Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1027
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1024

Følg bodybuilding.dk på

Verdensmesteren på tv

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Vidste ikke lige hvor jeg skulle poste det her, men i kan jo altid flytte det hvis det er helt galt :)

http://bestrong.dk/Video/hktraening-ib.wmv

http://bestrong.dk/Video/hkmad-ib.wmv

Se videoerne og sig hvad i mener om dem.

Synes selv det lyder fornuftigt, selvom jeg ikke helt kan regne ud hvordan hans split er delt op :P
Må dog også tilføje mig selv blandt dem der glemmer bagskulderen som han nævner #-o
If you work hard enough, you can do whatever you wanna do
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 182.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

"Det her er elevatorn, det her er elevatorn - det her er trappern" Haha :lol: :D

Rimelig fornuftigt det meste, men det er vel old-stuff..
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Kostplan: Vis kostplan

Han sagde da ikke at det var hans kost på cut? :lol: Fordi det var ikke ret mange carbs han fik ind :shock:
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

R0mme1 skrev:Han sagde da ikke at det var hans kost på cut? :lol: Fordi det var ikke ret mange carbs han fik ind :shock:

Tror nu nok det var under cut :P
Brugeravatar

Styrkeliste

Synes selv det lyder fornuftigt, selvom jeg ikke helt kan regne ud hvordan hans split er delt op

1: skuldre, biceps
2: Bryst, triceps
3: Ben, ryg
4: pause
5: skuldre, biceps
6: Bryst, triceps
7: Ben, ryg
Evt??

Jeg synes dog ikke helt det giver mening det han siger med at altid at tage én rep mere end vi kan og at man godt må snyde på de to sidste for at presse sig selv mere...
Kettlebell, Kropsvægt og BB Træning - Følg med her:
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=6657
Brugeravatar

Men syndes nu det gir rimlig mening, bruger selv ofte det med jeg for en spotter til at lige hjælpe med at få presset de sidste 2 ud, selvom jeg ikke kunne tage dem selv. Og det kan mærkes!

Hvis man ønsker konstant at ramme et træningsplateau i sin træning, så er forced reps en ganske udemærket træningsmetode :roll:

Forced reps bør IKKE, og jeg gentager IKKE bruges særligt tit, hvis overhovedet. Det er muligt det virker for genetiske freaks, eller folk der tager krudt. For den gennemsnitlige person er det bedre totalt at holde sig fra forced reps.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Når han siger at det ikke er mængden, men anstrengelsen der gør det, mener jeg at han kommer på glatis...

Selvfølgelig er graden af udmattelse væsentlig, men mængden af arbejde er for de fleste ligeså vigtig...

Desuden tyder alt på at det er mest ehnsigtsmæssigt at dyrke sin styrketræning til sidst... Man brænder ikke fedt fordi ens glykogen lagre lige er blevet tømt. Desuden tvivler jeg på at den træning han laver er nok til at lave en egentlig glykogen depletering.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

blomdk skrev:
incognito skrev:Når han siger at det ikke er mængden, men anstrengelsen der gør det, mener jeg at han kommer på glatis...

Selvfølgelig er graden af udmattelse væsentlig, men mængden af arbejde er for de fleste ligeså vigtig...

Desuden tyder alt på at det er mest ehnsigtsmæssigt at dyrke sin styrketræning til sidst... Man brænder ikke fedt fordi ens glykogen lagre lige er blevet tømt. Desuden tvivler jeg på at den træning han laver er nok til at lave en egentlig glykogen depletering.

Tja det virker da for ham..

Folk virker jo forskellige

Jo, men fordi det virker for ham, betyder jo ikke at det virker for dig. Faktum er, at langt de fleste normale mennesker brænder ud på forced reps, hvis de anvender dem for tit. Jeg har set det igen og igen. Folk som står og fyrer forced reps af hver gang, og efter stykke tid begynder de at falde i styrke. Det sørgelige er så bare at de ikke selv kan se sammenhængen, og tror de kan løse problemet ved at træne endnu hårdere. Mange ender med at droppe træningen fordi de ikke forstår at de står stille. Ja, man skal træne hårdt for at blive stor og stærk. Men det er ENDNU vigtigere at træne KLOGT.
Redaktør

Styrkeliste

blomdk skrev:
incognito skrev:Når han siger at det ikke er mængden, men anstrengelsen der gør det, mener jeg at han kommer på glatis...

Der er så mange ting der virker.
Om det virker optimalt er noget helt andet. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Bjørnen skrev:
blomdk skrev:

Der er så mange ting der virker.
Om det virker optimalt er noget helt andet. :)

Det er nemlig rigtigt.

Iøvrigt så er "vi er jo alle forskellige" argumentet dybt dumt. Så forskellige er vi nemlig slet ikke. Der er selvfølgelig forskel på folks tolerence-tærskler osv., men de optimale grund-principper for vækst og styrke, gælder for alle.
Redaktør

Styrkeliste

blomdk skrev:Skrev jo os lige at træningen virker forskelligt på folk, gjorde jeg ikke :)

Og så vidt jeg kan se, så har han da gjort fremskridt med sin træning.. manden er sku da verdens mester og hvis hans program ikke var optimalt, tror i så han havde vundet :?

Tror ikke det ville være et program som jeg ville køre, men altså, kunne da være værd at overveje. Ser faktisk meget go ud.

Jeg tænkte mere på videnskabelige principper.

Jeg skal ikke dømme ham, men synes sku han er en rigtig cool fyr, han har hjertet på rette sted. Man kan diskutere om han har hjernen med (forced reps m.m.), ej det er sku bare gas. :hihi: :wink:

Umiddelbart ser det ud for mig som om han har mere styr på kosten end på træningen. Men derfor er mange af hans principper da gode nok: "Man skal give den gas når man er i centeret" og "masser af (prutte :P )proteiner" og f.eks. det at han kæmper meget for den naturlige del af bodybuilding. Respekt for det =D>
Brugeravatar

Styrkeliste

Bjørnen skrev:Umiddelbart ser det ud for mig som om han har mere styr på kosten end på træningen.

Som han siger flere gange i løbet af videoen: "træningen er kun 25%, kosten er de sidste 75%"..

Så man må jo sige det er den rigtige del han har tjek på :)
Brugeravatar

Styrkeliste

archie skrev:
Bjørnen skrev:Umiddelbart ser det ud for mig som om han har mere styr på kosten end på træningen.

Som han siger flere gange i løbet af videoen: "træningen er kun 25%, kosten er de sidste 75%"..

Så man må jo sige det er den rigtige del han har tjek på :)

Netop! og derfor er han også så skide godt bygget som han er. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

blomdk skrev:Skrev jo os lige at træningen virker forskelligt på folk, gjorde jeg ikke :)

Og så vidt jeg kan se, så har han da gjort fremskridt med sin træning.. manden er sku da verdens mester og hvis hans program ikke var optimalt, tror i så han havde vundet :?

Tror ikke det ville være et program som jeg ville køre, men altså, kunne da være værd at overveje. Ser faktisk meget go ud.

Tag dig nu sammen... Hvis hans program var optimalt tbetyde r det at der ikke findes noget der er bedre. Hvor mange parametre består et program af og hvor lang tid skal man teste dem, mens alle andre faktorer fastholdes, for at kunne vurdere indflydelsen af en enkelt parameter på ens resultater?

Ingen - læs: INGEN - kan nå at prøve nok ting til at lave et optimalt program alene ud fra deres egen roden rundt.

Jeg siger ikke at han nødvendigvis er helt galt på den, men overordnet set er træningsvolumen mindst lige så vigtigt som udmattelsesgrad. Og specielt set i lyset af hvor mange der ofrer træningsvolumen totalt for at nå den her momentane udmattelse i et enkelt sæt og ingen steder kommer, er det uheldigt.
Redaktør

Styrkeliste

Optimal betyder sku ikke nødvendigvis, at det er det bedste

Optimal: som er mest gunstig for et forløb eller resultat = bedst

taget direkte fra Nudansk Ordbog!
Kettlebell, Kropsvægt og BB Træning - Følg med her:
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=6657
Brugeravatar

Det er jo ret tydeligt at det har virket for Henning. Men det er jo direkte uinteressant om det virker for ham. Det som er interessant er om det virker for alle andre. Og der viser min erfaring helt klart, at det gør det IKKE. Jeg har set mange træne på den måde, og langt de fleste går totalt fast i deres træning. Der kan jo være en million årsager til at det virker godt for Henning. At tage det som et kvalitetsstempel, at folk har opnået diverse titler er direkte dumt. Der findes masser af eksempler på folk som har nået toppen af sportsverdenen ved at træne efter direkte tåbelige og uvidenskabeligt træningsprincipper. Vilje, gode gener, god kost, doping osv. kan uden problemer kompensere for et dårligt træningsprogram.
Redaktør

Styrkeliste

Helt ærlig nu sad jeg lige og så det.. syntes sgu han virker som en der bar prøver at lave reklame for det protien pulver.. seriøs syntes da ikk han er meget værd at råbe hura for altså det er min megning.. han ligner ikk en verdens mester i fitness i min øjn.. alle kan da få den form han har sig inde for kort tid.. inde for 5 år.. det min megning til det..

Geografisk sted: :P

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

SmallBoy skrev:Helt ærlig nu sad jeg lige og så det.. syntes sgu han virker som en der bar prøver at lave reklame for det protien pulver.. seriøs syntes da ikk han er meget værd at råbe hura for altså det er min megning.. han ligner ikk en verdens mester i fitness i min øjn.. alle kan da få den form han har sig inde for kort tid.. inde for 5 år.. det min megning til det..

Og det er så der du tager fejl, min ven
Redaktør

Styrkeliste

SmallBoy skrev:Alle kan da få den form han har sig inde for kort tid.. inde for 5 år.. det min megning til det..

Lettere sagt end gjort :wink:

Tror ikke der er mange der kan nå den form på 5 år- du skal være heldig hvis du overhovedet kan nå det!

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Matt skrev:
SmallBoy skrev:Alle kan da få den form han har sig inde for kort tid.. inde for 5 år.. det min megning til det..

Lettere sagt end gjort :wink:

Tror ikke der er mange der kan nå den form på 5 år- du skal være heldig hvis du overhovedet kan nå det!

syntes ikk hans form var noget at råbe hura for.. hvor der er velje er der vej ;)

Geografisk sted: :P

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Incognito + Matt: Hvorfor ikke?
Man må lige begrunde sit svar. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

SmallBoy skrev:Helt ærlig nu sad jeg lige og så det.. syntes sgu han virker som en der bar prøver at lave reklame for det protien pulver.. seriøs syntes da ikk han er meget værd at råbe hura for altså det er min megning.. han ligner ikk en verdens mester i fitness i min øjn.. alle kan da få den form han har sig inde for kort tid.. inde for 5 år.. det min megning til det..

Det kræver en disciplin uden lige at nå så langt .. Kan godt være du siger den form ikke er svær at nå inden for 5 år, men jeg vil næsten alt hvad jeg ejer på at din form ikke er i nærheden af det niveau om 5 år :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Bjørnen skrev:Incognito + Matt: Hvorfor ikke?
Man må lige begrunde sit svar. :)

Jeg har trænet og trænet med mange og mener derfor at have en ide om hvad der kan lade sig gøre og ikke lade sig gøre med hhv. uden krudt.

Og jeg er sikker på at det IKKE er "de fleste" der kan nå den form på 5 år. Det kræver både en konsistent indsats og temmeligt heldige gener. Muligvis kan 25% eller 10% af alle nå det, men helt sikkert ikke "de fleste". Hvis det var så let ville niveauet til Mr. fitness vel også være højere, ikke?
Redaktør

Styrkeliste

hold da kæft et outfit at træne i :D