Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

thomax skrev:Da jeg har tiden til at køre et 3 splits program gør jeg dette, men kan jeg godt lave ren Cardio på 4/hvile dagen eller burde jeg slapper helt af, ganske simpelt.
Eller er det mest optimalt at tager 20~30 min efter træning på trænings dage?

Macdoody skrev:thomax skrev:Da jeg har tiden til at køre et 3 splits program gør jeg dette, men kan jeg godt lave ren Cardio på 4/hvile dagen eller burde jeg slapper helt af, ganske simpelt.
Eller er det mest optimalt at tager 20~30 min efter træning på trænings dage?
Hvad er det helt præcist du vil opnå med din cardio?Brugen af aktiv-restitution er der jo nogle der advokerer for - hvorimod andre er skeptiske. Er det blot for at holde dig i gang kan du fint placere noget low-intensity cardio på dine træningsdage - men som ovenstående siger, så er det bedst at placere det med lidt mellemrum (og selvfølgelig sørge for ekstra kalorie-indtag, såfremt du ønsker at gaine).

Macdoody skrev:Hvis du vil have bedre kondition er det jo nødvendigt at dyrke konditions-træningLow-intensity cardio er derfor ikke at foretrække i den forstand, da PW mm. ikke bringer pulsen synderligt op.
Derfor kunne det måske være en idé at trappe ned til et 2-split eller et fullbody program, hvor du så udfører cardio på off-dagen - fx med noget progression i distance, fart mv.
Er det blot med henblik på vægttab, er det IMO fornuftigt at placere det efter din vægttræning - selvfølgelig kombineret med sund kost, da dette vil være grundpillen i et solidt vægttab.
Det bedste mht. vægttab ville måske være, at træne (rent hypotetisk) om morgenen - og nuppe en omgang PW eller lignende om aftenen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster