Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Der er nogle andre der må svare dig på den 
jonathanson skrev:Det kommer and på hvor meget overflødigt fedt du er nød til at smide. Men jeg ville cutte cirka 3 måneder. også ligge på omkrig mit ligevægt indtag i 2-3 måneder. Og resten af tiden bulke

cfc skrev:jonathanson skrev:Det kommer and på hvor meget overflødigt fedt du er nød til at smide. Men jeg ville cutte cirka 3 måneder. også ligge på omkrig mit ligevægt indtag i 2-3 måneder. Og resten af tiden bulke
hvor mange kalorier ligger du så med i underskud når det er du cutter? er det bare lige så meget som du kan komme? eller er det 500 kalorier (som jeg mener er anbefalet at ligge på under cut)?
Hvis du ligger på de der 500 i underskud/overskud når du cutter og bulker, så synes jeg ikke rigtigt det går helt op så tager du jo ifølge mine beregninger ca. 6 kilo overflødigt vægt på årligt?

Hippo skrev:Svaret på dit spørgsmål er at du går på diæt når du synes du er blevet for tyk, punktum.

Hippo skrev:Svaret på dit spørgsmål er at du går på diæt når du synes du er blevet for tyk, punktum.

Mcfeast skrev:Hippo skrev:Svaret på dit spørgsmål er at du går på diæt når du synes du er blevet for tyk, punktum.
Jo, den er jeg med på. Men tænkte at der må være nogle herinde som har nogle holdninger til hvordan man opstiller en plan at forholde sig til. Det er også det jeg har det bedst med når jeg skal stige i vægt på øvelser - altså en struktureret fremgangsmåde.

Hippo skrev:Men hvorfor er den plan så vigtig?
Medmindre du har en deadline fordi du skal stå sceneklar til DM i BB på en bestemt dag,
så kan du vel bare selv styre hvornår du synes du vil cutte. Og hvor meget. Det giver
jo ingen mening at planlægge 6 ugers cut hvis man stadig ligner en flodhest til den tid.
Hvis det er fordi du vil være sommerklar, så se dig selv i spejlet og vær ærlig, og så regner du tilbage fra 1 juni (eller noget) og så ved du hvornår du skal begynde at cutte, mere indviklet er det i så fald ikke.

Ok, den foreløbige tidhorisont er også frem til juni. Men for ikke at blive alt for fed undervejs ville jeg så skifte mellem bulk og cut løbende. Men mit spørgsmål går så på, om det giver mere at lægge hele bulkperioden først, og så slutte af med cut? Så bliver det altså 12 ugers bulk, og ca. 8 ugers cut

Barsøe skrev:Et spørgsmål i forlængelse af den her tråd.
Hvordan påvirker et bulk ens løbeform? Hvis vi nu forestiller os at man laver samme type/mængde konditionstræning under et bulk på 6 måneder (500 kcal over ligevægtsindtag - svarende til en vægtforøgelse på 10 kg*) som man ville gøre under 6 måneder med ligevægtsindtag eller måske cut (-300 kcal).
Ville et bulk have en store negativ effekt på løbeformen (fx. i forhold til tid på 5 km eller en coopertest) set i forhold til beholde samme vægt?
Jeg kan ikke finde nogle artikler eller indlæg omkring emnet - personlige erfaringer er også velkomne.
*hvis man går ud fra at et kilo fedtvæv svarer til 9000 kcal.

Garik skrev:Hvad er det man siger? Er det 10sec pr. kg ekstra man vejer?
Som det allerede er nævnt, skal man forbedre ens kondition for at opnå samme tider/resultater, som da man var lettere.
Er gået fra 82kg og en 5km tid på lidt under 20.00 til 93kg og en 5km på omkring 21-22 stykker, hvis jeg virkelig brager igennem og er ved at dø (det var jeg ikke tidligere).

Illisher skrev:Garik skrev:Hvad er det man siger? Er det 10sec pr. kg ekstra man vejer?
Som det allerede er nævnt, skal man forbedre ens kondition for at opnå samme tider/resultater, som da man var lettere.
Er gået fra 82kg og en 5km tid på lidt under 20.00 til 93kg og en 5km på omkring 21-22 stykker, hvis jeg virkelig brager igennem og er ved at dø (det var jeg ikke tidligere).
er det så per meter, kilometer eller hvad? Sjov tommelfingerregl imo.. Tror dog det variere rigtig meget fra person til person til at man kan bruge den.

Garik skrev:Er gået fra 82kg og en 5km tid på lidt under 20.00 til 93kg og en 5km på omkring 21-22 stykker, hvis jeg virkelig brager igennem og er ved at dø (det var jeg ikke tidligere).

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster