Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1079
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1076

Følg bodybuilding.dk på

20 kg fedt i min krop

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa,

Jeg er ny på siden, og efter at have kigget lidt rundt, tillader jeg mig at poste et indlæg, håber det falder i god jord, og at nogen af alle jer kloge vil hjælpe mig.

Måske jeg lige skal fortælle om mig selv. Jeg er mand på 32 år, 179 høj og vejer 80 kg. fedt % på 25% (målt med målebånd og tastet i tabel på et andet site, må man linke??) Jeg vil gerne ned på 15%

jeg har spillet fodbold fra jeg var 5 år til 25 år og da jeg stoppede med fodbold, brugte jeg ingen tid på nogen form for træning eller andet sundt ;-) jeg har spist pizza, slik, drukket masser af øl og i det hele taget været en gris mod min krop. Det har jeg så besluttet at ændre på, da vi kig ind i 2014 det går også ganske godt, jeg har fået løbetrænet 3 gange om ugen og fået mod på mere. Jeg syntes aldrig selv jeg har været i super dårlig form, har altid kunne løbe en 5 km uden stop og i en ok fornuftig tid, men det med styrketræning, det har bare aldrig sagt mig noget, det er mere koditionstræning som jeg har haft det "sjovt" med, så nu håber jeg via dette site at blive klogere på en masse ting.

Jeg ville gerne tabe mig en lille smule, og er klar over det kræver at jeg indtager mindre kalorier, end jeg forbrænder, så langt er jeg med. det er også gået op for mig, at man ikke kan omdanne fedt til muskler. Jeg har et ligevægtindtag på 2500 kalorier og er begyndt at veje min mad, og tælle kalorier, hvilket jeg allerede har lært meget af.

Når jeg siger jeg vil tabe mig, så er det ikke fordi tallet på vægten betyder så meget, det er mere billedet i spejlet jeg kigger efter ;-) Jeg kan forstå det ikke er sundt at ligge alt for meget i kalorieunderskud, og jeg har ikke travlt, så det handler for mig om at ændre min krop over over tid, jeg er klar over det er et langt sejt træk, og jeg er motiveret. Derfor ligger jeg mit kalorieindtag mellem 2000-2500 kalorier om dagen, det er let nok for mig at overholde, og naturligvis har jeg fokus på hvad jeg kommer i munden, så mine kalorier kommer fra sund "rigtig" mad. (jeg kan godt ligge op hvad jeg spiser, hvis det har interesse)

Min træning er:
løb 3 gange om ugen. 2 dage med interval træning og en længere løbetur i roligt tempo.
mave træning på mine løbe dage.
Styrketræning 3 gange om ugen. Det foregår hjemme med fitness bold, håndvægt og pull up bar.

Jeg føler mig rigtig svag stadig. Jeg kan lave en rigtig pull up, og ellers kæmper jeg stadig med de negative pull up. Chin up har jeg lidt nemmere ved, dem kan jeg lave 4-5 stk af med god form, også her kæmper jeg videre med de negative. Det er mere for at give jer et billede af min styrke/mangel på styrke.

Er følgende rigtigt regnet ud:
Jeg vejer 80 kg og fedt % på 25 altså min krop er 20 kg fedt.
Hvis nu jeg vil have min fedt % ned på 15% men stadig veje 80 kg så ville min krop være 12 kg fedt er det ikke rigtigt?

Spørgsmålet er så: Hvordan gør jeg?? Det er ok med mig at tabe 5 kg og gå ned på 75 kg f.eks. det vigtige er min fedt % den ville jeg gerne arbejde ned på de 15% kan i give nogle gode råd?

Nu håber jeg så at dette site kan hjælpe mig med en masse spørgsmål som jeg løbende løber ind i, og at i vil tage godt imod mig.

Ja det blev lidt langt, sorry.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Er følgende rigtigt regnet ud:
Jeg vejer 80 kg og fedt % på 25 altså min krop er 20 kg fedt.
Hvis nu jeg vil have min fedt % ned på 15% men stadig veje 80 kg så ville min krop være 12 kg fedt er det ikke rigtigt?

Spørgsmålet er så: Hvordan gør jeg?? Det er ok med mig at tabe 5 kg og gå ned på 75 kg f.eks. det vigtige er min fedt % den ville jeg gerne arbejde ned på de 15% kan i give nogle gode råd?

1. jep.
2. Hvis du pt. vejer 80 kg med 25% fedt, og vil veje 80 kg med 12% fedt, er du nødt til at tabe dig ~10 kg fedt og erstatte det med ~10 kg fedrfri masse.
Hvad er dit spørgsmål - hvordan du taber dig? Det vil være lettest hvis du starter med at tabe dig - meget - f.eks. ved at gå helt ned på 10% fedt, for derefter langsomt og kontrolleret at tage på igen.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Når du nu har været så fornuftig og velovervejet, så burde du ikke gøgle rundt på gummibold med håndvægte.
Tag vægttræningen seriøst og meld dig ind en styrke-, vægtløfter- eller BB klub.
Et sted hvor folk ved hvad de laver, hvor der er godt med udstyr og hjælp at hente.
Det vil hjælpe dig meget af vejen.
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Borumpas skrev:
.
Hvad er dit spørgsmål - hvordan du taber dig? Det vil være lettest hvis du starter med at tabe dig - meget - f.eks. ved at gå helt ned på 10% fedt, for derefter langsomt og kontrolleret at tage på igen.

Jeg vil gerne ned i fedt% hvad vægten siger betyder ikke så meget for mig. dog har jeg ikke tænkt mig at sulte mig selv, eller på anden måde smide 10 kg og være tyndfed og svag.

lige pt. tror jeg der ryger nogle cm. Jeg glæder mig til min måling mandag morgen, så ved jeg om det går den rigtige vej. Det jeg ikke kan finde ud af, er det med at omdanne fedt til muskler, det er ikke muligt kan jeg forstå. men det er vel muligt at blive stærkere, samtidig med at man går ned i vægt, eller er jeg helt ved siden af?

Som det er nu, føler jeg mig som sagt ret svag i forhold til styrketræning, det er blevet lidt bedre, men slet ikke godt nok. men ok jeg har jo heller ikke travlt, jeg vil bare gerne gøre det på en sund og fornuftig måde. Der findes meget viden på nettet, men syntes jeg ofte surfer rundt i alle mulige ideer, muligheder, kure osv osv. derfor søger jeg viden her, fordi i har helt sikkert mere styr på det end jeg har.

En udregning med målebånd og en tabel, det skal du slet ikke regne med er nogen steder i nærheden er det korrekte.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Når du nu har været så fornuftig og velovervejet, så burde du ikke gøgle rundt på gummibold med håndvægte.
Tag vægttræningen seriøst og meld dig ind en styrke-, vægtløfter- eller BB klub.
Et sted hvor folk ved hvad de laver, hvor der er godt med udstyr og hjælp at hente.
Det vil hjælpe dig meget af vejen.

Hehe jeg kan lide den sætning, gøgle rundt på gummibold med håndvægte...!

Tror det var en god måde for mig at komme igang på, og det må trods alt være bedre at lave noget, frem for intet at lave overhoved. Når det så er sagt, så forstår jeg godt hvad du mener. Der er dog nogle udfordringer ved det, men det er nok bare mig der er fuld af undskyldninger ;-)

Jeg arbejder på ret skæve tider, så det er dejligt nemt at få passet ind der hjemme. lige nu arbejder jeg 10dage om måneden af 16 timer af gangen, de dage er det ikke muligt for mig at komme op i et center. Ud over det, så har fitnessWorld, fitnessDK osv osv. aldrig været et sted jeg brød mig om at komme, hvorfor?? ja godt spørgsmål.

En BB klub lyder ikke dumt, men vil folk sådan et sted overhoved gide bruge tid på MC tændstikmand her ;-) Kan du anbefale nogle steder omkring Lyngby?

Har også tænkt om en personlig træner kunne være hvad der skal til. uden at have undersøgt det, kunne jeg forstille mig at den slags kan blive ret dyrt, eller tar jeg fejl?

Søren pedersen skrev:En udregning med målebånd og en tabel, det skal du slet ikke regne med er nogen steder i nærheden er det korrekte.

Ventede på det svar ville komme :-)

Ja jeg ved godt du har ret, og jeg har faktisk sådan en tank af plast, i kender den nok. Men jeg har ikke selv kunne finde ud af at bruge den. og fruen her hjemme, kan heller ikke. Syntes jeg kan få den til at måle som jeg selv ønsker...! giver det overhoved mening? Prøver at sige at jeg ikke har styr på hvordan den bruges ;-)

De målinger jeg har i cm lyver dog ikke, og hvis jeg måler på samme måde hver gang, så vil jeg da kunne sammenligne disse tal ikke sandt? det siger så ikke meget om fedt% det er jeg klar over.

Fedt% måles ikke på ens tykkelse rundt omkring, men hvor meget af det som er fedt, og hvor meget der er muskler knogler scener osv, det kan på ingen måde måles med et målebånd.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Du måler din fedtprocent med en fedttang og en formel dertil. Du kan ikke bruge et centimetermål og så taste det ind i en fedtprocentsformel.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)