Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1276
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1274

Følg bodybuilding.dk på

Råd/hjælp til en HELT nybegynder!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Sagen er den at jeg er træt af, at være en lille splejs uden guns. Jeg er 178 cm. høj og vejer sølle 56 kg. Jeg har utrolig svært ved at tage på, jeg spiller normalt fodbold men har haft en pause på 8 mdr. og alligevel har jeg ikke formodet at tage på.

Nu har jeg så besluttet at jeg vil i gang med at styrketræne for at blive noget større. Men da jeg ikke ved noget som helst om styrketræning kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. Så her kommer en række spørgsmål som kunne være super fedt, hvis i gad at besvare dem. Jeg har prøvet at søge lidt rundt herinde og fandt en masse om kost, men så fik jeg afvide i dag, at så længe jeg ikke har styrketrænet før og at jeg er så tynd som jeg er, gælder det egentlig bare om at tage så meget på som muligt, så det skulle være lige meget hvad jeg spiser, kan det virkelig passe? Anyway, her er en række spørgsmål (Kom meget gerne med nogle direkte links til løsninger). Det skal lige siges jeg udelukkende går efter at blive større muskelmæssigt (udseende)primært overkroppen:

- Hvor meget og hvad skal jeg spise?

- Hvilke øvelser skal jeg lave og hvor ofte må jeg træne om ugen? (Er klar på alle 7 dage, men går ud fra det er for voldsomt)

- Skal jeg anvende kreatin / weightgainer eller andre produkter der fremmer de forskellige ting?

- Hvor lang tid går der før man kan se resultater?

- Kan alle blive store eller er det simpelthen bare umuligt for nogen at tage på? (Måske et dumt spg.)

- Hvor mange løft skal jeg kører? (Husk jeg udelukkende går efter at blive større).

- Kom med nogle råd/tips til ting jeg skal gøre eller være opmærksom på!

Kunne være rart, hvis nogen gad at, smide et evt. madprogram og træningsprogram op!

På forhånd, mange tak!

* Opdatere nok tråden løbende da der kommer flere og flere spørgsmål op.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville starte med at læse alle artiklerne her fra siden. Der får du svar på stort set alle dine spørgsmål :)

Og som en lille opmuntring kan jeg fortælle dig at jeg startede med 65 kg fordelt på 188. Og har været oppe omkring de 85,8 kg nu. Så alle kan tage på.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

ja det er godt at læse lidt om tingene inden, så kan du altid spørge om noget bagefter.

http://bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/

http://bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/

her er masser af hjælp.

og nej du kan ikke bare spise hvad du har lyst til, du skal jo ikke være fed, så det dur ikke at spise usundt. Nu siger jeg ikke du ikke må nappe en Big Mac, men det dur ikke at kun spise den slags mad.

Her er et skema hvor du kan udregne dit energi forbrug og hvor man kcla du skal spise (LÆS: denne form er kun en guide, og er ikke 100% præcis. Men så har du et sted at starte.
Du skal lægge 500 kcal til det total energiforbrug for at tage på. (man siger 500 kcla overskud, men det ser du i de artikler du læser.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/
Sidst rettet af DennisO 19. mar 2009, 23:28, rettet i alt 1 gang.

Logbog: Ingen logbog

Som Mogensen siger, er det en super god ide at du starter med at læse dig til en grundlæggende viden om træning og kost. På den måde kan du læse dig til svarene på dine spørgsmål og forstå sammenhængen af det hele.
Der ligger rigtig mange gode artikler på nettet. Her på siden, men også på mange andre danske og internationale sider. Så god søgelyst!
http://lmgtfy.com/?q=dr%C3%B8mmekroppen :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

w00pw00p skrev:Sagen er den at jeg er træt af, at være en lille splejs uden guns. Jeg er 178 cm. høj og vejer sølle 56 kg. Jeg har utrolig svært ved at tage på, jeg spiller normalt fodbold men har haft en pause på 8 mdr. og alligevel har jeg ikke formodet at tage på.

Nu har jeg så besluttet at jeg vil i gang med at styrketræne for at blive noget større. Men da jeg ikke ved noget som helst om styrketræning kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. Så her kommer en række spørgsmål som kunne være super fedt, hvis i gad at besvare dem. Jeg har prøvet at søge lidt rundt herinde og fandt en masse om kost, men så fik jeg afvide i dag, at så længe jeg ikke har styrketrænet før og at jeg er så tynd som jeg er, gælder det egentlig bare om at tage så meget på som muligt, så det skulle være lige meget hvad jeg spiser, kan det virkelig passe? Anyway, her er en række spørgsmål (Kom meget gerne med nogle direkte links til løsninger). Det skal lige siges jeg udelukkende går efter at blive større muskelmæssigt (udseende)primært overkroppen:

- Hvor meget og hvad skal jeg spise?

- Hvilke øvelser skal jeg lave og hvor ofte må jeg træne om ugen? (Er klar på alle 7 dage, men går ud fra det er for voldsomt)

- Skal jeg anvende kreatin / weightgainer eller andre produkter der fremmer de forskellige ting?

- Hvor lang tid går der før man kan se resultater?

- Kan alle blive store eller er det simpelthen bare umuligt for nogen at tage på? (Måske et dumt spg.)

- Hvor mange løft skal jeg kører? (Husk jeg udelukkende går efter at blive større).

- Kom med nogle råd/tips til ting jeg skal gøre eller være opmærksom på!

Kunne være rart, hvis nogen gad at, smide et evt. madprogram og træningsprogram op!

På forhånd, mange tak!

* Opdatere nok tråden løbende da der kommer flere og flere spørgsmål op.

Hvertfald hvis du er så splejset (undskyld) kunne det være en god ide at tage tilskud af weight gainer for at få ekstra kulhydrater og proteiner. Måske og kreatin
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

w00pw00p skrev:- Hvor meget og hvad skal jeg spise?

Det er meget individuelt hvor meget man skal spise for at tage på. Det kommer blandt andet an på hvor meget du laver i løbet af dagen. Du kan evt. prøve Denne udregner. Men vær opmærksom på at det kun er et ca. tal den kommer med. Du kan evt prøve og ligge dig omkring det energi indtag i en periode og se om du tager på i det rigtige tempo.
Med hensyn til hvad du skal spise bør du læse artikler/kostogkosttilskud/

w00pw00p skrev:- Hvilke øvelser skal jeg lave og hvor ofte må jeg træne om ugen? (Er klar på alle 7 dage, men går ud fra det er for voldsomt)

Her er der mange forskellige træningsprogrammer. Gå ind under artiklerne og find noget som passer dig. Der ligger nogle Her og Her
Dog vil jeg anbefale dig og starte med et grundlæggende fullbody program og køre øvelserne igennem sådan du får teknikken på plads inden du presser kroppen med de tunge kg.

w00pw00p skrev:- Skal jeg anvende kreatin / weightgainer eller andre produkter der fremmer de forskellige ting?

Med hensyn til informationer om disse bør du læse om dem under artiklerne under kost & kosttilskud. Men umildbart ja, du kan godt tage kreatin da det kan give visse fordele hvis du respondere på det. Og ja du kan godt tage Weightgainer for at få et ekstra tilskud af carbs og protein hvis du f.eks. mangler nogle af disse gennem din kost, eller du kan indtage det efter træning for at få det tilskud af carbs og protein som kroppen har brug for efter træning. Men det kan du også læse mere om under kost & kosttilskud.

w00pw00p skrev:- Hvor lang tid går der før man kan se resultater?

Det er meget forskelligt hvor længe der går inden man kan se resultater. Men når du er så tynd som du er skulle jeg mene at du kan se resultater allerede efter nogle få uger. Blandt andet pga. de begynder gains som du vil opleve.

w00pw00p skrev:- Kan alle blive store eller er det simpelthen bare umuligt for nogen at tage på? (Måske et dumt spg.)

Det kommer an på hvad du mener med stor. Nogle størrelser kan du kun opnå med hjælp fra ulovlige midler. Men ja alle kan blive nogle store brød uden hjælp fra disse. Det tager bare tid.

w00pw00p skrev:- Hvor mange løft skal jeg kører? (Husk jeg udelukkende går efter at blive større).

Man kan stille nogle intervaller op f.eks. 0-5 styrke, 5-10 styrke/hypertrofi 10-15 hypertrofi.
Dog er det meget forskelligt hvordan folk reagere på de forskellige repranges.

w00pw00p skrev:- Kom med nogle råd/tips til ting jeg skal gøre eller være opmærksom på!
LÆS ARTIKLERNE :D

w00pw00p skrev:Kunne være rart, hvis nogen gad at, smide et evt. madprogram og træningsprogram op!
læs artiklerne om kost og du vil kunne gøre det selv.
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Kostplan: Ingen kostplan

da-da-DAAA!!! MIC to the RESCUE!!! :superman:

newbies helpfile:

viewtopic.php?t=23444&highlight=newbies+helpfile
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Hvis du har svært ved at tage på så prøv med nogle olivenolie-shots :D nok den nemmeste måde at få masser af kalorier ned, men føj for satn.. Ellers spis fisk. Masser af prot og fedt af den gode slags.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster