11/11/07
En TUNG dag :twisted:
(kommer flere billeder i løbet af ugen når jeg får dem fra Asbjørn. Har pt. kun disse)
Havde desværre tabt mig i ugen op til konkurrencen. Har bl.a. sovet alt for meget og fik fri 02:00 på kroen natten til søndag hvor jeg skulle være derude klokken 11:00 til div. info, før starten gik klokken 13:00. Men alt dette havde ikke skubbet på resultatet alligevel, dog måske mine personlige.
Vi fik målt hvilke højder og bredder vi hver i sær skulle bruge til disciplinerne og ellers bare slappe af og spise lidt kage og drikke sodavand indtil ca. 20min før start hvor den først øvelse var kæreløft. Dvs. dødløft fra omkring knæet. Så opvarmning bestod mest i dette.
Var somsagt oppe mod Asbjørn og Mikkel, og eftersom jeg kender deres styrke, så var det en personlig kamp.
1 disciplin
1x1 @ 230kg *burde ha' startet meget højere
1x1 @ 250kg *nem
1x1 @ 315kg *pfft
1x1 @ 345kg *okay, så begyndte det at trække.
Her er det Mikkel.
Men vi var seks deltagere så tiden skulle heller ikke trækkes længere end nødvendig. Også af hensyn til en spændende dag for tilskuerne som ikke skulle trækkes med samme øvelse i en time.
Ville nok kunne ha' fået den op på 360-380kg. Mikkel og Asbjørn trak til der ikke kunne være mere på stangen og det blev vidst de 400kg med overskud.
2 disciplin: jernbøjning, med start fra deltageren med lavest point, hvilket så blev moi :D (Vinder får 10p - 2 = 8p og 3 = 6p.)
Denne gang modsat i 2005 hvor det var en 1,2mm var det en 1,6mm. Så en stor forskel, og det blev da også en ulige kamp hvor jernet vandt. Det gjaldt for både jeg og Mikkel. Skal siges jeg troede jeg skulle dø, for følte at den stang ville løbet af få sekunder sidde midt nede i hovedet på mig. Der var virkeligt tryk på kraniet! :? Jeg fik den bøjet så meget jeg kunne over hovedet, og derefter ned på nakken hvor der blev klemt til den store guldmedalje, som ikke rækte, og måtte opgive. Asbjørn var den eneste som fik klemt den sammen - og overbevisende. Han er vidst også tidligere DK mester i dette med 1,9mm.
feel the pain :wink: ?
3 disciplin var logpres som foregik inde i det gamle rum eftersom der ikke er højt nok i den ny til oh pres. Så afsted det gik og surprise surprise blev det mig igen som startede i rækken for "øvede". Der var yderligere en række for "begyndere" også med 3 deltagere, som fik næste samme discipliner, dog færre kg, pånær hvor det var maksløft der talte)
Her fik vi den store, som bestemt ikke er nem for der er ingen plads til hovedet, når den kommer op på brystet, men måtte jo forsøge.
1x1 @ 72kg
1x1 @ 85kg *lang kamp
1x0 @ 87,5kg
Her vandt Mikkel med 112,5kg. Til sammenligning har han fået 140kg til DM, så diameteren på sådan en træ(jern)stamme har meget at sige.
Første løft.
4 disciplin var Hercules hold med 160kg i hver hånd. Det var noget som føltes umuligt, og det blev vidst også kun til noget der ligner 5sek for mit vedkommende. Asbjørn vandt med 24sek. Han besidder en vildeste grebsstyrke :shock:
Resten af disciplinerne fortsatte så også i det ny rum.
Her tror jeg nok jeg bedte til gud om en "helvedes" masse hjælp og power :lol: :lol:
5 disciplin: Yokewalk. Det var vidst meningen det skulle have været rendegravertræk, men for at spare tid og besværlighed fortsatte vi i rummet indenfor med Yoke. Sølle 365kg skulle løftes fra jorden og på en 12meters tur i den anden ende af rummet. Har tidligere kun fået knap 305kg fra jorden i denne, og det endda uden at gå med dem. Så vidste godt hvad tid klokken slog da jeg skulle i ilden som den første med lavest antal point :wink:
Men overraskede vildt mig selv ved at løfte den. Kom dog ikke videre, da det simpelthen var totalt umuligt for mig, men indeni smilte jeg dog rigtig meget, for fik den sku op :twisted:
Mikkel vandt med skrøbelige 0,5sec over Asbjørn :D
Her på vej ind under den.
så blev det tid til 6 disciplin som var Vikingpres. Her husker jeg slet ik kg, for der var en masse beregninsproblemer fordi de kg man smider på ikke tæller i løftet eftersom selve stativet tager lidt af vægten, så det blev bare indtil man ikke kunne mere. Her vandt Asbjørn flot!
7 disciplin og anden sidste blev en medley med kvart paller som skulle løftes og gåes/løbes med ca. 12m og sættes stille og roligt samt pænt på den anden side af målstregen. Gjorde man ikke det ved bare én blev man disket fra øvelsen. Her fik jeg optur på :wink:
Pallerne vejede henholdsvis 82kg 102kg og 122kg. Vi skulle starte med letteste først og opefter. 82kg var ok nem. Fik dog en dårlig start men ellers bare derudaf. 102kg var tæt på en dræber. De er utroligt uhåndtérbare som bare pokker. På billedet ses Mikkel med 82kg, og forestil jer så 102kg med yderligere 2 sække på og 122kg som næsten er dobbelt så høj.
Måtte sætte de 102 ned 2-3 gange i løbet af turen, og så tilbage til de 122kg. Var så udkørt og måtte lige få pusten og nyt magnesium på nallerne. Her skulle der BARE kæmpes og måtte sætte de 122kg ned 2 gange før jeg opgave lige lidt før halvvejs. SÅ var der udsolgt.
Her fik jeg sku en andenplads, fordi Asbjørn lavede den fejl at sætte den for hårdt ned og diskede derved sig selv. Og blev det Mikkel, og han stoppede lige omkring midten med de 122kg og vandt dermed øvelsen. (damn you Mikkel, du kunne godt have givet med en sejr :D )
8 og Sidste disciplin: Farmers Walk med 140kg i hver hånd.
Denne har jeg løftet før, men aldrig prøvet at gå med dem. Jeg skulle starte og var her meget træt, og fra hercules hold og de andre så havde grebet allerede meldt sin træthed, men jeg fik dem op og kom vidst det der lignede 1m og så ned igen. Løftede den en gang til men fik ikke gået mere. Her vandt Asbjørn!
Her taber Mikkel den lige før målstregen. Havde han ikke tabt den havde han måske vundet disciplinen
Så var vi færdige og thank god for det, for er du gal vi var kvæstede. :shock:
Lænd/nakke/arme/skuldre og ben er totalt mærkede her dagen efter, og mine bicep lignede to blodsptrængte æbler efter kvartpalle løft hvor sækkene bare borede sig ind, når vi skulle have fat om dem.
Mikkel blev kåret til Morsø's Stærkeste Mand 2007 med et minimalt forspring med 2 point fra Asbjørn. Så en meget tæt dyst mellem disse to voldsomme herre :twisted:
Jeg selv hev så en 3 plads, men fik præmien for 2 pladsen jaah :D 500,- og 1x3mdr kort :8
Stort tillykke til Mikkel samt 1000,- check, 3mdr kort og gavekort.
=D> =D> =D> =D> =D>
Tak for en fed dag!
KLIP FRA TV/MIDT-VEST KAN SES HER
http://www.tvmidtvest.dk/sw29737.asp?vid=394105

Og især fordi Leicht woppede Asbjørn!