Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1158
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1156

Følg bodybuilding.dk på

Megareksi


Diskussion af artiklerne i arkivet

Tilbage til Artikel-diskussion





Læs artiklen her:
artikler/bodybuilding/bodybuilding/megareksi.html


Stil spørgsmål eller kom med dine kommentar til artiklen i denne tråd.
Brugeravatar
Administrator
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3061
Tilmeldt: 3. mar 2005, 00:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg skal til at skrive en artikel til LMS-nyt, der udgives af Landsforeningen mod spiseforstyrrelser og selvskade. Artiklen handler om MEGAREKSI, der især rammer mænd. Det handler om at blive stor og hård af svulmende muskler og minimalt fedt. Kender I nogen, der vil interviewes? Kontakt venligst: ae@spiseforstyrrelser.dk
Mvh Anders
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. feb 2009, 15:24
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har læst rigtig meget om dette fænomen.

Jeg kan ubehageligt nok kende mig selv i det, selvom jeg kun har trænet i ca.8 mdr.
Stort set alle jeg kender som træner BB, eller bare normal styrketræning har stærke tendenser til dette og det er meget skræmmende.

Mit bud vil være at bodybuilidng.dk skriver et læserbrev eller en artikel til de mest læste aviser som berlingske, fyensstiftidende, jyllandsposten osv..

Dette emne/fænomen skal virkelig lyses op, lige nu!

- Hvis ikke der kommer seriøs fokus på det snart i samarbejde med sundhedsministeriet og andre indflydelsesrige medier og mennesker kan dette gå hen og få nogle meget triste og brætte konsekvenser!!! :-({|=

Problemet er større en de fleste tror, men hvis de tjekker steroids.dk og læser om megareksi med en bestemt selvkritisk følelse, vil de blive yderst chokeret!!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. feb 2011, 13:45
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bla bla du har ik megareksi, ligeså lidt som en der gerne vil tabe sig har anoreksi. Eller en der godt vil købe økologisk grønt har ortoreksi.
Megareksi er for ofte slynget rundt og er i langt de fleste tilfælde noget fis
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Hvorfor er det noget fis? Hvis man læser lidt om megareks, lyder det ærligt talt ikke som noget man bare skal vende det blinde øje til...

(Backlink slettet af admin)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. mar 2011, 13:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Din hjemmeside viivaa er noget lort, "Peter_Kas".
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



peter_kas skrev:Hvorfor er det noget fis? Hvis man læser lidt om megareksi, lyder det ærligt talt ikke som noget man bare skal vende det blinde øje til...

Fordi "diagnosen" bliver kastet rundt på løst og fast.
Selvfølgelig skal man tage det seriøst hvis en ung mand viser stærke tegn på en spiseforstyrrelse, men jeg vil gentage mig selv fra det ovenstående indlæg; Man har ikke megareksi fordi man går op i sin træning og sin kost, ligeså lidt som en pige der går op i sin kost ikke har anoreksi.

Det lugter for meget af at man snart ikke kan få lov til at gå op i en sport uden at skulle diagnosticeres i hovede og røv.

En knægt på 17 år, der viser stor interesse for cykelsport og cykler Danmark rundt, som går op i sin kost for at optimere sine chancer for at vinde internationale løb, og derudover sætter sig ind i timing af carbindtag i forbindelse med længerevarende cykelløb, hvad har han så for en sygdom?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:
peter_kas skrev:Hvorfor er det noget fis? Hvis man læser lidt om megareksi, lyder det ærligt talt ikke som noget man bare skal vende det blinde øje til...

Fordi "diagnosen" bliver kastet rundt på løst og fast.
Selvfølgelig skal man tage det seriøst hvis en ung mand viser stærke tegn på en spiseforstyrrelse, men jeg vil gentage mig selv fra det ovenstående indlæg; Man har ikke megareksi fordi man går op i sin træning og sin kost, ligeså lidt som en pige der går op i sin kost ikke har anoreksi.

Det lugter for meget af at man snart ikke kan få lov til at gå op i en sport uden at skulle diagnosticeres i hovede og røv.

En knægt på 17 år, der viser stor interesse for cykelsport og cykler Danmark rundt, som går op i sin kost for at optimere sine chancer for at vinde internationale løb, og derudover sætter sig ind i timing af carbindtag i forbindelse med længerevarende cykelløb, hvad har han så for en sygdom?


Nej nej nej! En 17 årig der går op i sin kost!! Død og kritte! Fluks, en diagnose han må have!! Megareksi it must be!!!
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er helt med på at man skal holde øje med advarselsignaler, hvis det begynder at blive alvorligt. Men det er sådanne indstillinger der gør at forældre bliver skræmt fra vid og sans fordi deres søn pludselig vil bruge farlige ting som proteinpulver og kreatin, og som synes at deres vægtløftende søn bør finde sig "en sund sport" som fodbold og håndbold istedet for det styrketræningspjat.. :roll:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:
peter_kas skrev:Hvorfor er det noget fis? Hvis man læser lidt om megareksi, lyder det ærligt talt ikke som noget man bare skal vende det blinde øje til...

Fordi "diagnosen" bliver kastet rundt på løst og fast.
Selvfølgelig skal man tage det seriøst hvis en ung mand viser stærke tegn på en spiseforstyrrelse, men jeg vil gentage mig selv fra det ovenstående indlæg; Man har ikke megareksi fordi man går op i sin træning og sin kost, ligeså lidt som en pige der går op i sin kost ikke har anoreksi.

Det lugter for meget af at man snart ikke kan få lov til at gå op i en sport uden at skulle diagnosticeres i hovede og røv.

En knægt på 17 år, der viser stor interesse for cykelsport og cykler Danmark rundt, som går op i sin kost for at optimere sine chancer for at vinde internationale løb, og derudover sætter sig ind i timing af carbindtag i forbindelse med længerevarende cykelløb, hvad har han så for en sygdom?


Det er stadig effektivt en spambot du snakker med, i stil med Monique Madsen og hendes latterlige sundhedslex.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



fitnessfyr92 skrev:Mit bud vil være at bodybuilidng.dk skriver et læserbrev eller en artikel til de mest læste aviser som berlingske, fyensstiftidende, jyllandsposten osv..

For real? Et læserbrev? Eller måske en kronik?

fitnessfyr92 skrev:- Hvis ikke der kommer seriøs fokus på det snart i samarbejde med sundhedsministeriet og andre indflydelsesrige medier

For det første tvivler jeg meget stærkt på at du kan få ministeren til at gå ind i sådan en sag - hvis man da overhovedet kan tale om en sådan. For det andet er et ministerium ikke et medie - ikke i Danmark i hvert fald.

Hvis du har megareksi, tror jeg at samtlige medlemmer af The Gym (inklusive kvinderne!) også lider af denne skrækkelige sygdom.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2806
Tilmeldt: 12. aug 2009, 20:50
Geografisk sted: København Ø
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Artikel-diskussion




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster