Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69537 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1344
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1342

Følg bodybuilding.dk på

Mit Doug Hepburn program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hvad siger i til mit 2split program med inspiration fra Doug Hepburn programet ?

Alle kommentarer eller ligende modtages meget gerne :wink:

Link til Doug Hepburns originale program:
artikler/traeningsprogrammer/masseogstyrkethedoughepburnway.php

Mandag - Bænkpres dag

Bænkpres: 5-8 singles + 5 sæt x 5 reps
Inc. bænkpress 4 sæt x 8 reps
Skulderpres: 4 sæt x 8 reps
Dips: 4 sæt x 8 reps 4 sæt x 8 reps
Lateral raise 4 sæt x 8 reps
Frask Press 4 sæt x 8 reps

Tirsdag - Squat dag

Squat: 5-8 singles + 5 sæt x 5 reps
Pullup 4 sæt x 8 reps
Cable row: 4 sæt x 8 reps
Barbell curls 4 sæt x 8 reps
Hammer curls 4 sæt x 8 reps
Evil wheel 4 sæt

Torsdag - Militarypres dag

Military presses: 5-8 singles + 5 sæt x 5 reps
Bænkpress 4 sæt x 8 reps
Inc. bænkpres: 4 sæt x 8 reps
Dips: 4 sæt x 8 reps
CG bænkpress 4 sæt x 8 reps
Fransk Press 4 sæt x 8 reps

Fredag - KV Dødløft dag

KV Dødløft: 5-8 singles + 5 sæt x 5 reps
Pullups: 4 sæt x 8 reps
Leg extensions: 4 sæt x 8 reps
Chinups: 4 sæt x 8 reps
BB curls (21´s) 4 sæt
Chrunches 4 sæt

SINGLERNE:

Bænkpress

102½ kg

Uge 1 - 5 singles
Uge 2 - 6 singles
Uge 3 - 7 singles
Uge 4 - 8 singles

Øg vægt med 2,5% og forfra

Squat

120 kg

Uge 1 - 5 singles
Uge 2 - 6 singles
Uge 3 - 7 singles
Uge 4 - 8 singles

Military presses

65 kg

Uge 1 - 5 singles
Uge 2 - 6 singles
Uge 3 - 7 singles
Uge 4 - 8 singles

KV DØDLØFT

130 kg

Uge 1 - 5 singles
Uge 2 - 6 singles
Uge 3 - 7 singles
Uge 4 - 8 singles

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

sys det ligner et noramlt program, kan du fortælle mig hvad der erforskellen ? ud over de singles og set rep range
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Jeg vil sige det program er lidt voldsomt, specielt når du også har en masse tunge singles med. Så har du imo ikke brug for alle de support øvelser.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Kostplan: Ingen kostplan

Fatmir skrev:sys det ligner et noramlt program, kan du fortælle mig hvad der erforskellen ? ud over de singles og set rep range

Jamen forskellen er jo netop de antal singels der køres samt stigningen i disse singels, hvilket er med inspiration fra Doug Hepburn programmet.

qazws skrev:Jeg vil sige det program er lidt voldsomt, specielt når du også har en masse tunge singles med. Så har du imo ikke brug for alle de support øvelser.

Tjo, men syntes det originale program simpelthen bliver for fesen og frikvensen bliver imo alt for lav..

Lithium skrev:94 sæt + singles til overkroppen på en uge

14 sæt + singles til underkroppen på en uge

come on HAV! :wink:

[font=Impact]DISCO ![/font]

Ja, fuldstændig :D !! Men nu skal overkroppen have lidt prygl frem for alt det squat og dødløft !!! :D

Men i din udregning har du også taget dødløft med til overkroppen, hvilket går lige meget i baglåret :wink:

Lithium skrev:
HAV skrev:
Lithium skrev:94 sæt + singles til overkroppen på en uge

14 sæt + singles til underkroppen på en uge

come on HAV! :wink:

[font=Impact]DISCO ![/font]

Ja, fuldstændig :D !! Men nu skal overkroppen have lidt prygl frem for alt det squat og dødløft !!! :D

ja det skal jeg da lige love for, ligner jo nærmest et program til en mand i kørestol :nono: :D nå men så kan du jo logge ind på beautifulpeople.dk og flashe dine 45 cm gunz og 20 cm lår :| når du engang er færdig med det pjat der.

Så du !! Jeg har skam benene godt med, hvorfor jeg nu ønsker at fokusere lidt mere på overkroppen og armene. Har jo bla. lige kørt en dødløftcyklus og benpresscyklus + der skal være tid fra ben-restitutionen til min cardio, hvilket der ikke har været så meget før..

Bliver spændende at følge dig med dette setup.

Den originale metode fra Doug Hepburn (der var faktisk flere) som han proklamerede meget med i sine artikler var netop baseret på de tunge singles i lejet 5-8 reps, men herefter anbefalede han kun 3 sæt á 5 reps.
Det var måsle også en mulighed du kunne benytte.

Hepburn forsværgede meget til netop denne metode og kunne da også fremvise flotte præstationer med det system.

Han trænede Bænkpres, squat og olympisk pres efter dette system . . . og stærk blev han.
Han har dog gennem sine artikler anbefalet træning hver sjette dag da hans filosofi var, at man arbejder for meget på nervesystemet med en højere frekvens og dermed brænder hurtigere ud.
Hvorvidt der er noget i dette tør jeg ikke sige men han havde rigtig gode præstationer med dette setup:

Bænkpres: 5 singles med 245kg. herefter 3x5 med 217,5kg

Squat: 8 singles med 320kg. herefter 3x5 med 282,5kg. (var endda plaget af klumpfod)

Olympisk pres: 5 singles med 185kg. herefter 3x5 med 160kg.

Lidt en appetitvækker fra en mand med et genetisk potientiale i styrkeløft, selvom han i tidernes morgen startede som bodybuilder.
Vedhæftede filer
9426-bighep.JPG
9426-bighep.JPG (44.07 KiB) Vist 1148 gange
"Ydmyghed består ikke i at fornægte sig selv, men i at vedkende sig sin handling "
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Geografisk sted: Sorø

Taurus skrev:Bliver spændende at følge dig med dette setup.

Den originale metode fra Doug Hepburn (der var faktisk flere) som han proklamerede meget med i sine artikler var netop baseret på de tunge singles i lejet 5-8 reps, men herefter anbefalede han kun 3 sæt á 5 reps.
Det var måsle også en mulighed du kunne benytte.

Hepburn forsværgede meget til netop denne metode og kunne da også fremvise flotte præstationer med det system.

Han trænede Bænkpres, squat og olympisk pres efter dette system . . . og stærk blev han.
Han har dog gennem sine artikler anbefalet træning hver sjette dag da hans filosofi var, at man arbejder for meget på nervesystemet med en højere frekvens og dermed brænder hurtigere ud.
Hvorvidt der er noget i dette tør jeg ikke sige men han havde rigtig gode præstationer med dette setup:

Bænkpres: 5 singles med 245kg. herefter 3x5 med 217,5kg

Squat: 8 singles med 320kg. herefter 3x5 med 282,5kg. (var endda plaget af klumpfod)

Olympisk pres: 5 singles med 185kg. herefter 3x5 med 160kg.

Lidt en appetitvækker fra en mand med et genetisk potientiale i styrkeløft, selvom han i tidernes morgen startede som bodybuilder.

Syntes også at det er de tunge singels der virker spændende i programmet.. Men kan ikke forstå, at hvis han kun anbefalede 3x5 reps efter de tunge singels, hvorfor fremgår det så anderledes af artiklen her på siden ?

Hvad er dit syn på det program jeg har smidt op.. Det skal ikke ses som en udgave af hans program men med en inspirationskilde derfra..

Doug Hepburn - Olympic Press, 1954

Men kan ikke forstå, at hvis han kun anbefalede 3x5 reps efter de tunge singels, hvorfor fremgår det så anderledes af artiklen her på siden ?

Bill Starr's artikel omkring Doug Hepburns træning, beskriver det som 5-8 singles efterfulgt af 5 sæt x 5 reps. Det er det artiklen bruger som kilde.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:
Men kan ikke forstå, at hvis han kun anbefalede 3x5 reps efter de tunge singels, hvorfor fremgår det så anderledes af artiklen her på siden ?

Bill Starr's artikel omkring Doug Hepburns træning, beskriver det som 5-8 singles efterfulgt af 5 sæt x 5 reps. Det er det artiklen bruger som kilde.

Det forstår jeg ikke...

Har Bill Starr skrevet artiklen omkring Doug Hepburns træningsmetode, hvilket er den der ligger her på siden eller hvordan ?

HAV skrev:
Thomas Jagd skrev:

Det forstår jeg ikke...

Har Bill Starr skrevet artiklen omkring Doug Hepburns træningsmetode, hvilket er den der ligger her på siden eller hvordan ?

lol HAV. Nej, Bill Starr har skrevet en artikel omkring Doug Hepburns træning, og den har jeg brugt som inspiration til artiklen her på bb.dk.
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
HAV skrev:
Thomas Jagd skrev:

Det forstår jeg ikke...

lol HAV. Nej, Bill Starr har skrevet en artikel omkring Doug Hepburns træning, og den har jeg brugt som inspiration til artiklen her på bb.dk.

haha, kunne heller ikke forstå det :D :D

Vil du anbefale de 3x5 eller 5x5 efter endt singels ?

HAV skrev:
Thomas Jagd skrev:
HAV skrev:
Thomas Jagd skrev:

Det forstår jeg ikke...

Med de mange overkropsøvelser du har med, er det måske en ide at prøve med 3x5 først.
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
HAV skrev:
Thomas Jagd skrev:
HAV skrev:
Thomas Jagd skrev:

Det forstår jeg ikke...

Med de mange overkropsøvelser du har med, er det måske en ide at prøve med 3x5 først.

Måske du har ret. Frekvensen kan cel altid skruges op til 5x5 efter en tid hvis behag.

Tror jeg prøver de 3x5 i første omgang..

Andre indvendinger ?

HAV skrev:Måske du har ret. Frekvensen kan cel altid skruges op til 5x5 efter en tid hvis behag.

Andre indvendinger ?

Jeg har samme syn på dette som Thomas Jagd.
Med dit valg vile jeg også holde mig til 3x5. Så kan du øge volumen med yderligere to sæt - hvis din fysik (restitution) kan håndtere dette.

Selv bruger jeg systemet jeg referer til i mit indlæg - med stor succes, men har brugt AHT programmet (10 singles efterfulgt af 5x5) i 14 måneder og det kan jeg ligeledes varmt anbefale.
Et simpelt setup med god virkning . . .
"Ydmyghed består ikke i at fornægte sig selv, men i at vedkende sig sin handling "
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Geografisk sted: Sorø

Taurus skrev:
HAV skrev:Måske du har ret. Frekvensen kan cel altid skruges op til 5x5 efter en tid hvis behag.

Andre indvendinger ?

Jeg har samme syn på dette som Thomas Jagd.
Med dit valg vile jeg også holde mig til 3x5. Så kan du øge volumen med yderligere to sæt - hvis din fysik (restitution) kan håndtere dette.

Selv bruger jeg systemet jeg referer til i mit indlæg - med stor succes, men har brugt AHT programmet (10 singles efterfulgt af 5x5) i 14 måneder og det kan jeg ligeledes varmt anbefale.
Et simpelt setup med god virkning . . .

Dt lyder super godt. Jeg glæder mig også til at prøve det. Er blevet helt pjatte med de singels for tiden. Har ligeledes en forventning om styrkemæssig fremgang på min 1RM i de forskellige øvelser.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster