Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JBR skrev:Hvor er resten af "artiklen" ??

Jeg kunne godt tænke mig at starte en debat omkring hvad der ligger bagved det vi gør i vort daglige liv
Når mad bare bliver proteiner
Hvad tænker du,når du bare fortsætter uden at kunne stoppe?

David Beermann skrev:JBR skrev:Hvor er resten af "artiklen" ??
Hej JBR!
Artiklen om at trimme psyken er ikke længere - den skal blot fungere som en appetitvækker til artiklen om mandegrupper, som du kan læse om her.

Lysten til at træne kan for nogle få også komme tæt på en indre tvang

Sniper skrev:Uanset hvorfor man træner har man et mål med sin træning. Om vi snakker det sociale aspekt ved at komme ud blandt andre mennesker, evt. med vennerne, om vi snakker afreagering (komme af med energien/frusterationerne osv.) eller vi snakker om at nå et fysisk resultat er vel underordnet. I bund og grund er der et drive som vi forsøger at nå, noget der tilfredsstiller os. I henhold hertil kommer føden ofte også ind i billedet fordi det langt hen af vejen er den som er medvirkende til at nå det resultat vi stiler efter, i alt fald kropsmæssigt uanset om vi snakker bulk eller cut. Den anden gruppe som søger andre mål tænker ofte ikke ligeså meget på føden som den første gruppe, men argumentationen for hvorfor de gør det kan højst sandsynligt relateres til at de ønsker noget sekundært ud af deres første mål. Man kan måske også spørge sig selv om det ikke er dumt ikke at tage endnu et skridt, tilføje korrekt føde, og få den sidegevindsten med, et skridt mod en pænere og sundere krop som bonus.
Når du går over i tvangstanker omkring træning, en form for besættelse/afmagt af bare at måtte træne, finder jeg det interessant for problematikken heri er vel netop at personen ynder et mål at nå, men bare ikke gider/orker at følge stien dertil. Herved opstår tvang, men er det reelt tvang når man jo rent logisk set opnår denne psykiske påvirkning grundet et personligt mål. Jeg tror mere det er viljen der gør at man holder fast i sine mål og i perioder hvor træningslysten mangler presser sig selv til ikke at gå skridt tilbage i vejen mod sit mål. Om det er sundt skal jeg ikke gøre mig herre over for der er jo en psykisk grund til netop manglende lyst som man måske bør lytte til. Dog synes jeg, som TJ også nævner at man skal passe på med at definere tvang så specifikt. Eksemplerne han kommer med er gode til at illustrere dette.
Uanset hvad, er der ifølge min ideologi aldrig nogen tvang eksisterende, der er kun valg. Nogen lette og andre hårde valg.

Bb king skrev:Sniper skrev:Uanset hvorfor man træner har man et mål med sin træning. Om vi snakker det sociale aspekt ved at komme ud blandt andre mennesker, evt. med vennerne, om vi snakker afreagering (komme af med energien/frusterationerne osv.) eller vi snakker om at nå et fysisk resultat er vel underordnet. I bund og grund er der et drive som vi forsøger at nå, noget der tilfredsstiller os. I henhold hertil kommer føden ofte også ind i billedet fordi det langt hen af vejen er den som er medvirkende til at nå det resultat vi stiler efter, i alt fald kropsmæssigt uanset om vi snakker bulk eller cut. Den anden gruppe som søger andre mål tænker ofte ikke ligeså meget på føden som den første gruppe, men argumentationen for hvorfor de gør det kan højst sandsynligt relateres til at de ønsker noget sekundært ud af deres første mål. Man kan måske også spørge sig selv om det ikke er dumt ikke at tage endnu et skridt, tilføje korrekt føde, og få den sidegevindsten med, et skridt mod en pænere og sundere krop som bonus.
Når du går over i tvangstanker omkring træning, en form for besættelse/afmagt af bare at måtte træne, finder jeg det interessant for problematikken heri er vel netop at personen ynder et mål at nå, men bare ikke gider/orker at følge stien dertil. Herved opstår tvang, men er det reelt tvang når man jo rent logisk set opnår denne psykiske påvirkning grundet et personligt mål. Jeg tror mere det er viljen der gør at man holder fast i sine mål og i perioder hvor træningslysten mangler presser sig selv til ikke at gå skridt tilbage i vejen mod sit mål. Om det er sundt skal jeg ikke gøre mig herre over for der er jo en psykisk grund til netop manglende lyst som man måske bør lytte til. Dog synes jeg, som TJ også nævner at man skal passe på med at definere tvang så specifikt. Eksemplerne han kommer med er gode til at illustrere dette.
Uanset hvad, er der ifølge min ideologi aldrig nogen tvang eksisterende, der er kun valg. Nogen lette og andre hårde valg.
ja men hårde valg er vel også tvang. Når du skal ud af sengen om morgenen og du ikke gider. Det fede er at man tænker ikke videre over "tvangen." Det er en del af en rutine og rutinen gør at man er fri for at diskutere med sig selv.
en diskussion med sig selv er jo aldrig rar for mennesket søger jo at være i harmoni med sig selv...
Både indre og ydre former for tvang indgår jo i hverdagen men hvis man har en rutine følger man den blindt.(jeg gør i hvert fald) Ret syret at tænke på..

Meget spændende trådDavid Beermann skrev:En af de, der træner, skrev at han byttede 8 timers Counterstrike ud med intens træning af kroppen, for at komme ud af sin depression og fordi han ikke var tilfreds med sin krop.
En tvang kan byttes ud med en ny! Men hvad er frihed?
Hvar er det, der giver mit liv mening?
Hvordan tager jeg ansvar for mit liv? Og giver mine valg mig tilfredshed?
Det er disse spørgsmål, som vi alle stiller, som vi gang på gang er nød til at stille os selv, for at finde ud af, om vi er på det rette sted i vores liv!

David Beermann skrev:Men hvad er frihed?
Hvar er det, der giver mit liv mening?
Hvordan tager jeg ansvar for mit liv? Og giver mine valg mig tilfredshed?

David Beermann skrev:Bb king skrev:Sniper skrev:Uanset hvorfor man træner har man et mål med sin træning. Om vi snakker det sociale aspekt ved at komme ud blandt andre mennesker, evt. med vennerne, om vi snakker afreagering (komme af med energien/frusterationerne osv.) eller vi snakker om at nå et fysisk resultat er vel underordnet. I bund og grund er der et drive som vi forsøger at nå, noget der tilfredsstiller os. I henhold hertil kommer føden ofte også ind i billedet fordi det langt hen af vejen er den som er medvirkende til at nå det resultat vi stiler efter, i alt fald kropsmæssigt uanset om vi snakker bulk eller cut. Den anden gruppe som søger andre mål tænker ofte ikke ligeså meget på føden som den første gruppe, men argumentationen for hvorfor de gør det kan højst sandsynligt relateres til at de ønsker noget sekundært ud af deres første mål. Man kan måske også spørge sig selv om det ikke er dumt ikke at tage endnu et skridt, tilføje korrekt føde, og få den sidegevindsten med, et skridt mod en pænere og sundere krop som bonus.
ja men hårde valg er vel også tvang. Når du skal ud af sengen om morgenen og du ikke gider. Det fede er at man tænker ikke videre over "tvangen." Det er en del af en rutine og rutinen gør at man er fri for at diskutere med sig selv.
en diskussion med sig selv er jo aldrig rar for mennesket søger jo at være i harmoni med sig selv...
Både indre og ydre former for tvang indgår jo i hverdagen men hvis man har en rutine følger man den blindt.(jeg gør i hvert fald) Ret syret at tænke på..
Tvang har vel 2 sider: Den ene side kunne være den positive side af disciplin:Jeg gør det, jeg skal gøre, fordi det er godt for mig - og derfor vælger jeg det.
Den anden side - den negative side af indre tvang er, at jeg er nød til / føler mig tvunget til af mig selv at træne, spise,gøre forskellige aktiviteter.
Hvis jeg ikke gør det, føler jeg dårlig samvittighed, eller jeg gør det af andre grunde: fordi jeg ikke ønsker at føle mig alene, rastløs, ensom,tom, ikke kan lide min krop etc

Betyder det ydre - ens udseende mere end hvordan man er som menneske?
Hvad med dem, der ikke træner sin krop - hvad har de så at byde på?
Hvorfor gøre så meget ud af sin krops muskler via træning - hvis man i sit daglige arbejde ikke behøver at anvende så meget styrke?
Kunne det være fordi der er en stor konkurrence mellem mænd om at være den stærkeste og mest attraktive i forhold til kvinder? Den mest sexede!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster