Tillykke li-zette =D> Du er blevet udvalgt af redaktionen til at blive interviewet som den femte bruger på bodybuilding.dk. Du er ligeledes den første kvindelige bruger på BB.dk, der er blevet interviewet, hvorfor vi selvfølgelig har en masse “drengede” spørgsmål til dig
Først lidt facts omkring li-zette:
Profilnavn: li-zette
Navn: Lizette Anni Nielsen
Bopæl: Aarhus C
Født: 12.01.1990
Højde: 181 cm
Vægt: 78 kg
Arme: 35 cm
Skostørrelse: 42½
Kunne du fortælle læserne lidt omkring dig selv - her tænker jeg på hvem du er, hvad du laver til daglig, fritidsinteresser, arbejde mv. ?
Jeg arbejder til daglig som vikar for handicappede og ADHD børn (attention deficit/hyperactivity disorder).
Derud over arbejder jeg i en fit4fight butik som sælger kampudstyr, kosttilskud og lignende. I min fritid træner jeg og passer familien og vennerne.
Hvordan ser det ud i privatlivet ? Gift, kæreste og/eller børn ?
Har endnu ikke fundet en, jeg vil dele livet med, så hun er single.
Jeg har hørt en lille fugl synge om, at du også kan slå fra dig i form af boksning?
Tja, jeg har bokset i 5 år efterhånden, på højt plan, og er også uddannet boksetræner/holdinstruktør. Jeg bokser stadig 3 dage om ugen og regner med at tage en lille ”mens vi venter” kamp i England til november.
(Lizette, jyllandsmester i boksning 2007)
Du er også uddannet bodycombat instruktør, ved jeg. Kunne du fortælle læserne lidt om, hvad bodycombat er, hvordan man bliver uddannet instruktør og hvordan sådanne timer afvikles?
Ja, bodycombat er en blanding af aftalt kampsport sat sammen i nogle små serier og tilsat noget fed musik. Det er koncept timer, så vi bliver oplært i et nyt program hver 3. måned.
Uddannelsen tager 4 weekender fra kl. 7 til 18 hver dag, hvor du får lidt teori, træning i de forskellige slag og spark og et indblik i, hvad formålet med body combat er. I den 4. uge skal man så gennemføre en time som instruktør og gennemføre hele programmet, uden fejl.
Hvilken form for træning dyrker du - her tænker jeg på styrkeløft, bodybuilding, strongman, cardio mv. ?
Bodybuilding, boksning, og så nogle "vedligeholdelses-løb".
Hvad er dine bedste løft RAW i de 3 store (bænkpress, dødløft og squat) ?
Bænk: 52 kg
Dødløft: 130 kg
Squat: 120 kg
Træner du hjemme eller er du tilmeldt et træningscenter ?
Jeg træner i Dansk Helsesport og Bokseklubben.
Hvor meget tid i ugen bruger du på din træning?
En hel del - 12 times om ugen vil jeg tro.
Følger du et bestemt træningsprogram, træningsprincip eller trænes der blot på dagsformen?
Jeg træner en max to muskel grupper om dagen, men øvelserne varierer lidt.
Når du er til træning, har du så en træningsmakker eller fortrækker du at træne alene?
Jeg har to træningsmakkere, og selvfølgeligt Per, som alle har samme mål som jeg. Synes det er fedt, vi kan presse hinanden og følges ad hele vejen.
Har du en god, pinlig, fræk eller sjov historie fra træningscenteret til læserne
Hmm… jeg gennemførte en gang en Bodycombat time, hvor jeg halvt inden i anden track springer op og laver et ”site kik”, hvorefter mine bukser revner hele vejen op i den ende side, så jeg måtte undervise timen færdig i halvt ødelagt bukser.
Hvilkem musik lytter du helst til under din træning og hvorfor lige den slags musik?
Når jeg styrketræner hører jeg L.O.C, da jeg er dybt fan af manden - ellers høre jeg meget techno når jeg cadio-træner.
(L.O.C, sangen kunne evt. nydes mens interviewes læses)
Hvad er målet med træningen - vægttab, holde formen ved lige eller måske konkurrence ?
Det er konkurrencebodybuilding.
Hvilken konkurrencer har du planer om at deltage i?
Planen er at stille op til Athletic Fitness2009.
(Lizette i frontpose)
(Lizette i sidepost)
Hvordan ser det ud med madlavningen på hjemmefronten. Følger du en kostplan eller spiser du på må og få?
Jeg spiser for tiden efter en pyramide, der hedder 2100-2300-2500 kcal, men jeg har også en særlig spisedag om ugen, hvor jeg må grovæde 6 timer i træk, hvis jeg kan =)…
Hvad spiser du typisk på en normal træningsdag over hele dagen?
100g havregryn + 2 stk. æbler + 1 stk. banan.
100g kyllinh + 50g rugbrød + 250 broccoli.
100g rejer + 100g avocado.
100g rejer + 1 stk. groft pita + 200g grøntblanding.
1 shake + frugt + Odis choirs.
Nat shake + 1 stk. frugt.
Supplerer du din kost med kosttilskud? Hvis ja, hvilken form og hvorfor?
Spiser proteinpulver, både isolate og night-effekt, for at få noget hurtig optagelig protein efter træningen, og noget der holder hele natten.
Keratin for at opnå større udholdenhed.
Biofactor vitaminpiller hjælper med forbrændingen og mindsker restitutionstiden og holder maven sund.
Hvordan er det at være kvinde i en mandsdomineret sport?
I starten var det lidt af en kamp, hvor man skulle slå sig til respekten ;), Efterhånden synes jeg ikke rigtig, at der er så meget at mærke - Man føler sig hurtigt som en af drengede.
Har du oplevet, at folk syntes, det er anderledes, at du som kvinde dyrker bodybuilding?
Tit, det er de færreste uden for bodybuildings verden der har forståelse for, hvorfor man gider at bruge så lang tid i træningstøj og med svedige hænder, og ikke mindst, hvorfor man vil rende rundt med store muskler som kvinde.
Har du nogensinde oplevet forskelsbehandling, grundet dit køn, i forbindelse med træning?
I bokseringen af og til, men til styrketræningen synes jeg ikke der er den store forskel.
Du er jo en muskuløs kvinde, men hvordan reagerer drengene/mændene på en sådan kropsform hos en kvinde?
De tager billeder på åben gade og begynder at måbe ;), hvilket jeg har oplevet et par gange.
Tror nogle mænd vil føle deres maskulinitet truet lidt af en muskuløs kvinde,
og måske endda føle det frastødende. Derimod tror jeg også nogle synes det er flot og finder det tiltrækkende. Det er nu ikke noget, jeg tænker så meget over;)
Der er sikkert mange af brugerne, der godt kunne tænke sig at vide hvordan den ideelle mand er for dig. Er du til store rå muskelmænd, den bløde mand eller en ganske normal “average joe”?
Hmm, jamen han skal kunne få mig til at føle mig som kvinden i forholdet, så en høj velbygget mand, der har normerne i orden. Han skal kunne respektere min sport og tror også det er vigtigt, at han selv dyrker den. En go portion humor og en evne til at få mig til at smile.
Han skal kort sagt være en rigtig mand !!
Har du selv nogle forbilleder inden for bodybuilding og/eller bokseverdenen?
Mohammed Ali er den eneste jeg kan komme på.
(Mohammed Ali - himself)
Har du et ynglingscitat?
”smil, det bliver du så meget kønnere af”.
”træning er meget, men vilje er alt”.
Jeg ved du også har medvirket i Se & Hør, kan du fortælle lidt omkring det?
Åh ja, jamen jeg blev ringet op af min fotograf, der spurgte, om jeg ikke ville tjene 2500 kr. for at være med på et nytårsfoto med Henning Kristensen og jeg tænkte: tja, hvorfor ikke? Det skulle jo prøves, man bliver klogere med alderen;).
Hvordan gør man Lizette bedst glad, sur eller ked af det?
Gør mig glad: Man er i godt humør og med på noget spas.
Gør mig sur: Løgn og snakken i krogene.
Gør mig ked af det: Folk der med vilje gør mig eller min familie ondt.
Nu er du selv bruger her på siden, så hvilken indvirkning har bodybuilding.dk haft på dig og din træning?
Har brugt siden til at dele træningserfaring med andre bruger og stifte bekendtskaber.
Der udover har jeg brugt logbogen til at holde styr på mine træningsfremskridt.
Til slut: 12 hurtige til Lizette:
Dødløft, squat eller bænkpress ?
Dødløft
Styrke eller masse?
Masse
Barbell eller dumbell?
Dumbell
Lænestol eller sofa?
Sofa
Fest eller hjemmehygge ?
Hjemmehygge
Kylling, fisk eller oksekød ?
Kylling
Bil, båd eller motorcykel ?
Motorcykel
Øl, vin eller spiritus ?
Spiritus
Drenge eller mænd ?
Mænd
Badeferie, skiferie eller oplevelsesferie ?
Oplevelsesferie
Smuk, rig eller berømt ?
Smuk
Vi her på bodybuilding.dk siger tusind tak fordi du ville medvirke i dette interview Lizette. Har DU yderligere spørgsmål til Lizette eller ønsker du blot at følge hendes træning kan det gøres i hendes logbog her: viewtopic.php?t=12554&postdays=0&postorder=asc&start=0
Med sommer-hilsner til alle
HAV, bodybuilding.dk