Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1305
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

20, tyk og træt af nederlag

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Hej derude :)

Jeg er ny her på siden og vil gerne starte en logbog i håb om, at det kan fastholde min motivation, hvis jeg føler at nogen læser med og "forventer" at jeg når mit mål. Måske jeg endda kan få et par faste læsere eller gode råd.
Mit endelig mål er at opnå min idealvægt på ca. 55 kilo og generelt blive strammet op, markeret (især på maven) og få opbygget en lean muskelmasse.

Lidt info om mig:
Jeg er en pige på 20 år.
Jeg er 171 cm høj.
Jeg vejer lige nu 72,1 kilo.
Mit BMR siger: 6376 kj & 1524 kcal.

Jeg vil gerne fortælle min vægthistorie, det er jo nemt nok når man er anonym :roll:

Det startede, da jeg var 12 år og ramte puberteten. Jeg gennemgik en meget svær tid på hjemmefronten og lagde ikke engang mærke til at jeg tog på, gik fra 40 kilo til 60, bare sådan bum! Pludselig var jeg en buttet pige.
Jeg blev mobbet i folkeskolen med, at min numse var stor og fed. Jeg begyndte at løbetræne, men droppede det igen.

Da jeg startede i gymansiet som 16-årig fik jeg min første rigtige kæreste. Vi hyggede os meget med lækker mad og kage og jeg tog virkelig meget på.
Min bedste veninde i gymnasiet og min kæreste er begge den slags mennesker, der kan spise hvad de vil uden at tage på.

Som 18-årig nåede jeg min absolutte max vægt, på 81,7 kilo. Jeg kan tydeligt huske at jeg skulle have nye bukser, da mine andre ikke kunne lukkes mere og i butikken kunne jeg knapt passe en str. 42. Det var et wake up call, der virkelig gjorde mig ked af det og jeg følte mig fed og frastødende.
Jeg meldte mig i fitness, men trænede aldrig særligt seriøst.

D. 18 juli 2012 besluttede jeg mig for at nu var det nok! Jeg prøvede slankepiller i denne periode, OxyElite Pro som idag er ulovlige. De fik mig ned på den vægt jeg har nu.

Det var også som 18-årig, at jeg mødte min anden kæreste.. Min første kærlighed.. Han er også den slags menneske der kan spise, hvad han vil uden at det sætter sig (hvad er der galt med de mennesker jeg omgås?! :lol: )
Vi hyggespiste en masse og surprise, surprise - jeg tog på igen. Vorees forhold var meget præget af, at jeg aldrig følte mig smuk nok, tynd nok, lækker nok, sexet nok…

Nu er jeg nået til den sværeste del af min historie…
Som 19-årig begyndte jeg langsomt at udvikle en spiseforstyrrelse. Jeg lider af bulimi.

Det påvirker mig hvert sekund af hver dag.

Min daværende kæreste kendte lidt til det, men havde slet ikke begreb om omfanget af det. Jeg har ikke fortalt nogen om det, og det er med en vis ængstelighed, at jeg skriver det her.

Bulimien er også det, der hver gang slår mig ud af kurs. Forbandede sygdom.
Jeg kan gå en hel uge, 2 uger.. og holde mig til de ca. 1000 kcal… Men så kommer weekenden.
Typisk går det galt fordi jeg tager i byen og får mange kcal igennem alkohol. Dagen efter har jeg tømmermænd og får cravings efter alt det usunde! Har jeg rester, spiser jeg dem dagen efter.
Problemet med det er, at jeg binger omkring 7000-8000 kcal om dagen. Jeg kan blive ved med at spise! Som i; jeg stopper ikke før jeg er fysisk dårlig.
Jeg siger til mig selv, at på mandag starter jeg den slanke linje igen, men efter at have spist så meget er min krop helt ude af balance, min mave er oppustet, træningen bliver hårdere og så tager jeg en pause på et par dage, men spiser stadig løs.

Mit seneste ædeflip har varet i 2 uger og jeg kom endelig tilbage på sporet i tirsdags, d. 2/12 2014.

