Det kommer jo igen an på hvad dit mål er. Hvis det bare er masser af masse, så bulk endelig - så får du masse, og også styrke. Det er også derfor styrkeløftere som regel ligner nogen der har et McD medlemsskab mere end et motionscenter medlemsskab.
Hvis du vil have lav fedtprocent og et cut udseende, men er mindre bekymret om du maximerer dine løft, så giver det for mig mere mening at køre kortere perioder med cut bulk.
Så vidt jeg ved er en anabol tilstand ikke noget kroppen skal tage tilløb til - med andre ord om du er anabol og i kalorie overskud i 2 måneder, og derefter cutter i f.eks. 3-5 uger og derefter bulker igen i 2 måneder, eller bulker i 4 måneder i træk tror jeg ikke dit samlede gain af lean mass nødvendigvis er større, så længe din træning er identisk.
Hvis nogen har links der viser det modsatte ville det være interessant at se, det kan være jeg er galt på den - det vil jeg ikke afvise.
Men i betragtning af folk kan se styrke og masse gains allerede efter en uge eller to peger for mig på at man hurtigt kan sætte kroppen i en tilstand hvor den kan omsætte kalorierne til muskler.
Altså, den altoverskyggende humle med at zigzagge må afgjort være, at hvis
de gains, både styrke og massemæssigt man opnår i sin bulk periode, ikke MARKANT
overgår det man smider igen når man cutter, så er man vel lige vidt ?
Iøv har du vel netop fat i det hele centrale når du snakker om at øge sine løft.
Jeg har endnu ikke mødt nogen, der har haft held til at tage noget solid masse på,
som samtidig har været ligeglade med at øge deres max.
Ikke at man skal brænde sig selv ned til grunden ME-style, men de folk der konsekvent
ligger og roder med sub-sub-maximale vægte, de kommer IMO altså bare ikke nogen vegne.
Og ved konsekvent at have lange perioder flere gange om året, hvor man sætter sin fremgang
i stå, så har jeg svært ved at se hvordan det nogensinde skal blive rigtig godt.
Et enkelt eksempel; nu har vi været fraværende fra OBBC i en 3-4 år, og her efter at vi
er kommet tilbage, er der talrige eksempler på folk der ikke ser ud som om at de
har rørt en vægt i de 4 år vi har været væk derfra. De ser ud til at veje præcis det samme
og de løfter præcis de samme kg. Når man så overhører dem ude i omklædningen hvor
de står og diskuterer deres kostplan og timing af kreatin indtagelse osv osv, så får
man jo lyst til at sparke dem i løgene.
Eller med andre ord, folk bruger uanede mængder af tid på at lægge den perfekte
kostplan, så de kan se på deres skema at de nu på fredag forventer at gaine præcis
50 gram masse, og de næste tirsdag regner med at cutter præcis 60 gram fedt,
fordi den dag agter de at ligge lige præcis 300 kal under deres ligevægtsindtag.
Omg...men hvad med træningen ? og kvaliteten af træningen ? hvordan skal man
kunne rykke sig når man har så lange perioder hvor ens træning højst kan blive
middelmådig fordi man i bund og grund har fået alt for lidt at spise og fordi man
aldrig når at høste fordelene ved at køre det seje træk over en periode på måske
4-5 måneder i moderat/fornuftigt overskud, så man kan give den gaz til træning?
De folk der har haft fremgang i OBBC, så vidt jeg lige kan vurdere,
mens vi har været væk, de prøver at få flere og flere kg på stangen
og have nogle kvalitetstræninger, og så er de ikke kalorieforskrækkede,
hvilket dog heller ikke betyder at de bare har ædt sig fede.
Deal with it..