den moralske mand træde varsomt.

Til alle de unge fyre vil jeg anbefale unge prol tøser eller lidt ældre alm/highclass tøser.
Prol tøserne er nasty på den gode måde pga. deres opdragelse/miljø og de andre lærer også lidt tricks med tiden, men når først deres fulde potentiale efter at tiden og one night stands i tequilatåger har korrumperet deres sjæl tilstrækkeligt.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Jeg har altid kun dated jævnaldrende.. - bortset fra nogle smuttere i mine unge dage, som involverede en kærestes mor, en direktørfrue fra Strandvejen og en skibskok fra Hong Kong. Værtshuset Hong Kong, that is.

Men... da jeg var 31 år kærestede jeg rundt med en syttenårig. Det var skideskægt, det gør jeg aldrig igen. Ever. Early midlife crisis. Nu scorer jeg kun high-class madammer, der er trætte af deres pæne mænd.

.. det kan jeg fordi jeg er stor, grim, tattoveret og dum.

Men hvis min 18årige plejedatter en dag kom hjem, og præsenterede en would-be svigersøn på 31 år, så ville hun få en skideballe af den anden verden og han ville få et gratis bad i lukommet.

Så kodylt dobbeltmoralsk er JEG nemlig.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Mzg skrev:Jeg kan selvfølgelig se problematikken hvis den ene part er under 15år, men ellers så synes jeg ikke at man skal være så "fordømmende". Der er forskel på folk.
Min kæreste er 25 år og jeg er selv 18, vi kendte ikke hinandens alder da vi lærte hinanden at kende. Som andre har skrevet, mange piger er mentalt ældre end deres egentlige alder og derfor vil de få mere ud af at være sammen med en fyr, som man kan diskutere med. Det er i hvert fald sådan jeg har det, personligt :)

Men altså - jeg er dog ikke helt u-fordømmende på dette område. Forrige gang jeg var i Berlin, sad der en pige på min alder med en fyr på en 40-45år - det er måske lige sådan.. argh.. Specielt fordi han sad og ragede hende åbenlyst i skridtet, på en fortovscafé =; :mrgreen:

Synes det dog lige omvendt, der er godt nok ikke specielt mange piger der er specielt modne tidligt og slet ikke her i Dk.

StefanM skrev:Legend>>>

i lol'ed
Brugeravatar

Reputation point: 145

Jeg er selv 18, snart 19. Vil sige at min grænse lige nu er mindst 18, og max 25.
Under 18, så skal hun virkelig også være moden af sin alder, og virkelig ha noget imellem ørerne i forhold til hendes alder. Falder jeg for nogen over 25, er det fordi jeg er en spasser til at bedømme alder. Hvis jeg syntes vedkommende er sød og har et frækt glimt i øjnene, er jeg solgt.
Lige nu kommer der en der hvor jeg træner, som virkelig er sød. Havde skudt hende til at være måske 22-23. Fandt så ud af af hun var mor til 3 og var 32, men altså man kan jo heller ikke være god til alting :hihi:
Rigtige mænd klarer sig uden roids!

Geografisk sted: Dybvad

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Bay skrev:Jeg er selv lige blevet 23 år og min kæreste er 29år :) Der er små 7 års forskel.

Godt du skrev at der var små 7 års forskel...man kunne jo blive i tvivl :-k

Logbog: Ingen logbog

MMS357 skrev:Helt seriøst: Har man haft sex en 8-10 gange i sit liv, så er der ikke så meget ved det længere.

Jeg kan nemt undvære det pjat. Er efterhånden kommet frem til, at hvis det ikke er for at få børn, så bør man lade være.

Du må have haft nogle kedelige kvindelige bekendtskaber. Jeg burde give dig nogle tlf. nr. for at få dig på andre tanker :D

Er selv 29 og har fundet en pige på 22. Indenfor /2 +7 reglen som jeg synes giver et virkelig godt estimat! Ville aldrig date en under 20 i min alder selvom man kan blive fristet af studenternehuerne i disse tider

Lestat skrev:
MMS357 skrev:Helt seriøst: Har man haft sex en 8-10 gange i sit liv, så er der ikke så meget ved det længere.

