Alder: 24
Trænings erfaring: Har trænet fuldkontakt kampsport i 5 år, inden jeg fik lugtet til jernet, og har trænet med vægte siden okt. 2002.
Min historie:
Da jeg i mine mest unge dage blev introduceret film, som Conan, T2 og Predator, havde jeg allerede fra de dage fået opmærksomheden på hårdtpumpede muskler. Min fars daværende kollegaer var styrkeløftere (BSK) og kom med til stævner. I mange år endte mit liv foran computeren og playstation. Syntes at sport var lige til at lukke op og skide i. Det med at få pulsen op gav ingen mening for mig. Jeg vejede sølle 59 kg trods mine 183 cm højde, syntes jeg at det var vel okay... havde jo vaskebræt :´)
Siden har jeg været mange klogere erfaringer igennem. Jeg har læst elitetræner på Træner Akademiet i Aalborg og arbejder til daglig som personlig træner og Fitness Manager i Fitness World på Jens Baggesens Vej, Århus N. Vil gerne mere, så regner med at tage Master i Fitness på SDU engang når jeg er blevet lidt ældre.
Stats:
*Alle øvelser laves med god teknik og udførsel.*
Styrke - 1RM:
Bænkpres: 150kg - raw
Squat: 240kg, bælte, sko (adistar)
Dødløft: 200kg - bælte, straps
Dips: BW(90)+60kg
Chinups: BW(100)+30kg
BOR: 160kg x 2 reps - bælte, straps
Military press: 90kg - bælte
Pushpress: 100kg - bælte
Stiff-legged deadlift: 150kg m. straps
Incline db. press: 45kg - raw
Power Clean: 90kg - raw
Rack Pulls: 240kg - straps, bælte
Maden:
Spiser når jeg kan (er EKSTREM mad-glad), og helst 6 gange pr. dag som et minimum.
Morgen:
5 æg (røræg, blødkogt)
3 skv. rugbrød/fuldkorns knækbrød m. magert ost
1 lille skål yoghurt m. havregryn
1 glas vand
Mellem måltid:(Varierer efter hvad jeg er i nærheden af.)
Sandwich, rugbrød m. kyllingfilet, pastasalat m. kylling.
Frokost: Samme som mellemmåltidet.
Mellemmåltid:
2 stk. frugt
75-100g nødder (pistacie, mandler, tørristede peanuts)
Aftensmad:(ALTID varm mad...)
Brune/vilde ris, fuldkorns pasta, kartofler i ovn.
Kylling, div. fisk i ovn, æggekage.
Blandet salat/råkost
1 glas skummetmælk
(Bonus: Risengrød og koldskål med en pose kammerjunkere kan godt snige sig forbi en gang eller to pr. uge
) Og da jeg er overbevist om at popcorn og poletter ligger et sted i kostpyramiden, kan det hænde at disse bliver indtaget i større mængder :´) Natmad:
1-2 stk. frugt
75-100g nødder (pistacie, mandler, tørristede peanuts)
I løbet af dagen prøver jeg at få 2,7 l. vand (udregnet efter vægt x 0,03)
Målet hedder en BW på 100kg og fedt% på under 8 inden min 25 års fødselsdag. Konkurrence er ikke noget jeg har overvejet, men lad os nu se hvad tiden bringer...
/Densk