Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

2-split

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har i lang tid kørt 2-splitprogram (push/press)med bryst, skulder, triceps på dag 1 og ryg, biceps og ben på dag 2.
Men vil gerne prøve noget nyt, og har hørt at det skulle være godt, at træne arme sammen med ben. Vil derfor høre om man kan træne bryst, ryg og skulder på dag 1 og ben, biceps og triceps på dag 2? Eller vil ens arme ikke restituere nok, fordi at de bliver ramt flere dage i træk? Nogle der vil fraråde mig det, og evt. har alternativer til 2-splitsprogrammer?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

kør enten upper/lower eller bryst skulder triceps - ben ryg biceps.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du træner i forvejen arme sammen med ben. Men jeg har godt hørt, at hvis man træner ben samtidig, frigiver man noget testoteron osv. osv... Og det er vist en myte (som meget gerne må be- eller afkræftes, da jeg ikke er helt sikker).

Alternativer til 2-split... Hvad med over- og underkrop?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

olebole skrev:Jeg har i lang tid kørt 2-splitprogram (push/press)med bryst, skulder, triceps på dag 1 og ryg, biceps og ben på dag 2.
Men vil gerne prøve noget nyt, og har hørt at det skulle være godt, at træne arme sammen med ben. Vil derfor høre om man kan træne bryst, ryg og skulder på dag 1 og ben, biceps og triceps på dag 2? Eller vil ens arme ikke restituere nok, fordi at de bliver ramt flere dage i træk? Nogle der vil fraråde mig det, og evt. har alternativer til 2-splitsprogrammer?

Har hørt? fra hvem dog?

Jeg vil altid fraråde 2-split programmer simpelthen fordi jeg ikke tror man kan holde samme intensitet igennem så lange workouts.. når jeg læser bryst, ryg og skulder i et træningspas tænker jeg personligt "ej.." men tror ikke restitution vil være noget problem hvis du kaster dig ud i det, overtræning er ret overvurderet
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Logbog: Ingen logbog

olebole skrev:Jeg har i lang tid kørt 2-splitprogram (push/press)med bryst, skulder, triceps på dag 1 og ryg, biceps og ben på dag 2.

Du kan godt benytte det split, som du foreslår. Der er dog ikke noget, som gør det split bedre end det du træner nu. Men kan du bedst li' at træne efter en sådan opdeling, gør du bare det. Dine arme skal nok restituere, der er ikke den store forskel mellem de to split. Men lyt selvfølgelig til de signaler du får fra din krop.

Men overvej som de andre forslår et lower/upper body-split.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster