Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Baken skrev:Jeg kan sku ikke se nogen forskel på albuerne

Patsche skrev:Baken skrev:Jeg kan sku ikke se nogen forskel på albuerne
ved den øverste er albuerne væk fra kroppen og den anden er de tæt på kroppen

Søren W skrev:Hvis du har dine skuldre kære, og gerne vil løfte flere kg, så bør du, til en vis grad, holde albuerne inde. Den optimale vinkel skal jeg ikke kunne sige hvad er.

buono1988 skrev:Søren W skrev:Hvis du har dine skuldre kære, og gerne vil løfte flere kg, så bør du, til en vis grad, holde albuerne inde. Den optimale vinkel skal jeg ikke kunne sige hvad er.
Jeg vil sige det samme... Du kan finde korte film på youtube, hvor diverse styrkeløftere/powerliftere også siger, at dette er den rette teknik... For mig hjælper det at køre med tommeltotten bagom, på stangen i stedet for at holde rundt om stangen...

sjonas skrev:buono1988 skrev:Søren W skrev:Hvis du har dine skuldre kære, og gerne vil løfte flere kg, så bør du, til en vis grad, holde albuerne inde. Den optimale vinkel skal jeg ikke kunne sige hvad er.
Jeg vil sige det samme... Du kan finde korte film på youtube, hvor diverse styrkeløftere/powerliftere også siger, at dette er den rette teknik... For mig hjælper det at køre med tommeltotten bagom, på stangen i stedet for at holde rundt om stangen...
At bænke med suicide greb er så vidt jeg ved ret usundt for dine håndled, og særdeles usundt for din person hvis du taber stangen. Kan heller ikke se hvad det har med albuerne at gøre?

Patsche skrev:så det i siger er at det er best for skuldren at armene køre i en lige strækning op og ned? altså albuerne helt inde ved kroppen hele vejen?

StefanM skrev:Patsche skrev:så det i siger er at det er best for skuldren at armene køre i en lige strækning op og ned? altså albuerne helt inde ved kroppen hele vejen?
Til en vis grad. Hvis du bare går efter den subjektive følelses af ca 45 grader, vil du være ok langt hen af vejen. Begynder man at tale mere sportspecifikt ift at løfte så mange kg som muligt, ændrer det sig fra person til person hvad det optimale er. Jeg bænker med albuerne så langt ind som muligt, f eks. Mht skulderens sundhed afhænger den langt mere af de stabiliserende muskler omkring skulderledder, end netop armens vinkel...

bds1 skrev:StefanM skrev:Patsche skrev:så det i siger er at det er best for skuldren at armene køre i en lige strækning op og ned? altså albuerne helt inde ved kroppen hele vejen?
Til en vis grad. Hvis du bare går efter den subjektive følelses af ca 45 grader, vil du være ok langt hen af vejen. Begynder man at tale mere sportspecifikt ift at løfte så mange kg som muligt, ændrer det sig fra person til person hvad det optimale er. Jeg bænker med albuerne så langt ind som muligt, f eks. Mht skulderens sundhed afhænger den langt mere af de stabiliserende muskler omkring skulderledder, end netop armens vinkel...
håber det er iorden at jeg osse lige bruger denne tråd, det har nemlig noget med armenes vinkel i bench.
har fundet en film med en hvis underarm er lidt over albuerne, hvad mener iv ?
http://www.youtube.com/watch?v=kxTzEeEbq3c

StefanM skrev:bds1 skrev:StefanM skrev:Patsche skrev:så det i siger er at det er best for skuldren at armene køre i en lige strækning op og ned? altså albuerne helt inde ved kroppen hele vejen?
håber det er iorden at jeg osse lige bruger denne tråd, det har nemlig noget med armenes vinkel i bench.
har fundet en film med en hvis underarm er lidt over albuerne, hvad mener iv ?
http://www.youtube.com/watch?v=kxTzEeEbq3c
Udtrykket "underarmene er lidt over albuerne" giver for mig ingen mening. Hvor skulle de ellers være, hvis ikke under/over albuerne alt efter om de vender op eller ned. Vil du ikke uddybe?
Det er forøvrigt elendig teknik fra start til slut.

Padi skrev:Har også lige et spørgsmål her.
Skal albuerne være holdt ned af kroppen, altså sådan de er helt nede ved hofterne, eller bare være tæt på kroppen?

Padi skrev:Har også lige et spørgsmål her.
Skal albuerne være holdt ned af kroppen, altså sådan de er helt nede ved hofterne, eller bare være tæt på kroppen?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster