Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1100
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1098

Følg bodybuilding.dk på

3-split - vejledning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa!

Jeg har nu kørt et 3-split program i et stykke tid, og synes egentlig det fungere meget godt. Men vil gerne høre jeres vurdering af programmet.
Inden hvert træningspas varmer jeg grundigt op på forskellig vis alt efter hvilken dag det.

1. dag - Bryst, tricep og mave
Bryst
4 sæt BB Bench Press reps 10, 8, 6, 4 - øger vægten for hvert sæt
4 sæt DB Incline Press reps 6-8
4 sæt DB Fly reps 6-8
4 sæt Dips reps 6-8

Tricep
4 sæt DB Seated Extension reps 6-8
4 sæt Cable Pushdown reps 6-8

Mave
3 sæt Total Abdominal Crunch reps 20
+ diverse øvelser

2. dag - ryg, biceps og håndled/underarm
Ryg
3 sæt Good Mornings reps 12 - køre let, da jeg bruger det som en del af opvarmningen
4 sæt Dead Lift reps 10, 8, 6, 4 - øger vægten for hvert sæt
4 sæt Pull Down reps 6-8
4 sæt Cable Straight Back Incline Row reps 6-8
4 sæt BB Row reps 6-8

Bicep
4 sæt DB Curl reps 6-8
4 sæt Hammer Curl reps 6-8
4 sæt BB Curl reps 6-8

Håndled/underarm
3 sæt Wrist Curl reps 12

3. dag - Ben og skulder
Ben
4 sæt Squat reps 10, 8, 6, 4 - øger vægten for hvert sæt
4 sæt Leg Curl (front) reps 6-8
4 sæt Leg Curl (back) reps 6-8
3 sæt Seated Calf Extension reps 12

Skulder
4 sæt Shoulder Press reps 6-8
4 sæt Seated Rear Lateral Raise reps 6-8
4 sæt Shrugs reps 6-8
4 sæt BB Front Raise reps 6-8

Efter de 3 dage holdes der en dags pause, hvor jeg fx dyrker noget cardio-træning.

Men min umiddelbare ide ville være at jeg måske køre biceps for hårdt? :)
Keep moving forward!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kan se at du kører 3 øvelser biceps og kun 2 øvelser triceps..
Det er lidt dumt da din triceps er større end biceps og burde trænes mindst ligeså meget som biceps (hvis ikke mere).
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du vil træne håndled, så kan du vel lige så godt supersette med reverse curl :)?

Jeg ville smide en bicepsøvelse ud, da jeg ikke ser nogen grund til at køre 3 bicepsøvelser efter ryg.

På bendag ville jeg smide leg extensions ud og sætte både benpres og lunges ind, hvis dine ben skal have ligeså mange tæsk som resten af kroppen.

Til skulderdelen ville jeg droppe front raise og køre noget side raise i stedet. Frontskulderen får typisk rigeligt tysk af de mange presseøvelser.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:Jeg ville smide en bicepsøvelse ud, da jeg ikke ser nogen grund til at køre 3 bicepsøvelser efter ryg.

På bendag ville jeg smide leg extensions ud og sætte både benpres og lunges ind, hvis dine ben skal have ligeså mange tæsk som resten af kroppen.

Til skulderdelen ville jeg droppe front raise og køre noget side raise i stedet. Frontskulderen får typisk rigeligt tysk af de mange presseøvelser.

Jeg har siden da smidt en af mine bicepsøvelser ud. Så den er på plads :)

I forhold til leg extensions, så er den bare rimelig brugbar i forhold til noget kampsport jeg træner. Men vil benpres træne de samme muskler?

Jeg har pt lidt skulderproblemer, køre faktisk ikke front raise - men vil prøve mig frem med side raise.

EsbenChr skrev:Hvis du vil træne håndled, så kan du vel lige så godt supersette med reverse curl :)?

Jeg har overvejet det - og bliver nok flettet ind snarest

DelawarNawz skrev:Kan se at du kører 3 øvelser biceps og kun 2 øvelser triceps..
Det er lidt dumt da din triceps er større end biceps og burde trænes mindst ligeså meget som biceps (hvis ikke mere).

Nu tænker jeg også at når triceps fra naturens side er større, så behøver den vel ikke at blive trænet lige så meget. Men synes da også at den bliver tæsket godt igennem ved mine brystøvelser.
Men for den sags skyld så er en af bicepsøvelserne også smidt ud :)
Keep moving forward!
Brugeravatar

1. Dine ben/bryst/ryg er også en del større end dine biceps, dem træner du også mere end dine triceps. Så triceps skal ikke forbigåes fordi at du ser en logik i at de er større og derfor ikke skal trænes lige så meget (hvilket heller ikke giver nogen mening)
Så drop en biceps eller smid en triceps på.

2. Leg extensions bliver aldrig lige så gode som lunges/benpres, da de i langt højere grad rammer alle dele af dine ben, hvor extensions kun rammer dine quads. Hvilken kampsport går du til, siden du ikke kan bruge baglåret/ballerne?

Kyokushin Karate - hvor vi til frontspark, daglig tale "trykspark", er godt at have nogle veludviklet quadriceps. Og så når du får low-kick over den dine lår, så er det godt at have noget masse til at tage imod sparkene.
Men altså hvis jeg får det samme ud af at lave benpres, så kunne det måske være at jeg skulle i gang med at lave det.
Keep moving forward!
Brugeravatar

hvis dine stats holder er du jo forholdsvis ny lige som mig selv :o og med min ringe viden vil jeg stadig mene af du skal holde dig fra 3 splits og i stedet køre et 2 split eller fullbody da min viden siger at kroppen når du ikke træner tungere har bedre af at blive kørt igennem flere gange med store compund og et par beach øvelser istedet for at hjerne alle musklerne igennem med 3-4 øvelser ellers kunne du lige så godt køre noget gt 10-10 i stedet bar for at for enkle.
lad os høre hvad de mere belæste og erfarne siger til dette.

Geografisk sted: kbh

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

thesaint skrev:hvis dine stats holder er du jo forholdsvis ny lige som mig selv :o og med min ringe viden vil jeg stadig mene af du skal holde dig fra 3 splits og i stedet køre et 2 split eller fullbody da min viden siger at kroppen når du ikke træner tungere har bedre af at blive kørt igennem flere gange med store compund og et par beach øvelser istedet for at hjerne alle musklerne igennem med 3-4 øvelser ellers kunne du lige så godt køre noget gt 10-10 i stedet bar for at for enkle.
lad os høre hvad de mere belæste og erfarne siger til dette.

Har vægttrænet i et godt stykke tid - ca 3 år. Men det er først det sidste år at det er blevet rigtigt seriøst på vægttrænings siden.
Har trænet kampsport i godt 8 år, og har som i forbindelse med det stiftet bekendtskab med vægttræning som et supplement. Og det fangede så min interesse.
Har tidligere kørt 2-split og full body. Men indtil videre er det her program min favorit. Men er først blevet aktiv på bb.dk her for nylig.

Hvorfor tror du ikke at min krop har godt af at blive kørt igennem flere gange? Uden at vide noget om min kostplan, kosttilskud og hvile?
Keep moving forward!
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster