Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

3 split og Cardio

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Da jeg har tiden til at køre et 3 splits program gør jeg dette, men kan jeg godt lave ren Cardio på 4/hvile dagen eller burde jeg slapper helt af, ganske simpelt.

Eller er det mest optimalt at tager 20~30 min efter træning på trænings dage?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: swoletown

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

20-30 minutters rolig cardio kan faktisk hjælpe på restitutionen af kroppens muskler(måske grundet bloodflow). , så det kan du sagtens på dine ikke træningsdage. Husk bare at spise nok, hvis målet er at gaine muskelmasse

Hvis du vil gøre det på dine træningsdage så bør du lave cardio med nogle timers mellemrum fra træningen. Hvis du vil lave dem på samme tid, bør det være bagefter og du kunne fx indtage en proteinshake før cardio, for dine musklers skyld
Sidst rettet af Støttrup 8. sep 2009, 13:00, rettet i alt 1 gang.
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Galleri: Intet galleri

thomax skrev:Da jeg har tiden til at køre et 3 splits program gør jeg dette, men kan jeg godt lave ren Cardio på 4/hvile dagen eller burde jeg slapper helt af, ganske simpelt.

Hvad er det helt præcist du vil opnå med din cardio? :) Brugen af aktiv-restitution er der jo nogle der advokerer for - hvorimod andre er skeptiske. Er det blot for at holde dig i gang kan du fint placere noget low-intensity cardio på dine træningsdage - men som ovenstående siger, så er det bedst at placere det med lidt mellemrum (og selvfølgelig sørge for ekstra kalorie-indtag, såfremt du ønsker at gaine).
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Macdoody skrev:
thomax skrev:Da jeg har tiden til at køre et 3 splits program gør jeg dette, men kan jeg godt lave ren Cardio på 4/hvile dagen eller burde jeg slapper helt af, ganske simpelt.

Hvad er det helt præcist du vil opnå med din cardio? :) Brugen af aktiv-restitution er der jo nogle der advokerer for - hvorimod andre er skeptiske. Er det blot for at holde dig i gang kan du fint placere noget low-intensity cardio på dine træningsdage - men som ovenstående siger, så er det bedst at placere det med lidt mellemrum (og selvfølgelig sørge for ekstra kalorie-indtag, såfremt du ønsker at gaine).

Bare generalt bedre kondi end jeg har og en del mere vægttab, jeg ønsker skam ikke at gaine på det
Brugeravatar

Hvis du vil have bedre kondition er det jo nødvendigt at dyrke konditions-træning :wink: Low-intensity cardio er derfor ikke at foretrække i den forstand, da PW mm. ikke bringer pulsen synderligt op.
Derfor kunne det måske være en idé at trappe ned til et 2-split eller et fullbody program, hvor du så udfører cardio på off-dagen - fx med noget progression i distance, fart mv.

Er det blot med henblik på vægttab, er det IMO fornuftigt at placere det efter din vægttræning - selvfølgelig kombineret med sund kost, da dette vil være grundpillen i et solidt vægttab.

Det bedste mht. vægttab ville måske være, at træne (rent hypotetisk) om morgenen - og nuppe en omgang PW eller lignende om aftenen.
Brugeravatar

Macdoody skrev:Hvis du vil have bedre kondition er det jo nødvendigt at dyrke konditions-træning :wink: Low-intensity cardio er derfor ikke at foretrække i den forstand, da PW mm. ikke bringer pulsen synderligt op.
Derfor kunne det måske være en idé at trappe ned til et 2-split eller et fullbody program, hvor du så udfører cardio på off-dagen - fx med noget progression i distance, fart mv.

Er det blot med henblik på vægttab, er det IMO fornuftigt at placere det efter din vægttræning - selvfølgelig kombineret med sund kost, da dette vil være grundpillen i et solidt vægttab.

Det bedste mht. vægttab ville måske være, at træne (rent hypotetisk) om morgenen - og nuppe en omgang PW eller lignende om aftenen.

Tænkte godt at det var svaret men kan bare godt lige mit 3-split, dyrkede en hel del kondi for nogle måneder siden, men syntes nu mest at det gav noget på vægten ikke synderligt på kondi'en

Men vægten sagde 120 kg 12 aug sidste år, 88 kg den 12 aug iår ;) så har skam efterhånden fået styr på kosten da, tjeck evt galleri :D
Brugeravatar

Ja det er kanon - bare klø på.
Brugeravatar