Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65680 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1175
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1172

Følg bodybuilding.dk på

Film Anmeldelser

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





heey folkens.. jeg synes sku vi mangler nogle anmeldelser på film her inde.. jeg har 3 film jeg gerne vil anmelde..

I Am Legend
Hitman
The Golden Compass

hvis andre har film de gerne vil skrive en anmeldelse til er det sku bare at gå igang :8

men jeg starter som sagt med I Am Legend de andre kommer i løbet af ugen...

I Am Legend: siden vi første gang så traileren i biffen til I Am Legend var de fleste af os opsat på at skulle ind og se den ”hey den er med will smith, og han laver ikke dårlige film” og så, så filmen bare fed ud, den er bygget på en bog og er 3 indspilning af bogen og dog var der lidt skrupler over at den måske mindede meget om resident evil…
Men det gjorde den heldigvis ikke på nogen anden måde end at det var en virus der var årsag til alt balladen.

Filmen er filmet flot hele vejen igennem, og scenerne af New york City i fuld forfald og uden nogen form for aktivitet på nær et par ransdyr er virkelig flotte..
Skuespillet fra Will Smith er det bedste vi har set indtil nu, hans karakter er også godt spillet og føelserne sidder helt ud på tøjet af ham under hele filmen.
Et par eksempler på godt skuespil er da han går rundt i forretninger og snakker til dukker som om de var rigtige mennesker, og da han skal redde hans hund Sam i en mørkelagt bygning ligner han virkelig en der er ved at skide en trold selvom han står med en M4 Carbine, senere får Nevill som hovedpersonen hedder får på et tidspunkt selvmordstanker og man følger virkelig med ham..
Action scenerne i filmen er gode og når nevill går rundt i de tomme gader sidder man konstant på kanten af stolen da man forventer et schok hvert øjeblik..
Man keder sig ikke et enenste sekund under filmen, den er alle de 85kr værd at tage ind i biffen og se, og den SKAL ses med et ordentlig surrond sound og en stor skærm, ellers ryger en del af stæmingen i filmen, da den ligger meget i lyd og billederne..
Jeg vil ud af de max point man kan gi den 99.9% points.. og det er en MUST SEE MOVIE!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 25. feb 2007, 18:16
Geografisk sted: Vestbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



:goodpost:

Rigtig godt initiativ =D>

Glæder mig til at læse om de to andre. :D
__________Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 27. mar 2007, 18:59
Geografisk sted: København
 
Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej
 
Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fin ide! Husk, hvis nogle ting i nye film ønskes diskuteres, sætter man lige en spoiler-warning på, så man ikke ødelægger det for andre der endnu ikke har set filmen :wink:

hey den er med will smith, og han laver ikke dårlige film


Arhh - det er jeg godt nok ikke helt enig i, men jeg synes Will Smith leverer en ganske solid præstation i 'I Am Legend'. Jeg er dog på ingen måde enig i det er en must see-film. Den havde potentiale, meget endda, men der er for mange løse ender, og man sidder lidt med en følelse af der mangler noget efter filmen er færdig. Jeg var dog uden tvivl underholdt - min roomie og jeg var enige om de 2 timer filmen varer, fløj afsted.

Den får 4/6 stjerner.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er rigtigt hvad Essensen siger - Pas på med spoilers!
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 13339
Tilmeldt: 15. dec 2006, 20:23
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Et par andre jeg har set det sidste stykke tid:

Beowulf:

Utroligt hvad man kan med animation efterhånden - der var vitterligt sekvenser i filmen hvor jeg var i tvivl om det var animation eller rigtig film. Men, når der er sagt, var det bestemt ikke en biografbillet værd - den flotte animation opvejer på ingen måde den kedelige historie der aldrig formår at løfte sig selv op på et tilnærmelses spændende niveau.. filmen forfalder til en ligegyldig moralistisk historie.

1½/6

The Bourne Ultimatum:

Jeg er ganske begejstret for Matt Damon, og han gør det også godt i denne film. Det er ikke en storslået film, men det er god action og den gør hvad den er skabt til - den underholder.

4/6

Superbad:

Her kommer drengerøven altså op i mig - jeg synes denne film var hylende morsom :mrgreen: Det har muligvis sammenhæng med en af hovedpersonerne, Seth, minder meget om en i min omgangskreds :laugh: Den kan virkelig anbefales hvis man vil have et godt grin. Selve historien er der ikke noget specielt over, men der er så mange sjove twists, at det opvejer, hvad der ellers kunne have været en ret ligegyldig handling. Specielt sjovt, er det sideeventyr man følger med to betjente og Fogell aka Mclovin!

Den får 4/6 - da den gør det rigtig godt i sin genre.

The kingdom:

Den kunne have været en interessant, men jeg sad egentlig og småkedede mig lidt under det meste af filmen - den formåede aldrig rigtig at fange mig.

3/6

Pan's Labyrinth:

Her er til gengæld en interessant film. Meget original historie med glimrende skuespil af Ivana Baquero i rollen som Ofelia. Kort fortalt foregår filmen i 1946 i det facistiske Spanien og Ofelia har en sadistisk officer som stedfar hvis behandling resulterer i hun forsvinder væk i en slags drømmeverden. Det er ret fascinerende faktisk.

5/6

Invisible:

Ganske god film med en ret vellykket historie. Formåede at fange mig det meste af tiden.

4½/6

I now pronounce you chuck and larry:

Ligegyldig film - med et par sjove øjeblikke.

2½/6
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Transformers

Fantastisk flot film med adskillige banebrydende effekter. Målgruppen må dog være et par år yngre end mig, og dialogen og plottet falder ofte fuldstændig igennem i et mærkeligt sammensurium af fjolletheder og huller i handlingen, som tager meget af fornøjelsen. Men ikke desto mindre en underholdende film med tonsvis af fed action.

4/6

Crash

En film hvor historien, troværdige karakterer og skuespil i højsæde er det bærende. En meget gribende fortælling om at være fanget i et system af bureaukrati og fremmedgørelse uden meget håb for frelse. Filmens gennemgående tema, at vi lukker os inde i os selv og ikke ænser verden omkring os for vi støder frontalt sammen med den, bliver leveret meget overbevisende og man nærer en vis portion sympati med historiens personer under erkendelse af, at de er ofre for omstændighederne. Forudsigelighed og overfladeskimming må siges at være Crash' akilleshæl(e), hvad da også gør det svært at relatere til handlingen.

4½/6

I Am Legend

Hævet over det niveau, der typisk kendetegner genren, bliver Will Smiths one-man-show dog alligevel aldrig mere end en god zombie/vampyr-film. Plothuller gør handlingen irriterende, men skuespillet er til gengæld i Willies vanlige høje klasse. En effektiv action-gyser med en kikset og alt for forudsigelig slutning og effekter langt under det niveau man efterhånden er blevet vænnet til fra Hollywoods side. Men jeg er en sucker for levende døde, og jeg kedede mig ikke på noget tidspunkt. Filmen har masser af nerve på en dyster og næsten pervers måde.

4/6

Fight Club

Det mest rammende og sigende billede af det postmoderne samfunds skyggesider jeg til dato har set. Den rammer næsten fejlfrit lige i øjet, og går rent ind hos mig. Underlægningsmusik, kameraeffekter, historie, budskab, skuespil - alting spiller i det, der i mine øjne mere er en kærlighedsfortælling end et debatindlæg i samfundskritikken, hvilket egentlig er meget sigende om historien i Fight Club. Den er et overflødighedshorn af tematisering og kritisk stillingtagen og berører alt fra filosofi, religion, psykologi og sociologi til kærlighed, retfærdighedskamp og selvrealisering. Et mesterværk i mine øjne.

6/6
Sidst rettet af The Juice 3. jan 2008, 13:29, rettet i alt 1 gang.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



essensen skrev:Fin ide! Husk, hvis nogle ting i nye film ønskes diskuteres, sætter man lige en spoiler-warning på, så man ikke ødelægger det for andre der endnu ikke har set filmen :wink:

hey den er med will smith, og han laver ikke dårlige film


Arhh - det er jeg godt nok ikke helt enig i, men jeg synes Will Smith leverer en ganske solid præstation i 'I Am Legend'. Jeg er dog på ingen måde enig i det er en must see-film. Den havde potentiale, meget endda, men der er for mange løse ender, og man sidder lidt med en følelse af der mangler noget efter filmen er færdig. Jeg var dog uden tvivl underholdt - min roomie og jeg var enige om de 2 timer filmen varer, fløj afsted.

Den får 4/6 stjerner.
'

Enig, der er heller ingen grund til at give filmen en masse overdrevne point. Jeg synes i hvert fald 99,9 er lidt i overkanten :?

Ud fra reklamerne forventede jeg, at se Will Smith køre rundt i fede biler og skyde ting, men jeg blev positivt overrasket.


Jeg synes i øvrigt den her tråd er en rigtig god idé! =D>

Boogeyman 2
To børn ser deres forældre blive myrdet af en de tror er bøhmanden. De udvikler en enorm frygt for mørke (det er der bøhmanden lever) og skabe (og andre døre?).
Drengen virker tilsyndeladende til at have vokset fra sin frygt, men pigen melder sig ind på et psykiatrisk institut, hvor hendes bror også var.
På instituttet er der nogle mennesker med mange forskellige psykiske problemer, der en efter en dør på mystiske måder. Bøhmanden er på spil, men er det virkelig ham?

Efter min vurdering er det en OK film, bedre end 1'eren. Bøhmanden ligner heller ikke et plasticlegetøj her i filmen.
Jeg kan også godt lide, at der bliver henvist til 1'eren, og at der er en form for sammenhæng mellem 1'eren og 2'eren, men det er slet ikke nødvendigt at se begge film for at forstå filmen.
Der er nogle fede effekter, men den er også meget mere blodig end den anden - nogle mord er også urealistisk og en enkelt bliver myrdet på en måde, der formentlig ikke er helt mulig i virkeligheden.
Efter min mening er al blodet et minus, der er mere end nødvendigt og det ødelægger "det uhyggelige" i filmen. Uhyggen bliver bare erstattet med væmmelse.

5/10 - som sagt, en OK film - bedre end den første, men ikke det helt store. Man går ikke glip af noget ved ikke at se den .
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 9. sep 2007, 14:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Peacefull Warrior:Det er en af de bedste og mest mærkelige film jeg har set længe. Den kan ikke uimidlbart fåes i DK, men kan hentes over edb.

Den handler om en gut, som det går rigtig godt for, men selv om at han har det godt føler han sig stadig ikke hel, og vil hele tiden være bedre. En dag møder han en mystisk mand på en tankstation, som hjælper ham med at finde sig selv. Det er en film som viser hvor målbevidste sportsfolk kan blive. Det er en super fed film som jeg kan anbefale. :)

5/6
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 4. apr 2007, 12:39
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



The Amtyville Horror

En meget skabelonsskåret gyser direkte lavet ud fra berettermodellen, med gevaldigt fokus på konfliktoptrapning. Med Van-The-Man i hovedrollen er det svært at være bange, og uhyggen er simpelthen så urealistisk (hvis man må sige det), at det ikke bliver til mere end egentlige chokeffekter. Hvorfor hænger den døde pige og dingler i galgen når hun faktisk blev skudt? Det giver ingen mening. Generelt er der alt for mange set-ups uden payoffs og omvendt. Det eneste gode er den udemærkede måde suspense og mystery bliver flettet sammen. (spoiler følger). Vi ved alle at manden (som jeg ikke kan huske hvad hedder), er ved at blive sindssyg. Og den overgang fungerer egentlige udemærket. Dog er skuespillet ikke troværdigt nok til at bære det igennem. Klimaks og afslutning er for lam, og jeg sad virkelig og håbede at sækken faktisk fik øksen i, ja, sækken...

2/6
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:I Am Legend

Hævet over det niveau, der typisk kendetegner genren, bliver Will Smiths one-man-show dog alligevel aldrig mere end en god zombie/vampyr-film. Plothuller gør handlingen irriterende, men skuespillet er til gengæld i Willies vanlige høje klasse. En effektiv action-gyser med en kikset og alt for forudsigelig slutning og effekter langt under det niveau man efterhånden er blevet vænnet til fra Hollywoods side. Men jeg er en sucker for levende døde, og jeg kedede mig ikke på noget tidspunkt. Filmen har masser af nerve på en dyster og næsten pervers måde.
4/6


Indeholder spoiler! Ved det er dårlig stil, men hvis jeg kan spare bare en person for at spilde 75 kr på at se den er det fint med mig

Jeg er selv helt tosset med de levende døde og alle slags zombiefilm, men jeg må indrømme at jeg blev hårdt skuffet over I am Legend. Filmen leverede intet som jeg ikke kunne have regnet ud i trailerne!
Will Smith gør det godt i filmen, men hans til tider trættende monolog, som han også fyrede af i I, Robot er så intetsigende. Dumme one-liners som ingen ville lukke ud selvom de var helt alene i verden.! Det han fyrer af til mannequindukkerne i videobutikken er simpelthen fladt og spild af 10 min, hvor han istedet kunne have nakket zombier!

Dog må jeg sige jeg var godt underholdt, men om jeg fatter hvordan en film med en så god udgangshistorie kun formår at vare lidt over halvanden time lang. Historien når som sådan aldrig rigtig at blive afsluttet og i mine øjne virker det som om at folkene bagved havde meget større planer, men måtte se sig nødsaget til at lave en anden slutning.

At der lige pludselig kommer en dame med en sommerfugle tatovering samtidig med at Will Smiths datter for 3 år siden lavede en sommerfugl til ham i helikopteren inden de fløj væk er simpelthen for plat - Et tegn fra gud? Nej vel! Jesus Christ... Det er sgu tamt.. "Og kuren er i hendes blod"... Jeg var sgu småsur da Will lod håndgranaten springe i hånden af ham selv!

Filmen var lige indtil hende kvinden kommer med faktisk pisse god, men derefter er den mildest talt noget lort og skal jeg give den karakter kan den ikke få mere end [size=18]3/6
, hvoraf den ene karakter udelukkende gives fordi han kører en Shelby 500 GT når han jager og fordi jeg trods alt var godt underholdt i store dele af filmen..

Og Fords klamme product placement.. FFS! Det er jo så lamt. Hele verden er i forfald og så kommer "heltinden" kørende i en ny vasket Ford Escape - Endda deres Hybrid version.. Så dårligt![/size]
FBI Agent: Most people write letters to movie stars. This Simpson guy writes to movies. "Dear Die Hard. You rock. Especially when that guy was on the roof. P.S: Do you know Mad Max?"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 949
Tilmeldt: 13. jul 2005, 10:35
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Power Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Filmen leverede intet som jeg ikke kunne have regnet ud i trailerne!


True. Ud fra traileren troede jeg, at halvdelen af filmen ville være Will Smith, der kører rundt i en smart bil og jagter dyr.

Samtidig er der også en scene i reklamerne, hvor de der zombier ånder ham i hovedet. Det ser man vist ikke i filmen :?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 9. sep 2007, 14:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Foreigner skrev:Samtidig er der også en scene i reklamerne, hvor de der zombier ånder ham i hovedet. Det ser man vist ikke i filmen :? [/size]


Ja det tænkte jeg også over!!!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er tit ting i trailere der aldrig er med i selve filmen synes jeg :? :?

Jeg synes til gengæld Legend er en mega nice film og den skal klart erhverves på dvd..
Dog er jeg enig i nogle punkter, som at der f.eks. går for meget tid med snak og forskning og for lidt tid med at gå på monster jagt!!
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Der er tit ting i trailere der aldrig er med i selve filmen synes jeg :? :?

Jeg synes til gengæld Legend er en mega nice film og den skal klart erhverves på dvd..
Dog er jeg enig i nogle punkter, som at der f.eks. går for meget tid med snak og forskning og for lidt tid med at gå på monster jagt!!
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



viewtopic.php?p=235630#235630


Har oprette et topic til diskussion af filmene så vi kan holde dette topic til anmeldelser.. :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Har kørt diskussionen af I Am Legend videre i det nye topic
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



American Gangster
(medvirkende: Russell Crowe, Denzel Washington)

Denzel Washington spiller narkohandeleren Frank Lucas, som havde sin storhedstid i 70'ernes New York. Han importerer narko direkte fra en kilde i Asien, og bruger døde amerikanske soldaters kister i Vietnam til at transportere dopen tilbage til USA. Resultatet er at hans produkt er væsentligt billigere, og bedre kvalitet end alle andre narkohandlere.
Russell Crowe spiller den ærlige strømer Richie Roberts, som har samlet sit eget hold dedikeret til at fange Lucas.
Filmen har en rigtig god stemning, og selvom den er lang er den spændende. Alle skuespillere gør det ekstremt godt, og direktøren har formået at få en meget kompliceret og lang historie kogt ned til en fantastisk film. American Gangster er en mafia film på højde med Scarface, samt The Departed og lign. så hvis man er fan af disse film så vil jeg varmt anbefale American Gangster. Den er klart værd at se :D

5.5/6 stjerner (bare fordi INGEN film er perfekt, men den her kommer tæt på, og jeg er helt sikker på at den vil blive "dekoreret" med diverse Oscars i 2008 når de kommer så langt)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 20. aug 2007, 20:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis man skriver noget der indeholder spoilers, så kan man bare gøre sådan her:

SPOILER: Butleren er morderen.

Lidt træls for andre at få handlingen at vide før de har set filmen. :)

PS: tricket er at lave skriftfarven hvid .. Til dem der ikke lige havde luret det :P
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: 14. jun 2007, 19:36
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



The Butterfly Effect:

Meget rørende og tankevækkende thriller/drama med en noget tynd rollebesætning, selvom Ashton Kutcher dog gør et gedigent stykke arbejde som hovedrolleindhaver. Kort fortalt handler filmen om drengen Evan, der lider af en sær sygdom, der medfører en række uforklarlige blackouts. Han forelsker sig i barndomsveninden Kayleigh, men omstændighederne bevirker at de to ikke kan være sammen, indtil Evan finder ud af at han har en evne til at rejse tilbage i sin hukommelse for at ændre på fortiden, hvilket han så gør med svingende succes. Efter at have hørt meget godt om den, kan jeg faktisk ikke sige, at jeg er skuffet, og fans af film som Donnie Darko vil garanteret synes godt om The Butterfly Effect. Der er dog en række plothuller, der gør handlingen noget knudret og usammenhængende, men den fortalte historie er meget smuk og det redder den fra at score dårligt i min bog.

3½/6

EDIT: stavefejl
Sidst rettet af The Juice 28. jan 2008, 22:32, rettet i alt 1 gang.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:The Buttefly Effect:

Meget rørende og tankevækkende thriller/drama med en noget tynd rollebesætning, selvom Ashton Kutcher dog gør et gedigent stykke arbejde som hovedrolleindhaver. Kort fortalt handler filmen om drengen Evan, der lider af en sær sygdom, der medfører en række uforklarlige blackouts. Han forelsker sig i barndomsveninden Kayleigh, men omstændighederne bevirker at de to ikke kan være sammen, indtil Evan finder ud af at han har en evne til at rejse tilbage i sin hukommelse for at ændre på fortiden, hvilket han så gør med svingende succes. Efter at have hørt meget godt om den, kan jeg faktisk ikke sige, at jeg er skuffet, og fans af film som Donnie Darko vil garanteret synes godt om The Butterfly Effect. Der er dog en række plothuller, der gør handlingen noget knudret og usammenhængende, men den fortalte historie er meget smuk og det redder den fra at score dårligt i min bog.

3½/6


The Butterfly Effect er faktisk en af mine yndlingsfilm. Husker jeg lejede den for flere år siden - jeg havde aldrig hørt om den, og havde derfor absolut ingen forventninger til den .. tværtimod var jeg ret skeptisk da jeg så det var Ashton Kutcher (han har jo lavet storslåede film såsom "dude, where's my car"), men blev positivt overrasket over hans skuespil i filmen - synes han gør det glimrende.

Af ren nysgerrighed - hvilken slutning havde den version du så ? Der er nemlig lavet to forskellige; en happy hollywood-ending - og en anden slutning der er mere sørgelig og mindre publikumsvenlig. Jeg har kun set sidstenævnte, og det er en virkelig fed slutning. Førstenævnte har jeg fået fortalt hvordan udspiller sig, og hvis jeg havde set den, ville det have ødelagt en stor del af filmoplevelsen for mig.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



essensen skrev:The Butterfly Effect er faktisk en af mine yndlingsfilm. Husker jeg lejede den for flere år siden - jeg havde aldrig hørt om den, og havde derfor absolut ingen forventninger til den .. tværtimod var jeg ret skeptisk da jeg så det var Ashton Kutcher (han har jo lavet storslåede film såsom "dude, where's my car"), men blev positivt overrasket over hans skuespil i filmen - synes han gør det glimrende.

Af ren nysgerrighed - hvilken slutning havde den version du så ? Der er nemlig lavet to forskellige; en happy hollywood-ending - og en anden slutning der er mere sørgelig og mindre publikumsvenlig. Jeg har kun set sidstenævnte, og det er en virkelig fed slutning. Førstenævnte har jeg fået fortalt hvordan udspiller sig, og hvis jeg havde set den, ville det have ødelagt en stor del af filmoplevelsen for mig.


Ja han spiller da helt acceptabelt, men ikke noget fantastisk. Han kan selvfølgelig ikke gøre for, at hans rolle ikke er bedre skrevet, men jeg synes alligevel det er ærgeligt at jeg sad tilbage med en fornemmelse af at jeg ikke rigtig købte karakteren 100 %.

I den jeg har set overlever han. Lidt skuffende, men dog ikke en forfærdelig slutning. Helt generelt, synes jeg det er en film med masser af potentiale, som dog aldrig bliver fuldt udnyttet. Der er alt for mange plothuller og alt for meget kludder i kronologien.

I øvrigt kan jeg rigtig godt lide det tema (kaos-teori) filmens titel baserer sig på, og blev slemt skuffet da det gik op for mig, at den nærmest på intet tidspunkt berører det.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I den jeg har set overlever han. Lidt skuffende, men dog ikke en forfærdelig slutning. Helt generelt, synes jeg det er en film med masser af potentiale, som dog aldrig bliver fuldt udnyttet. Der er alt for mange plothuller og alt for meget kludder i kronologien.


Så har du desværre set Hollywood-slutningen instruktøren lavede for at tilfredsstille biograf-publikummet. Det kunne jeg forestille mig ødelægger rigtig meget af filmen. Den anden slutning er rigtig fed - jeg vil klart anbefale at du forsøger at skaffe en kopi med denne (:

Jeg synes nu egentlig ellers filmen hænger ganske godt sammen.

Kode: Vælg alt
I øvrigt kan jeg rigtig godt lide det tema (kaos-teori) filmens titel baserer sig på, og blev slemt skuffet da det gik op for mig, at den nærmest på intet tidspunkt berører det.


Jeg synes da det løbende bliver berørt. Teorien er jo, groft billedligt sat op, som følger:
Kode: Vælg alt
The phrase refers to the idea that a butterfly's wings might create tiny changes in the atmosphere that ultimately cause a tornado to appear


Hvis man ser på hvorledes Evan går tilbage i tiden og forsgøer med små handlinger at rette op på problemerne, men konsekvent skaber kaos i nutiden(tornadoer) - bliver teorien da berørt ganske meget.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



essensen skrev:Så har du desværre set Hollywood-slutningen instruktøren lavede for at tilfredsstille biograf-publikummet. Det kunne jeg forestille mig ødelægger rigtig meget af filmen. Den anden slutning er rigtig fed - jeg vil klart anbefale at du forsøger at skaffe en kopi med denne (:


Det er taget til efterretning :)


Essensen skrev:Jeg synes da det løbende bliver berørt. Teorien er jo, groft billedligt sat op, som følger:
Kode: Vælg alt
The phrase refers to the idea that a butterfly's wings might create tiny changes in the atmosphere that ultimately cause a tornado to appear


Hvis man ser på hvorledes Evan går tilbage i tiden og forsgøer med små handlinger at rette op på problemerne, men konsekvent skaber kaos i nutiden(tornadoer) - bliver teorien da berørt ganske meget.


Det er netop der jeg synes den fejler. De handlinger Evan går tilbage i tiden og forsøger at rette op på er jo ikke ligefrem petitesser, men meget skelsættende begivenheder i deres liv, som jeg har meget svært ved at se som en analogi til butterflyeffekten.
Sidst rettet af The Juice 16. feb 2008, 13:04, rettet i alt 1 gang.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Filmen cloverfield, Stop med at læse her hvis du ikke vil have filmens handling ødelagt.
Min personlige mening om filmen, hold jer langt væk fra dette lorte, ideen er dårlig, produktionen stinker.

Plot.
Nogle kedelige venner, med kedelige kærester er samlet i en kedelig lejlighed til en kedelig afskedfest, utroligt kedeligt. Pludselig springer frihedsgudinden i stykker, uha big woop. Folk går i panik og løber ud på gaden, indbrud og andet panik halløj :dry:
Nyhederne siger det er et jordskælv, og blah blah. Pludselig ser man en stor fod og andre utydelige (meget meget utydelige) monster dele vælte rundt i byen, åbenbart et stort vand monster der angriber uha uha. Militæret bomber men lortet dør ikke, den smider med små ting der bider folk = folk eksplodere i et blod bad) meget kedeligt og dårligt. Monsteret ødelægger byen og vores meget kedelige venner dør.

Se ikke denne film.. den er simpelthen til grin.

"Jamen kasper, måske er den god, jeg kan nemlig godt lide store monstre og kedelige fester"
Kasper: NEJ!
Man ser ALDRIG monstret i fuld udgave.
Filmen er filmet med et normalt kamera som vennerne løber rundt med = ingen klarer billeder og uklare dårligt filmede scener HELE TIDEN.

1 DB ud af 6 mulige :thumpdown:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3580
Tilmeldt: 4. jun 2006, 11:02
 
Træner her: Hadsten Motionsforening
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Guess Who(2005)

Totalt sjov film, med Aston Kutcher og Bernie Mac..
Ikke rigtig andet at sige end at SE DEN!
Trailer: http://youtube.com/watch?v=wMrE8e_LakA

En af de sjoveste komedier jeg har set.
5.5/6
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 180
Tilmeldt: 28. jul 2007, 23:32
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er uenig omkring Cloverfield. Jeg synes filmen er god, netop fordi den er med til at bevare lidt mystik om hvad der sker. Det med at den er filmet med håndholdt kamera fungerer også meget godt, selvom der er situationer hvor de fleste mennesker ville smide kameraet uden at tænke over det :?

Den får ikke topkarakter af mig, men dårlig er den ikke. 7/10.

Anyway.

National Treasure 2: Book of Secrets
Handlingen er ikke just spændende. Nogle mennesker, der alle har den dagsorden, at de vil rense deres families navn (plettet af hvem der myrdede Abraham Lincoln) - men for at redde familiens navn anklager en person en anden familie for at have en forfader der myrdede Lincoln.
Handlingen er kedelig og langtrukken. Slutningen skal måske forestille at se heroisk ud, men det kunne sagtens fremstilles på en bedre måde.
Der er lidt humor med i filmen for at gøre den mere spændende, men det lykkes ikke helt.
3/10

Rambo 4
Handlingen er fin nok, Rambo deltager modvilligt i kampen mod militærjuntaen i Burma. Han plages af flashbacks og det er rigtig godt udført, idet der er blevet brugt klip fra de tidligere Rambo-film.
Men, på trods af at vi alle ved at militærjuntaen er en omgang hestehoveder, så virker filmen som en omgang propaganda. Militæret i Burma fremstilles som mennesker uden følelser eller samvittighed, underholdningen består i at dræbe børn, bortføre kvinder og udrydde hele landsbyer - samt at fodre levende mennesker til svin og kaste ting efter kvinder på scenen. Derudover også at smide miner i et hul i jorden, der er fyldt med vand, og lade uskyldige mennesker kravle på alle fire igennem hullet - nogle af minerne sprænger.
Jeg tvivler ikke på at den slags har og finder stadig sted, men når en film opstiller alt sort/hvidt, med "the good guys" (Rambo og nogle kristne missionærer) og "the bad guys" (Burma), så mister jeg interessen.
Den lever i mine øjne ikke op til de andre Rambo film.
Den er i mine øjne ikke ligeså god som de andre, men den havde potentiale og den har givet en masse mennesker i Burma håb - og det er en positiv ting.
Handlingen og budskabet synes jeg drukner i meningsløse blodudgydelser - det er simpelthen ikke underholdende at se en lille dreng blive trådt på hovedet og få en bajonet (eller noget der ligner) stukket i maven).
Det er tydeligt at se, at de har forsøgt at få et ordentligt budskab igennem, men det kommer på ingen måde frem.
4,5/10
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 9. sep 2007, 14:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dogme film falder som regel til jorden fordi man bliver sindssyg af at kigge på lortet... (Cloverfield)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Nu er Cloverfield ikke en dogmefilm.
Den overtræder jo alle dogmereglerne.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 9. sep 2007, 14:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



The cubic:

handlingen er at verden er "overtaget" af et politisk styre som har fundet det smarte at udrydde krig og andre følelsesmæssige katastrofer heraf, med den bekostning at alt er 100% kynisk! men ingen mord, ingen krige etc. En specielt agent gruppe der hedder "CLERKS" har til opgave af indfange og dræbe de som ikke tager deres medicin mod følelser, og det ender med han skyder hans agent medhjælper da han holdte op med hans. Dette leder videre til at han stoppede med at bruge det selv og så kommer hele kampen om at stoppe dette regime som undertrykker menneskeheden!

Jeg synes der mangler lidt effekter, og generelt kunne filmen være bedre lavet - men historie og andet er IMO fremragende så jeg har personeligt givet den 4/5 men var det ikke fordi jeg elskede denne film for det den står for så ville jeg have givet den 2/5
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 7543
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:25
Geografisk sted: Thisted
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Foreigner skrev:National Treasure 2: Book of Secrets
Handlingen er ikke just spændende. Nogle mennesker, der alle har den dagsorden, at de vil rense deres families navn (plettet af hvem der myrdede Abraham Lincoln) - men for at redde familiens navn anklager en person en anden familie for at have en forfader der myrdede Lincoln.
Handlingen er kedelig og langtrukken. Slutningen skal måske forestille at se heroisk ud, men det kunne sagtens fremstilles på en bedre måde.
Der er lidt humor med i filmen for at gøre den mere spændende, men det lykkes ikke helt.
3/10

Hmm er ik helt enig - var inde og se den i går.
Syns nu faktisk den var ret fed :D
Det er rigtig at den kan være lidt langtrukken, historien bag er lidt lam og alt giver sådan egentlig sig selv - men det er en god opfølgning på 1'eren.
Der er nogle ok effekter, rimelige skuespil, ganske ok humor osv - man skal jo tænke på at det er en disney/familie-film. Plus man skal nok også være lidt inde i de forskellige myter, konspirationsteorier og Amerikansk historie der er i den :D

Desværre mangler der lidt flere gode gåder som i 1'eren, før at den følger arven rigtigt, men der er stadig en lidt finurlige gåder og myter som skal løses.
Ikke verdens bedste film - men en god efterfølger fra 1'eren :D

Så jeg vil nok gi den 6/10 :D
Sidst rettet af mikey 17. feb 2008, 01:11, rettet i alt 1 gang.
__________Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 27. mar 2007, 18:59
Geografisk sted: København
 
Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej
 
Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 106 gæster