Jeg kan nemt undvære det pjat. Er efterhånden kommet frem til, at hvis det ikke er for at få børn, så bør man lade være.

Du må have haft nogle kedelige kvindelige bekendtskaber. Jeg burde give dig nogle tlf. nr. for at få dig på andre tanker :D

Er selv 29 og har fundet en pige på 22. Indenfor /2 +7 reglen som jeg synes giver et virkelig godt estimat! Ville aldrig date en under 20 i min alder selvom man kan blive fristet af studenternehuerne i disse tider

syntes /2 + 30 giver et godt resultat hvis man er 100
og /2 er også god hvis man bare er 4
ja, alle regler er jo gode. Ham der har opfundet /2 + 7 reglen må have været en højest ubegavet 30 årig IMO.
Brugeravatar

ja, alle regler er jo gode. Ham der har opfundet /2 + 7 reglen må have været en højest ubegavet 30 årig IMO.

Jeg bliver nødt til at udtrykke min uforbeholdne glæde, over at vi har fået dig som aktiv bruger her på siden, oklahoma. Jeg synes, du bidrager rigtigt positivt, og jeg håber, du vil blive ved med at være aktiv i lang tid. :)

Jeg stemmer på dig som månedens skribent næste måned.
Sidst rettet af TheCzech 8. jul 2010, 14:45, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

oklahoma skrev:
Lestat skrev:

Du har bidraget flere gange til tråden og tror derfor også du har læst de fleste indlæg. Omtalte regel giver som jeg skriver et godt ESTIMAT (hvilket du nok ikke ved hvad du betyder efter du selv skriver du bare bruger en anden vinkel på ordene, WTF). De fleste brugere herinde er desuden nok i en alder hvor reglen godt kan bruges. Dog er jeg i tvivl om den kan i dit tilfælde da jeg skyder dig 10>...

TheCzech skrev:

Jeg bliver nødt til at udtrykke min uforbeholdne glæde, over at vi har fået dig som aktiv bruger her på siden, oklahoma. Jeg synes, du bidrager rigtigt positivt, og jeg håber, du vil blive ved med at være aktiv i lang tid. :)

Jeg stemmer på dig som månedens skribent næste måned.

Takker og bukker :)
Brugeravatar

BodyBlom skrev:
oklahoma skrev:
Lestat skrev:

Tænk at du gider blive ved med at rode i den regel der... Er det en kedelig sommerferie?

Tænk at du gider diskutere en ligegyldig tråd, vi kan omend ikke bestemme folks aldersforskel når det kommer til kærlighed. Er det her et bodybuilding forum eller er det et kisse misse forum for blide 12 årige popdrenge?
Brugeravatar

Lestat skrev:
oklahoma skrev:
Lestat skrev:

Du har bidraget flere gange til tråden og tror derfor også du har læst de fleste indlæg. Omtalte regel giver som jeg skriver et godt ESTIMAT (hvilket du nok ikke ved hvad du betyder efter du selv skriver du bare bruger en anden vinkel på ordene, WTF). De fleste brugere herinde er desuden nok i en alder hvor reglen godt kan bruges. Dog er jeg i tvivl om den kan i dit tilfælde da jeg skyder dig 10>...

Okay, så det er folk som dig der laver regler for alle om hvilken alder man skal have før man passer sammen? Er det sjovt at agere noget man ikke selv er? Pas nu bare dig selv, om du vil bruge en regel er jeg i og for sig ligeglad med, syntes bare det er absurd at modellen skal trækkes over alle.
Du ramte plet hvad angår alderen, for jeg er 7 år gammel bliver 10 i næste måned. Så du må nok føle dig verbalt undertrykt af en der er 5x så ung som dig, men måske 5x så moden :-)
Brugeravatar

Thanks for spoiling a good discussion though
Toscanini once recorded a piece sixty five times. You know what he said when he finished? "It could be better." Think about it.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 160.00

Reglen kommer fra "The Bro code", (hvis i ikke har læst den, så gør det) så det er altså en uskreven lov blandt os brødre, følger i den ikke (eller stiller spørgsmålstegn ved den) vanærer i det ældgamle bro codex og vil aldrig score chicks igen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster