Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 908
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 906

Følg bodybuilding.dk på

2-split

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Er igang med at cutte indtil Marts. Og til Marts vil jeg igang med et 2-split, så tænkte jeg lige ville smide programmet ind her. Vil nemlig gerne høre om program, volume osv er i orden.

Sats:
29år
183cm
90kg
14-15%BF

Træningserfaring:
3-4år

Siden August har jeg kørt GT-10x10 i en 10uger. Og siden har jeg kørt et GT-10x10 tilføjet lidt ekstra øvelser, som jeg også cutter på nu..

Mandag: PUSH
Bench Press 6x5
DB Incline Press 5x8-10
Standing Cable Flys 3x10-12
DB Shoulder Press 5x8-10
DB Lateral Raise 5x8-10
Skullcrushers 5x8-10

Tirsdag: PULL
Squat 7x3-6
Konv Deadlift 7x3-6
Chest Supported Rows 5x8-10
Seated Cable Row 5x8-10
DB Curls 5x8-10

Onsdag: OFF

Torsdag: PUSH
Incline Bench Press 6x5
DB Bench Press 5x8-10
DB Incline Fly 3x10-12
OH Press 5x8-10
DB Lateral Raise 5x8-10
Pushdowns 5x8-10

Fredag: PULL
Squat 5x8-10
Romainian Deadlift 5x8-10
Leg Press 5x8-10
Pullups 50reps routine
DB Rows 5x8-10
BB Curls 5x8-10

Lørdag: Cardio

Søndag: OFF
Sidst rettet af Cruise 25. jan 2013, 23:44, rettet i alt 1 gang.
GO HARD... OR GO HOME..!!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

her er de ting, jeg ville ændre, hvis det var mit program

1:
maveøvelsen (cable crunches) om mandagen ville jeg smide hen til slutningen af tirsdags-passet. Det kan være ret ulideligt at squatte & dødløfte med en træt/øm mave om tirsdagen. Hvis du vælger at beholde maveøvelsen om mandagen, så ville jeg smide den til sidst i passet. Eller ihvertfald efter overhead press, da man har en tendens til at falde sammen, hvis ens core er træt.

2:
jeg ville droppe DB incline fly om torsdagen, da mine bryst-muskler ville være fuldstændig døde efter 6 sæt tung bænkpres + 5 sæt DB bænkpres. Det er dog bare min holdning, men go for it, hvis du kan klare det.

det er dog bare småting. Ellers ser det fornuftigt ud. Et godt program uden overdreven fokus på bryst & biceps. Jeg tror ikke, du behøver at bekymre dig om, hvorvidt der er for høj volume. Især ikke, hvis man tænker på, at du har trænet i 3-4 år.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Forlåret hører til på push-dagen. Derudover er der ingen grund til at køre en maveøvelse og så bør du overveje, om du kan dødløfte tungt 2 gange i ugen.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Ioxer skrev:her er de ting, jeg ville ændre, hvis det var mit program

1:
maveøvelsen (cable crunches) om mandagen ville jeg smide hen til slutningen af tirsdags-passet. Det kan være ret ulideligt at squatte & dødløfte med en træt/øm mave om tirsdagen. Hvis du vælger at beholde maveøvelsen om mandagen, så ville jeg smide den til sidst i passet. Eller ihvertfald efter overhead press, da man har en tendens til at falde sammen, hvis ens core er træt.

2:
jeg ville droppe DB incline fly om torsdagen, da mine bryst-muskler ville være fuldstændig døde efter 6 sæt tung bænkpres + 5 sæt DB bænkpres. Det er dog bare min holdning, men go for it, hvis du kan klare det.

det er dog bare småting. Ellers ser det fornuftigt ud. Et godt program uden overdreven fokus på bryst & biceps. Jeg tror ikke, du behøver at bekymre dig om, hvorvidt der er for høj volume. Især ikke, hvis man tænker på, at du har trænet i 3-4 år.

Min fejl.. Det er ikke cable crunches. hehe. Det er standing cable flys. Har rettet det nu.. :D

Har ikke de store problemer i at køre flys til sidst.. Kan rigtig godt lide at slutte af med dem. :)

Takker for dit indlæg
Brugeravatar

Styrkeliste

Garik skrev:Forlåret hører til på push-dagen. Derudover er der ingen grund til at køre en maveøvelse og så bør du overveje, om du kan dødløfte tungt 2 gange i ugen.

Ja okay kan godt se det skulle høre med på push dagen.. Men vil helst køre muskelgrupperne, som jeg har sat det op der. Så det vil bare 2 split så. :)

Er ikke helt med på hvad du mener, om jeg bør overveje tung dødløft 2 gange i ugen.. Mener du at det ville være en god ide, hvis jeg gjorde eller.??
Brugeravatar

Styrkeliste

Cruise skrev:
Garik skrev:Forlåret hører til på push-dagen. Derudover er der ingen grund til at køre en maveøvelse og så bør du overveje, om du kan dødløfte tungt 2 gange i ugen.

Ja okay kan godt se det skulle høre med på push dagen.. Men vil helst køre muskelgrupperne, som jeg har sat det op der. Så det vil bare 2 split så. :)

Er ikke helt med på hvad du mener, om jeg bør overveje tung dødløft 2 gange i ugen.. Mener du at det ville være en god ide, hvis jeg gjorde eller.??

Jeg mener, du bør overveje, om du kan dødløfte tungt to gange i ugen. Mange kan ikke restituere sig fra det - hvis de altså går tungt nok.

Jeg tror, fordi du vælger at køre "upper-push"/"lowerbody, back and biceps" vil du opleve, at dag to tager væsentlig længere tid end dag et.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
Cruise skrev:

Jeg mener, du bør overveje, om du kan dødløfte tungt to gange i ugen. Mange kan ikke restituere sig fra det - hvis de altså går tungt nok.

Jeg tror, fordi du vælger at køre "upper-push"/"lowerbody, back and biceps" vil du opleve, at dag to tager væsentlig længere tid end dag et.

Du har sgu nok ret omkring det med Dødløft. Hvis det bliver et problem så kan jeg vel bare bytte Rumænsk ud med Leg Curls om Fredagen.??

Jo pas 2 og 4 vil helt sikkert tage længere tid end pas 1 og 3.. Men jeg satser på ikke at gå over 1,5 time i nogen af de pas.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding