Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1405
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1404

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp! Jeg kaster op

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey gutter

jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skal poste den her, men så må I jo flytte den hvis det er helt forkert.

Lad mig lige starte med at sige, før jeg begynder, at jeg ikke er syg e.l., jeg har det helt fint bortset fra lige det her:

Men det forholder sig sådan, at jeg har nogle ret mærkelige spisevaner, på den negative måde desværre. Jeg er ekstremt B-menneske; har meget svært ved at komme op om morgenen, også hjælper det jo ikke just, at jeg skal op kl 6 hver dag.

Jeg er træt hele dagen, hvilket gør, at jeg mister min appetit, og det er jo ikke just positivt når man prøver at bulke.

Jeg kan IKKE overhovedet klemme én eneste bid mad ned om morgenen, det er udelukket! Faktisk kan jeg ikke spise noget før omkring kl 12.00 (ja det er vildt), men jeg KAN simpelthen ikke, har desuden også lidt ondt i maven hver morgen.

Når jeg så endelig spiser kl. 12.00 efter ikke at have fået noget at spise hele dagen, så går jeg ud og brækker hele lortet op 5 min efter, sådan har det i hvert fald været et par gange. Det er virkelig skod rent ud sagt, for det første er det træls at bruge penge i kantinen på mad, for derefter at gå ud på toilettet og brække det hele op 5 min efter.

Når der så er gået endnu et par timer kan jeg efterhånden begynde at spise normalt igen, hvis jeg da ikke er for træt.

Det skal dog lige siges, at jeg ikke brækker mig hver dag som beskrevet ovenfor, men det har jeg gjort en del gange efterhånden - alt andet er dog hver dag.

Men som I tydeligvis kan hører så holder det her slet ikke, og der skal gøres et eller andet.

Som kompentation for den manglede mad om dagen, har jeg i stedet ædt som et svin om aftenen/natten hvor jeg sagtens kan spise, hvilket desværre bare har resulteret i, at jeg kommer alt for sent i seng, og er træt hele næste dag.

Håber ikke det blev alt for langt, men det er virkelig et problem for mig, håber I kan hjælpe.

På forhånd tak
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lyder som om du er kommet ind i en rigtig ond cirkel, som er nødt til at blive brudt! #-o
Det er klart, at du ingen appetit har om morgenen, hvis du råæder aftenen inden. Det er bare et ærgeligt tidspunkt at tilføre kroppen sindssygt med kcal, da du jo alligevel bare ligger dig til at sove.
Ang. træthed om morgenen: Burde du også kunne sige dig selv, hvis du går sent i seng. Dette skal også ændres. Men sådanne rytmer er svære at ændrer fra dag til anden, men tag det lidt i bider. Sig til dig selv, at du iaften vil gå i borgerlig tid i seng og lade vær med at grovæde ud på de sene timer.
Se så imorgen hvordan trætheden og appetiten har det. Fortsæt med det i en uges tid. Hvis du stadig er megatræt om morgenen og slet ikke kan klemme en bid mad ned, ville jeg kontakte læge!
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

http://www.alun.dk/nyhed-mere-energi-og-overskud.asp

Det med morgenmaden er altså bare en vane-sag og man siger jo det er dagens vigtigste måltid - så der er nok ikke rigtig nogen vej uden om, hvis du gerne vil have mere energi :|

Geografisk sted: Skærbæk

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00

Logbog: Ingen logbog

Kan måske skyldes for meget mavesyre.

Forhør dig hos din læge, man kan få nogle piller i håndkøb som nedsætter mængden af mavesyre
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Okay tak for svarene.

I har ingen idé om hvorfor jeg brækker mig, så snart jeg får det første måltid på dagen?
Brugeravatar

Styrkeliste

Det var fantastisk som vi har nygravide på siden i dag :D Dig og M-85 kunne lave en fødselsgruppe :D

Nå, in all seriousness, så ville jeg nok snakke lidt med min læge. Hvis man kaster op, skal der meget gerne være en god grund til det, og hvis du hverken har tømmermænd eller influenza, er der jo slet ikke.

Personligt har jeg også en smule ondt i maven når jeg står meget tidligt op og nogengange også lidt kvalme, men det plejer kun at være når jeg er meget træt.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Grunden til at du brækker dig, kunne evt. være at du
ikke har fået noget mad i lang, og du også har haft dig igang.

Se om du ikke kan komme ind i en god cirkel igen.
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Jeg bevæger mig langsomt ind i en bedre cirkel: Jeg spiser nogle piller for, for meget mavesyre som I forslag, og jeg spiser nu lidt morgenmad i form af et flute med marmelade + drikker en del vand.

Det har indtil videre virker; jeg brækker mig ikke længere, har dog stadig ondt i mavne, og lidt kvalme om morgenen, og er stadig træt hele tiden, men det er fordi, at jeg simpelthen ikke KAN finde ud af, at gå tideligt i seng ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Godt at høre at det er i bedring :D

Men hvis du fortsætter med at være meget træt, så prøv evt. at få målt din blodprocent (jernindhold), fordi jernmangel kan sagtens give anledning til at føle sig meget søvnig!
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:Godt at høre at det er i bedring :D

Men hvis du fortsætter med at være meget træt, så prøv evt. at få målt din blodprocent (jernindhold), fordi jernmangel kan sagtens give anledning til at føle sig meget søvnig!

Hvordan gør jeg det?
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:

Hvordan gør jeg det?

Nå ja det glemte jeg at skrive :oops:
Det er hos lægen.. Så håber ikke du er bange for nåle, for det kræver en blodprøve :)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Pzyrex skrev:

Hvordan gør jeg det?

Det er hos lægen.. Så håber ikke du er bange for nåle, for det kræver en blodprøve :)

Ikke decideret bange, men jeg er sgu heller ikke glad for dem :shock:

Men er det ikke lidt overdrevet at forstyrre - de så meget travle læger - bare for en enkelt blodprøve? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:
Dingo skrev:
Pzyrex skrev:

Hvordan gør jeg det?

Ikke decideret bange, men jeg er sgu heller ikke glad for dem :shock:

Men er det ikke lidt overdrevet at forstyrre - de så meget travle læger - bare for en enkelt blodprøve? :)

Nej da, kender mange der får lavet et års eftersyn af deres helbredstilstand. Det burde langt flere at benytte sig af.

Edit: du kan evt starte med at ringe til ham eller send en mail, hvis han svarer på sådan noget.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Pzyrex skrev:Jeg bevæger mig langsomt ind i en bedre cirkel: Jeg spiser nogle piller for, for meget mavesyre som I forslag, og jeg spiser nu lidt morgenmad i form af et flute med marmelade + drikker en del vand.

Det har indtil videre virker; jeg brækker mig ikke længere, har dog stadig ondt i mavne, og lidt kvalme om morgenen, og er stadig træt hele tiden, men det er fordi, at jeg simpelthen ikke KAN finde ud af, at gå tideligt i seng ;)

Der har du 95% af dit problem mht. træthed. Jeg har det på præcis samme måde. Hvis jeg ikke får mindst 8 timers søvn så er jeg HUNDREDE PROCENT smadret dagen efter. Så bare hiv dig selv lidt i nakken og få gået tidligt i seng :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Det kan være jeg måske har overset det.. Men spiser du nogen vitaminpiller?..

Når der blir sagt at du evt kan have et lavt jernindhold ville det måske være en ide at supplere med nogle vitaminpiller :)
Brugeravatar

Jeg bringer lige den her tråd op, da jeg sidder og er meget nervøs for, at jeg har blindtarmsbetændelse! :S

Mange af de symptomer på det har jeg, nemlig:
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... ndelse.htm

Især mangel på appetit, mavesmeter og opkastninger.

Jeg har selvfølgelig bestilt tid hos lægen, men kan fandme først få en tid om 10 dage :S

Nogen her på siden der har prøvet at have blindtarmsbetændelse?
Brugeravatar

Styrkeliste

Havde du haft blindtarmsbetændelse ville du ikke være i tvivl.
Profit before people!
Brugeravatar

Gunni skrev:Havde du haft blindtarmsbetændelse ville du ikke være i tvivl.

Okay, jeg har også ringet til vagtlægen nu, som har sagt, at det er meget usandsynlig, at jeg har det. Så det er nok ikke det, jeg blev bare betænkelig.

Om ikke andet, sagde han, at det dog var nogle mærkelige symptomer jeg havde, og han kunne ikke svarer på, hvad jeg fejlet.

Men det må jeg jo se om jeg ikke får svar på ved lægen, om 10 dages tid.

Er der iøvrigt andre der har en meget oppustet mave? Jeg har det nemlig selv, og synes det ser virkelig mærkeligt ud. Det er specielt efter måltider, at han bliver ekstremt oppustet, det ser helt urealistisk ud, som om jeg er gravid, eller der er en bold indenunder maven. Jeg ved ikke om det bare er fordi jeg er fed, men det ligner ikke fedme, det ligner ... et eller andet mystisk, den buler virkelig meget ud.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad med et længerevarende kreatin-forburg, kan det skydes opkast og mavesmerter? Jeg ved, at man skal holde nogen pause, efter at have været på kreatin, de pauser har jeg slet ikke holdt, jeg har spist det hver dag, i snart ½ år. Det er måske lidt tosset, at jeg ikke har overholdt de pauser, men jeg tænkte bare, at det kunne der vel ikke ske noget ved, og nu "tør" jeg næsten ikke stoppe af frygt for at miste nogle kilo + styrke. Men tror I at det kan være en af oversagerne?
Brugeravatar

Styrkeliste

mht den oppustede mave:

Hvor tit spiser du? Hvis du spiser 3 store massive måltider, kan du jo godt få en kæmpe mave, det gør jeg selv =) Prøv at bræk det ned i 6 måltider om dagen. Så er det en mere stabil rytme, man føler sig mere let (fordi der ikke ligger flere kilo mad i maven) og har mere energi, fordi man får mad løbende, og ikke i store hug.

Mht trætheden? Der kan jeg ikke hjælpe, er altid i samme problem selv :p Min læge sagde, jeg skulle prøve at holde hjernen og kroppen i ro, 1-2 timer før. Altså, skal du heller ikke læse her, en time før. Hvis du lærer noget nyt, vil din hjerne nemlig bearbejde det, og så er det sværere at sove. Hvis du laver noget totalt latterligt ligegyldigt, og ikke fysisk krævende, så har hjenen ikke noget at skulle få på plads, så den er mere rolig, og du har lettere ved at falde i søvn - siger han. Hjælper ikke SÅ meget på mig, men lidt, vil jeg da give ham ret i.

Prøv også at lade være at opholde dig i dit soveværelse 1-2 timer før du skal sove. Lad vinduerne stå piv åbne, så det er røv koldt. Man har lettere ved at sove i et rum man ikke lige har været i. Det VÆRSTE du kan gøre er, at være i din seng inden du skal sove! Du må ikke ligge og læse, eller se TV eller noget. Skal du de, så sæt dig i en stol ved siden af, eller helst i et andet rum. Det har nemlig også meget med rytmner at gøre, og hvis du kun bruger din seng til at sove i, så vil din krop vide, at når du lægger dig i sengen, så skal du sove. Det gør det også lettere. Du må gerne have sex i den, men prøv at begræns det til sex og sov.

Ligesom med morgenmaden. Jeg kan også kun spise meget lidt om morgenen, ellers får jeg den sygeste kvalme, og ender med at blive hjemme. Men man kan træne sig til det! Spis lidt mere hver dag (en slags HST program til din mave :p ) og se om det ikke hjælper. Lad også VÆRE med at spise inden du sover!! Mens du sover, er din krop på OFF. HVis du spiser noget, og falder i søvn, er maden ikke bearbejdet ordenligt, og ligger stadig på standby i maven, så når du vågner begynder din mave at arbedje på det du åd om natten - derfor har du ingen appetit, og svært ved at få noget ned.

ved ikke lige om der var nogen rød tråd her, men håber du fik lidt ud af det, og at det kan hjælpe dig. Desværre er vi jo alle forskellige, så det der virkede på mig, virker ikke nødvendigvis på dig =) men prøv det!
Det er kun dem, der ikke har råd til at stå i baren, der danser.
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Ellers prøv med en smoothie om morgenen :). Tager altid en om morgenen med banan, hindbær, jorbær og proteinpulver. Jeg har heller aldrig rigtig kunne lide morgenmad eller fået det spist, men det her er helt perfekt og vækker appetitten ved mig :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 30.00
- Dødløft: 100.00

Galleri: Vis galleri (2)

Okay tak for jeres svar! :)

Men mht. kreatin, tror I så ikke det har en indvirkning? Har som sagt været "ON" på kreatin uafbrudt i ½ år, bør jeg tage en pause med det nu? Og vil jeg i så fald miste nogle kilo og styrke?
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad kan skyldes de dårlige søvnvaner? Har du generelt en travl hverdag, hvor du så efterfølgende går hjem og sover et par timer så du ikke kan sove om aftenen?
Till I Collapse!
Brugeravatar

Geografisk sted: København S

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Skunq skrev:Hvad kan skyldes de dårlige søvnvaner? Har du generelt en travl hverdag, hvor du så efterfølgende går hjem og sover et par timer så du ikke kan sove om aftenen?

Det skydes først og fremmest at jeg simpelthen bare er dårlig til at gå i seng om aftenen.

Derudover skyldes det, at jeg bor et pænt stykke væk fra min skole, og derfor meget tidligt op, for at nå at komme afsted til bus osv.
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay. Jeg var selv i en ekstrem ond cirkel hele 8. klasse og noget af 9. klasse i folkeskolen, hvor jeg først kunne sove kl 1-2 om natten og derfor var mega træt dagen efter, hvilket resulterede i at jeg gik hjem og sov et par timer efter skole.

I takt med at jeg er blevet ældre og har fået taget mig sammen er jeg begyndt at komme tidligere i seng. Det kan stadig være svært, men det går i den rigtige retning og jeg kan mærke det hjælper.

Men jeg kan klart føle dig i det med at man ikke kan få taget sig sammen til at gå i seng, fordi man fx. lige sidder og laver noget spændende og har lidt "kvalitetstid".
Noget du evt. kan prøve er at i god tid ligge dig i din seng med alt lyset slukket og se tv. Så vænner dine øjne sig stille og roligt til mørket og bliver trætte og til sidst falder du i søvn.

Læse det her i en af de der artikler om søvn:

For det er ikke kun vigtigt, at du får nok søvn, det er lige så vigtigt, hvornår på døgnet, du går i seng. Det skyldes, at det er den første del af søvnen, fra klokken 22 om aftenen til klokken 2 om natten, der især benyttes til fysisk genopbygning, mens der i den anden del fra klokken 2 om natten til klokken 6 om morgenen, finder en stor mængde hurtige øjenbevægelser sted (Rapid Eye Movements – kaldet REM). Denne anden del af søvnen benyttes især til psykisk eller mental genopbygning. Hvis du derfor træner sent om aftenen, f.eks. efter klokken 20, hvis du kommer sent hjem fra arbejdet eller ser fjernsyn til langt ud på natten, vil du miste en stor del af den søvn, som er beregnet til fysisk genopbygning. Nogle mennesker kan vågne om morgenen efter nogle få timers søvn og føle sig friske, fordi de har modtaget deres psykiske genopbygning. I det lange løb har alle imidlertid brug for en vis kvote af fysisk genopbygning. Mange af de naturlige fysiske genopbygninger af hormonale tilstande (væksthormoner, kønshormoner, insulinhormoner etc.) finder nemlig sted i den første søvnperiode mellem klokken 22 og 2.

Lidt omkring søvn og appetit, som faktisk modbeviser din teori om manglende søvn skulle sænke appetitten (hvis det altså passer):

Undersøgelser har også vist, at når unge, raske mænd kun sov 4 timer 2 nætter i træk, viste de fald i hormonet leptin, som undertrykker appetitten (18% lavere), samt en stigning i det appetit-stimulerende hormon ghrelin (28% højere). De 2 appetit-regulerende hormoner er dels leptin, som udløses fra fedtcellerne, og som hjælper med at gøre hjernen opmærksom på, at det er på tide at holde op med at spise, dels hormonet ghrelin, som produceres i maven og som hjælper til at sætte gang i sultfornemmelserne. I tillæg fortalte forsøgspersonerne, at de var mere sultne efter deres nætter med lidt søvn end efter nætter, hvor de havde sovet 10 timer. Desuden havde de større behov for søde sager, saltholdige produkter som chips og stivelsesholdig mad som brød og pasta. Mangel på søvn skaber altså lyst til at spise lige præcis de produkter, du bør undgå, hvis du gerne vil bevare et godt helbred og en slank krop.
Till I Collapse!
Brugeravatar

Geografisk sted: København S

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Pzyrex skrev:Okay tak for jeres svar! :)

Men mht. kreatin, tror I så ikke det har en indvirkning? Har som sagt været "ON" på kreatin uafbrudt i ½ år, bør jeg tage en pause med det nu? Og vil jeg i så fald miste nogle kilo og styrke?

Så hold dog den pause! Hvorfor i alverden tror du dog alle folk råder til at holde en pause med det fra tid til anden? Hmmm........ fordi det ikke er smart at være on konstant......? Jeg ved ikke om det har en indvirkning på dit problem, det tvivler jeg på det har, men hold dog de pauser alligevel ffs!! Og om du mister noget styrke og lidt vandvægt gør da fuldstændig ligemeget.
Brugeravatar

Misterhamper skrev:

Så hold dog den pause! Hvorfor i alverden tror du dog alle folk råder til at holde en pause med det fra tid til anden? Hmmm........ fordi det ikke er smart at være on konstant......? Jeg ved ikke om det har en indvirkning på dit problem, det tvivler jeg på det har, men hold dog de pauser alligevel ffs!! Og om du mister noget styrke og lidt vandvægt gør da fuldstændig ligemeget.

Jamen det vil jeg da gøre så. Men jeg synes nu ikke helt det er ligemeget at jeg mister vægt + styrke, det er jo nu engang det jeg træner for at opnå.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:
Misterhamper skrev:

Jamen det vil jeg da gøre så. Men jeg synes nu ikke helt det er ligemeget at jeg mister vægt + styrke, det er jo nu engang det jeg træner for at opnå.

Men nu er det jo ikke bemærkelsesværdige styrketab du vil få af at stoppe på kreatin, og når du er nybegynder stiger styrken lynhurtigtjo :)
Brugeravatar

Gør min sgu ikke. Jeg er stiger stort set ikke i styrke, har jeg ikke gjort utorlig længe, men det har nok noget med min træning at gøre, går jeg ud fra ...
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:Gør min sgu ikke. Jeg er stiger stort set ikke i styrke, har jeg ikke gjort utorlig længe, men det har nok noget med min træning at gøre, går jeg ud fra ...
Mit gæt vil være, at du enten kører til failure hver eneste gang, eller ikke får ordenlig mad. Har hørt, at man får de der stagnante perioder med failure træning hver gang.
Det er kun dem, der ikke har råd til at stå i baren, der danser.
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster