Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

TrexMode skrev:Jeg har kun personlig erfaring med to ugentlige am/pm-træningspas. Det kræver enormt meget mad og planlægning, især hvis man gerne vil nå at sove lidt imellem de to pas.
Om det var godt ved jeg ikke. Jeg tror jeg havde fået lige så gode resultater med et dagligt pas.
Her er lidt på skrift om det, hvis du ikke allerede har set det:
artikler/ampm-trning---2-trningspas-om-dagen.html
Helt generelt er "antal sæt" ikke en vildt god indikator for hvad du laver. Der er enormt stor forskel på om du laver 7 x 8 reps eller 7 x 2-3 reps. Du skal overveje lidt mere end det. Samlet volume er bedre end antal sæt.
Tit gjorde jeg det på den måde at jeg lavede mine hovedøvelser (squat/bænk/dødløft) om morgenen når jeg var mest frisk, og så tog jeg ned om aftenen og lavede noget mere højrep-assistance/isolation.

01-jeller skrev:Grundlæggende øger jeg min volume fra at ramme hver muskel 2 gange til 3 gange i ugen. Det at jeg træner 2 gange om dagen er blot for at træne diverse øvelser og sæt mere effektivt. Jeg kunne nøjes med at træne en gang om dagen, men fordi jeg nu har tiden og overskuddet til det vil jeg gerne prøve det på den måde. For eksempel hvor jeg træner cardio og lænd om dagen og ben og biceps om aften eller ryg og cardio om dagen og triceps, bryst og skulder om aften. Jeg vil meget gerne prøve det, men jeg er i tvivl, om hvor mange sæt jeg skal køre.

Jarlen fra aHA skrev:01-jeller skrev:Grundlæggende øger jeg min volume fra at ramme hver muskel 2 gange til 3 gange i ugen. Det at jeg træner 2 gange om dagen er blot for at træne diverse øvelser og sæt mere effektivt. Jeg kunne nøjes med at træne en gang om dagen, men fordi jeg nu har tiden og overskuddet til det vil jeg gerne prøve det på den måde. For eksempel hvor jeg træner cardio og lænd om dagen og ben og biceps om aften eller ryg og cardio om dagen og triceps, bryst og skulder om aften. Jeg vil meget gerne prøve det, men jeg er i tvivl, om hvor mange sæt jeg skal køre.
Nej, du øger din frekvens fra 2 - 3 gange om ugen. Dit spørgsmål omhandler hvor meget volume du skal lave. Du kan sagtens øge din frekvens x6 og have den samme volume som hvis du kun trænede 1 gang om ugen.
Dit antal sæt behøver jo ikke at være skåret i sten og som Nick siger, er det noget der gradvist skal øges. Der er ikke et facit. En del af et succesfuldt program er planlægning af progressionen. I det her tilfælde kunne det passende være at du starter med den samme samlede volume som du havde med din tidligere træning og nu fordeler den ud på flere træninger. Næste uge øger du så med gradvist flere sæt, hvilket du igen gør næste uge, etc...
Men du beskriver slet ikke hvad dine mål er eller hvilke typer af øvelser du har valgt at køre. at squatte 20 sæt på en træning er ikke helt det samme som at lave 20 sæt leg extensions. Derudover tager vi heller ikke rigtig højde for hvilken intensitet du træner med, eller nogle andre parametre for den sags skyld...
Så jeg kan godt give dig sådan en arbitrær form for antal sæt til hvér muskelgruppe, men det vil ikke hjælpe dig meget.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster