Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Helsinghof skrev:Putter salt på æg fordi.... det smager bedre?![]()
Putter Salt OG peber på når de kogte æg er oven på min makrelmad fordi... det smager bedre?
Sikke klogere vi blev på det

Ajn3b skrev:Troll?

hellstrøm skrev:jeg har bare altid undret mig, fordi jeg synes personligt det smager dårligere når der kommer salt og peber på![]()
Helsinghof skrev:Putter salt på æg fordi.... det smager bedre?![]()
Putter Salt OG peber på når de kogte æg er oven på min makrelmad fordi... det smager bedre?
Sikke klogere vi blev på det
Men lad mig spørge dig så, hvor meget salt putter du så på? en teske drysset ud over makrel maden, eller lidt mere, hvor der så er fokus på nogle små spots hvor du ved at hvis du indeler maden, kan du få en ordenligt klat salt ind. Altså sådan at du har maden og du så propper ekstra på ved 3 pladser ude i siden?
Og kan jeg få en beskrivelse af hvad du synes der gør det bedre?
(Men det er desværre en forretnings hemmelighed :p)
Jacobsen skrev:Ajn3b skrev:Troll?
Kunne godt se sådan ud :-)

The Dane skrev:Jeg bruger denne formel til at udregne hvor meget og hvorledes min salt skal distribueres på maden.
S*A/(L*10)+T*0,01 = F
S = Saltkorn : 1 er for meget fint salt, og 5 er for det rigtig grove.
A = Areal i cm^2: Hvor stor er den givne mad.
L = Liquid : Hvor flydende er retten. 1 for fast, 5 for meget flydende.
T = Typen af mad : Chokolade kræver for eksempel ikke meget, hvor fersk kød skal have ret meget. Dette inddeles også fra 1-20
F = Fingerspidser salt.
Tager vi en normal makrelmad (T = 8) med normalt fint salt (S=2) på et stykke rugbrød der er 8*8cm dvs 64cm^2 og det får en 2'er på T skalaen.
2*64/(2*10)+8*0,01 = 6,48 Fingerspidser salt

The Dane skrev:Jeg bruger denne formel til at udregne hvor meget og hvorledes min salt skal distribueres på maden.
S*A/(L*10)+T*0,01 = F
S = Saltkorn : 1 er for meget fint salt, og 5 er for det rigtig grove.
A = Areal i cm^2: Hvor stor er den givne mad.
L = Liquid : Hvor flydende er retten. 1 for fast, 5 for meget flydende.
T = Typen af mad : Chokolade kræver for eksempel ikke meget, hvor fersk kød skal have ret meget. Dette inddeles også fra 1-20
F = Fingerspidser salt.
Tager vi en normal makrelmad (T = 8) med normalt fint salt (S=2) på et stykke rugbrød der er 8*8cm dvs 64cm^2 og det får en 2'er på T skalaen.
2*64/(2*10)+8*0,01 = 6,48 Fingerspidser salt

Bork skrev:
LOL! Episk indlæg
Havde lidt håbet den ville nå med i UDG, men man kan jo ikke altid være lige heldig 
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster