Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 867
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 866

Følg bodybuilding.dk på

Bulk/cut processen, er lidt i tvivl.

Udskriv emne

Upload et billede af dig selv og få andres kommentarer

Tilbage til Personbilleder

Hejsa, og god jul :)

Jeg søger lidt vejledning om hvordan jeg skal kører videre med min kost for at få det mest optimale resultat hen mod sommeren :) Ved naturligvis godt jeg er langt fra strandlooket men lidt markerede muskler og en lav fedt procent til sommer er jeg godt tilfreds med hvis ku lade sig gøre.

Men jeg er blevet lidt i tvivl om min vægtforøgelse er gået lidt for hurtigt? Når min plan var at bulke indtil marts måned for også at få mere muskelmasse? Men ender sgu nok med at blive desideret fed til marts hvis det fortsætter i samme tempo. Så hvad bør jeg gøre? Finde mit ligevægtsindtag og træne ud fra det eller hvad er mest optimalt, er ret meget i tvivl.

Billeder og mål:

August måned (træningsstart):
Billede
Vægt: 75,20 kg.

25. december:
Billede
Vægt: 83 kg.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hejsa den er sku lidt svær sys jeg.. du har jo på de der billeder ikke opbygget specielt meget muskler... efter min menning ville jeg ligge dig 300/400 kcal over lige vægt og så køre hele sommeren igennem !!! ellers skal du bare cutte ned til omkring 75 igen men vil uden tvivl ikke se ud af særlig meget.... men ville gerne vide om du bare vil være tynd til sommer eller kan leve med maven sommeren over??
grow big, grow strong

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

tror bare at du skal ligge lidt over ligevægtsindtaget, 300-400kcal over ;p - Du må bare leve med maven sommeren over ;p Det er begrænset hvor meget muskelmasse du får hvis du går igang med et cut nu ;p

Træner her: Fjerritslev Motioncenter
Fitness World Aalborg
Skovsgård motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Vis kostplan

Du har gainet, ja .... men ikke muskler desværre
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Tak for svarene. Må finde mit ligevægtsindtag og få fastlagt en kostplan der ligger 300 kcal over. Havde ikke regnet med jeg ku bulke så hurtigt pludseligt, har aldrig nogensinde i mit liv ku tage på før, indtil jeg startede med at træne og æde løs (af sunde ting) + weightgainer så gad ikke lave en kostplan men det bliver der behov for nu.

Klaus ma > Det tror jeg også jeg gør, skal klart ha opbygget mere masse cut kommer på tale, så må jeg beherske det. Havde bare regnet med jeg gainede masse nok til at cutte til sommer og ha lidt strandform, for jeg har trods alt træningen iorden.

Pzyrex > Ja har gainet mest fedt, helt sikkert men jeg har nu også gainet lidt i muskler, det kan jeg da heldigvis se og mærke selv :D For jeg har UFATTELIG splejset før, uden ét gram fedt på kroppen.

at folk siger at du ikke har gainet masse syntes jeg er lidt noget tis. For man kan da se at dine arme er blevet en del større. Jeg tror jeg ville cutte hvis jeg var dig, men jeg kan også godt lide at være cut hele året igennem. Hader at være fed, og når du alligevel ikke træner op til konkurrence, så syntes jeg det ville være dumt at gå rundt og være fed halvdelen af året ;)

Ikke at du er fed, men du har da lidt på sidebenene ;)
Billede
Brugeravatar

Hvis jeg var dig ville jeg cutte ca. 5 kg nu. Synes sagtens man kan se at du har gainet noget masse, og er ikke selv tilhænger af at bulke helt vildt op - så ender man bare med en meget høj fedtprocent og det kan sku være ret så hårdt at skulle cutte en 10kg+ i stræk (tag det fra en der har været der :P )

Har du prøvet at cutte før for ellers ville jeg gøre det nu og så skiftevis bulke(med fornuftigt kcal-overskud) og cutte lidt henover foråret så du ikke ender med at skulle cutte en hel masse op til sommer, og i stedet har en rimelig lean form hele tiden.

Men det er så selvfølgelig lidt en smagssag og op til hva du selv føler mest for, alt efter hvad dit mål med træningen er

ps. husk dog at du gainer mest lean masse når du har en lav BF%
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Ninjagrenen > Jeg har det på præcis samme måde, mit bulk gik bare noget stærkere end regnet med, troede jeg ku styre det uden en præcis kostplan.

Nick187 > Du har ret. Jeg har ikke cuttet før men læst mig til en god viden omkring det.

Jeg fik en tanke. Da jeg først har mulighed for at træne onsdag d. 5. januar igen vil jeg udnytte min ferie og ventetiden hvor jeg alligevel ikke får trænet til at cutte det jeg nu kan nå (ved et meget højt energiniveau og en god kost) Det er nok ikke mere end et 2, MAX 3 kilo men så går det heller ikke udover min træning og udvikling i så høj grad.

Takker for svarene alle sammen.

Vest87 skrev:Ninjagrenen > Jeg har det på præcis samme måde, mit bulk gik bare noget stærkere end regnet med, troede jeg ku styre det uden en præcis kostplan.

Nick187 > Du har ret. Jeg har ikke cuttet før men læst mig til en god viden omkring det.

Jeg fik en tanke. Da jeg først har mulighed for at træne onsdag d. 5. januar igen vil jeg udnytte min ferie og ventetiden hvor jeg alligevel ikke får trænet til at cutte det jeg nu kan nå (ved et meget højt energiniveau og en god kost) Det er nok ikke mere end et 2, MAX 3 kilo men så går det heller ikke udover min træning og udvikling i så høj grad.

Takker for svarene alle sammen.

Hvis du cutter uden at træne i en længere periode vil du højest sandsynligt miste en del muskelmasse - derfor ville jeg bare køre efter ligevægtsindtag indtil du kan træne igen.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

MC skrev:Hvis du cutter uden at træne i en længere periode vil du højest sandsynligt miste en del muskelmasse - derfor ville jeg bare køre efter ligevægtsindtag indtil du kan træne igen.

Så din anbefaling ligger i at jeg venter med at cutte til at jeg kan træne igen eller bare køre efter ligevægtsindtag indtil jeg har gainet mere masse?

Vest87 skrev:
MC skrev:Hvis du cutter uden at træne i en længere periode vil du højest sandsynligt miste en del muskelmasse - derfor ville jeg bare køre efter ligevægtsindtag indtil du kan træne igen.

Så din anbefaling ligger i at jeg venter med at cutte til at jeg kan træne igen eller bare køre efter ligevægtsindtag indtil jeg har gainet mere masse?

Køre ligevægtsingtag indtil du kan træne igen, og cut så ned derefter. Ved at køre ligevægtsindtag tager du hverken på eller taber dig, og undgår dermed bedst muligt at miste den muskelmasse du har opnået, samt tage fedt på.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)