Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

archie skrev:Hvis nu man kun skulle træne ryggen med ÉN øvelse, hvilken skulle det så være?

archie skrev:Hvis nu man kun skulle træne ryggen med ÉN øvelse, hvilken skulle det så være?

Thomas Jagd skrev:
Bent over barbell rows er stort set ligeså god.

WannaBeBig skrev:Thomas Jagd skrev:
Bent over barbell rows er stort set ligeså god.
Er der noget med, at jo flere kg man løfter jo større belastning og jo mere udvikling af musklerne?
Da man løfter langt flere kg i dødløft end i rows vil ovenstående umiddelbart betyde at dødløft har størst muskelopbyggende potentiale.
Håber mit spørgsmål giver mening...

Er der noget med, at jo flere kg man løfter jo større belastning og jo mere udvikling af musklerne?

IronMan skrev:Hvad er BOR?![]()
Hvis der kun er tale om en rygøvelse, ville jeg nok også tage bent over row. Den er da isoleret, ikke?

Jokeren16 skrev:hvis du søger på bor/ bent over row på exrx.net står der den er compound/ flermuskelsøvelse
er frivend ikke en styrkeøvelse? mener boksere bruger den meget?

JB skrev:IronMan skrev:Hvad er BOR?![]()
Hvis der kun er tale om en rygøvelse, ville jeg nok også tage bent over row. Den er da isoleret, ikke?
BOR er bent over row som du selv skriver, det er blot en forkortelse

Thomas Jagd skrev:Frivend bruges af mange forskellige typer af atleter, og er generelt en suværen øvelse. Jeg er dog ikke enig med Incognito på lige netop det her punkt. Synes ikke frivend egner sig specielt godt som masseøvelse. For det første egner øvelser med høje tekniske krav sig ikke specielt godt til reps (som jo i større eller mindre grad er et krav ved hypertrofi-træning), da akkumuleret træthed har det med at bidrage til en drastisk forringet teknik i disse øvelser. Derudover er et af de vigtigste parametre ved hypertrofi-træning spænding. Jo større spænding du kan påføre musklen, jo bedre. Ved frivend er der en stor portion moment involveret. Vægten trækkes eksplosivt ved hjælp af en teknisk krævende "hel-krops" bevægelse, og pga. den eksplosive natur vil meget af spændingen fra de aktive muskler forsvinde, når momentet tager over. Det skal dog siges at olympiske vægtløftere har ekstremt massive rygge, og deres masse er kommet af netop forskellige former for cleans og pulls. Men der er så også forskel på fritids-bodybuildere og fuld-tids OL løftere. Deres workload er jo mange, mange gange større. Så jo, frivend er en god øvelse, men til hypertrofi træning ville jeg personligt foretrække dødløft og bent over rows.

Lau skrev:Vil ikke hænges op på det her jeg siger nu. Men altså tror da sikkert at man vil kunne lave en god træning til kroppen med frivend. Men den går da ikke så meget i ryggen/lænden som dødløft. Man kan jo langt fra tage så mange kg i frivend som man gør i dødløft?

incognito skrev:Lau skrev:Vil ikke hænges op på det her jeg siger nu. Men altså tror da sikkert at man vil kunne lave en god træning til kroppen med frivend. Men den går da ikke så meget i ryggen/lænden som dødløft. Man kan jo langt fra tage så mange kg i frivend som man gør i dødløft?
en, der er trænet i både dødløft og frivend kan tage cirka 60% af sit max dødløft i frivend. Til gengæld flytter man vægten dobbet så langt.

Jokeren16 skrev:der er forskellige slags clean/frivend..
f.eks.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Oly ... Clean.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Oly ... dJerk.html

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster