Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1270
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1268

Følg bodybuilding.dk på

Proteinmuffins

Udskriv emne

Få inspiration og del dine opskrifter med andre

Tilbage til Madopskrifter

Den her opskrift er godt nok tyvstjålet fra Anita Rye fra MOL, men synes alligevel den fortjener en plads herinde.

Den består af følgende:

150 g æggehvider
20 g havregryn
1 banan
15-20 gram chokolade proteinpulver
SØD + kanel

Ingredienserne (har glemt bananen på billedet)

Billede

Bananen moses, og de andre ting blandes derefter i og røres rundt til det har en fast konsistens.

Billede

Derefter fordeles det i silikoneforme (man kan muligvis også bruge andre ting, men der er ikke brug for fedtstof med silikoneforme og de slipper ekstremt nemt efter de er færdige).

Billede

De sættes i ovnen på 150-175 grader i 30-45 minutter alt efter hvilken ovn man har. Og så er det sådan set ikke mere arbejde i det:

Resultat:

Billede

Forholdene i opskriften kan ændres alt efter om man er på diæt eller ej - den skulle fint kunne laves uden banan f.eks.

Jeg anbefaler at holde sig til vægtangivelserne, selvom det er fristende eksempelvis at putte mere proteinpulver i - men det ændrer en del på smagen fandt jeg ud af. Jeg har lavet dem et par gange nu og de var klart bedst første gange da jeg overholdte vægtangivelserne - så er de til gengæld også rigtig lækre!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ser sku lækkert ud, skal helt sikkert prøves! Som den er der, hvordan er den så til en diæt?

Og tager du 150g æggehvider fra æg? Så skal der da bruges mange æg??
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

DAMN! =P~ :drool:
Du har lige reddet min dag :D
Det ser godt nok lækkert ud og den ville da være alt for god at have med på uni! =D>

Har lige regnet lidt på det:
Billede

Passer det her ik meget godt? - Bortset fra kanel, aner ik hvor meget man bruger..men det er jo heller ik sååå vigtigt.

Hvis man nu fjerner bananen, så er den faktisk ret god til cut :D ..man ku vel evt. blande lidt banan-proteinpulver i så?

-Nu skal jeg så bare ud og købe en muffin-form i morgen..og det er så DIN skyld :wink: :mrgreen:
Vedhæftede filer
3190-muffin.jpg
3190-muffin.jpg (76.77 KiB) Vist 2189 gange
__________Billede
Brugeravatar

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

mikey skrev:DAMN! =P~ :drool:
Det ser godt nok lækkert ud og den ville da være alt for god at have med på uni! =D>

Billede

Passer det her ik meget godt? - Bortset fra kanel, aner ik hvor meget man bruger..men det er jo heller ik sååå vigtigt.

Hvis man nu fjerner bananen, så er den faktisk ret god til cut :D ..man ku vel evt. blande lidt banan-proteinpulver i så?

-Nu skal jeg så bare ud og købe en muffin-form i morgen..og det er så DIN skyld :wink: :mrgreen:

Slap af. De ekstra kulhydrater fra bananen gør ikke så meget.

Og banan plejer at gøre meget i sådanne opskrifter, da det sikre en blød konsistens. :)
Billede
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Passer det ikke meget godt hvis jeg siger der er til 3 dage i sådan en portion?
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

MC skrev:Ser sku lækkert ud, skal helt sikkert prøves! Som den er der, hvordan er den så til en diæt?

Og tager du 150g æggehvider fra æg? Så skal der da bruges mange æg??

Anita Rye som er opfinderen af opskriften, bruger det faktisk som morgenmad på diæt - dog uden bananen i (:
Ingredienserne er jo fornuftige - så hvordan den er til diæt afhænger af hvor mange kcal du har plads til :wink:

mikey skrev:DAMN! =P~ :drool:

Billede

Hehe - godt at høre jeg har reddet din dag :mrgreen: Jeg bruger dem også selv som madpakke på uni - mine medstuderende mener det ligner bagt oksekød :lol: ¨

Jo - det ser ud til at passe fint - som du kan se kan man spare en del kcal ved at skære bananen fra - jeg har dog en ide om den nok ikke helt bliver ligeså gode - men jeg vil forsøge mig uden på et tidspunkt.

Jeg har set det frarådet af bruge andre slags proteinpulver - så det ville jeg holde mig fra.

Og huski øvrigt SØD - det er en helt essentiel del af opskriften, da det tager den bidske smag der ellers kan forekomme.

Ja - ud og invester i en silikoneform - det er virkelig smart. Jeg måtte dog slippe 120kr for den - på tilbud. Lidt pebret for sådan en gang silikone....
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

MC skrev:Passer det ikke meget godt hvis jeg siger der er til 3 dage i sådan en portion?

Der er kun til 3 styks kage i den opskrift jeg har angivet - og jeg bliver slet ikke mæt af en. Jeg har dog nuppet 2 af dem + et æble i skolen og det har fungeret fint som mellemmåltid (: Laver man en dobbelt portion vil man derfor have til ca. 3 dage!

Men hensyn til æg - glemte jeg lige at svare på før - så kræver det ikke helt vildt mange. Ca. en 5-6 æg så har man helt sikkert de 150 gram æggehvide.
Brugeravatar
Admin

ninjagrenen skrev:Slap af. De ekstra kulhydrater fra bananen gør ikke så meget.

Og banan plejer at gøre meget i sådanne opskrifter, da det sikre en blød konsistens. :)

Jo lidt...:(
Jeg kører min kostplan efter 50/30/20 - så gider ik alle de kulhydrater :D
Men ellers må jeg bare lave min kost efter det - så går det nok :D
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

essensen skrev:Og huski øvrigt SØD - det er en helt essentiel del af opskriften, da det tager den bidske smag der ellers kan forekomme.

Ja - ud og invester i en silikoneform - det er virkelig smart. Jeg måtte dog slippe 120kr for den - på tilbud. Lidt pebret for sådan en gang silikone....

Hvor meget SØD putter du ca i ? :?
Har faktisk aldrig brugt sådan noget gris... :wink:

ARV! Det var dyrt! Min mor fik sq da en bedre kg-pris på silikone dengang..øhh - ej, glem det.. :lol:
..hmm jeg må på rov i morgen - skal alligvel ind og total tøseshoppe i morgen :? :D
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

mikey skrev:
essensen skrev:Og huski øvrigt SØD - det er en helt essentiel del af opskriften, da det tager den bidske smag der ellers kan forekomme.

Hvor meget SØD putter du ca i ? :?
Har faktisk aldrig brugt sådan noget gris... :wink:

ARV! Det var dyrt! Min mor fik sq da en bedre kg-pris på silikone dengang..øhh - ej, glem det.. :lol:
..hmm jeg må på rov i morgen - skal alligvel ind og total tøseshoppe i morgen :? :D

Det er lidt på gefuhl - men et par sprøjt og måske lidt til!
Det er skam bare sukker i flydende form - bare uden nogle kcal overhovedet.
Brugeravatar
Admin

mikey skrev:
ninjagrenen skrev:Slap af. De ekstra kulhydrater fra bananen gør ikke så meget.

Jo lidt...:(
Jeg kører min kostplan efter 50/30/20 - så gider ik alle de kulhydrater :D
Men ellers må jeg bare lave min kost efter det - så går det nok :D

Så kan du vel bare skære 50 gram ris fra eller sådan noget ;) det er vel ikke noget problem.
Billede
Brugeravatar

Uh, hvor ser de lækre ud - har også købt ind til dem, så de skal snart bages... :P

Du siger, at bagetiden er:
"150-175 grader i 30-45 minutter alt efter hvilken ovn man har."

- den portion du har afbilledet der, hvor længe har de fået og ved hvilken temp?

- hvilken ovn har du anvenddt der?

Svar hurtigt - skal igang imorgen... :D

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

*JJ* skrev:Uh, hvor ser de lækre ud - har også købt ind til dem, så de skal snart bages... :P

- den portion du har afbilledet der, hvor længe har de fået og ved hvilken temp?

Hov hov - du må ikke komme før mig..hehe mine mangler 25 min så er de færdige :D
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Yeah - så er der dømt muffins :D

Damn sådan en møg muffin-form den er dyr! - men det var det værd :D
De er rigtig gode, men nok ikke nogle jeg bliver den heelt store fan af. Men det er bestemt nogle som jeg vil bruge på uni og når jeg er langt væk fra mit køleskab :D Det tager jo ik andet end 5 min at lave dem!

Syns måske de smager lidt syntetiske, men de mætter sq godt.. :8

Jeg blendede forresten bare min blanding - det hele i blenderen og kør et par gange - så er det lige til at hælde i formen. Det skal bare ikke blendes for meget når der er æg i...men måske ku man prøve? Måske ville de blive lidt mere luftige? :?
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

*JJ* skrev:Uh, hvor ser de lækre ud - har også købt ind til dem, så de skal snart bages... :P

De fik omkring 45 min på ca. 170grader - jeg har sådan en billig skodovn af mærket: Haka!

Men bare prøv dig frem - start med ca 170 grader og 30 min - tag dem ud og stik noget i dem så du kan se om de er blevet faste indeni - hvis ikke giver du dem noget mere :wink:

mikey skrev:Yeah - så er der dømt muffins :D

Damn sådan en møg muffin-form den er dyr! - men det var det værd :D
De er rigtig gode, men nok ikke nogle jeg bliver den heelt store fan af. Men det er bestemt nogle som jeg vil bruge på uni og når jeg er langt væk fra mit køleskab :D Det tager jo ik andet end 5 min at lave dem!

Syns måske de smager lidt syntetiske, men de mætter sq godt.. :8

Jeg blendede forresten bare min blanding - det hele i blenderen og kør et par gange - så er det lige til at hælde i formen. Det skal bare ikke blendes for meget når der er æg i...men måske ku man prøve? Måske ville de blive lidt mere luftige? :?

Ja, den er ret dyr - hvor meget måtte du slippe? Til gengæld er de skide gode, og kan bruges til en masse forskellige ting.

Undlad at blende det - det er tager 5 min at mose banen og blande de andre ting i ved egen hånd. Jeg har ikke rigtig et problem med luftighed i mine - men du kan jo smide lidt bagepulver i hvis det er!

Huskede du at bruge SØD?
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:Ja, den er ret dyr - hvor meget måtte du slippe? Til gengæld er de skide gode, og kan bruges til en masse forskellige ting.

Undlad at blende det - det er tager 5 min at mose banen og blande de andre ting i ved egen hånd. Jeg har ikke rigtig et problem med luftighed i mine - men du kan jo smide lidt bagepulver i hvis det er!

Huskede du at bruge SØD?

Hmm ku kun finde en til 130 i Salling - det var sq det billigste i Aalborg :( Gad ik køre til Bilka, der er de sikkert billigere..men nu skal den også bruges til andre ting! - Så hvis du har andre muffin-formsprægede opskrifter i sund form - så fyr løs :D

Undgå at blende? Hvorfor nu det?..men jeg kan da godt prøve at mose det hele i en skål istedet..måske bliver de anderledes..hmmm - Men ja, godt tip med bagepulveret :D

yeah! Masser af SØD! - eller, et andet mærke godt nok..men nøjagtig det samme..den fik lige 2½ skvæt så var det super :mrgreen:

Mine fik så 35 min ved 160 og det var fint - måske ku de klare liiidt mere...men det er også en god ovn jeg har :D Den ka arbejde :8
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

de ser jo alt for lækre ud - skal prøves meget snart! :D
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Ser nu lækkert ud... Men så vidt jeg ved er der ingen grund tilat bruge proteinpulver... Er ret sikker på at det ikke kan holde til at bli opvarmet så proteinerne faktisk går tabt!
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

>>>SE MINE PERSONBILLEDER HER<<<
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

Galleri: Vis galleri (1)

EL ULTIMO skrev:Ser nu lækkert ud... Men så vidt jeg ved er der ingen grund tilat bruge proteinpulver... Er ret sikker på at det ikke kan holde til at bli opvarmet så proteinerne faktisk går tabt!

Valleproteinen mister en del BV ved opvarmning, mens fx æggeprotein og kassein slet ikke i samme omfang tager skade.
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Sikke opskriften kommer vidt omkring :lol:

Jeg er personligt begyndt at lave dem i en silikoneform som bruges til rugbrød, hvor jeg putter det i svarende til 9 kager, og skærer det udi 3 stykker bagefter, det er meget nemmere at gøre rent bagefter end de små forme :-)

Jeg bruger ikke hele æg, da det er for dyrt og besværlig.. Brug i stedet købt æggehvider (pasteuriseret), skal man lave det meget bliver det lidt små dyrt, der kan jeg enten anbefale man kører i Metro hvor mankan få 5 kg for 90 kt (noget i den stil) eller laver en aftale med en bager (kender en der får 5 kg for 100 kr).

Jeg bruger ikke banan når jeg er på diæt, man det kan klart anbefales hvis man bulker, da den så bliver mere luftig.. !!

Som der bliver nævt, bliver kagernes smag besk, hvis der kommer for meget proteinpulver i.. !!

//Anita
Sidst rettet af Anita Rye 29. feb 2008, 08:37, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

MC skrev
Passer det ikke meget godt hvis jeg siger der er til 3 dage i sådan en portion?

375 kcal til 3 dage, så bliver du tynd.. hahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Pårup, Engesvang

Galleri: Vis galleri (6)

Hej

Det er ikke nødvendigt at investere i dyre muffinsforme. Kan sagtens bages på en pande, og tager ikke lang tid.
Prøv at komme valnødder i, det gør det endnu bedre !

Betina

Geografisk sted: Hornsyld

Logbog: Ingen logbog

betina skrev:Hej

Det er ikke nødvendigt at investere i dyre muffinsforme. Kan sagtens bages på en pande, og tager ikke lang tid.
Prøv at komme valnødder i, det gør det endnu bedre !

Betina

Min erfaring er at noget proteinpulver gør dejen så flydende at den ikke kan styres på en pande, hvor andet gør den mere fast, så den godt kan bruges til en pande.

Har man ikke en banan i, er den ikke så god på en pande..

Små pander er bedre end store pander...

Men det er klar et alternativt til silikoneforme, men jeg vil nu mene det er bedre at investere i dem, og de kan fås til ganske fornuftige priser.. !!

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Anita Rye skrev:Sikke opskriften kommer vidt omkring :lol:

Jeg er personligt begyndt at lave dem i en silikoneform som bruges til rugbrød, hvor jeg putter det i svarende til 9 kager, og skærer det udi 3 stykker bagefter, det er meget nemmere at gøre rent bagefter end de små forme :-)

Jeg bruger ikke hele æg, da det er for dyrt og besværlig.. Brug i stedet købt æggehvider (pasteuriseret), skal man lave det meget bliver det lidt små dyrt, der kan jeg enten anbefale man kører i Metro hvor mankan få 5 kg for 90 kt (noget i den stil) eller laver en aftale med en bager (kender en der får 5 kg for 100 kr).

Jeg bruger ikke banan når jeg er på diæt, man det kan klart anbefales hvis man bulker, da den så bliver mere luftig.. !!

Som der bliver nævt, bliver kagernes smag besk, hvis der kommer for meget proteinpulver i.. !!

//Anita

Hey - ja, din opskrift kommer vidt omkring, den er sgu god :D

Smart med rugbrødsformen - det havde jeg ikke selv tænkt på - men min muffinform er sjældent særlig beskidt efter brug, så det er ikke det helt store arbejde der ligger i at rengøre den.

Det er ret besværligt med hele æg, men det er til gengæld billigere end at købe 300g æggehvide, som du nævner. Hvis jeg havde adgang til metro, havde jeg helt klart benyttet det. En bager har jeg også overvejet, men må indrømme jeg lige skal overvinde hvor dumt det er at vade ind og spørge efter 5kg æggehvider :mrgreen:
Brugeravatar
Admin

anders078 skrev:
EL ULTIMO skrev:Ser nu lækkert ud... Men så vidt jeg ved er der ingen grund tilat bruge proteinpulver... Er ret sikker på at det ikke kan holde til at bli opvarmet så proteinerne faktisk går tabt!

Valleproteinen mister en del BV ved opvarmning, mens fx æggeprotein og kassein slet ikke i samme omfang tager skade.

Mente nok jeg havde ret... (det har jeg nemli altid :D )
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

>>>SE MINE PERSONBILLEDER HER<<<
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

Galleri: Vis galleri (1)

Hvad vil I estimere holdbarheden til at være - såfremt, at man smider dem i køleskabet i en lufttæt boks?

Er der ikke også forskel på holdbarheden, hvis man anvender eller undlader bananen?

*JJ* skrev:Hvad vil I estimere holdbarheden til at være - såfremt, at man smider dem i køleskabet i en lufttæt boks?

Er der ikke også forskel på holdbarheden, hvis man anvender eller undlader bananen?

Vil skyde på en 2-3 dage.
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

Mere end 2 dage i hvert fald - havde nogle liggende i 3 dage i den her uge, og de var stadig fine (: Tror godt man kan strække det til 4 dage!

Angående diskussionen omkring om man ødelægger valleprotein ved opvarmning, synes jeg er der divergerende holdninger, og har læst flere diskussioner hvor der aldrig rigtig er blevet nået en endelig konklusion - jeg kunne godt tænke mig at få Smeden ind over dette emne, det kan være han kan sætte "the record straight" ?

Jeg lavede i øvrigt dem uden banan igår for at se forskellen, til en eventuel fremtidig diæt. De bliver mindre luftige og har en liiiille bismag af æg, men de er nu stadig fine - specielt somn et mellemmåltid i skolen. Det fine ved at fjerne bananen er, at de bliver forholdsvis low-kcal.
Sidst rettet af essensen 2. mar 2008, 16:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Admin

MC skrev:
*JJ* skrev:Hvad vil I estimere holdbarheden til at være - såfremt, at man smider dem i køleskabet i en lufttæt boks?

Vil skyde på en 2-3 dage.

Great.. :P

essensen skrev:Jeg lavede i øvrigt dem uden banan igår for at se forskellen, til en eventuel fremtidig diæt. De bliver mindre luftige og har en liiiille bismag af æg, men de er nu stadig fine - specielt somn et mellemmåltid i skolen. Det finde ved at fjerne bananen er, at de bliver forholdsvis low-kcal.

ja, jeg prøvede også at lave dem uden banan - der var den lidt trælse smag af æg :( Men jeg har overvejet lidt at hælde noget vanilie i - måske smager det godt :D
__________Billede
Brugeravatar

Styrkeliste