Hvor er jeg så nu?
Jeg er blevet single og det har faktisk været hårdt ikke at have nogen til at bekræfte mig i, at jeg er god nok og som vil elske mig uanset om jeg når str. grindehval.

Men at jeg er single betyder omvendt, at jeg har meget mere tid til at træne. Jeg havde en off-periode, hvor jeg var helt knust og trøstespiste en masse og tog på.
Nu har jeg så meldt mig i fitness igen, fået lavet en fedtmåling og lagt et træningsprogram. Det lyder på 3 x styrketræning og 2 x kredsløbstræning.

Min kæreste gik fra mig i september 2014 og d. 23/10 2014 fik jeg så lagt det her program.
Men forleden blev jeg ramt af min sædvanlige mangel på motivation og har bare ædt uden at træne (som jeg nævnte før, varede det 2 uger)

Nu sider jeg så igen - fuld af motivation! Og ønsker om, at det lykkedes denne gang.

Jeg har siden tirsdag fulgt mit program igen, og jeg har investeret en mindre milliard i … like.. 19 forskellige kosttilskud, jeg følger Muscle and fitness "9 fat fighting supplements combos" og har desuden købt W700 fra Ubervita.

Jeg har før prøvet slankepiller, heriblandt OxyElite Pro, EC stack, ThermaLean, Clenbuterol, XL-S Medical og Meratol.

Det gode ved, at jeg supplerer min træning med kosttilskud er, at det afholder mig mere fra at kaste op, når jeg har spist.
Fordi jeg så føler det er penge lige ud i toilettet (bogstaveligt talt :ohno: )

Jeg tror, ønsker, håber, beder til, at jeg denne gang med hjælp fra mit træningsprogram og kosttilskud, kan nå mit mål!
Jeg har endda for nyligt fået lavet en tatovering, der minder mig om at jeg skal blive ved med at kæmpe. Både med at opnå mit vægttab og overvinde min bulimi og forhåbentligt ende med noget der ligner en selvtillid.

I må gerne synes jeg er helt til grin, men jeg vil gerne på forhånd frabede mig negative kommentarer - dem har jeg ikke brug for.
Konstruktiv kritik, tips, råd, vejledning etc. kunne jeg rigtig godt tænke mig, da hele styrketrænings- kosttilskuds- sundt vægttabsverden er ny for mig :p

Nu vil jeg tage i fitness og klare dagens kredsløbstræning! :)

Billede

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kan det passe at du skriver du kun spiser 1000 kcal om dagen?
It's all about them titties!!
Brugeravatar

Reputation point: 530

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 242.50

Kostplan: Ingen kostplan

Har du overvejet at snakke med nogen om det her? Dit tilfælde er ikke bare et spørgsmål om hygge eller lidt mangel på motivation. Det lyder mildest talt voldsomt.

Går ikke ud fra jeg bliver trolled.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Velkommen til loggeriet. :D

Det er et meget flot og modigt indlæg. Jeg håber det bedste for dig.

Jeg kan med det samme fortælle dig, at grunden til at du falder i ift. bulimien er fordi at du spiser for lidt. Etablering af et sundt spisemønster bør være højeste prioritet for dig - også højere end dit mål om at tabe dig. Et sundt vægttab kræver sunde spisevaner og det implicerer at bulimien skal tøjles. Bulimien kan kun blive tøjlet, hvis du er villig til at arbejde på at spise "ordentligt" - dvs. passende positioner, på passende tidspunkter og uden overdrevet fokus på at tabe dig. Du skal "lytte til din krop" og så vil dine "binges" hurtigt blive færre og mindre. Det involverer måske at du i en periode vil tage lidt på indtil kroppen tilpasser sig, men det må du bære over med. Hold fokus på at du gør det bedste for dig selv.
Når der er styr på bulimien, kan du øge fokus på kosten og motionen. I den forbindelse skal du huske på, at du er særligt sensitiv (jævnførende din spiseforstyrrelse), så derfor bør du ikke sætte ind med hardcore kalorieunderskud + overdreven træning. Måske et lille underskud (150-250 kcal) vil være det bedste for dig. Juster underskuddet lige så snart du mærker tilløb til bulimisk adfærd. Hellere et langsigtet, sundt vægttab med tilbagevending til et "normalt" spisemønster, end et hovedløst, usundt vægttab suppleret med bulimisk adfærd.

Edit: selvfølgelig kun baseret på min viden som stud. cand. psych. Du bør snakke med læge/psykolog, der kan henvise dig til behandling.
Sidst rettet af LookWhatYouDid 4. dec 2014, 18:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

Ville lige lure forbi din log. :)

Kan se, at du har nogen problemer, som du slås med. Håber for dig, at du lære lidt mere, som kan hjælpe dig med, at håndtere sygdommen.
Og så vil jeg nok tilslutte mig de andre, i tanken om, at du måske har brug for professionel hjælp, til at lære andre færdigheder, som kan gøre det nemmere for dig.

Held og lykke med vægttabet. Jeg vil helt sikkert følge med. :)

Reputation point: 20

Disko-D skrev:Kan det passe at du skriver du kun spiser 1000 kcal om dagen?

Ja, det passer. Altså når jeg ikke lige binger…

Men det skifter meget, hvor meget jeg spiser, tirsdag spiste jeg kun 363 kcal og onsdag 899. Jeg har svært ved at "overskue" mad og at spise, når jeg prøver at tabe mig fordi jeg er bange for at hvert måltid ender i et ædeflip.

Har jo den der kalorie-tælle-app og er blevet bevidst om hvor mange kcal der er i forskellige madvarer, og synes det virker som så meget… Når jeg samtidigt sveder i fitness, ved jeg hvor hårdt arbejde det kan være at forbrænde f.eks. 100 kcal og så bliver jeg nærig-agtig med maden, og når der er 100 kcal i 1 skive rugbrød nærmest, så bliver det bare nemmere for mig ikke at spise.

Forcedreps skrev:Har du overvejet at snakke med nogen om det her? Dit tilfælde er ikke bare et spørgsmål om hygge eller lidt mangel på motivation. Det lyder mildest talt voldsomt.

Går ikke ud fra jeg bliver trolled.

Du bliver ikke trolled :)
Jeg har overvejet det, men har bare ingen fortrolige som jeg føler jeg kan snakke med det om. Derfor prøver jeg loggen her, for at komme af med mine tanker og op- og nedture

MyLady skrev:Ville lige lure forbi din log. :)

Kan se, at du har nogen problemer, som du slås med. Håber for dig, at du lære lidt mere, som kan hjælpe dig med, at håndtere sygdommen.
Og så vil jeg nok tilslutte mig de andre, i tanken om, at du måske har brug for professionel hjælp, til at lære andre færdigheder, som kan gøre det nemmere for dig.

Held og lykke med vægttabet. Jeg vil helt sikkert følge med. :)

Tusind tak! Og du skal være mere end velkommen til at følge med :)
Jeg ved, at jeg nok burde gå til en professionel men rent ud sagt så tør jeg ikke, hvis han/hun konkluderer at jeg har en spiseforstyrrelse bliver det pludseligt så tungt, som et kæmpe stempel på mig som menneske. Desuden kan jeg ikke rigtigt få hjælp, uden at det bliver officielt for min omgangskreds og familie :o

Loulou skrev:

Men det skifter meget, hvor meget jeg spiser, tirsdag spiste jeg kun 363 kcal og onsdag 899. Jeg har svært ved at "overskue" mad og at spise, når jeg prøver at tabe mig fordi jeg er bange for at hvert måltid ender i et ædeflip.

Har jo den der kalorie-tælle-app og er blevet bevidst om hvor mange kcal der er i forskellige madvarer, og synes det virker som så meget… Når jeg samtidigt sveder i fitness, ved jeg hvor hårdt arbejde det kan være at forbrænde f.eks. 100 kcal og så bliver jeg nærig-agtig med maden, og når der er 100 kcal i 1 skive rugbrød nærmest, så bliver det bare nemmere for mig ikke at spise.

Men altså dit hvilestofskifte ligger vel på omkring 1400. Det er hvis du er helt inaktiv. Ville du ikke lettere kunne overskue 1500 kcal pr. dag, og på den måde undgå alle de ædeflip, da trangen højst sandsynligt ikke vil være ligeså stor?
Brugeravatar

Styrkeliste

LookWhatYouDid skrev:Velkommen til loggeriet. :D

Det er et meget flot og modigt indlæg. Jeg håber det bedste for dig.

Jeg kan med det samme fortælle dig, at grunden til at du falder i ift. bulimien er fordi at du spiser for lidt. Etablering af et sundt spisemønster bør være højeste prioritet for dig - også højere end dit mål om at tabe dig. Et sundt vægttab kræver sunde spisevaner og det implicerer at bulimien skal tøjles. Bulimien kan kun blive tøjlet, hvis du er villig til at arbejde på at spise "ordentligt" - dvs. passende positioner, på passende tidspunkter og uden overdrevet fokus på at tabe dig. Du skal "lytte til din krop" og så vil dine "binges" hurtigt blive færre og mindre. Det involverer måske at du i en periode vil tage lidt på indtil kroppen tilpasser sig, men det må du bære over med. Hold fokus på at du gør det bedste for dig selv.
Når der er styr på bulimien, kan du øge fokus på kosten og motionen. I den forbindelse skal du huske på, at du er særligt sensitiv (jævnførende din spiseforstyrrelse), så derfor bør du ikke sætte ind med hardcore kalorieunderskud + overdreven træning. Måske et lille underskud (150-250 kcal) vil være det bedste for dig. Juster underskuddet lige så snart du mærker tilløb til bulimisk adfærd. Hellere et langsigtet, sundt vægttab med tilbagevending til et "normalt" spisemønster, end et hovedløst, usundt vægttab suppleret med bulimisk adfærd.

Edit: Du bør i øvrigt snakke med læge/psykolog, der kan henvise dig til behandling.

Tak skal du have :)
Jeg ved godt, at jeg især får cravings fordi min krop bliver helt i underskud af at jeg ikke spiser så meget.. Men før jeg tyer til den drastiske løsning og kontakter en prof, vil jeg bare se om jeg ikke kan komme på rette kurs selv, ved at tage kosttilskud og skrive ind i min app, hvad jeg spiser så jeg får et bedre overblik over hvor mange kcal jeg har tilbage for dagen osv.
Jeg vil bare så gerne se vægten rykke ned ad, da det også giver mig motivation til at fortsætte.

Nu nævner du overdreven træning - hvad mener du her?
Jeg træner kun 5 gange om ugen og forbrænder faktisk kun 500 kcal pr. gang, fordi jeg ikke har tid til at blive i træningscentret længere. Det er jo ikke så meget i forhold til, at nogen forbrænde flere 1000 kcal når de træner.?

Disko-D skrev:
Loulou skrev:

Men altså dit hvilestofskifte ligger vel på omkring 1400. Det er hvis du er helt inaktiv. Ville du ikke lettere kunne overskue 1500 kcal pr. dag, og på den måde undgå alle de ædeflip, da trangen højst sandsynligt ikke vil være ligeså stor?

Egentlig synes jeg det lyder af MANGE KALORIER! :?
Altså når jeg kan få morgenmad, frokost og aftensmad til at lægge på omkring 900-1000 kcal, så ved jeg ikke hvordan jeg skal komme op på 1500. Skal nærmest spise hele dagen. Når det er sagt, bør jeg måske lige nævne jeg kun spiser de 3 store måltider og en gang imellem 1 stykke frugt efter træning. Jeg er ikke sådan en der kan administrere at snacke dagen lang.

Men hvis mit hvilestofskifte er 1400 og jeg spiser 1500, tager jeg så ikke på??

Loulou skrev:
Disko-D skrev:
Loulou skrev:

Altså når jeg kan få morgenmad, frokost og aftensmad til at lægge på omkring 900-1000 kcal, så ved jeg ikke hvordan jeg skal komme op på 1500. Skal nærmest spise hele dagen. Når det er sagt, bør jeg måske lige nævne jeg kun spiser de 3 store måltider og en gang imellem 1 stykke frugt efter træning. Jeg er ikke sådan en der kan administrere at snacke dagen lang.

Men du skriver også at du nogle gange indtager 7000-8000 kcal, og det kan du godt? 8000 kcal er virkelig virkelig mange. Som i urealistisk mange for en kvinde.
Nej dit hvilestofskifte (Eller basalstofskifte), er det din krop bruger på basale funktioner. Dvs. i hvile. Men jeg går ikke ud fra du ligger i din seng hele dagen? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Disko-D skrev:
Loulou skrev:
Disko-D skrev:
Loulou skrev:

Men du skriver også at du nogle gange indtager 7000-8000 kcal, og det kan du godt? 8000 kcal er virkelig virkelig mange. Som i urealistisk mange for en kvinde.
Nej dit hvilestofskifte (Eller basalstofskifte), er det din krop bruger på basale funktioner. Dvs. i hvile. Men jeg går ikke ud fra du ligger i din seng hele dagen? :)

Okay, måske er det sat lidt højt, jeg plejer bare at droppe at taste kalorierne ind under en binging, når jeg når på de 4000 kcal :p
Nej det gør jeg bestemt ikke, er studerende, har 2 hunde som bliver sure, hvis de ikke får deres gåture og så træner jeg jo også (og danser i byen :) )

Så hvis jeg nu skal have et vægttab på 0,5-1 kilo om ugen, hvor mange kcal skal jeg så ca. have pr. dag vil du mene for at det stadig er sundt?

Disko-D skrev:Men du skriver også at du nogle gange indtager 7000-8000 kcal, og det kan du godt? 8000 kcal er virkelig virkelig mange. Som i urealistisk mange for en kvinde.

Måske lyder det af meget, men det er ikke unormalt at binges ryger op på 10.000 kcal for både folk der lider af BED og bulimikere.

Loulou skrev:Nu nævner du overdreven træning - hvad mener du her?
Jeg træner kun 5 gange om ugen og forbrænder faktisk kun 500 kcal pr. gang, fordi jeg ikke har tid til at blive i træningscentret længere. Det er jo ikke så meget i forhold til, at nogen forbrænde flere 1000 kcal når de træner.?

Overtræning handler ikke så meget om hvor meget du forbrænder - mere om din krop kan nå at restituere sig. En times tid 5 gange om ugen kan være hårdt for kroppen, hvis den ikke får mad nok. :)

Loulou skrev:Så hvis jeg nu skal have et vægttab på 0,5-1 kilo om ugen, hvor mange kcal skal jeg så ca. have pr. dag vil du mene for at det stadig er sundt?

Hvis du forsætter med at træne 5 gange om ugen og forbrænder ca. 500 kcal pr. gang, så når du et underskud på 2500 kcal. Man skal have et underskud på ca. 3500 kcal, for at tabe sig et kg. Det vil sige at du rent faktisk ikke behøver at have et overdrevet stort kcal underskud kostmæssigt. Jeg vil skyde på, at du kan tabe dig 0,5 kg - 1 kg om ugen ved at spise 1600- 1700 kcal om dagen, såfremt du forsætter med at træne som du gør nu.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

Hvad med at stoppe med at tælle kalorier indtil du lærer at spise ordentligt. Lyder som om du begrænser dig voldsomt og har svært ved tage tankerne væk fra kalorier. Når du så endelig har dage, hvor du ikke tæller kalorier, ved du ikke, hvad du skal stille op, fordi du ikke har lært at spise fornuftigt.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

LookWhatYouDid skrev:
Disko-D skrev:Men du skriver også at du nogle gange indtager 7000-8000 kcal, og det kan du godt? 8000 kcal er virkelig virkelig mange. Som i urealistisk mange for en kvinde.

Måske lyder det af meget, men det er ikke unormalt at binges ryger op på 10.000 kcal for både folk der lider af BED og bulimikere.

Loulou skrev:Nu nævner du overdreven træning - hvad mener du her?

Overtræning handler ikke så meget om hvor meget du forbrænder - mere om din krop kan nå at restituere sig. En times tid 5 gange om ugen kan være hårdt for kroppen, hvis den ikke får mad nok. :)

Loulou skrev:Så hvis jeg nu skal have et vægttab på 0,5-1 kilo om ugen, hvor mange kcal skal jeg så ca. have pr. dag vil du mene for at det stadig er sundt?

Hvis du forsætter med at træne 5 gange om ugen og forbrænder ca. 500 kcal pr. gang, så når du et underskud på 2500 kcal. Man skal have et underskud på ca. 3500 kcal, for at tabe sig et kg. Det vil sige at du rent faktisk ikke behøver at have et overdrevet stort kcal underskud kostmæssigt. Jeg vil skyde på, at du kan tabe dig 0,5 kg - 1 kg om ugen ved at spise 1600- 1700 kcal om dagen, såfremt du forsætter med at træne som du gør nu.

Mange tak for alle de brugebare svar :)
Jeg troede faktisk det var 7500 man skulle være i underskud for at tabe et kilo! :o
Tror dog stadig ikke, jeg forstår hvor mange kalorier jeg bør få om dagen - hvis jeg ikke træner. For ikke at tage på, skal jeg vel indtage det der svarer til mit hvilestofskifte (BMR) eller hvad?

Forcedreps skrev:Hvad med at stoppe med at tælle kalorier indtil du lærer at spise ordentligt. Lyder som om du begrænser dig voldsomt og har svært ved tage tankerne væk fra kalorier. Når du så endelig har dage, hvor du ikke tæller kalorier, ved du ikke, hvad du skal stille op, fordi du ikke har lært at spise fornuftigt.

Du har helt ret, jeg tænker meget på det. Men det virker angstprovokerende for mig, ikke at skulle tælle kalorier og ikke have kontrol.

Så blev det weekend, for mit vedkommende. Er lige kommet hjem og skal klare nogle praktiske ting inden jeg skal i byen i aften med et par veninder.

Jeg elsker og hader weekenderne.
Elsker dem fordi det er mine restitueringsdage fra træning og fra studiet og jeg kan slappe helt af.
Hader dem fordi det plejer at være i weekenderne jeg mister selvkontrollen og underkaster mig mine cravings.. som altid ender i et enormt ædeflip. Fordi det er weekend og så må man jo godt… ikke sandt?

Der er nok et par stykker, der vil mene at er man seriøs omkring træning, så er alkohol i alle dets afskygninger forbudt.
Men jeg tillader mig selv at gå i byen, da jeg er ung og fri og gerne vil nyde livet, så det hele ikke bliver for surt. Det er også en måde at pleje mine sociale relationer og jeg er gladest når jeg er fuld, og sammen med mine venner/veninder. :drink:
Det er simpelthen noget, jeg ikke kan lægge på hylden - ikke uden at ende fuldstændig depressiv.

Jeg prøver at spare på kalorierne i det jeg drikker ved, at drikke vodka … Jeg har nemlig læst, at 'lys' alkohol forbrændes lettere end 'mørk' såsom rom, coqnac, etc.
Undgår fuldstændig alkopops, som Mokai, Somersby og Cult shakers.
Mine drinks blander jeg så op med lightsodavand eller danskvand, eller saftevand. Alt der er mindre kalorieholdigt.

Jeg er ærligt talt rædselslagen for i morgen. Det plejer at være dagen derpå det går galt. Tømmermændscravings.
Men jeg er faktisk forberedt! Jeg tager jo mine kosttilskud som tager en stor del af min appetit. Håber på de kan virke her også.
Jeg er total ynkelig når jeg har tømmermænd og synes altid det er forfærdeligt synd for mig, at jeg får det dårligt. og derfor retfærdiggør jeg, at jeg har "fortjent" junkfood og at det er det eneste saliggørende...

Jeg vil prøve at distrahere mig selv på bedst muligt vis fra disse cravings. GIVE ME STRENGHT.

God fredag til jer alle - vi ses måske i byen? :)

Billede

Nogen der ligger inde med en pistol jeg kan låne? Du skal nok få den tilbage så snart jeg har skudt hovedet af mig selv :rocketwhore:

Ej jeg har virkelig slemme tømmermænd. Vi drak ret meget i går, men jeg fik kun skinnybitches spiket med vermouth. Aner ikke hvor mange kalorier jeg fik…
Jeg sov hos min veninde, og hendes mor var så sød at lave popcorn til os og kom med cola. Desværre ikke light. Og desværre er jeg en fed fiasko, så jeg spiste og drak begge dele.
Er hjemme hos mig selv nu, med en ustyrlig trang til at kaste op, men jeg ved det er for sent og det føles bare så meget værre! Hader min krop - men jeg hader mine spejle endnu mere :P

Min krop vælger bare at straffe mig yderligere, ved at gøre mig super sulten! :dry:

Must… resist… just-eat…!!

Jeg har tænkt på at ligge nogle førbilleder ind.. for at motivere mig selv til at blive ved. Synes på den anden side også bare det er flovt.
Øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv. Er det for sent at vende dagen til noget godt?

Billede

Øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv. Er det for sent at vende dagen til noget godt?

Med mindre dit center har lukket, så nej. Tag derop og træn dig selv halvt ihjel.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Længe siden, at du har været på... Alt okay? :)

Reputation point: 20

Der er nok et par stykker, der vil mene at er man seriøs omkring træning, så er alkohol i alle dets afskygninger forbudt.
Men jeg tillader mig selv at gå i byen, da jeg er ung og fri og gerne vil nyde livet, så det hele ikke bliver for surt. Det er også en måde at pleje mine sociale relationer og jeg er gladest når jeg er fuld, og sammen med mine venner/veninder. :drink:
Det er simpelthen noget, jeg ikke kan lægge på hylden - ikke uden at ende fuldstændig depressiv.

Kan godt være det bare er mig der er ved at være gammel. Eller også er det fordi jeg ikke har været fuld siden 2009. Men der ringer bare en lille alarmklokke hos mig, når nogen skriver "jeg er gladest når jeg er fuld".

Oveni det andet du skriver, overvejer jeg om ikke det er det forkerte forum du henvender dig på. Om vi virkelig har kompetencerne til at "hjælpe" dig. Selvom jeg synes det er flot, at du har samlet mod til at komme i gang med en log, på trods af at det har været svært for dig.
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Jeg kan altså ikke…
Komme over 900-1000 kcal om dagen.

Ved godt at jeg burde spise mere, men det er VIRKELIG svært. Jeg sidder og har det helt skidt, fordi jeg har spist et mellemmåltid idag. Føler nærmest jeg burde tage en aften-tur i fitness, selvom jeg allerede har været der idag.

Hader at jeg skal have et så anstrengt forhold til mad.. Var ved at aflyse et møde med min studiegruppe, da de ville mødes til morgenmad og havde bagt kage og der kun var lyst brød.. De er dog nogle tynde, flotte piger, der sagtens kan tåle alt det usunde.
Meeeen hvem får mon 6pack først? ;)

awesome skrev:

Kan godt være det bare er mig der er ved at være gammel. Eller også er det fordi jeg ikke har været fuld siden 2009. Men der ringer bare en lille alarmklokke hos mig, når nogen skriver "jeg er gladest når jeg er fuld".

Oveni det andet du skriver, overvejer jeg om ikke det er det forkerte forum du henvender dig på. Om vi virkelig har kompetencerne til at "hjælpe" dig. Selvom jeg synes det er flot, at du har samlet mod til at komme i gang med en log, på trods af at det har været svært for dig.

Hahaha :) Nej altså, det skal ikke forstås på sådan en alkoholisk-måde, jeg drikker kun et par gange om måneden og kun sammen med folk, er ikke typen der drikker vin til maden eller sådan. Jeg mener bare, at når jeg drikker er det et af de eneste tidspunkter jeg ikke tænker på kalorier :)

Jeg ved bare ikke, hvor jeg ellers skal henvende mig. Og her er der så mange, som er meget klogere end jeg på fitness, kost osv.
Plus, at gå til en prof. træner eller kostvejleder er super dyrt - især på s.u

-Og tak

Det er bare mad... det er ikke noget, man behøver få samvittighedskvaler over. Tag op og træn hvis du har lyst, det skader ikke.

Rigtig mange piger lægger 95% af deres fokus på kosten og glemmer helt at træne hårdt. Hvordan er dit program struktureret?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:Det er bare mad... det er ikke noget, man behøver få samvittighedskvaler over. Tag op og træn hvis du har lyst, det skader ikke.

Rigtig mange piger lægger 95% af deres fokus på kosten og glemmer helt at træne hårdt. Hvordan er dit program struktureret?

Har fået lagt et program af en personlig træner i Fitness world, og det følger jeg slavisk :p
Det består af kredsløbstræning 2 * om ugen (plus maveøvelser) og styrketræning 3 * om ugen.
På dage hvor jeg styrketræner varmer jeg altid op i mindst 30 min, og det er et program der bare kommer hele kroppen rundt, da det virkelig er over det hele jeg skal tabe mig

Du er nødt til at uddybe strukturen noget mere end "2 x kredsløbstræning og 3 x styrketræning af hele kroppen". Øvelser, repetitioner, træningsdage; hvilke begrundelser din træner har for øvelsesvalget og opsætningen.

Jeg har set piger på 100+ kg sidde og lave high rep lateral raises, fordi deres træner har sagt, de skal gøre det. Omend det sikkert brænder noget så grusomt i skulderen, så er det ikke en øvelse, der er særligt energikrævende. Vægttab kræver, at man forbrænder en masse energi.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Hej Louise (Går ud fra du hedder det), det ville være super fedt hvis du kunne få gang i logbogen, da jeg og sikkert mange andre gerne vil følge med og evt. komme med inputs og lignende og se hvor din rejse går henad :D
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Metapod skrev:Hej Louise (Går ud fra du hedder det), det ville være super fedt hvis du kunne få gang i logbogen, da jeg og sikkert mange andre gerne vil følge med og evt. komme med inputs og lignende og se hvor din rejse går henad :D

JIR pøj pøj med projektet!
Frede
Refurb
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00

Logbog: Ingen logbog

Idealvægt på 55 kg? Det må da være en idealvægt du selv har sat. Er ret sikker på at den burde ligge en del højere.

Jeg har med mine 163 cm. en idealvægt på ca. 57 kg. og her ligger jeg i forhold til BMI inden for normalvægtgrænsen.
Med din højde og din 'idealvægt' vil du ligge lige på grænsen til undervægtig. Derimod er du, med din nuværende vægt på ca. 72 kg. inden for normalvægtgrænsen.

Jeg ved godt, at BMI ikke er den bedste måde at vurdere hvor vidt en person er overvægtig eller ej - det afhænger selvfølgelig af kropsbygning, muskelmasse og fedt på kroppen, men tør godt påstå at 55 kg. er ALT for lidt i forhold til din højde.

Og tag da for pokker og kyl de 19 forskellige kosttilskud direkte ud i lokummet! Dem har du på ingen måde brug for. Du opnår ikke en sund og flot krop gennem piller og du burde iøvrigt få alt det nødvendige gennem en sund og varieret kost.

Ud med pillerne, sæt dig nogle realistiske mål og søg lidt viden om kost. Et dagligt indtag på 1000 kcal er ALT for lavt. Dit BMR (basalstofskifte) er hvad din krop har behov for, for kun lige at kunne opretholde kroppens nødvendige funktioner - dvs. sengeliggende og eneste aktivitet er vejrtrækning.

Logbog: Ingen logbog

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster