Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1121
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

3 måneders cut for lang tid?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey everybody! :D

Ville hører om 3 måneder var for lang tid at cutte i? Havde tænkt mig at starte på det til marts. Ville os gerne lige hører om, hvor meget man gennemsnitlig burde tabe sig om ugen under en cut periode? Ska lige siges at jeg tabte mig alt for hurtigt sidste år på grund af, at jeg gjorde det forkert. Spiste ikk særlig meget osv. :D

Og et sidste spørgsmål! :D

Tror i 30 min løbning, og evt. 30 min sjipning senere på dagen er nok, hvis man gøre det hver dag?

Det var alt fra mig :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Gary-the-frog skrev:Hey everybody! :D

Ville hører om 3 måneder var for lang tid at cutte i? Havde tænkt mig at starte på det til marts. Ville os gerne lige hører om, hvor meget man gennemsnitlig burde tabe sig om ugen under en cut periode? Ska lige siges at jeg tabte mig alt for hurtigt sidste år på grund af, at jeg gjorde det forkert. Spiste ikk særlig meget osv. :D

Og et sidste spørgsmål! :D

Tror i 30 min løbning, og evt. 30 min sjipning senere på dagen er nok, hvis man gøre det hver dag?

Det var alt fra mig :D

Er 3 måneder for meget?

Kommer an på hvor meget du taber dig om ugen, for at du ikke taber for meget muskelmasse, bør du nok se efter et tab på 200-300 gram om ugen. Mht. de 30 min løb og sjipning, så er det fint nok, hvis du ellers dyrker sport eller lign. er der ingen grund til at skrue alt for meget op for cardioen, men dét du har fat i burde være tilstrækkeligt.

- Kopi
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Altså sidst år var første gang jeg prøvede at cutte. Jeg tabte vist... 10kg på en måned. = big time fail.. kunne godt se at mine muskler var blevet mindre. men fik til gengæld os næsten six-packen frem, hvilket er et triumf for mig, fordi jeg altid har haft lidt fedt på mavsen :dance:

Men har hørt at man burde tabe sig 1-1,5kg om ugen, hvis man vil tabe sig nogenlunde hurtigt uden at tabe for meget muskelmasse. Så jeg ville bare lige checke hva folk sagde her :D

men tak for hjælpen! :D

Gary-the-frog skrev:Altså sidst år var første gang jeg prøvede at cutte. Jeg tabte vist... 10kg på en måned. = big time fail.. kunne godt se at mine muskler var blevet mindre. men fik til gengæld os næsten six-packen frem, hvilket er et triumf for mig, fordi jeg altid har haft lidt fedt på mavsen :dance:

Men har hørt at man burde tabe sig 1-1,5kg om ugen, hvis man vil tabe sig nogenlunde hurtigt uden at tabe for meget muskelmasse. Så jeg ville bare lige checke hva folk sagde her :D

men tak for hjælpen! :D

1-1,5 kg er alt alt for meget! Der er forskel på vægttab og fedttab. Jeg går ud fra at du er ude efter et fedttab, dvs. tabe mest muligt fedt, og minimalt muskelmasse, hvorimod vægttab er en blanding af begge dele. Vægttab er mere til "tykke" mennesker, ja undskyld jeg brugte udtrykket. Må jeg hører hvor meget du vejer, for så vil det være lettere at give konkrete råd.

- Kopi
Brugeravatar

Det er self fedt tab jeg er ude efter! :D vejer 71kg

Gary-the-frog skrev:Det er self fedt tab jeg er ude efter! :D vejer 71kg

Fair nok, men forstår ikke hvor du har de 1-1,5 kg fra? :D Men lad det nu ligge. Hvis du læser sidens artikler om cut, så vil du se at et maksimalt fedttab på 0,5 kg er anbefalet. Du siger også at du vejer 71 kg? Så må jeg spørge dig om hvor høj du er og din alder. Hvis du f.eks. er ung men høj, bør du nok kigge i bulk i stedet? Vi skal have nogle facts ;)
Brugeravatar

Er du meget lav, siden at du vælger at cutte fra en vægt på 71 kg??

EDIT: Havde ikke lige set Kopi's indlæg inden jeg postede.

Jeg ved sku heller ikk hvor jeg har det fra haha :D kan bare huske, at jeg har hørt det et sted. men nok om det.

Alder: 15 blir 16 om 2 uger.
Højde: omkring 174-75 :D

Ift. din alder og højde, ser det umiddelbart ikke ud til at du skal cutte? Hvad med at du bulker frem til marts, og så begynde dit cut derfra? Hvis du starter med et cut på 71 kg, er det bare for lavt taget i betragtning af dine stats.

- Kopi
Brugeravatar

* 3 måneder er ikke sundt.
* Et vægttab på 10 kg på en måned, når du kun vejer 71, og er 15 år, det er farligt!
* Lad vær og tænk på bulk/cut. Spis ordenligt. Få styr på de faktorer der gælder i centeret,
og udenfor centeret. Kost, søvn, træning, osv. Du er kun 15 år.

- Bambay
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Bambay skrev:* 3 måneder er ikke sundt.
* Et vægttab på 10 kg på en måned, når du kun vejer 71, og er 15 år, det er farligt!
* Lad vær og tænk på bulk/cut. Spis ordenligt. Få styr på de faktorer der gælder i centeret,

- Bambay

Det første er jeg ikke helt enig i, det kommer an på udgangspunktet. Ellers er jeg enig.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Lyngbeck skrev:
Bambay skrev:* 3 måneder er ikke sundt.

- Bambay

Det første er jeg ikke helt enig i, det kommer an på udgangspunktet. Ellers er jeg enig.

+1

vil dog os sige efter min mening er der ikk tid på et cut¨, et cut burde være den tid det tager at komme ned på det resultat du nu ønsker.

jeg har haft et sundt cut på over 6 måneder (lyder af meget men har os været stor) og det har faktisk os været med gode resultater både på vægten og grow

Geografisk sted: Herlev

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Ingen kostplan

jeg havde os tænkt mig at bulke frem til marts, og cutte derfra til juni :D troede jeg havde skrevet det?

og ja 10 kg på en måned.. epic fail af mig.. Der var sådan noget fedt måling et tidspunkt i december der hvor jeg træner. Mit blev målt til 13%. er det muligt at få de 13% ned til 6-8 på 3 måneder? og er 13% meget?

Kopi skrev:
Gary-the-frog skrev:Det er self fedt tab jeg er ude efter! :D vejer 71kg

Fair nok, men forstår ikke hvor du har de 1-1,5 kg fra? :D Men lad det nu ligge. Hvis du læser sidens artikler om cut, så vil du se at et maksimalt fedttab på 0,5 kg er anbefalet. Du siger også at du vejer 71 kg? Så må jeg spørge dig om hvor høj du er og din alder. Hvis du f.eks. er ung men høj, bør du nok kigge i bulk i stedet? Vi skal have nogle facts ;)

Hvis du så selv læser artiklen først, vil du se at man med en fedtprocent på over 10%, anbefaler de op til 1000grams vægttab om ugen, uden at miste for meget masse. 1500gram hvis det er over 15% osv. Det afhænger meget af fedtprocenten.

Skal selv ligge på 1000gram de første 2-3 uger, herefter ned på 500gram de sidste 3-4 uger.

3 måneder er som de andre siger, ikke sundt, er din BF over 10, så cut med 1kg om ugen, og når du når de cirka 10-12%, så skær ned til 500gram om ugen.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Fair nok! :D tak for svaret :D

Tilbage til Fitness & bodybuilding